Μετάβαση στο περιεχόμενο

Λογισμικό για γεφυροποιία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό


Γιάννης

Recommended Posts

Με αφορμή ένα θέμα που συζητιέται στο LinkedIn θα ήθελα να ανοίξουμε μια συζήτηση σχετικά με το λογισμικό που χρησιμοποιείτε όσοι ασχολείστε με γέφυρες.

Κρίσιμα ερωτήματα που θα ήθελα να απαντάτε είναι:

1) Ποια λογισμικά γεφυροποιίας έχετε χρησιμοποιήσει?

2) Ποιο χρησιμοποιείτε αυτήν την περίοδο? Τι κανονισμούς καλύπτει?

3) Τι γνώμη έχετε για τα λογισμικά που χρησιμοποιούνται στην Ελλάδα και διεθνώς? Τι κανονισμούς καλύπτουν το καθένα? (Σε ποιες χώρες έχουν εφαρμογή?)

 

Εγώ για να ξεκινήσω:

1) Έχω χρησιμοποιήσει το Statik της Cubus (με όλα τα συνημμένα modules)

2) Αυτήν την περίοδο δεν ασχολούμαι με γέφυρες

3) Δεν έχω άποψη, αλλά έχω ακούσει ότι κυκλοφορούν στην Ελλάδα τα: Sofistic, SAP, ETABS κ.α Διεθνώς: RM Bridge, Larsa, LUSAS, STAAD, Midas, GT-strudl και πολλά άλλα...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα Γιάννη!

 

Έχω δουλέψει στο παρελθόν με το Βrim του SAP2000, που είναι addon, και με το MIDAS. Όσο για τους κανονισμούς καλύπτουν λίγο πολύ όλους τους βασικούς, BS, EN, ινδικούς, ANSI, και μερικούς άλλους.

Το MIDAS το είχα βρει πολύ εύχρηστο. To SAP2000 είχε λιγουλάκι μανούρα στον τρόπο εισαγωγής των συνδυασμών φόρτισης οπότε και στην αρχή με φόβισε, αλλά μόλις επαλήθευσα το μοντέλο μου ως προς την ορθότητά του ησύχασα και συνέχισα. Επίσης έχει και ένα καλό. Έχει κάποια έτοιμα designs για συνήθεις γέφυρες τα οποία εύκολα μπορείς να τροποποιήσεις ως προς τα γεωμετρικά τους χαρακτηριστικά! Δεν είναι βέβαια και τόσο χρήσιμο γιατί κάθε μελετητής θέλει να στήσει το δικό του μοντέλο, αλλά είναι καλό γιατί μπορείς να μάθεις έτσι το πρόγραμμα και να το συνηθίσεις.

 

Αυτήν την περίοδο Γιάννη δεν ασχολούμαι ούτε εγώ δυστυχώς με τις γεφυρούλες που τόσο μα τόσο λατρεύω.. Από το MIDAS κατέληξα στο να προσπαθώ να μάθω τα φορολογικά μου σαν Ελ.Επ, τον τρόπο υπολογισμού των αμοιβών Μηχανικού, και διάφορα τέτοια.. Ελπίζω κάτι να γίνει και να μην σκοτώσει το Ελ. Επάγγελμα το ενδιαφέρον μου για την γεφυροποιία.. Ελλαδάρα επέστρεψα ο ανόητος... :(

 

Δεν είναι επί του παρόντος αλλά θα ήθελα να συστήσω ένα βιβλίο για τους λάτρεις του είδους το οποίο και μου είχα κάνει δώρο λίγο πριν επιστρέψω στην lalaland:

 

ICE - The Manual of Bridge Engineering

http://www.ebook3000.com/ICE-Manual-of-Bridge-Engineering-2nd-Edition_29257.html

 

Τιμή σωστό φαρμακείο φουλ εξοπλισμένο, αλλά έχει μέσα ΤΑ ΠΑΝΤΑ και χωρίς καμία υπερβολή!!

Edited by Earl
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Γιαννη και το Scia εχει εκδοση για γεφυροποιία.

