Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αρχαίος Δίολκος, έκκληση για διάσωση και αναστήλωση


sofiagreek

Recommended Posts

εγω δεν ειμαι το κρατος φιλε μου, διαφωνω εντονοτατα.

 

για μενα η ουσια ειναι αυτο που λεει η myri.

 

οποιος ειχε την ατυχια να ασχοληθει με διατηρητεα ή γενικα να μπλεξει με το ΥΠΠΟ θα εχει σιγουρα αντιμετωπισει την βλακεια, την επιπολαιοτητα, τον στρουθοκαμηλισμο των ανευθυνο-υπευθυνων.

 

τις καλυτερες προθεσεις να εχεις, σε βγαζουν τζενγκις χαν και αττιλα που απο οπου περνας δεν ξαναφυτρωνει χορταρι, για 1 μετρο τοιχου που στεκεται μονο του (αληθινο παραδειγμα δικο μου) - και διαβαζεις τι γινεται στο παραδειγμα εδω και τραβας τα μαλλια της κεφαλης σου.

 

λες να δρασουμε κλπ - εγω σε ερωτω, εχεις διαβασει τη νομοθεσια που διεπει τα νεωτερα μνημεια? γιατι ο τροπος λειτουργιας της πολεοδομιας και της σχετικης εφορειας ειναι σε ευθεια παραβαση ολων των νομων και ολων των σχετικων συμβασεων που εχει υπογραψει η ελλαδα για την προστασια των μνημειων - γιατι μενουν στην προστασια και οχι στην "αναδειξη" και την χρηση των μνημειων. γιατι οπως παντου, ετσι και στο ΥΠΠΟ, οι 5 που μπορει να ξερεις εσυ που ειναι αξιολογοι, παθαινουν ιδρυματοποιηση μετα απο 1 χρονο και υιοθετουν το λαμογιστικο τροπο ευθυνοφοβιας του διπλανου τους.

 

Αλλα για αυτα που μας λεει η sofia, τρια πουλακια καθονται....

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ συνάδελφε, δεν είσαι, ούτε εσύ ούτε εγώ, το κράτος. ΕΜΕΙΣ είμαστε το κράτος. Τώρα για αυτά που λες, έχεις από μια άποψη δίκιο και δεν το αμφισβητώ. Κι εγώ έχω ταλαιπωρηθεί αμέτρητες φορές σε υπηρεσίες του ΥΠΠΟ (όπως και σε πολεοδομίες, δασαρχεία κλπ κλπ) και έχω φτάσει μέχρι το ΚΣΝΜ για να υποστηρίξω τις θέσεις μου. Αλλά επειδή συμβαίνει να ασχολούμαι με την αναστήλωση, μπορώ να σου πω από την μεριά του ελεύθερου επαγγελματία ότι βασιλεύει απόλυτη άγνοια περί τα αναστηλωτικά, όχι μόνο στον απλό κόσμο, αλλά και σε πολλούς συναδέλφους. Όμως ας μην τα μπλέκουμε, έτερον εκάτερον. Έχει διαμορφωθεί ένα κλίμα το οποίο το συντηρούμε όλοι μας. Πρέπει να το καταλάβουμε αυτό για να αλλάξει κάτι...

Link to comment
Share on other sites

Για αρχή, θα περιοριστώ να σχολιάσω ότι η αρχαία διολκός είναι γένους θηλυκού,..............της διόλκου γέμισαν το διαδίκτυο με τον "δίολκο".

 

Αγαπητέ συνάδελφε, κατά τους Liddell και Scott, είναι ο δί-ολκος, το μέρος του Ισθμού της Κορίνθου, καθ' ο τα πλοία εσύροντο από της ετέρας εις την ετέραν θάλασσαν."Στράβων 335"

 

Υπάρχει και το επίθετο ολκός-ή-όν (έλκω) ο έλκων προς εαυτόν, ελκτικός

 

Πάλι κατά Liddell και Scott:

ολκός, ο : ως όργανο:μηχανή τις δι ης εσύροντο πλοία εις την ξηραν και ετοποθετούντο επι των ξύλων, περί ης ομιλεί ο Ηρόδοτος 2.154,159

και ως αποτελεσμα

 

Υ.Γ. Συγγνώμη για το μονοτονικό. Χάνεται η αξία της αρχαίας ελληνικής, αλλά δεν ήξερα πώς να γράψω σε πολυτονικό

Link to comment
Share on other sites

Έλενα, έχεις απόλυτο δίκιο. Στην μία και μοναδική αναφορά του Στράβωνα υπάρχει η λέξη "δίολκος", γένους αρσενικού. (είναι ενδιαφέρον το ότι υπάρχουν πολλές ιστορικές αναφορές σε υπερισθμίσεις, αλλά όχι και στον τρόπο με τον οποίο γινόντουσαν) Όπως είπες οι ερευνητές συμφωνούν ότι ο Στράβων αναφέρεται στον τόπο, στην κεντρική περιοχή του ισθμού και όχι στην τεχνική κατασκευή, στην λιθόστρωτη οδό. Έτσι, όταν αναφερόμαστε στην οδό την ίδια την αποκαλούμε "η διολκός".

Η άποψη που παραθέτεις περί επιθέτου θα μπορούσε να σημαίνει ότι όλα τα γένη είναι αποδεκτά. Όπως λέμε σήμερα "η αμαξιτή οδός" ή "ο αμαξιτός δρόμος". Αλλά η χρήση της λέξης "διολκός" όπως γίνεται σήμερα δεν αποδίδει χαρακτήρα επιθέτου, αλλά ουσιαστικού.

Link to comment
Share on other sites

AlexisPap, δες παρακαλώ τη διόρθωση που έκανα στο προηγούμενο μήνυμα (από κεκτημένη ταχύτητα γίνονται) σχετικά με την ερμηνεία του ουσιαστικού ως οργάνου.

Όσον αφορά το επίθετο το παρέθεσα πιο πολύ για την πληρότητα του κειμένου μου.

Η αλήθεια είναι ότι το έψαξα, γιατί μου έκανε εντύπωση το θέμα με το γένος (κόρη φιλολόγου ούσα)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Δίολκος για 1500 χρόνια

http://www.naftemporiki.gr/video/video.asp?id=27474&s=0

 

Μια ταινία 22 λεπτών, δημιουργημένη με το σύστημα του animation (εικονοκινητική τεχνική) αναπαριστά με μοναδικό τρόπο το εξαιρετικό μνημείο τεχνικού πολιτισμού της αρχαίας Ελλάδας, τον Δίολκο: μια οδό από ξηράς για την μεταφορά πλοίων ανάμεσα στον Σαρωνικό και τον Κορινθιακό κόλπο κατά μήκος του Ισθμού της Κορίνθου, τότε που δεν υπήρχε ο πορθμός. Η ταινία παρουσιάζει πολλές άλλες τεχνολογικές λεπτομέρειες, αλλά σκηνές της ζωής των ναυτικών εκείνης της μακρινής εποχής: τυχερό παιχνίδι, επίσκεψη στον ναό του Ποσειδώνα, γλέντι σε καπηλειό, καθώς και μια συναισθηματική συντυχία.

 

Πρόκειται για ένα έργο-συμβολή στην μελέτη της αρχαίας ελληνικής Τεχνολογίας, μια παραγωγή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας σε συνεργασία με την Εταιρεία Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας.

 

Δημιουργοί της ταινίας είναι οι Θ.Π. Τάσιος, Ν. Μήκας, Γ. Πολύζος, οι οποίοι έχουν λάβει ως τώρα δύο βραβεία:

 

Καλύτερης ταινίας αναφερόμενης στην αρχαιότητα στο 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στην Κύπρο (Νοέμβριος 2009) και

 

Καλύτερης εκπαιδευτικής ταινίας στην 8η Διεθνή Συνάντηση Αρχαιολογικής Ταινίας του Μεσογειακού Χώρου στην Αθήνα (Μάιος 2010)

-----

μου έστειλαν το παραπάνω σε mail και νομίζω πως εχει ενδιαφέρον

Link to comment
Share on other sites

Την έχω δει, είναι πολύ καλή και διαφωτιστική για αυτόν που δεν γνωρίζει λεπτομέρειες για την αρχαία ναυσιπλοΐα. Φυσικά τα εύσημα όχι τόσο για το ανιμέισον όσο για την εκτεταμένη έρευνα και μελέτη που κρύβεται πίσω από κάθε λεπτομέρεια. Πολύ γνωστοί οι συντελεστές και το ενδιαφέρον τους για την αρχαία τεχνολογία. Ειδικά βεβαίως ο Τάσιος. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Κι όμως, όποιος δει τη χαριτωμένη αυτή ταινία (που αμφιβάλω αν είναι τεκμηριωμένη επιστημονικά, τουλάχιστον στον τρόπο μεταφοράς που παρουσιάζει) ΔΕΝ θα μάθει τίποτα για το τραγικό πρόβλημα του μνημείου...

 

Ο Τάσιος λέει ήδη δημόσια ότι το Υπουργείο δε φταίει, ότι η ΑΕΔΙΚ (εταιρία της Διώρυγας) δε φταίει... Τον άκουσα σε μια διάλεξη, έδινε την εντύπωση ότι το κάνει για να "κατευνάσει" τρόπον τινά τα πνεύματα. Όπως επίσης έδινε την εντύπωση ότι έστειλε στο Υπουργείο το φιλμάκι του οποίου (υποτίθεται ότι) είναι ο δημιουργός κι αμέσως του άνοιξαν τις πόρτες...

 

Στην πραγματικότητα η ταινιούλα είναι βασισμένη σε ιδέες πρώην αντινομάρχη Κορινθίας (και γνωστού του καθηγητή), που επί χρόνια ήταν μπλεγμένος σε αδιαφανείς συνεννοήσεις με το Υπουργείο... Γιατί αδιαφανείς; Πρόσφατα συνειδητοποίησα ότι οι κύριοι αυτοί (του Υπουργείου) θέλουν πρώτα απ' όλα να ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ νομότυποι, έτσι νομίζω ότι είναι προφανές ότι όποιοι θέλουν να τους έχουν "από κοντά" πάνε με τα νερά τους, δηλαδή στην περίπτωση του Δίολκου κουκουλώνουν τις ευθύνες, δίνουν την εντύπωση ότι η ζημιά είναι περιορισμένη (π.χ. με το ισχυρίζονται ότι το ρημαγμένο μνημείο θα γίνει όπως παλιά) και - το κυριότερο - ΔΕΝ καταγγέλουν τίποτα....

 

Όμως το έγκλημα που έχει συντελεστεί στον Δίολκο είναι τόσο ειδεχθές ώστε όποιος προσπαθεί να το δικαιολογήσει, αυτόματα "μολύνεται"!!!

 

Κι ας μην ξεχνάμε ότι η διατάραξη έγινε κι εξακολουθεί να γίνεται από την εταιρία της Διώρυγας, μέσα από την οποία έχουν ενισχύσει τις πελατειακές τους σχέσεις και ποιος ξέρει τι άλλο τόσοι "επιφανείς Κορίνθιοι"... Οι οποίοι, βεβαίως, δεν ξέρω πως τα βολεύουν με την πολιτική/εκλογική "πελατεία" τους για το γεγονός ότι δεν μπόρεσαν να διαφυλάξουν το μνημείο.

 

Μάλλον προσπαθούν να φανεί ότι αναλαμβάνουν κάποιο ρόλο στην "αποκατάσταση" του μνημείου, για να έχουν να κάνουν τους ήρωες!!!

 

Περισσότερη αλήθεια εδώ: http://www.youtube.com/user/sofiagreek (αν και πολλά σημεία ή και ολόκληρες περίοδοι της "σύγχρονης ιστορίας" του Δίολκου είναι ακόμα ανεξερεύνητα.

Link to comment
Share on other sites

Η καταστροφή των αρχαίων μνημείων για μικροσυμφέροντα που ανάγονται σε ψευτοπολεοδομικούς χωροταξικούς σχεδιασμούς γίνονται λίγο πριν την ίδρυση του νεώτερου Ελληνικού κράτους.

 

Δεν είναι τόσο ο Έλγιν όσο οι νεώτεροι Έλληνες που σκοπίμως και συστηματικά καταστρέφουν κάθετι τι ιστορικό όπου αυτό βεβαίως σκέκεται απέναντί τους.

 

Είναι απλά τα πράματα γιατί η ιστορία αυτή κρατά τουλάχιστον ενάμιση αιώνα.

Μόνο απο ανθρώπους του πνεύματος έρχεται συνήθως λύση σε τέτοια θέματα και όχι απο πολιτικούς που και άσχετοι είναι και συνήθως αμόρφωτοι σε τέτοια θέματα.

 

Μόνο η ενημερωση του κοινού και η συστηματική δράση μπορεί να εξαλείψει τέτοιου είδους παρασιτικά φαινόμενα. Και ελπίζω κάποτε η δικαιοσύνη να λειτουργήσει αποτελεσματικά αν και δεν το νομίζω.

 

Σοφία ευχαριστούμε για την ενημέρωση και ευαισθησία που δείχνεις για το θέμα αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.