Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αντιδιαβρωτική ταινία στις λήψεις γείωσης


miltos

Recommended Posts

Το φρεάτιο θα προστατεύσει τη σύνδεση ή θα τη βλάψει? Μέσα στο μπετό δεν είναι καλύτερο το περιβάλλον?

 

Έχει νόημα η σύνδεση να γίνεται σε μεγαλύτερο ύψος; Ένα άκρο της ταινίας να ανέρχεται μέχρι ενός ύψους από την θεμελίωση μέσα από κάποιο τοιχείο και η σύνδεση με τον αγωγό να γίνεται στον τοίχο, μέσα σε κάποιο κυτίο; (για προστασία από την υγρασία)
Αν θες μπορείς να βγάλεις απευθείας την ταινία σαν αναμονή. Όμως δεν γλιτώνεις σύνδεση.

 

Επίσης το κουτί δεν σε βοηθάει ιδιαίτερα στην επισκεψιμότητα της σύνδεσης. Ειναι πολύ μικρό για να χειριστείς τα χαλύβδινα υλικά. Θέλει μέγεθος φρεατίου...

 

Συμφωνώ με το cmKapos ότι η αγωγιμότητα του υλικού που θα χρησιμοποιηθεί δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο στην αντίσταση της γείωσης. Δεν είναι αυτός ο λόγος που μπαίνει χαλκός. Ο χαλκός είναι πολύ-πολύ πιο βολικός από το χάλυβα για να βγάλεις αναμονές και πιο ανθεκτικός στη διάβρωση.

 

Αλέξη, τι προβλήματα παρατήρησες στoυς αγωγούς καθόδου?

Link to comment
Share on other sites

Είχα δύο περιπτώσεις που γέννησαν αυτόν τον προβληματισμό:

 

Σε οικοδομή κατά το μπάζωμα κόπηκε ο αγωγός της γείωσης. Χρειάστηκε κομπρεσέρ. Έκτοτε βάζω φρεάτιο και σωλήνα. Μήπως όμως κάποια προδιαγραφή το απαγορεύει;

 

Σε πρόσφατη οικοδομή είχα πολύ υγρασία στο υπόγειο. Ο φόβος: Μήπως η εισχώρηση υγρασίας στην σύνδεση (πιθανώς αναπόφευκτη, παρά τις λαστιχοταινίες) και η δημιουργία αλάτων στην διεπιφάνεια (μέσα στον σφιγκτήρα) αυξήσουν την αντίσταση της σύνδεσης;

Link to comment
Share on other sites

Αλέξη, όταν ρώτησα για πρόβλημα, αναφερόμουνα σε αυτό:

 

Ο χαλκός δημιουργεί πρόβλημα, είναι γνωστό και από τους αγωγούς των αλεξικέραυνων.
Πως κόπηκε ο αγωγός κατά το μπάζωμα? Έβγαινε από το μπετό απευθείας στο έδαφος?

 

Σε πρόσφατη οικοδομή είχα πολύ υγρασία στο υπόγειο. Ο φόβος: Μήπως η εισχώρηση υγρασίας στην σύνδεση (πιθανώς αναπόφευκτη, παρά τις λαστιχοταινίες) και η δημιουργία αλάτων στην διεπιφάνεια (μέσα στον σφιγκτήρα) αυξήσουν την αντίσταση της σύνδεσης;
Η σύνδεση είχε λαστιχοταινίες? Μέσα στο μπετό? Δεν καταλαβαίνω ακριβώς το "σχέδιο"
Link to comment
Share on other sites

Όταν κατασκευάζεται θεμελιακή γείωση, στις λήψεις γείωσης (αναμονές) πρέπει ο αγωγός να καλύπτεται με αντιδιαβρωτική ταινία 30cm εντός και 30cm εκτός του σκυροδέματος.

 

Μίλτο όταν λες αγωγός υποθέτω ότι δεν εννοείς καλώδια χαλκού.

 

Ο προμηθευτής της ταινίας το διαφημίζει ως εξής:

«Αυτοκόλλητη ταινία για την προστασία χαλύβδινων αγωγών από τη διάβρωση λόγω αλλαγής μέσου (πχ έξοδος από το σκυρόδεμα στον αέρα ή από το έδαφος στον αέρα). Τοποθετείται τουλάχιστον 30cm εκατέρωθεν από το σημείο αλλαγής μέσου».

