Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μόνο οι ΤΕ Μηχανικοί να γίνουν ελεγκτές δόμησης!!!


Recommended Posts

Θέλοντας να είμαι πρωτότυπος στο νέο μου θέμα, διάλεξα την ακριβώς αντίθετη πλευρά των όσων συζητάμε συνήθως στα επαγγελματικά δικαιώματα.

Λέμε δηλαδή τί θα πρέπει να κάνουν οι ΤΕ μηχανικοί, δεδομένου ότι οι ΠΕ μηχανικοί τα κάνουν όλα!

 

Ας δούμε λοιπόν το πράγμα αντίθετα και να θεωρήσουμε ότι δεχόμαστε όλες τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις των ΠΕ συναδέλφων (;) για την ανεπάρκεια της θεωρητικής μας κατάρτισης στην αρχιτεκτονική, τα στατικά, τα η/μ και σε ότι άλλο θέλετε...

Αυτό που δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος, είναι ότι δεν ξέρουμε να διαβάσουμε ένα αρχιτεκτονικό που έφτιαξε με την "προωθημένη αρχιτεκτονική" του ένας ΑΜ ή να διαβάσουμε ένα ξυλότυπο ενός ΠΜ ή αντίστοιχα άλλες ειδικότητες να δούνε τη διάμετρο της σωλήνας που κατεβαίνει από το λουτρό...

 

Ετσι λοιπόν, ως λογικό επόμενο θα ήταν στο πνεύμα του διαχωρισμού των δικαιωμάτων που τόσο καίει ορισμένους

συν(αν)αδέλφους- εφόσον βέβαια δεν χάνουν αυτοί κάτι- να επιτρέπεται η θέση του ελεγκτή δόμησης μόνο σε ΤΕ μηχανικούς!!!

 

Οχι ότι δεν ξέρετε και δεν μπορείτε εσείς οι ΠΕ μηχανικοί... αλλά κάτι πρέπει να κάνουμε κι εμείς καλύτερα... Κάτι διδασκόμαστε κι εμείς και πρέπει να εφαρμόσουμε κατ' αποκλειστικότητα!

Αλλιώς ποιός ο λόγος να πιστεύει ένας νοήμων άνθρωπος ότι ένας ΑΜ ή ένας ΠΜ που κάνει μια πολυκατοικία στο Γαλάτσι και βάζει 8 φορές έναν όροφο πάνω στον εαυτό του, έχει σκεφτεί κάτι καλύτερο από έναν ΤΕ μηχανικό που όμως δεν μπορεί να κάνει αυτό το πράγμα παρά μόνο 2 φορές!!!

 

Λοιπόν επισήμως διατυπώνω τη πρόταση προς τον ΥΠΕΚΑ και τα τσιράκια του... Μόνο οι ΤΕ μηχανικοί που προσανατολίζονται στη κατασκευή και που εκ των πραγμάτων εκεί απασχολούνται συνήθως, να έχουν δικαίωμα να ελέγξουν το κτίριο...

 

Θα με ενδιέφερε να ακούσω τις απόψεις σας!!!

 

Υ.Γ. Στόχος του παρόντος δεν είναι να προσβάλλει κάποιο συνάδελφο. Επειτα από τις απίστευτες παπαριές που διαβάζω το τελευταίο καιρό σχετικά με τα Ε.Δ. και τη χρησιμότητα των ΤΕΙ το παρόν αποτελεί συνειδητή εριστική πράξη και αντίδραση. Οι συντονιστές έχουν κάθε δικαίωμα να το σβήσουν εφόσον θεωρούν ότι παραβιάζει κάποιο κανόνα και σέβομαι απόλυτα τη κρίση τους.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

να πιστεύει ένας νοήμων άνθρωπος ότι ένας ΑΜ ή ένας ΠΜ που κάνει μια πολυκατοικία στο Γαλάτσι και βάζει 8 φορές έναν όροφο πάνω στον εαυτό του, έχει σκεφτεί κάτι καλύτερο από έναν ΤΕ μηχανικό που όμως δεν μπορεί να κάνει αυτό το πράγμα παρά μόνο 2 φορές!!!

 

Aυτή είναι η μοναδική διαφορά στη μελέτη διώροφου και οχταόροφου ;

Mετά τι περιμένουμε να ακούσουμε από ιδιώτες που θέλουν να πληρώσουν τη στατική μελέτη οχταόροφου με αμοιβές διώροφου.

@JTB έχεις δείξει ένα καλό πρόσωπο στο forum , με ήθος κτλ..

Πιστεύεις ότι έχει κάποιο σοβαρό νόημα η παραπάνω πρόταση ;

Η δυσκολία μελέτης μεταξύ κτιρίων δεν αποτυπώνεται στη διαφορά τετραγωνικών ή ορόφων.

Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@alfisti : Θα συμφωνήσω με τον ατσαλόβεργα στο θέμα του τί ξέρει ο κάθε πρωτοετής στα ιδρύματα.

 

@atsaloberga: (Ελπίζω να μη με κυνηγήσεις με καμιά ατσαλόβεργα!!!) Μα αν ήταν το θέμα οι γνώσεις, τότε δεν θα απαγόρευαν και από τους ΤΕ τοπογράφους τα εξαρτημένα... ούτε από εμένα το να υπογράφω αρχιτεκτονικά 6όροφης έστω με κάποιους περιορισμούς. Αν δείς ποτέ εσύ Ε.Δ. ανάλογα των γνώσεων εγώ θα ........ (συμπλήρωσε ότι θέλεις, εγώ ότι ήταν να πάθω το έπαθα!)

 

@spy1551: Η αντίδρασή σου είναι 100% σωστή... Το παράδειγμα της πολυκατοικίας αφορά αυστηρά και μόνο στο αρχιτεκτονικό κομμάτι.Ούτε βέβαια εκεί τα πράγματα είναι έτσι... Απλώς η πρακτική απέδειξε ότι όταν ο αρχιτέκτονας δουλεύει με το ΦΚΓ πρότυπο των κατασκευαστών (Φτηνά, Καλά, Γρήγορα) σε κατάσταση μελέτης φασόν, οι πολυκατοικίες είναι πράγματι copy-paste... άντε να αλλάξεις κανένα κάγκελο ή να κάνεις κάποιο σπάσιμο στο μπαλκόνι...

Σε καμία περίπτωση δεν θα υποβίβαζα κάτι τόσο σοβαρό και σύνθετο όσο τα στατικά, ειδικά σε ανοικτό φόρουμ με εκατοντάδες άσχετους που ίσως χαζεύουν.

Εχοντας μια εμπειρία ετών στο θέμα και εξυπηρετώντας συναδέλφους σε δεκάδες άδειες κάθε είδους κτιρίου μπορώ να σου πώ ότι το copy-paste των κατόψεων και η αλλαγή του τίτλου στο πινακάκι (άντε και μερικά νούμερα στις στάθμες) δεν αποτελεί ειδική γνώση των ΠΕ συναδέλφων... ευτυχώς σιγά-σιγά, παράλληλα με τη πτώση της δουλειάς τόσο οι κατασκευαστές όσο και οι μελετητές αρχίζουν να δημιουργούν συνθήκες ανταγωνισμού με βάση κάποια ποιότητα και όχι μόνο το κόστος.

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, έστω μέχρι σήμερα... Αν διαβάσεις το υστερόγραφο, νομίζω ότι σου λύνονται οι απορίες των λόγων της συγκεκριμένης δημοσίευσης που πράγματι είναι εκτός της συνήθους λογικής μου.

Edited by JTB
Link to comment
Share on other sites

δη΄λαδή όταν κάποιος νέος εισέρχετε στα ΤΕΙ, με 14, αφού δεν έπιασε 18 για τα ΑΕΙ, δεν καταλαβαίνει ότι υπάρχει μια διαφοροποίηση μεταξύ των δύο ε???

δηλαδή αν πας να αγοράσεις την Αλφα Mito, η οποία κοστίζει 11,000 ευρώ, νομίζεις ότι παίρνεις τηντζουλιέτα με τα 20,000 ευρώ

 

αλλά και πάλι: μπορούν να δώσουν κατακτήριες και να πάνε σε ΑΕΙ

εύκολο είναι

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

στην Ελλάδα όμως εκτός από τις τζιουλιεττες των 20000ευρώ κυκλοφορούν και άλλες με ξένες πινακίδες, άλλες αγορασμένες από τους ιδιοκτήτες στην Ιταλία με ελληνικές πινακίδες, άλλες που οι ιδιοκτήτες τις μόνταραν με υλικά από διάφορες ιταλικές μάντρες και άλλες κλεμμένες που δεν κόστισαν στους ιδιοκτήτες τους 20000ευρώ.

Στους ιδιοκτήτες των mito η άδεια δεν αναγράφει το mito αλλά ένα τρίκυκλο. Υπάρχουν και ιδιοκτήτες mito που είναι πολύ καλύτεροι οδηγοί από κάποιους με τζιουλιεττες που κανονικά δεν θα έπρεπε καν να κυκλοφορούν στο δρόμο, όπως υπάρχουν και άσχετοι οδηγοί mito που και αυτοί δεν θα έπρεπε να οδηγούν

Edited by nvel
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

δη΄λαδή όταν κάποιος νέος εισέρχετε στα ΤΕΙ, με 14, αφού δεν έπιασε 18 για τα ΑΕΙ, δεν καταλαβαίνει ότι υπάρχει μια διαφοροποίηση μεταξύ των δύο ε???

δηλαδή αν πας να αγοράσεις την Αλφα Mito, η οποία κοστίζει 11,000 ευρώ, νομίζεις ότι παίρνεις τηντζουλιέτα με τα 20,000 ευρώ

 

αλλά και πάλι: μπορούν να δώσουν κατακτήριες και να πάνε σε ΑΕΙ

εύκολο είναι

 

 

14? Καλα θα ήταν , θυμάμαι μια χρόνια που περνάγαν δομικών έργων στις Σέρρες με 7!!!

Πάντως όλο αυτό το thread είναι τουλάχιστον για γέλια.

