Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τεχνική περιγραφή αποχέτευσης όμβριων υδάτων


Recommended Posts

Εγώ δεν καταλαβαίνω πως σε θέματα στατικών, γεωτεχνικών, αντισεισμικών κανονισμών είναι προφανές ότι τον λόγο θα έχει ο πολ.μηχ. κατά αποκλειστικότητα ενώ σε θέματα ενεργειακής αναβάθμισης, ΑΠΕ κ.α. η αποκλειστικότητα των μηχανολόγων-ηλεκτρολόγων είναι αμφισβητήσιμη...θεωρώ πως κάποια θέματα είναι τόσο αυτονόητα που αν σέβεσαι τον εαυτό σου επαγγελματικά δεν θα έμπαινες σε ξένα χωράφια. Αλλά δυστυχώς υπάρχει αυτή η νοοτροπία που προανέφερα και κάποοι θέλουν το ΤΕΕ για να τους τραβάει το αυτί αν ποτέ το κάνει και αυτό...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 36
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Ειναι απλο.. Η ενεργεια ειναι ο τομεας που εχει και θα εχει στο μελλον τρομερη εξελιξη. Ολοι θελουν να καρπωθουν κατι απο αυτο ακομη και αυτοι που δεν εχουν ιδεα. Ελλαδα ειμαστε μπατε σκυλοι αλεστε οτι αρπαξει ο καθενας. Στα ζορια χτυπανε και ενα σεμιναριο που ειναι της μοδας και βαπτιζονταο ως δια μαγειας ενεργειακοι μηχανικοι

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ερώτηση  :  αφού το γραφείο έχει και Πολιτικό Μηχανικό γιατί δεν το κάνει αυτός ?

 

Γιατί μπορεί να είναι το αφεντικό και να βάζει υπαλλήλους να κάνουν τα πάντα και στο τέλος να του φέρνουν να υπογράψει. Και πιθανώς να διάλεξε για υπάλληλο έναν μηχανολόγο ώστε να έχει και την υπογραφή του. Δεύτερο πμ τι να τον κάνει? Θα μπορούσε να συμβεί και το αντίθετο. Ο μηχανολόγος να προσλάβει έναν πολιτικό, ο οποίος σιγά σιγά θα εκπαιδευόταν και θα 'βγαζε όλη τη δουλειά του γραφείου.

 

Ή μπορεί να είναι συνεργάτες και να έπεσε πολλή δουλειά πολιτικού μηχανικού την ώρα που ο μηχανολόγος μπορεί να ήταν χαλαρός και να είπε να τον βοηθήσει λίγο. Και να γίνεται και το αντίστροφο όταν πνίγεται ο μηχανολόγος. Σε κάθε περίπτωση υπογράφει ο αρμόδιος, χωρίς ποτέ κανείς να μάθει ποιός πραγματικά εργάστηκε. Κι ούτε έχει και σημασία.

 

 

 

Εγώ δεν καταλαβαίνω πως σε θέματα στατικών, γεωτεχνικών, αντισεισμικών κανονισμών είναι προφανές ότι τον λόγο θα έχει ο πολ.μηχ. κατά αποκλειστικότητα ενώ σε θέματα ενεργειακής αναβάθμισης, ΑΠΕ κ.α. η αποκλειστικότητα των μηχανολόγων-ηλεκτρολόγων είναι αμφισβητήσιμη...θεωρώ πως κάποια θέματα είναι τόσο αυτονόητα που αν σέβεσαι τον εαυτό σου επαγγελματικά δεν θα έμπαινες σε ξένα χωράφια. Αλλά δυστυχώς υπάρχει αυτή η νοοτροπία που προανέφερα και κάποοι θέλουν το ΤΕΕ για να τους τραβάει το αυτί αν ποτέ το κάνει και αυτό...

 

Κατ αρχάς, αν ο πολιτικός μηχανικός είχε την απόλυτη πρωτοκαθεδρία, όπως λες στα στατικά, τότε θα υπέγραφε και τους σκελετούς των πλοίων, των αυτοκινήτων και των αεροπλάνων. Κι αν είχε την απόλυτη πρωτοκαθεδρία και στα γεωτεχνικά, θα υπέγραφε και τα μεταλλεία. Και το δικό μας αντικείμενο είναι περιορισμένο στα αστικά έργα. Απλά τυγχάνει να είμαστε υποανάπτυκτη χώρα και όλοι οι απόφοιτοι βιομηχανικών επιστημών περιμένουν να ζήσουν από την οικοδομή..

 

Ο λόγος λοιπόν που ο πμ εμπλέκεται και στα ενεργειακά ζητήματα είναι επειδή αυτά έχουν να κάνουν με την οικοδομή, η οποία πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν σύνολο και η μελέτη της να μπορεί να βγει πακέτο από ένα πρόσωπο. Και γι' αυτό υπάρχει στο β' έτος το μάθημα της οικοδομικής που επί δύο εξάμηνα μεταξύ άλλων ασχολείται με μονώσεις, ανάγκες θέρμανσης και θέματα βιοκλιματικού σχεδιασμού. Όπως υπάρχουν λοιπόν τα στατικά, τα υδραυλικά και τα συγκοινωνιακά, έτσι υπάρχει κι αυτό..

 

Ο ρόλος του μηχανολόγου νομίζω πως είναι η ενεργειακή αναβάθμιση ενός θερμοηλεκτρικού σταθμού, όχι του καυστήρα μιας μονοκατοικίας. Αν υπήρχε βιομηχανία κανένας μηχανολόγος δε θα καταδεχόταν να ασχοληθεί με οικιακά έργα. 