 

Σαν καλός πολιτικός μηχανικός ζητάω η ταινία να είναι σιδηρά επιψευδαργυρωμένη. Έχει λίγο μεγαλύτερη αντίσταση, αλλά αυτό λύνεται εύκολα. Ο χαλκός δημιουργεί πρόβλημα, είναι γνωστό και από τους αγωγούς των αλεξικέραυνων. Και τι νόημα έχει μία καλή γείωση σε μια οικοδομή με προβληματικό φορέα;

 

Κανένα νόημα, αν είναι έμπειρος ο ηλεκτρολόγος θα βρεθούν λύσεις....αυτός είναι ο φόβος μου μη τυχόν μου βάλουν πουθενά χαλκό -σε καμιά σύνδεση που δεν "βολεύει" κλπ- να ακουμπήσει μετά στον οπλισμό και ποιος ξέρει αν υπάρχουν συνέπειες σε 5 ή 15 χρόνια..., εμένα δεν με καθησυχάζουν και τόσο αυτά που λέγονται από τα πρότυπα... μπορεί να είναι λάθος αλλά δεν έχεις λόγο να ρισκάρεις κάτι που με λίγη επιμέλεια μπορείς να αποφύγεις…

 

-

- Έχει νόημα η σύνδεση να γίνεται σε μεγαλύτερο ύψος; Ένα άκρο της ταινίας να ανέρχεται μέχρι ενός ύψους από την θεμελίωση μέσα από κάποιο τοιχείο και η σύνδεση με τον αγωγό να γίνεται στον τοίχο, μέσα σε κάποιο κυτίο; (για προστασία από την υγρασία)

 

Αν δεις σχήματα από τη βιβλιογραφία έτσι το προτείνουν (ΝΤΟΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΑΠΠΟΥ, κ.α.) – είδες η δημιουργική φαντασία…- .

 

-

Ο χαλκός δημιουργεί πρόβλημα, είναι γνωστό και από τους αγωγούς των αλεξικέραυνων.

 

Νομίζω ότι γι αυτό χρησιμοποιούμε (θα έπρεπε δλδ…) διμεταλλικούς λυόμενους συνδέσμους αγωγών είτε για αλεξικέραυνο είτε για θεμελιακή.

 

Εν κατακλείδι θα τόνιζα να μην είμαστε σίγουροι ότι εφαρμόζεται σωστά η θεμελιακή όπως γράφεται στα βιβλία... αλλά από το ολότελα μια χαρά είναι.

Link to comment
Share on other sites

Aχα! Προτείνετε και βιβλίο του πατέρα μου! Ακόμα και στα 80 του εξακολουθεί να είναι δάσκαλος στο θέμα.

 

ΑlexisPap, σε μια χαλυβδοταινία δεν είναι κακό να κάνεις συγκόλληση με ηλεκτροκόλληση άλλης ταινίας, αρκεί να καθαρίσεις μετά την κόλληση καλά, να της κάνεις ψυχρό γαλβάνισμα και πισσάρισμα. Ετσι θα την φέρεις έξω από το έδαφος και θα την συνδέσεις σε ισοδυναμική μπάρα, όπου θα μπορείς να την ελέγχεις.

Link to comment
Share on other sites

Άρα, απορρίπτεις τους σφιγκτήρες σύνδεσης ταινιών (με τα τέσσερα βιδάκια) που κυκλοφορούν;

 

Ένα θέμα που σε εμάς του πολιτικούς μηχανικούς δεν είναι ξεκάθαρο είναι το εάν η ταινία που τοποθετείται μέσα στο σκυρόδεμα των πελμάτων συνδέεται και με τον οπλισμό για μείωση της αντίστασης ή όχι.

 

Έχω την εντύπωση ότι τα εγχειρίδιά σας λένε ότι συνδέεται...

Link to comment
Share on other sites

Καλό είναι οι σφιγκτήρες να χρησιμοποιούνται εξωτερικά, ποτέ μέσα στο σκυρόδεμα, γιατί η συσσώρευση αλάτων μπορεί να διακόψει τη συνέχεια.

 

Εξωτερικά, φυσικά και μπορείς να τους χρησιμοποιείς, αλλά καλύτερα επάνω σε μπάρα, παρά μέσα σε φρεάτιο, εκτός αν δεν γίνεται αλοιώς.

Link to comment
Share on other sites

Aχα! Προτείνετε και βιβλίο του πατέρα μου! Ακόμα και στα 80 του εξακολουθεί να είναι δάσκαλος στο θέμα.

 

Πρέπει να λέμε τις αναφορές μας… να μπορεί όποιος θέλει να εμβαθύνει, από το φορουμ τι να πρωτοπείς… (προσωπικά εκτιμώ ιδιαίτερα την προσφορά του, ειδικά στο θέμα της εγρήγορσης του τεχνικού κόσμου στο θέμα των γειώσεων… θα προτιμούσα όμως να τα έχει μαζέψει όλα σε ένα βιβλίο…(να πω κι ένα πλην για ισορροπία:))).

 

Άρα, απορρίπτεις τους σφιγκτήρες σύνδεσης ταινιών (με τα τέσσερα βιδάκια) που κυκλοφορούν;

 

Ένα θέμα που σε εμάς του πολιτικούς μηχανικούς δεν είναι ξεκάθαρο είναι το εάν η ταινία που τοποθετείται μέσα στο σκυρόδεμα των πελμάτων συνδέεται και με τον οπλισμό για μείωση της αντίστασης ή όχι.

 

Έχω την εντύπωση ότι τα εγχειρίδιά σας λένε ότι συνδέεται...

 

Συνδέεται, επισυνάπτω φωτο. Στη δεξιά πλευρά φαίνεται κι ένας προτεινόμενος τρόπος αναμονής σε τρία στάδια υλοποίησης.

 

Δεν είναι ξεκάθαρο Αλέξη, αυτή την αίσθηση έχω και γω και οφείλεται σε πολλούς παράγοντες ωστόσο η ευθύνη ανήκει στους Μηχανικούς. Άκουσα για μια περίπτωση σε δημόσιο έργο όπου η προδιαγραφή της μελέτης απαιτούσε να μην ακουμπά καθόλου η λάμα τον οπλισμό.

 

Καλό είναι οι σφιγκτήρες να χρησιμοποιούνται εξωτερικά, ποτέ μέσα στο σκυρόδεμα, γιατί η συσσώρευση αλάτων μπορεί να διακόψει τη συνέχεια.

 

Αγαπητέ κ. Κάππο τα συμφραζόμενα εμπλέκουν δυο θέματα τα οποία κάποιος τρίτος θα καταλάβει λάθος: το ένα είναι η στήριξη της λάμας επί του οπλισμού με τους προβλεπόμενους σφιγκτήρες και το δεύτερο είναι ο (πλέον) σωστός τρόπος επιμήκυνσης της λάμας όπου προτείνεται να γίνεται εκτός σκυροδέματος...

Πολύ καλό το δεύτερο (όχι όμως και τόσο εφικτό…) να βγαίνει έξω η λάμα για επέκταση αλλά από την άλλη αναρωτιέμαι πόσο εύκολο είναι να διακοπεί η συνέχεια, δεν είναι ακριβώς "βιδάκια", με κλειδιά τα σφίγγουμε και η επιφάνεια επαφής είναι σχετικά μεγάλη…

post-13045-131887257291_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αν δεις σχήματα από τη βιβλιογραφία έτσι το προτείνουν (ΝΤΟΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΑΠΠΟΥ, κ.α.) – είδες η δημιουργική φαντασία…- .

 

Βασίλη, νομίζω πως δεν αναφέρεται αυτό που λέει ο Αλέξης. Για πες συγκεκριμένη σελίδα?

 

εμένα δεν με καθησυχάζουν και τόσο αυτά που λέγονται από τα πρότυπα...
Σε τέτοιο θέμα δεν νομίζω να έχει γίνει λάθος... Είναι πολύ βασικό.

 

Εν τω μεταξύ, ΑlexisPap και cmKapos, αναφέρατε ότι έχετε συναντήσει κάποια προβλήματα και περιμένω ακόμα αναφορές;)

 

Ένα θέμα που σε εμάς του πολιτικούς μηχανικούς δεν είναι ξεκάθαρο είναι το εάν η ταινία που τοποθετείται μέσα στο σκυρόδεμα των πελμάτων συνδέεται και με τον οπλισμό για μείωση της αντίστασης ή όχι.
Ναι, πρέπει να συνδέεται, ανά ~2m.

 

(Προσθήκη μετά το παραπάνω post του Vassilis.K)

Άκουσα για μια περίπτωση σε δημόσιο έργο όπου η προδιαγραφή της μελέτης απαιτούσε να μην ακουμπά καθόλου η λάμα τον οπλισμό.

 

Από τι υλικό ήταν η ταινία? Πολύ παράξενα πράγματα...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.