Link to comment
Share on other sites

alfisti η λογική σου είναι ισοπεδωτική. Η σύγκριση επιστημόνων και σχολών με αυτοκίνητα και τις τιμές τους μπορεί να χαρακτηριστεί το λιγότερο άστοχη.

 

Να μην τα ξαναλέμε. Εννοείται ότι κάποιους τους βολεύει να θεωρούν ότι οι βαθμοί των Πανελληνίων πρέπει να είναι η μόνη αξιολόγηση εφ' όρου ζωής, το εισιτήριο για όλες τις πόρτες. Τα μεμονωμένα παραδείγματα και τα αποσπασματικά συμπεράσματα για το επίπεδο σχολών και αποφοίτων οδηγούν μόνο σε άχρηστες διαμάχες.

Το πιπίλισμα της καραμέλας με τις κατατακτήριες επίσης γελοίο. Να αρχίσουμε δηλαδή πάλι από το μηδέν.

Ας είμαστε λίγο ορθολογιστές. Το επίπεδο των σπουδών στις συγκεκριμένες σχολές των ΤΕΙ, είναι πολύ υψηλότερο από αυτό που θέλετε να πιστεύετε. Σχετικά με τους φοιτητές υπάρχουν αντιθέσεις. Υπάρχουν φοιτητές πολύ υψηλού επιπέδου που περνούσαν σε πολλές σχολές πανεπιστημίου με τα ίδια μόρια και προτίμησαν μία σχολή μηχανικού στην πόλη τους και αντίστοιχα χαμηλού επιπέδου από Τεχνικά κλπ οι οποίοι είτε κάνουν υπερπροσπάθεια και ανεβάζουν το επίπεδο τους για να τελειώσουν είτε τα παρατάνε. Σίγουρα υπάρχουν πολλές αντιφάσεις και πολλά περιθώρια βελτίωσης αλλά το επίπεδο δεν είναι αυτό που θέλετε και σας συμφέρει να πιστέυετε.

Το αν πρέπει να υπάρχουν αυτές οι σχολές είναι άλλο θέμα. Από τη στιγμή που υπάρχουν όμως, το ορθό είναι να αναγνωρίζουμε το πραγματικό τους επίπεδο.

Επίσης, λογικές του τύπου "θα έπρεπε να ξέρετε ότι αφού περνάτε με χαμηλό βαθμό άρα δεν αξίζει" είναι παραπλανητικές. Σε τελική ανάλυση σε κάποιες από τις σχολές μηχανικών των ΑΤΕΙ περνάς με αρκετά υψηλή βαθμολογία, έχεις υψηλό επίπεδο σπουδών και η λήψη του πτυχίου σου τελικά είναι ανούσια αφού δεν έχεις κανένα πλαίσιο άσκησης του επαγγέλματος.

 

Η πρόταση του JTB προφανώς δεν θα εφαρμοστεί, έχει όμως ενδιαφέρον ως προς την προσέγγιση. Στο ίδιο μήκος κύματος θα μπορούσαμε να πούμε ότι μόνο οι μηχανικοί των ΑΤΕΙ θα πρέπει να μπορούν να αποκτούν εργοληπτικό πτυχίο (εκεί να δεις πανηγύρι). Αφού οι ΠΕ θεωρούν ότι οι ΤΕ είναι προσανατολισμένοι στην κατασκευή αυτό θα ήταν το σωστό. Εργοληπτικά πτυχία ΜΟΝΟ οι ΤΕ και μελετητικά ΜΟΝΟ οι ΠΕ. Επίβλεψη και οι δύο μόνο μετά από εμπερία 10 ετών.

Edited by candus
  • Upvote 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Καλά candus αυτό το τελευταίο με τα ΜΕΚ έγραψε!!! Δεν το είχα σκεφτεί!

 

Χαίρομαι που προς το παρόν συνεχίζουμε σε κόσμιες αντιδράσεις...

 

@alfisti: Υπάρχουν χίλια δυό επιχειρήματα που θα καταλάβαινα αλλά πίστεψέ με, το πιο ανίσχυρο και ανεδαφικό είναι η βαθμολογία στις Πανελλαδικές!!! Μου δίνεις την εντύπωση ότι μόλις ξεπήδησες από τη σχολή!!!

Οσο για το παράδειγμα με τα αυτοκίνητα... πίστεψέ με, μπροστά στα γερμανικά και κάποια γιαπωνέζικα, δεν βάζω τίποτα... Το mito θα έπρεπε να λέγεται mito pareis...

Link to comment
Share on other sites

ΚΑΘΟΛΟΥ ανίσχυρο δε ειναι, απλά δεν σε συμφέρει να το θυμάσαι

όταν πηγες στο ΤΕΙ ηξερες οτι δεν ειναι ανωτερο από΄τα ΑΕΙ

δεν το ξερες?

αν δεν το ξερες ...πες το

το λογοπαιγνιό σου μου αρεσε, - mito παρεις

καλό

...................................................................................................................................

δεν ξερω αν εχεις οδηγεισει ποτε αλφα...καμμία σχεση με τα opel/ VW/ SKODA κτλ

Edited by alfisti1978
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.