Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εκτιμήσεις ακινήτων και φορολογία


Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους! Είμαι Πολιτικός Μηχανικός και εκτός από τις οικοδομικές άδειες ασχολούμαι και με εκτιμήσεις ακινήτων. Στις εκτιμήσεις έβαζα συντελεστή εσόδων 60% που με την προσαύξηση γίνεται 72%. Πέρσι όμως μου είπε κάποιος ότι κανονικά πρέπει να πάει με έσοδα-εξοδα. Ξέρει κανείς ποιό είναι το σωστό? Και αν παει με έσοδα-έξοδα, ποιά από τα έξοδα θα βάλω ότι αντιστοιχούν στις εκτιμήσεις?

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Η εκτίμηση δεν είναι μελέτη και, για την εφορία, αμφιβάλλω ότι αφορά το επάγγελμα

του μηχανικού. Όποτε πώς θα μπορούσε να πάει με ΜΣΚΚ για μελέτες. Εάν δεν έχει

δικούς της συντελεστές θα πάει με έσοδα-έξοδα.

 

Όσο για τα έξοδα που βάζεις, εάν δεν υπάρχουν άλλα, πλην αυτών του γραφείου

(που δεν νομίζω και να υπάρχουν), κάνε την κατανομή ποσοστιαία και αναλόγως των

εσόδων σου από μελέτες και εκτιμήσεις. Νόμος σαφής δεν γνωρίζω να υπάρχει.

 

Με κάθε επιφύλαξη, γιατί λογιστής δεν είμαι.

 

Από του χρόνου, με την κατάργηση των ΜΣΚΚ, το υπουργείο σου λύνει το πρόβλημά σου. :)

Link to comment
Share on other sites

Εκτιμήσεις ακινήτων πηγαίνουν λογιστικά. Όχι με Σ.Κ.Κ. Τις δαπάνες μου εγώ τις επιμερίζω ποσοστιαία όπως γράφτηκε. Δηλαδή αν είχα έστω ακαθάριστα 100 ευρώ από εκτιμήσεις και 300 ευρώ από λοιπές μελέτες, και συνολικές δαπάνες 150 ευρώ, έβαζα 37,50 ευρώ δαπάνες για τις εκτιμήσεις και 112,50 ευρώ στα υπόλοιπα. Τυπικά όμως από όσο ξέρω δεν υπάρχει κανόνας. Είναι στην κρίση σου με τι συντελεστή θα τις επιμερίσεις.

Link to comment
Share on other sites

Πέρισυ είχα ρωτήσει στον αρμόδιο επόπτη στην εφορία αν οι εκτιμήσεις θεωρούνται οικονομικές μελέτες με 26%ή αν πηγαίνουν λογιστικά έσοδα-έξοδα.

Σε συνενόηση με το διευθυντή μου απάντησε ότι και τα δύο τους φαίνονται σωστά αλλά καλύτερα θα ήταν να ρωτήσω στο ΤΕΕ.