Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πέτρινος θόλος...


 

Recommended Posts

Και τι θα πει αυτό ; Αρμολόγημα, αιντέ, πάμε γιούρια ; Μηχανικοί είμαστε, το ότι κάποιοι χρησιμοποιούν τις πεπατημένες χωρίς να 'χουν αφιερώσει κάποιο χρόνο για την εύρεση των αιτιών που προκάλεσαν την άλφα ή βήτα κατάσταση, δεν μου λέει κάτι. Και ποιος σου λέει εσένα ότι θα λιθοσυρράψεις και θα αρμολογήσεις και μετά λίγο καιρό δεν θα αρχίσει να ανοίγει σε κάποιο άλλο σημείο ;

 

(Σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση, ε νομίζω είναι προφανές αυτό όταν προτείνεις συρραφή και αρμολόγημα, πως θα μπορούσε να θεωρηθεί ενίσχυση, η αποκατάσταση μίας/κάποιων ρωγμής/ρωγμών ; ).

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 42
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

directionless

 

Δε νομίζω οτι ο λόγος ύπαρξης του forum είναι να κατακρίνουμε τους συναδέλφους μας με εκφράσεις όπως γιούρια και αιντε μιας και είμαστε μηχανικοί υποτίθεται και έχουμε κάποια παιδεία. Αν είχες διαβάσει όλα τα μηνύματα θα έβλεπες ότι η συζήτηση ήταν πάνω στο τρόπο αρμολογήματος ως επι των πλείστων

 

Επίσης, ανέφερα την ανάγκη διερεύνησης των αιτιών πριν από ολα

Link to comment
Share on other sites

Σωστά το νομίζεις, έτσι είναι. Δεν νομίζω ότι σε έθιξα, φράση είναι που τη χρησιμοποιεί κανείς κ στην καθημερινότητα. Αν σε πείραξε αυτό, ζητώ συγγνώμη (αν κ νομίζω ότι είσαι υπερβολικός).

Φυσικά κ τα διάβασα, ποτέ δεν απαντώ σε κάτι χωρίς να 'χω διαβάσει τα προηγούμενα ποστ. Απ' όσο είδα, εσύ και ο AlexPap αναφερθήκατε σε αρμολόγημα. Και συμπλήρωσα λοιπόν ότι δεν θα πρότεινα ποτέ κάτι (έστω κ αν καταχρηστικά το έκανα, λόγω ροής της συζήτησης) χωρίς να 'χω εντοπίσει τα ακριβή αίτια του προβλήματος. Το ότι αναφέρεις "αν κριθεί ότι η επέμβαση είναι αναγκαία, κάνε συρραφή κ αρμολόγημα", δεν λέει κάτι. Αυτό σχολίασα και τίποτα άλλο.

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ mkalliou, Τι θα πετύχεις με τους ελκυστήρες?

 

Αν και εφόσον έχουν αναπτυχθεί εφελκυστικες τασεις,μπορείς να εισαγεις θλιπτικες τάσεις για να τις εξισορροπησεις.

 

Δεν το έθεσα σωστά.

Εξωτερική περίσφιξη στη βάση του θόλου. Χρησιμοποιείται ως μέθοδος για τη μείωση των εφαπτομενικών εφεκλυστικών τάσεων στις βάσεις των θόλων. Αν γίνει προένταση (άρα και περίσφιξη) τότε, όπως λέει και ο dratsiox, εξισορροπείς τις εφελκυστικές αυτές τάσεις. Αν οι ράβδοι μείνουν αφόρτιστες (χωρίς προένταση), τότε λειτουργούν όταν τείνουν να αυξηθούν οι εφαπτ. τάσεις πέρα από την εφελκυστική αντοχή της τοιχοποιίας.

 

Μπορείς συνάδελφε να με παραπεμψεις στο διαδίκτυο ή όπουδήποτε για να βρω πληροφορίες για τους ελκυστήρες και πως χρησιμοποιούνται γιατί δε είμαι γνώστης του θέματος...

 

Έχει εφαρμοσθεί σε πολλές περιπτώσεις θόλων. Χαρακτηριστική και χιλιοειπωμένη είναι η μελέτη αποκατάστασης και ενίσχυσης της Ροτόντας στη Θεσσαλονίκη (Πενέλης). Έχει παρουσιαστεί σε πολλά συνέδρια ελληνικά και ξένα.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

H επιλογή των σωστών υλικών είναι γενικά δύσκολη υπόθεση. Το πρόβλημα είναι οτι δεν έχουμε προδιαγραφές την εποχή που κατασκευάστηκαν και πρέπει να βρεθούν μέσω πειραμάτων. Τα πειράματα αυτά υπάρχουν και είναι κατα ΕΝ. Το θέμα είναι οτι ακόμα και το ΥΠΠΟ δεν τα πληρώνει ενω τις περισσότερες φορές τα αποτελέσματα δεν αξιοποιούνται όπως πρέπει.