 

 

Στις ΑΠΕ ποιά ακριβώς είναι η εμπλοκή του πμ? Αυτό πραγματικά δε το ήξερα..

 

Αντί να φαγωνόμαστε μεταξύ μας για το πώς θα μοιραστούν οι ήδη υπάρχουσες και ψιλοξεπερασμένες δουλειές (όσες απέμειναν δηλαδή), μήπως θα 'πρεπε να αναζητήσουμε δουλειές που αυτή τη στιγμή είναι εκτός πολυτεχνείου και να τις φέρουμε εντός? Δηλαδή να τις αναβαθμίσουμε σε σημείο που να γίνουν νέοι κλάδοι της μηχανικής?

Edited by georgiosmadonanakis
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

...........

 

Αντί να φαγωνόμαστε μεταξύ μας για το πώς θα μοιραστούν οι ήδη υπάρχουσες και ψιλοξεπερασμένες δουλειές (όσες απέμειναν δηλαδή), μήπως θα 'πρεπε να αναζητήσουμε δουλειές που αυτή τη στιγμή είναι εκτός πολυτεχνείου και να τις φέρουμε εντός? Δηλαδή να τις αναβαθμίσουμε σε σημείο που να γίνουν νέοι κλάδοι της μηχανικής?

............

Αυτός ο τρόπος σκέψης πραγματικά με ανησυχεί, και είναι ενας από τους κύριους λόγους που όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι έχουν έμφυτη καχυποψία (κακώς) απέναντι στους μηχανικούς. Όταν αυτό γίνεται για δουλειές εκτός πολυτεχνείου, όλα ωραία, όταν γίνεται όμως εντός τότε όλοι ξεσηκώνονται (όπως πολύ σωστά καυτηρίασε ο ikaros13 αμέσως παραπάνω).

Link to comment
Share on other sites

Δεν αναφερόμουν σε δουλειές που είναι ήδη κατοχυρωμένες από άλλους επιστήμονες (και δε νομίζω να υπάρχει καμία που να μην έχει κορεστεί ώστε να αξίζει τον κόπο), αλλά δουλειές που ακόμα δε χρειάζονται κατοχύρωση, τις οποίες ούτε και μεις θα ζητήσουμε να κατοχυρώσουμε. Απλά θα τους δώσουμε τεχνο-επιστημονικό χαρακτήρα, να ανέβει το επίπεδό τους σε τέτοιο σημείο ώστε να είναι ντε φάκτο υποχρεωτική η χρήση μηχανικού. Και οι υπάρχοντες κλάδοι της μηχανικής κάποτε ήταν εμπειρικοί, αλλά σιγά σιγά έγιναν επιστήμες. Αυτή η εξέλιξη θα 'πρεπε να μας απασχολεί, όπως επίσης και το να είναι τα πανεπιστήμια συνεπή στη διδασκαλία των αντικειμένων που αντιστοιχούν στα επαγγελματικά δικαιώματα που απονέμουν.. 

Edited by georgiosmadonanakis
Link to comment
Share on other sites

Στο παραπάνω σχόλιο του georgemadonanakis θα συμφωνήσω και εγώ. Τομείς όπως οι οικοδομικοί γερανοί και οι γερανογέφυρες, είναι μη ρυθμισμένοι και με ανύπαρκτο κατ'ουσίαν νομοθετικό πλαίσιο. Υπάρχει μόνο έλεγχος απο ανεξάρτητους πιστοποιητές οι οποίοι ελέγχουν την λειτουργία τους στην Αρχική εγκατάσταση και περιοδικά ανά 2 χρόνια, ωστόσο ο έλεγχος είναι μόνο στην φόρτωση και υπερφόρτωση τους κατά ένα ποσοστό. Μόνο με αυτήν την διαδικασία είναι νόμιμη η λειτουργία τους. Την συντήρηση και εμπορία τους πολλές φορές την αναλαμβάνουν εμπειροτέχνες και χαμηλής ειδίκευσης προσωπικό ή λεφτάδες που έχουν γνώσεις finance&management. Προσωπικά στην αγορά από αυτά που έχω δει, μόνο 2 στους 10 από αυτούς που τα στήνουν είναι μηχανολόγοι .

Edited by dzois1985
Link to comment
Share on other sites

τα παραδείγματα είναι χιλιάδες και δε χρειάζεται καν αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο. αρκεί όλες αυτές οι διαδικασίες να εμπλουτιστούν με καινοτομίες που θα ανεβάσουν τον πήχυ ψηλά, ώστε οι κάθε είδους εμπειροτέχνες που δε θα μπορούν να προσαρμοστούν στις νέες προδιαγραφές να τεθούν εκτός μάχης, με μεγάλα οφέλη στην παραγωγικότητα και την εθνική οικονομία. το ίδιο μπορεί να συμβεί και στο ευρύτερο πεδίο του business administration, financial, marketing, logistics, strategic planning όπου η εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων προσομοίωσης και τεχνοκρατικής σκέψης μπορεί να γίνει μόνο από μηχανικούς και μαθηματικούς. αυτές οι μέθοδοι διδάσκονται σε όλες τις πολυτεχνικές σχολές, αν δοθεί περισσότερη έμφαση στα μαθήματα αυτά και υπάρξει περισσότερη εξωστρέφεια, οι μηχανικοί θα έχουν πολύ καλή απορρόφηση σε νέους χώρους εργασίας. καθόμαστε και σκάμε για την υπογραφή ενός οχετού ομβρίων τη στιγμή που άλλοι με μηδενικές γνώσεις δουλεύουν σε ναυτιλιακές εταιρείες και αμείβονται πάρα πολύ καλά.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.