Μετάβαση στο περιεχόμενο

kfil

Core Members
  • Περιεχόμενα

    402
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Days Won

    1

kfil last won the day on Μάρτιος 30

kfil had the most liked content!

1 Ακόλουθος

Σχετικά kfil

Profile Information

  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

kfil's Achievements

Community Member

Community Member (4/15)

  • Collaborator Rare
  • Very Popular Rare
  • One Year In
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

190

Φήμη στην κοινότητα

  1. Στους προσφέροντες να δείξεις κοκκινη κάρτα.
  2. Αντιγράφω από την εργασία των Ιωάννη Τεγου (Καθηγητής ΑΠΘ) ,κ.λ.π (16ο Συνέδριο Σκυροδέματος) με θέμα: "Συγκριτική αντισεισμική μελέτη πολυώροφης οικοδομής με και χωρίς δοκούς" ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ "Τα στοιχεία της πλάκας προσομοιώθηκαν με επιφανειακά πεπερασμένα στοιχεία τύπου shell τα οποία μπορει να είναι 3-κομβα ή 4-κομβα κατά περίπτωση ,με 6 βαθμούς ελευθερίας ανά κόμβο και δυνατότητα λειτουργίας χωρικής πλάκας υπό κάμψη (3D plate bending) ,καθώς και λειτουργία μεμβράνης (membrane) κ.λ.π
  3. Καθαρά διοικητικό μέτρο χωρίς αξία. Πως θα λειτουργήσουν οι ΥΔΟΜ όταν π.χ υπάρχουν 2 υπάλληλοι για τις άδειες και εξυπηρετούν 3 δήμους; Όταν σε άλλες περιοχές δεν υπάρχουν καθόλου υπάλληλοι; Μου θυμίζει την σιγά σιγά μετάβαση των διαδικασιών σε ιδιώτες (όπως εν μέρει έχει γίνει στα δημόσια έργα ).
  4. Αυτά που γράφεις με τις παρατηρήσεις του ΚΑΝΕΠΕ (π.χ για τους οπλισμούς μπορείς να θεωρήσεις τις συνήθειες της εποχής σε συνδυασμό με μερικές αποκαλύψεις οπλισμών και αν μπορείς με διαγνωστικές μεθόδους . Για τα μπετά το ίδιο) . Όμως αποτυπώσεις διαστάσεις οπωσδήποτε.Επίσης θα πρέπει να ελέγξεις αν τα σίδερα είναι σε καλή κατάσταση (λόγω ηλικίας) .Ένα σκουριασμένο σίδερο και ανάλογα με το μέγεθος και είδος της σκουριάς έχει μειωμένα μηχανικά χαρακτηριστικά που πρέπει να ληφθούν υπόψη.
  5. Κανονιστικά (βλ παραπάνω) δεν επιτρέπεται φέρουσα 25 εκατ (24 για την ακρίβεια) χωρίς κατακόρυφα σεναζ και για την τουβλέτα να δεις αν πληρεί τις απαιτήσεις του Εθνικού Κειμένου Εφαρμογής EC6 (συνήθως η τουβλέτα ΔΕΝ τις ικανοποιεί λόγω μεγάλων οπών . Απαιτείται εμβαδόν οπών <50% της διατομής του τούβλου και ελάχιστο πάχος περιμετρικού τοιχώματος τούβλου τουλάχιστον 10 χιλ.) .
  6. Κατά την γνώμη μου αν πατάει και σε καλού πάχους πλάκα δεν έχει θέμα να πατήσει και εκεί.Τέλος πάντων τα κατακόρυφα πρέπει να τα βάλει και μπαίνουν εύκολα.
  7. Όταν έχεις πάχος 25 εκατ. θες οπωσδήποτε και κατακόρυφα διαζώματα (ΦΕΚΒ 808/3.9.1996 Εθνικό Κείμενο Εφαρμογής EC6 πινακας 2) αλλοιως τράβα σε 30 εκατ (υπερμπατικη) αν και στην δική σου περίπτωση είναι συνετό και στα 30 εκατ. να βάλεις κατακόρυφα σεναζ. Και με την ευκαιρία (έχει ξανασυζητηθεί στο forum) πρόσεχε τα τούβλα σου να ικανοποιούν τις προδιαγραφές τou παραπάνω ΦΕΚ (συνήθως η τουβλετα δεν τις ικανοποιεί λόγω μεγάλων οπών)
  8. Κατ αρχήν όλα είναι θέμα μελετών και μάλιστα ιδαιτερα απαιτητικές (λόγω του τριωρόφου όπου ανακατεύονται υλικά και τρόποι κατασκευής πολύ διαφορετικά) . Από εκεί και πέρα (απ οτι καταλαβαίνω το μεταλλικό σου θα πρέπει να έχει 6 ορόφους (περιοχή υπογείου , 3 υπάρχοντες όροφοι και 2 προσθήκη καθ ύψος ). 1) Τα μεταλλικά υποστυλώματα θα πρέπει να απέχουν τόσο από την λιθοδομή ώστε να μπορει να κατασκευαστεί η πλάκα εδρασης και το θεμέλιο (η πλάκα εδρασης πρέπει να τοποθετείται κεντρικά σε σχέση με τον στύλο) 2) Η θεμελίωση πρέπει να γίνει όπως όλες οι θεμελιώσεις (π.χ πέδιλα με συνδετήριους δοκούς κ.λ.π) 3) Θα πρέπει (και εδώ είναι το πρόβλημα ) να εξασφαλισθεί η διαφραγματική λειτουργία της λιθοδομής ή έστω η λιθοδομή να μην λειτουργεί σαν κατακόρυφος πρόβολος. Αυτό συνήθως αντιμετωπίζεται με την σύνδεση των πλακών ή των πιθανόν άλλων οριζοντίων διαφραγμάτων με την λιθοδομή . Στην δική σου περίπτωση που το ύψος της φέρουσας τοιχοποιίας είναι μεγάλο κατά την γνώμη μου δεν πρέπει να καταφύγεις σε μεταλλική κατασκευή αλλά σε σκελετό από σκυρόδεμα που οι ιδιοπεριοδοι είναι κοντά (σε σχέση πάντα με τις αντίστοιχες ιδιοπεριοδους μετάλλου λιθοδομής (πολύ εύκαμπτο με πολύ δύσκαμπτο ) Όσο αφορά την λιθοδομή καθ εαυτού όσο μειώνεις το πάχος τόσο χειρότερο είναι και εν πασει περιπτώσει υπάρχουν όρια στα πάχη (π. δεν μπορείς να έχεις φέρουσα λιθοδομή κάτω 40 εκατ.) Η σύνδεση των οριζοντίων νέων διαφραγμάτων γινεται ανά αποστάσεις και οχι συνεχείς (π.χ οπλισμένες ζώνες σκυροδέματος ανα 1,5 -2.00μ ) Τέλος (επειδή έχεις υπόγειο ) οι θεμελιώσεις προφανώς θα εδράζονται στο έδαφος και όχι φυτευτά υποστυλώματα στα φέροντα στοιχεία του υπογείου .
  9. Η εγκύκλιος τα λέει μπερδεμένα ενώ η Υ.Α είναι ξεκάθαρη (υπερισχύει δε της εγκυκλίου) .Θα ακολουθούσα ότι λέει η Υ.Α και πάντως μπορείς να εφαρμόσεις την &ια που θα σε παίρνει σίγουρα Η υπουργική απόφαση δεν αναφέρει την λέξη μια (και ασφαλώς υπερισχύει της εγκυκλίου) ,Όπως πάντα το δημόσιο παίζει με τις λέξεις.
  10. Ποιας βιομηχανίας είναι; (συνήθως στο πλάι έχουν τα αρχικά της π.χ SD=Σιδενορ) Το πρόβλημα είναι μήπως όλη η παρτίδα είναι ετσι .Στη θέση σου θα επικοινωνούσα με την εταιρεία και ταυτόχρονα θα έπαιρνα δείγματα για έλεγχο σε κατάλληλο εργαστήριο.Επίσης βλέπω στα άλλα σίδερα σκουριά πολύ έντονη (σκούρο χρώμα που δείχνει διάβρωση σε αρκετό και ανεπίτρεπτο βαθμό ) που δείχνει ή ότι έμειναν πολύ καιρό ετσι ή ετσι θα είχε ο προμηθευτής..Στη θέση σου θα τα ξήλωνα όλα.
