Faethon11 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 μαρίκα έχεις μήκος κλίμακας μεγαλύτερο από 4-4,50μ; γιατί υψομετρική διαφορά μεγαλύτερη από 3,60μ δεν έχει. Link to comment Share on other sites More sharing options...
μαρικα Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 μαρίκα έχεις μήκος κλίμακας μεγαλύτερο από 4-4,50μ; γιατί υψομετρική διαφορά μεγαλύτερη από 3,60μ δεν έχει. Αν υποθέσουμε υψος: 0,17 μ και πάτημα 0,28 Τοτε για υψος 3,10 χρειάζονται : 3,10/,17 =18 πατηματα Μήκος κλίμακας: 18*0,28 = 5,04μ Τι κάνω λάθος και μπλέχτηκα ξαφνικα? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faethon11 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 Αν και δεν αφορά τις Τ.Ο., το "σχεδιάζοντας για όλους" πρέπει ναληφθεί υπόψη κατά την σύνταξη της μελέτης προσβασιμότητας. Θέλει λίγο ψάξιμο παραπάνω το θέμα..... Για να δούμε τι θα πει και κάποιος άλλος... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 Σχετικά με το θέμα ανάπτυγμα σκάλας κατά την Πυρ Διάταξη δεν ισούται με πατήματαΧπλάτος αλλά ισούται με πατήματαΧπλάτος+ρίχτιαΧύψος Τώρα τι ισχύει σχετικά με τον κτιρ/κό και τις διατάξεις ΑΜΕΑ δεν πολυξέρω Link to comment Share on other sites More sharing options...
kan62 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 Αν και είμαι εκτός θέματος ... Παραπάνω, με αφορμή την απορία της συναδέλφου @μαρικα και το σχόλιο του φίλτατου @ΚΑΝΑ, ανέσυρα την απορία που είχα ανέκαθεν σχετικά με την έννοια της προσαύξησης του 50% στον υπολογισμό της απόστασης διαφυγής : Είναι προσαύξηση κάποιου πραγματικού μήκους λόγω δυσκολίας της πρόσθετης κατακόρυφης μετακίνησης του χρήστη της σκάλας ή γρήγορος τρόπος προσέγγισης του ίδιου του πραγματικού μεγέθους ; ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ : ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ Στο θέμα αυτό, για τις σκάλες, αφήνει τις σχετικές προδιαγραφές στον Κανονισμό Πυροπροστασίας Κτιρίων. Ορίζει μόνο, για όλους τους τύπους σκάλας, μέγιστη διαφορά στάθµης µεταξύ διαδοχικών πλατύσκαλων : 3,60 μ. Α. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΤΙΡΙΩΝ (ΠΔ 71/88) 2.2.1. Απόσταση διαφυγής - Διάταξη εξόδων Η πραγματική απόσταση, όπως και η άμεση απόσταση απροστάτευτης όδευσης, αναφέρονται συνήθως σε οριζόντια διαδρομή. Όταν όμως παρεμβάλλεται στην όδευση απροστάτευτο κλιμακοστάσιο, προστίθεται το ανάπτυγμα της σκάλας στη γραμμή ανάβασης, επαυξημένο κατά 50%. Β. ΤΕΕ (Απρίλιος 2011) - ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΤΙΡΙΩΝ 2.2.1. Απόσταση διαφυγής - Διάταξη εξόδων Η πραγματική απόσταση, όπως και η άμεση απόσταση απροστάτευτης όδευσης, αναφέρονται συνήθως σε οριζόντια διαδρομή. Όταν όμως παρεμβάλλεται στην όδευση απροστάτευτο κλιμακοστάσιο, προστίθεται το μήκος της γραμμής ανάβασης επαυξημένο κατά 50%. Γ. ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ 2.2. Γραμμή ανάβασης Γραμμή ανάβασης ονομάζεται η νοητή γραμμή κίνησης του χρήστη, και καθορίζει την θέση της άνετης και ασφαλούς ανάβασης ή κατάβασης της κλίμακας. Η θέση της γραμμής αυτής έχει καθοριστεί εμπειρικά στα 55εκ από την πλησιέστερη πλευρά του φανού και πρέπει σε αυτή τη θέση τα πλάτη των βαθμίδων να είναι ίσα. 2.6. Μήκος κλίμακας Μήκος κλίμακας ονομάζεται το μήκος του αναπτύγματος της γραμμής ανάβασης. Το μήκος αυτό δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 4-4,5 μ χωρίς την μεσολάβηση πλατύσκαλου. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ : Έστω κλίμακα, χωρίς ενδιάμεσο πλατύσκαλο και λοξές βαθμίδες, με Π=0.27, Ρ=0.18 (2*Ρ+Π=2*0.17+0.27=0.63) και 17 ρίχτια --> Η=17*0.18=3.06 μ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ Α (και το σχόλιο του @ΚΑΝΑ) : Οριζόντια προβολή μήκους κλίμακας (ή του μήκους αναπτύγματος της γραμμής ανάβασης) = 16 πατήματα*0.27 = 4.32 μ. Κατακόρυφη προβολή μήκους κλίμακας = 3.06 μ. Ανάπτυγμα της σκάλας στη γραμμή ανάβασης = 4.32+3.06 = 7.38 μ. >> 4.5 μ. Απόσταση διαφυγής = 7.38*1.5 = 11.07 μ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ B : Μήκος της γραμμής ανάβασης = √(4.322+3.062 ) = 5.29 μ. > 4.5 μ. Απόσταση διαφυγής = 5.29*1.5 = 7.94 μ. ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ στα Β και Γ, αντί για «ανάπτυγμα», εννοείται «οριζόντια προβολή» οπότε : Οριζόντια προβολή μήκους κλίμακας (ή του μήκους αναπτύγματος της γραμμής ανάβασης) = 16 πατήματα*0.27 = 4.32 μ. < 4.5 μ. Απόσταση διαφυγής = 4.32*1.5 = 6.48 μ. Γνώμη μου : Να ισχύσει η λογική του Β (προσαύξηση 50% της πραγματικής πορείας λόγω δυσκολίας) και να διορθωθεί ο ορισμός του μήκους κλίμακας στο Γ με αντικατάσταση του «αναπτύγματος» με το «οριζόντια προβολή». Δεν νομοθετούμε ... αλλά πρέπει να σχολιάζουμε "κανονισμούς στο πόδι" ... δεν πρέπει να επιδέχονται διαφορετικές ερμηνείες. Θα είχαν ενδιαφέρον και οι γνώμες των συναδέλφων … ΥΓ Αν ο φίλτατος @Didonis έχει τη γνώμη ότι πρέπει (και έχει την υπομονή) να ανοίξει νέο θέμα, ας το κάνει μαζί με τα παραπάνω σχόλια των συναδέλφων ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 (edited) κατά την αρχιτεκτονική Μήκοςσκάλας ονομάζεται το μήκος του αναπτύγματος της γραμμής ανάβασης. Προκύπτει δε από το άθροισμα των πατημάτων και των πλατύσκαλων. Το μήκος μιας σκάλας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 4-5μ. χωρίς τη μεσολάβηση πλατύσκαλου. Εδώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι καθώς το πάτημα του σκαλοπατιού είναι άμεσα συνδεδεμένο με το ρίχτι του, όσο χαμηλότερο είναι το ρίχτι τόσο μεγαλύτερο πάτημα απαιτείται, αλλά και αυξάνεται ο αριθμός των ριχτιών. Με αποτέλεσμα σε αυτή την περίπτωση τόσο μεγαλύτερο χώρο να καταλαμβάνει η σκάλα y.g ε΄να καλό βοήθημα είναι αυτό http://www.decobook.gr/texnika-arthra/skales-koufomata/840-2011-12-07-11-48-29 Υ.Γ Αυτό που έγραψα στο προηγούμενο μήνυμα κάπου υπάρχει μέσα στην Πυρ/σία (μου το είχε βγάλει παρατήρηση κάποιος συν/λφος σε μελέτη) Edited Ιούνιος 3 , 2013 by ΚΑΝΑ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kan62 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2013 Δεν υπάρχει και κάπου αλλού στην Πυροπροστασία, το ερμηνεύουν οι συνάδελφοι κατευθείαν από τον ορισμό (Α) ... Το θέμα είναι ότι, όπως παραθέτεις "κατά την αρχιτεκτονική", που συμφωνεί με το "σχεδιάζοντας", ισχύει η τρίτη εκδοχή και το αποτέλεσμα για την απόσταση διαφυγής είναι σχεδόν στο 50% του Α ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silent Arrow Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2013 Γνώμη μου : Να ισχύσει η λογική του Β (προσαύξηση 50% της πραγματικής πορείας λόγω δυσκολίας) και να διορθωθεί ο ορισμός του μήκους κλίμακας στο Γ με αντικατάσταση του «αναπτύγματος» με το «οριζόντια προβολή». Τώρα συνειδητοποίησα αυτές τις λεπτομέρειες στους ορισμούς. Πάντως το μήκος της οριζόντιας προβολής της σκάλας προσαυξημένο κατά 50% δείχνει η πιο λογική και πρακτική λύση. Αυτό έκανα τόσα χρόνια στην πολεοδομία χωρίς ποτέ να συναντήσω πρόβλημα. Αλλά και φίλοι μηχανολόγοι την ίδια διαδικασία ακολουθούν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfitritis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 14 , 2020 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 14 , 2020 On 30/12/2012 at 1:13 ΜΜ, dimitris11140 said: Κτιριοδομικος αρθρο 13 παραγραφος 5 <...> Συνοψιζοντας ολα τα παραπανω η αποψη μου ειναι οτι στα 25 τμ που αφαιρουνται απο τον ΣΔ περιλαμβανονται: <...> 5.Εαν εχω δυο κλιμακοστασια και καλυψη μικροτερη απο 500 τμ τοτε απο το υποχρεωτικο αφαιρω τα 25 τμ ανα οροφο ενω το δευτερο δεν μετραει στον ΣΔ σαν κλιμακα κινδυνου Σε πολυώροφο κτίριο κατοικιών έχω ακριβώς αυτή την περίπτωση: "δυο κλιμακοστασια και καλυψη μικροτερη απο 500 τμ". Μήπως από το 2012 έχει αλλάξει κάτι στην ερμηνεία ότι "αφαιρω τα 25 τμ ανα οροφο ενω το δευτερο δεν μετραει στον ΣΔ σαν κλιμακα κινδυνου"; Ρωτάω διότι η αρχική άποψη της ΥΔΟΜ προς τον αρχιτέκτονά μου είναι ότι από τον κτιριοδομικό υποχρεωτικό είναι μόνο ένα κλιμακοστάσιο ανά 500 τμ και συνεπώς μόνο για αυτό δεν προσμετρούνται 25 τμ, ενώ το δεύτερο προσμετράται ολόκληρο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kan62 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 14 , 2020 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 14 , 2020 Η ΥΔΟΜ χρειάζεται ξαναδιάβασμα. Ή μάλλον μαθήματα ανάγνωσης, γιατί ειδικά αυτό το θέμα ο Κτιριοδομικός το γράφει δύο φορές με διαφορετικούς τρόπους για εμπέδωση ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα