Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προγράμματα σπουδών και Αρχιτεκτονική


ss_sk

Recommended Posts

Και εγώ θα είμαι ο πρώτος που θα σου απαντήσει ότι πράγματι οι Αρχιτέκτονες στην Ελλάδα (πλέον) δεν ξέρουν στατικά και καλύτερα να τα κόβανε

Δεν είπα ότι "δεν ξέρουν στατικά" αλλά ότι δεν έχουν διδαχθεί μαθήματα μηχανικής. Δεν είναι ντροπή να μη γνωρίζει κάποιος τι είναι μηχανική και να νομίζει ότι είναι τα "στατικά". Θα έπρεπε να προσπαθήσει να μάθει.

 

Δηλαδή να καταλάβω: είναι κακό να επισημαίνουμε τις αδυναμίες του συστήματος αλλά δεν είναι κακό να τις ανεχόμαστε?
Δεν επισημαίνεις καμιά αδυναμία. Υποτιμάς με έμμεσο τρόπο την επιστήμη και το επάγγελμα του Π.Μ.

Ένα παράδειγμα. Ενώ μιλάς για συνθετική αρχιτεκτονική ικανότητα και άλλους παρόμοιους όρους για τον Α.Μ., για τους Π.Μ. λες ότι "ξέρουν στατικά", όπως λέμε "βγάζω τα φορολογικά".

 

Ποιο το νόημα του θέματος; Να γίνει έρευνα για ποιο πράγμα; Για να ενημερωθούμε για το πρόγραμμα σπουδών που έχουμε ακολουθήσει εμείς;:confused:

Δεν χρειάζεται να κοροϊδευόμαστε. Δεν είμαστε στο δημοτικό. Το θέμα έγινε για να πεις έμμεσα ότι οι Π.Μ. δεν ξέρουν να μελετούν.

 

Η υποτίμηση με έμμεσο τρόπο δεν δικαιολογεί τις απαντήσεις με βρισιές.

 

Και βέβαια μπορείς να ανοίξεις θέμα αν επιθυμείς - εξάλλου είμαστε λαρτζ εδώ όπως βλέπεις.
Δεν επιθυμώ γιατί δεν χρειάζεται.

 

 

Το ζουμί της απάντησής μου είναι:

Δεν είπα ότι "δεν ξέρουν στατικά" αλλά ότι δεν έχουν διδαχθεί μαθήματα μηχανικής. Δεν είναι ντροπή να μη γνωρίζει κάποιος τι είναι μηχανική και να νομίζει ότι είναι τα "στατικά". Θα έπρεπε να προσπαθήσει να μάθει.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 24
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Το ζουμί της απάντησής μου είναι:

Δεν είπα ότι "δεν ξέρουν στατικά" αλλά ότι δεν έχουν διδαχθεί μαθήματα μηχανικής. Δεν είναι ντροπή να μη γνωρίζει κάποιος τι είναι μηχανική και να νομίζει ότι είναι τα "στατικά". Θα έπρεπε να προσπαθήσει να μάθει.

 

Εάν αυτή είναι η κίνηση ματ μάλλον θα τη θεωρήσω ατυχή!

 

Ο όρος ''στατικά'' χρησιμοποιήθηκε απλοϊκά αλλά με ευθεία αναφορά στο αντικείμενο που αποτελεί και το κοινό μας τόπο, τα κτηριακά έργα. Οι (απαιτούμενες) μελέτες των οποίων τιτλοφορούνται συγκεκριμένα και ξεκάθαρα!

 

Και όχι, δε με ενδιαφέρει το ολικό εύρος των γνώσεων των ''μηχανικών''. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι το αν και πόσο πράγματι εντρυφούν στο δικό μου γνωσιακό-επιστημονικό αντικείμενο. Και είναι λυπηρό αλλά για την ''ταμπακιέρα'' μέχρι στιγμής τίποτα...

Link to comment
Share on other sites

Συναδελφε δεν καταλαβαινω με πια λογικη δεν συμπεριλαμβανεις τις οικοδομικες την τεχνικη νομοθεσια και την ιστορια στα μαθηματα που αφορουν το αντικειμενο του αρχιτεκτονα μηχανικου. Τουλαχιστον μιλαω για την σχολη μου.

Για να σου δωσω να καταλαβεις στις 3ις οικοδομικες και στο αρχιτεκτονικο και οικοδομικο σχεδιο γινονται εξαμινιαια project τα οποια αφορουν την αρχ. συνθεση κατα κυριο λογο.