Link to comment
Share on other sites

Στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα όπου δεν υφίσταται καν ένα επαρκές, σοβαρό και επιστημονικά τεκμηριωμένο σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης των γνώσεων και ικανοτήτων που αποκτούνται κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής σταδιοδρομίας και εμπειρίας κάποιου

 

Υπάρχει αλλού;

 

το να γίνεται αναφορά σε βιβλιογραφίες και λοιπά ισοδυναμεί με τη διαβεβαίωση ότι ο Έλληνας μηχανικός, έτσι γενικά και αόριστα, έχει τέτοιο αίσθημα ευθύνης που προκειμένου να ασχοληθεί με ένα εξαιρετικά σοβαρό τομέα

 

Ο καθένας ξέρει για τον εαυτό του με τι μπορεί να ασχοληθεί,αν επαρκούν οι γνώσεις του και πόσο σοβαρά και υπεύθυνα πρέπει να ασχολείται.

 

 

ξημεροβραδιάζεται στον ελεύθερο χρόνο του διαβάζοντας και καλύπτοντας γνωστικά πεδία που άλλοι χρειάζονται 2 (ή και περισσότερα) χρόνια να προσεγγίσουν, μόνο, μέσω μεταπτυχιακών...του μοναδικού επαρκώς πιστοποιημένου τρόπου.

 

Στα λόγια μου έρχεσαι

 

 

Αν κάνω λάθος ας ακολουθήσει διόρθωση αλλά σπανίως καλείται κάποιος ειδικός να "ανακαλύψει την Αμερική" σε μία αποκατάσταση/συντήρηση - σχεδόν όλες οι περιπτώσεις έχουν καταγραφεί και κατηγοριοποιηθεί επαρκώς δεδομένου ότι οι τρόποι δόμησης, τα προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν και οι μέθοδοι αντιμετώπισης είναι πεπερασμένα.

 

Κάνεις λάθος.Κάθε μνημείο είναι ιδιαίτερο και μοναδικό ,όχι ως πολιτιστική αξία αλλά ως τρόπος δόμησης.Μόνο σε σύνολα μπορείς να βρεις ομοιότητες και εκεί πάλι εξαρτάται με την έκταση τους χρονικά και χωρικά (βλ.Μάνη,San Gimiliano κτλ).Τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν σε έργα μόνο ιδέες-κατευθύνσεις μπορούν να δώσουν.Δεν υπάρχει πανάκεια.

 

Επανερχόμενος στα μεταπτυχιακά και τα πανεπιστήμια εντοπίζω (και ίσως κάνω πάλι λάθος) μία υποτυπώδη απαξίωση στο ρόλο τους και στις γνώσεις που παρέχουν, γνώσεις που εν τέλει αποτυπώνονται σε "χαρτιά" (πτυχία).

 

Μακριά από 'μένα.Τιμώ και σέβομαι τους δασκάλους μου.

 

 

 

Είμαστε εκτός θέματος και για 'μένα δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσω αυτήν την κουβέντα.

Link to comment
Share on other sites

Μπορείς συνάδελφε να με παραπεμψεις στο διαδίκτυο ή όπουδήποτε για να βρω πληροφορίες για τους ελκυστήρες και πως χρησιμοποιούνται γιατί δε είμαι γνώστης του θέματος

 

Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων

 

Συνάδελφε, η χρήση στοιχείων που αναλαμβάνουν εφελκυσμό είναι πολύ διαδεδομένη ως τρόπος ενίσχυσης ιστορικών κατασκευών, κυρίως -αλλά όχι αποκλειστικά- σε ότι αφορά τόξα και θολοδομία. Το σκεπτικό είναι είτε η επιβολή πρόσθετου φορτίου (προτανυσμένοι ελκυστήρες) προκειμένου να μεταβληθεί η μορφή της γραμμής των ωθήσεων, είτε ο περιορισμός της επιδεκτικότητας σε παραμόρφωση (χαλαροί ελκυστήρες). Προφανώς οι πρώτοι επιβάλλουν κάποια παραμόρφωση κατά την τάνυση, ενώ οι δεύτεροι θα αναλάβουν φορτίο αφού προηγηθεί κάποια παραμόρφωση.

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει ενα βιβλιο που χρειάζεται να το διαβάσετε

 

Historic mortars: characteristics and tests : proceedings By RILEM.

 

http://www.romanportland.net/files/doc/seminar2008/jan_elsen_seminar2008s.pdf

Link to comment
Share on other sites

Να ρωτήσω κάτι κ εγώ (γιατί μάλλον μπερδευτήκαμε) : μιλάμε για θολωτή κατασκευή (κυλινδρικό θόλο ας πούμε) ή για τύπου τρούλου ;

Link to comment
Share on other sites

...υπαρχει μια "σαλα" γυρω στα 45 τετραγωνικα με θωλοτο ταβανι,και εχει ανοιξει σε 2-3 μεριες απο σεισμο (1956)...

 

Για ημισφαιρικό θόλο επί σφαιρικών τριγώνων το κόβω ή, ενδεχομένως, για ασπίδα επί λοφίων.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.