  11. Πάντως το μέλλον στην κατασκευή είναι γενικά αβέβαιο. Το αν θα υπάρξουν ή όχι κάποιες ειδικότητες εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που κατά την γνώμη μου δεν μπορούν να προβλεφθούν (π.χ γιατί να μην εκλείψουν (όπως και λείπουν δηλαδή ) και πλακατζηδες και μπογιατζήδες κ.λπ. κ.λ.π Όσο αφορά τα θεμέλια δεν είναι καθόλου εύκολο (και δεν είναι μόνο το ραντιε αλλά όλα τα είδη θεμελίων) . Το αντίθετο θα έλεγα .Δύσκολο και κρίσιμο.Και βέβαια χρειάζονται και στον αυλειο χώρο και σε άλλες δευτερεύουσες κατασκευές. Πάντως σαν γενική παρατήρηση. Για να δουλέψει σωστά το θέμα "μεταλλικά κτίρια" πρέπει να πολλαπλασιαστούν τα ειδικά συνεργεία και μάλιστα να προβλεφθεί πιστοποίηση για αυτά .Η έλλειψη τέτοιων συνεργείων είναι τεράστια και μεγάλο μέρος της δουλειάς το κάνουν οι ασχολούμενοι με κάγκελα.
  12. Η απάντηση για τον μπετατζή είναι απλή. Και τώρα και πάντα χρειάζεται. Και τούτο γιατί ένα τμήμα και του μεταλλικού κτιρίου θέλει μπετατζή. Αν οι κατασκευαστικές εταιρείες των μεταλλικών δημιουργήσουν και τμήμα μπετατζήδων ο.κ Αν όχι απλά πρέπει να υπάρξουν αλλοιως ούτε μεταλλικό ούτε ξύλινο ούτε έτοιμο προκάτ μπορει να γίνει.Πάντως μέχρι τώρα υπάρχουν μπετατζήδες . Απλα λόγω μείωσης της κατασκευαστικής δραστηριότητας μειώθηκαν και οι μαστοροι.Η διαδικασία κατασκευής των μεταλλικών είναι η ίδια εδώ και χρόνια. Τι καινούργιο να αναπτύξει? Ας μας εξηγήσει ο φανατικός αυτές τις νέες μεθόδους και τι προβλήματα θα έλυνε; Ότι και να έλυνε θεμέλια χωρίς μπετά δεν γινεται.
  13. Σε όλα τα συστήματα κατασκευής υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Εκείνο που εγώ βλέπω (τουλάχιστον με τα τωρινά δεδομένα) είναι οτι ειδικά για τα μεταλλικά κτίρια απαιτείται πολύ αυστηρότερη εφαρμογή των σχεδίων του μηχανικού και άκρως εξικευμένα συνεργεία (πόσα υπάρχουν άραγε ?). Στα μεταλλικά δεν μπορει να παραληφθεί ούτε βίδα . Και βέβαια οι θεμελιώσεις είναι πάντα από μπετόν . Όσο αφορά τα στοιχεία πλήρωσης (τοίχοι κ.λ.π ) στα μεν κτίρια από μπετό βάζεις ότι θες (αν και συνιστώ τούβλα για τους γνωστούς αντισεισμικούς λόγους) στα μεταλλικά δεν μπορείς να βάλεις τούβλα ή άλλα δύσκαμπτα στοιχεία εκτός αν βάλεις ειδικές συνδέσεις (πολύ δαπανηρό και πιθανά χωρίς εμπειρία από κατασκευαστές).
  14. Και μια παρατήρηση -ερώτηση Τα πλαίσια πλακών χωρίς δοκούς δεν καλύπτονται πλήρως από τον EC8-1. (?) (τουλάχιστον αυτό αναφέρει στο προαναφερθέν βιβλίο ο Πενελης ) Σε αυτήν την περίπτωση ως αντιμετωπίζετε αυτήν την κανονιστική έλλειψη;
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.