Αντι να προσπαθεις να μειωσεις τις αλλες σχολες καλυτερο θα ηταν επικεντρωθεις στην ουσια η οποια ειναι οτι στην Ελλαδα ο καθενας ειναι οτι δηλωσει και υπογραφει οτι γουσταρει.

 

Φιλικα παντα.

 

Εγω θα ηθελα καποιος να μου εξηγησει με ποια λογικη καθοριστηκε οτι οι πολ. μηχ. θα υπογραφουν ελευθερα αρχιτεκτονικα και οι αρχιτεκτονες ελευθερα στατικα. Το αντιεπιστημονικο και απαραδεκτο κομματι το αντιλαμβανονται ολοι πιστευω. Το υπολοιπο σκεπτικο δεν αντιλαμβανομαι.

 

Υ.γ. Εγινε διπλη καταχωρηση το ξερω :)

Link to comment
Share on other sites

Ο όρος ''στατικά'' χρησιμοποιήθηκε απλοϊκά

Α! για λόγους απλότητας χρησιμοποιείς αυτό τον όρο.

Γιατί δεν χρησιμοποιείς τον όρο "αρχιτεκτονικά" για τους ίδιους λόγους απλότητας αντί για "αρχιτεκτονική μελέτη" και "συνθετική αρχιτεκτονική ικανότητα";

 

Και όποιος έχει κόμπλεξ ξεσπά.
Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι. Πιο "στρογγυλευμένοι".

 

Δεν χρειάζεται να προσπαθείς να μας πείσεις για το αντίθετο από αυτό που καταλαβαίνουμε όλοι.

Το θέμα έγινε για να πεις έμμεσα ότι οι Π.Μ. δεν ξέρουν να μελετούν.
Αντι να προσπαθεις να μειωσεις τις αλλες σχολες

 

Με αυτό συμφωνώ:

Όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται.

 

 

Και δεν είδα μέχρι τώρα κάποια συγκεκριμένη αντ-επιχειρηματολογία...τόσα άτομα το διάβασαν σε λίγες μέρες!

Μήπως δεν απάντησε κανείς γιατί δεν έχουν τη "μύγα"; Μήπως τη "μύγα" την έχει αυτός που ρωτάει χωρίς να του απαντούν;

 

 

Και είναι λυπηρό αλλά για την ''ταμπακιέρα'' μέχρι στιγμής τίποτα...

Μα για την ταμπακέρα μιλάμε. Ξαναγράφω:

Γιατί δεν χρησιμοποιείς τον όρο "αρχιτεκτονικά" για τους ίδιους λόγους απλότητας (με αυτούς που επικαλείσαι για τον όρο "στατικά") αντί για "αρχιτεκτονική μελέτη" και "συνθετική αρχιτεκτονική ικανότητα";

 

Γιατί δεν λες με ευθύ τρόπο και όχι πλάγιο ότι θεωρείς υποδεέστερο το επάγγελμα του Π.Μ. από αυτό του Α.Μ.;

Link to comment
Share on other sites

Ρerustum, προφανώς δεν έχει νόημα να πούμε ότι οι υπόλοιπες σχολές δεν μπορούν να αρχιτεκτονούν επαρκώς.

Αυτό θα ήταν σαν να λέγαμε εμείς οι Έλληνες ότι οι υπόλοιποι λαοί δεν είναι αρκετά Ελληνικοί.

 

Εκείνο που με στεναχωρεί εμένα προσωπικά είναι η αλαζονεία κάποιων που φανερά δεν μπορούν να το κάνουν και προσπαθούν "να το παίζουν". Στην έννοια του "ξεκινάω να βρώ άκρη από κάπου" πιστεύω ότι η εκπαίδευση είναι ένα καλό μέρος και αυτή εδώ η συζήτηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος να συλλεχθούν τα απαραίτητα δεδομένα για να γίνει κάποια κουβέντα επάνω σε αυτά.

 

Για να καταλάβουμε σε τι αντιτίθεμαι.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά αντιτίθεμαι στην εμπλοκή σε ανούσιες* συζητήσεις διότι:

 

1) Η πολιτεία νομοθετεί και αποδίδει δικαιώματα βάσει των εκάστοτε συντεχνιακών συσχετισμών το οποίο οδηγεί στο:

 

2) Να υπάρχει αντιεπιστημονική επικάλυψη ειδικοτήτων διότι:

α) Η αγορά είναι μικρή

β) Είμαστε η χώρα του "όποιος πρόλαβε πρόλαβε". Έτσι ειδικότητες που θεσμοθετήθηκαν στις απαρχές του προηγούμενου αιώνα βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση καθώς αρνούνται να παραδώσουν έστω "τμήμα" των δικαιωμάτων τους.

 

3) Παρόλο που σε άλλες χώρες οι ειδικότητες είναι σαφώς διακριτές και δεν ανακατεύεται ο ένας στα πόδια του άλλου η ελληνική πολιτεία αρνείται να εξελιχθεί γιατί τότε θα πρέπει:

α) Να περιορίσει ή να αυξήσει τα δικαιώματα σε αυτά που θα έπρεπε να είναι σύμφωνα με την διεθνή πρακτική

β) Να περιορίσει τον παραγόμενο αριθμό αποφοίτων

γ) Να μεγαλώσει το αγοραστικό κοινό

δ) Να αυξήσει τις αμοιβές στα επίπεδα που πρέπει

ε) Πιθανώς να ευνοήσει την νομοθεσία υπέρ της δημιουργίας συναιτερισμών, εταιριών κλπ.

 

Επειδή δυστυχώς δεν έχουμε κυβερνήτες-ηγέτες, με όραμα και διάθεση για σύγκρουση με το κατεστημένο, καθόμαστε και αναλωνόμαστε σε πράγματα που δεν είναι στα δικά μας χέρια. Όλοι, ενδόμυχα, ξέρουμε τί πρέπει να γίνει αλλά είτε αρνούμαστε να το παραδεχτούμε είτε δεν έχουμε βρει ακόμα τον άνθρωπο που θα τα βάλει όλα σε μια σειρά.

 

* Λέω ανούσιες διότι όπως ο συνάδελφος ανέβασε φωτογραφία κακής αρχιτεκτονικής πρακτικής ή/και στατικής λειτουργίας, που πιθανώς να την άσκησε ΠΜ, αντίστοιχα και οι ΠΜ μπορεί να έχουν παραδείγματα κακής αρχιτεκτονικής πρακτικής ή/και στατικής λειτουργίας που την άσκησε αρχιτέκτονας και ο φαύλος κύκλος δεν τελειώνει ποτέ.

Link to comment
Share on other sites

Η κακογουστιά ΔΕΝ είναι θέμα πτυχίου .

Οπωσδήποτε ένας αρχιτέκτονας έχει τις γνώσεις γιά μιά σωστότερη αρχιτεκτονική μελέτη και αντίστοιχα ο Π.Μ. γιά την στατική .

 

Δεν λέμε κάτι καινοφανές .

 

Τώρα το ποιός υπογράφει τι , είναι θέμα ηλικίας 80 ετών , αλλά δεν νομίζω ότι μπορεί να αλλάξει άμεσα , μιά και θίγονται πολλά συμφέροντα .

 

Αυτό προυποθέτει πολιτική και ατομική ωριμότητα που δεν υπάρχει στον απαιτούμενο βαθμό .

Link to comment
Share on other sites

Στην Γερμανία θεωρείται μεγάλο ανέκδοτο η υπογραφή αρχιτεκτονικών από μηχανικό.

Επίσης όπως είναι προφανές οι Αρχιτέκτονες δεν έχουν δικαίωμα υπογραφής για στατικά.

 

Τώρα το τι γίνεται εδώ στο Ελλαδιστάν, αυτό είναι άλλη υπόθεση.

Link to comment
Share on other sites

Η κακογουστιά ΔΕΝ είναι θέμα πτυχίου .

 

Δεν είναι θέμα μόνο κακογουστιάς. Αν παρατηρήσεις προσεκτικά την φωτογραφία δεν τηρούνται ούτε οι περασιές των δοκών. Η αριστερή τοιχοποιία απέχει από την δοκό περί το μισό μέτρο. Αν μάλιστα αυτό συνέβαινε σε όροφο καταλαβαίνεις ότι θα είχε επιπτώσεις και στην στατική λειτουργία (μη υπολογισθέν ομοιόμορφα κατανεμημένο φορτίο στην παρειά της πλάκας).

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει αλλά ο topic starter δεν μίλησε για διαχωρισμό. Λέει με "στρογγυλευμένο" και πλάγιο τρόπο ότι θεωρεί υποδεέστερο το επάγγελμα του Π.Μ. από αυτό του Α.Μ.

Ενώ για τους Α.Μ. μιλάει για "αρχιτεκτονική μελέτη" και "συνθετική αρχιτεκτονική ικανότητα" για τους Π.Μ χρησιμοποιεί τον όρο "στατικά" προσπαθώντας έμμεσα να τους υποτιμήσει. Με τέτοιες συμπεριφορές δεν γίνεται τίποτα.

Ας αφήσουμε τις εμπάθειες που οδηγούν σε ανακρίβειες.
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.