Δεν την εχω δουλεψει φυσικα, αλλα αν κρινω απο το υπολοιπο λογισμικο θα ειναι αρκετα ευχρηστη.

 

Επισης παιζουν και τα λογισμικα που ηδη εχεις αναφερει.

Link to comment
Share on other sites

Θέλετε να περιγράψετε με δυο λόγια κάποιο λογισμικό που ξέρετε καλά και κυρίως που χρησιμοποιείται?

 

Ερώτηση: Στη μέση ανατολή τι προγράμματα χρησιμοποιούνται και ποιοι κανονισμοί? π.χ. Ντουμπάι ή Κατάρ? Γνωρίζει κανείς?

Link to comment
Share on other sites

Γιάννη τα προγράμματα που χρησιμοποιεί η κάθε εταιρία έχουν να κάνουν με την εκάστοτε επιλογή της. Δεν υπάρχει κάποιο στάνταρ. Από εκεί και πέρα, αν είσαι καλός και σε έχουν ανάγκη, μπορείς να τους πεις κύριοι θα ήταν καλύτερο να προμηθευτείτε το τάδε πρόγραμμα που είναι αξιόπιστο σε σχέση με αυτό που έχουμε μέχρι τώρα, γιατί - γιατί - γιατί, και στην τελική το χειρίζομαι όπως το κομπιουτεράκι μου. Άλλο αυτό βέβαια..

 

Ξεκίνησε με αυτό: http://www.youtube.com/watch?v=BPku5LmtagM

 

Για το SAP2000 με εγκατεστημένο το πρόσθετο BRIM:

Πχ, όπως θα δεις και στο tutorial, αρχικά κάνεις τον 3D κάνναβό σου. Έπειτα προσθέτεις υλικά με τα χαρακτηριστικά τους. Προσθέτεις κόμβους, ενώνεις με στοιχεία beam και δημιουργείς σιγά σιγά το deck σου, τα διαφράγματά σου, τις δοκούς, έπειτα με στοιχεία επιφανείας δημιουργείς την επιφάνεια του deck, μετά βάζεις στηρίξεις στα εφέδρανα και στη θεμελίωσή σου (ακρόβαθρα, piers, με springs),

 

κάνεις add τις λωρίδες κυκλοφορίες αυτοκινήτων και πεζών, μετά είναι η μανούρα μέχρι να βάλεις τους συνδυασμούς φόρτισής σου (για αμερικανικούς AASHTO έχει στανταρ συνδυασμούς). Τους συνδυασμούς κατά ΕΝ πχ πρέπει να τους βάλεις μόνος σου στην έκδοση που έχω. Βάζεις τους συντελεστές σου G, Q, έπειτα βάζεις τους συντελεστές σου, 1.35, 1.5, factored η μή. Εν συνεχεία δημιουργείς τους συνδιασμούς φόρτησης με βάση τους προηγούμενους, πχ LM1, LM3, κτλ.. Λύνεις το θηρίο μας με τον τρόπο που επιθυμείς. Πχ static, modal, κτλ..

 

Αφού βεβαιωθείς ότι οι δυνάμεις, τάσεις, και παραμορφωμένο σχήμα είναι ικανοποιητικά (cross check πάντα με το χέρι), προχωράς στο design σύμφωνα με τον κώδικα που θέλεις. Γενικά, η διαστασιολόγιση στο SAP δεν μου αρέσει. Το χρησιμοποιώ κυρίως για την ανάλυση. Δεν θα δεις κάτι πχ σαν το ΜIDAS η σαν το FESPA με όμορφα γραφικά.

 

Δεν είναι εύκολο, δεν είναι φοβερά δύσκολο. Είναι δύσκολο το κομμάτι της ανάλυσης ενός τέτοιο έργου. Προσωπικά χαρακτηρίζω το design μίας γέφυρας από μόνο του ένα μεταπτυχιακό βάση τα 1000 προβλήματα που θα σου παρουσιαστούν και φυσικά την μοναδικότητα αυτού που σχεδιάζεις.

 

Όσο για κανονισμούς στη Μ.Α. αυτό έχει να κάνει με την εταιρία αλλά ΚΑΙ τον Μηχανικό!!

Γενικά "παίζουν" πολύ με Αμερικανικούς (γαλόνια, σαρδέλες, πόδια και μασχάλες), Βρετανικούς (που τους αγαπάμε), και αν είσαι καλός και σε εμπιστεύονται γενικά μπορείς να τους πεις ότι βρε παιδιά εγώ θέλω Ευρωκώδικες. Μαγκιά σου Γιάννη θα σου πει ο Al Hilal. Μπορείς; Κάντο!

 

Όμορφα πράγματα... :)

Edited by Earl
Link to comment
Share on other sites

Με την εμπειρία που έχω απο εταιρίες μελετών το MIDAS bridge είναι must αλλα σήμερα πολλά μεγάλα γραφεία στο Εξωτερικό πηγαίνουν στο LUSAS. Η λογική είναι η σύνδεση με BIM που σήμερα την θέλουν όλοι.

Link to comment
Share on other sites

Έχω δουλέψει με το Sofistic σε γεφυροποιία, αλλά πριν την υποχρεωτική εφαρμογή του Ευροκώδικα στην Ελλάδα.

Οι κανονισμοί που δουλεύαμε ήταν οι γερμανικοί.

Απ ότι θυμάμαι είχε μεγάλη γκάμα κανονισμών.

Αποκλειστικά εργάστηκα στο περιβάλλον του TEDDY, όπου ουσιαστικά είναι μέσω εντολών (τύπου ms-dos!!!), με εξαίρεση βέβαια λίγες περιπτώσεις στο Sofiplus (σε autocad δλδ)

Η εξοικειωση στην αρχή είναι δύσκολη, βέβαια αν σου αρέσει ο προγραμματισμός, θα το λατρέψεις στην πορεία!!

Link to comment
Share on other sites

Όσο για κανονισμούς στη Μ.Α. αυτό έχει να κάνει με την εταιρία αλλά ΚΑΙ τον Μηχανικό!!

Γενικά "παίζουν" πολύ με Αμερικανικούς (γαλόνια, σαρδέλες, πόδια και μασχάλες), Βρετανικούς (που τους αγαπάμε), και αν είσαι καλός και σε εμπιστεύονται γενικά μπορείς να τους πεις ότι βρε παιδιά εγώ θέλω Ευρωκώδικες. Μαγκιά σου Γιάννη θα σου πει ο Al Hilal. Μπορείς; Κάντο!

 

Όταν όμως ζητάνε ένα μηχανικό ο οποίος έρχεται από Ελλάδα, φαντάζομαι ότι υστερεί αν ΔΕΝ ξέρει το λογισμικό και τους κανονισμούς που χρησιμοποιεί η συγκεκριμένη εταιρεία...

 

Από την άλλη βέβαια, αν ψάχνεις για δουλειά από Ελλάδα στο Ντουμπάι, δεν μπορείς να κάτσεις να μάθεις ΟΛΑ τα λογισμικά και ΟΛΟΥΣ τους κανονισμούς για να έχεις πιθανότητες.....

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχει να κάνει αν ο Μηχανικός είναι από Ελλάδα ή Ζανζιβάρη. Αυτό που ζητούν είναι εμπειρία. Πάνω - κάτω παρόμοια είναι όλα τα λογισμικά αυτού του είδους. Αν είσαι αστέρι σε ένα και στροφάρεις, μαθαίνεις και αυτό που χρησιμοποιούν.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ το πιστεύω αυτό που λες...Στο κάτω -κάτω, στα 24 μου, έκανα 3 μήνες να λύσω την πρώτη μου γέφυρα μαθαίνοντας ταυτόχρονα και το πρόγραμμα (statik-3 τότε). Πόσο θα μου πάρει να μάθω π.χ. το SAP ή το MIDAS μετά από 30+ επιλύσεις γεφυρών (όλες διαφορετικές μεταξύ τους).

Δεν ξέρω όμως η αγορά τι ζητάει... Γιατί έχω ακούσει ότι για Μ.Α. δεν υπάρχει χρόνος για εκπαίδευση, πας κατευθείαν για παραγωγή...Άρα ζητάνε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και προσόντα...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.