Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πρόβλημα με Η/Ζ ως εφεδρική πηγή ενέργειας σε αντλία


ekarak

Recommended Posts

Εγώ δεν έχω καταλάβει ποιές ασφάλειες πετάει. Δηλαδή, όταν εκκινεί από τη ΔΕΗ πάλι τραβάει κάποιο μεγάλο ρεύμα, εκεί γιατί δεν καίει ασφάλειες ? δεδομένου ότι έχουμε και το ίδιο καλωδιο. Τι ασφάλειες έχει από ΔΕΗ και τι από Η/Ζ. Βασικά νομίζω δεν έχουμε καταλάβει, τουλάχιστον εγώ, και πως είναι η τροφοδοσία και το όλο σύστημα.

 

πάντως 4.4kVA φορτίο σημαίνει ένα ρεύμα γραμμής σταθερό περίπου 6.4 Α

τώρα αν όντως τραβήξει στην εκκίνηση 5 φορές πάνω, πάμε στα +30 Α , ήτοι στιγμιαία ζήτηση εκκινήσεως 18-19 kVA. Ντοκόπουλος εκτός πραγματικότητας νομίζω στο συγκεκριμένο θέμα (γιατί το βιβίο του είναι γενικά καλό) και για έναν άλλο λόγο. Το Η/Ζ δεν ενδείκνυται να δουλεύει σε φορτίο λιγότερο από 25-30% του ονομαστικού του. Θα πετάξει λάδια και θα διαλυθεί ταχύτατα.

 

Ειναι αλήθεια πάντως ckiriako ότι το μεγάλο ρεύμα εκκίνησης ίσως δημιουργεί πρόβλημα στο H/Z να πάρει φορτίο και να θέλει ελαφρώς μεγαλύτερο. Αλλά δεν ξέρουμε και τι κινητήρας είναι αυτός και τι σύστημα εκκίνησης έχει. αν μπορεί ο φίλος ας μας περιγράψει λίγο πιο αναλυτικά όλητ ην εγκατάσταση. (εγώ δεν την έχω πολυκαταλάβει).

Link to comment
Share on other sites

Ας βαλει ενα σχηματακι με το πως ειναι το ολο συστημα.

 

Συμφωνεις παντως οτι το η/ζ πεφτει μικρο; Εφοσον λεει οτι με το σοφτσταρτερ κανει βυθιση..

Εσυ περιπου τι μεγεθος η/ζ θα διαλεγες georgeS;

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον συμφωνώ και εγώ ckiriako. Οντως το Η/Ζ είναι ίσως μικρό αν όντως έχουμε απευθείας εκκίνηση με 5πλάσια ρεύματα.

 

Τώρα, η επιλογή Η/Ζ μπορεί να είναι από σχετικά εύκολη υπόθεση μέχρι μπελάς μεγάλος. Ειδικά όταν έχουμε να υποστηρίξουμε κινητήρες και UPS από Η/Ζ η σωστή διαστασιολόγησή του μπορεί να γινει μαρτύριο. Αφενός λόγω των ρευμάτων εκκινήσεως των πρώτων, αφετέρου κυρίως λόγω αρμονικών των δεύτερων συν τους βαθμούς απόδοσεις των επιμέρους συστηματων.

 

Στην περίπτωσή μας, έστω ότι έχουμε ένα μοτέρ 4.4 kVA. Σε γενικές γραμμές τα Η/Ζ μπορεί να αντέξουν φορτίο εως και 300% (τα καλά Η/Ζ) για 5-8 sec. Χρόνος αρκετός για να εκκινήσει το σύστημα. Με δεδομένο αυτό και προσπαθώντας να αποφύγω την υπερδιαστσιολόγηση εγώ θα επέλεγα μάλλον ένα Η/Ζ 12 kVA συνεχούς λειτουργίας. Έτσι σε κανονική λειτουργία είμαι στο 35% του φορτίου (αποδεκτό) και παράλληλα καλύπτω και το ρεύμα εκκίνησης.

 

Βέβαια όλα αυτα θέλουν μελέτη των χαρακτηριστικών του Η/Ζ, πιθανόν του μοτερ ως προς το ρεύμα εκκίνησης κλπ.

 

Θα έβαζα επίσης καλώδιο 5x6 και θα ασφάλιζα με συντηκτικές ασφάλειες 25Α στο πίνακα.

Link to comment
Share on other sites

Μάλον θα έπρεπε στα Η/Ζ να υπάρχει επιλογή για τοποθέτηση μεγάλου σφονδύλου... :lol:

 

Αρχικα θα έλεγα να μας επιβεβαιώσει ο ekarak τα στοιχεία της αντλίας και του Η/Ζ.

 

Οι αντλίες πάντως έχουν γρήγορη εκκίνηση, χωρίς μεγάλη ροπή εκκίνησης.

Link to comment
Share on other sites

Σωστό κι αυτό Μίλτο. Το θέμα είναι να δούμε πραγματικά αυτο το μοτέρ τι ρεύμα εκκίνισης έχει. Γιατί καλά λέμε 2 3 4 5 6 φορές το ονομαστικό στη θεωρία. Εδώ σε ποιά κατηγορία πέφτουμε ? και για τι χρόνο μιλάμε ? δηλ. έστω ότι το ρεύμα εκκίνησης είναι πολλαπλάσιο του ονομαστικού, διαρκεί τόσο ώστε να προλαβαίνει τις χαρακτηριστικές καμπύλες των ασφαλειών και να τις καίει ? 'η να σβήνει το Η/Ζ (αδυναμία εκκίνσηης). πολλά τα ερωτήματα.

Link to comment
Share on other sites

Ο υποπίνακας τροφοδοτείται από το γενικό των κοινοχρήστων με γραμμή 5χ4μμ2 και μικροαυτόματο 20Α. Η γεννήτρια από την άλλη συνδέεται πάλι μέσω τριφασικής πρίζας στο μεταγωγικό διακόπτη με ίδιας διατομής καλώδιο (5χ4) και έχει απλά ένα αγνώστου προελεύσεως ασφαλειοδιακόπτη χωρίς σήμανση φορτίου (θα ανεβάσω και φωτογραφίες αύριο).

 

...;

 

Θα μπορούσες να βάλεις δοκιμαστικά, έναν καλής ποιότητας μικροαυτόματο 25 A (τύπου Κ), (Δηλ. λίγο μεγαλύτερο από την 20 Α που έχεις στην ΔΕΗ), εάν όπως λές ο υπάρχων ασφαλειοδιακόπτηε είναι αγνώστου προελεύσεως.

 

Θα μπορούσες επίσης, να μετρήσεις πόσα Α περνάνε στιγμιαία κατά την εκκίνηση με την ΔΕΗ, και μετά να μας πεις.

Link to comment
Share on other sites

Γεια χαρά σε όλους και ευχαριστώ για την απόκρισή σας.

Έκανα επαφή με εταιρεία που εμπορεύεται η/μ εξοπλισμό και μου είπαν τα εξής:

1. το soft-starter δεν κανει καλή δουλειά ως προς την ελάττωση του ρεύματος εκκίνησης γιατί δεν κάνει έλεγχο της τάσης εισόδου.

2. χρειάζεται μεγαλύτερο Η/Ζ κατά προτίμηση diesel λόγω 3πλασιασμού του φορτίου από το ρεύμα εκκίνησης (που δε γίνεται λόγω χώρου),

3. ή εναλλακτικά χρειάζεται inverter-ρυθμιστής στροφών (AC-DC-AC) που εκμηδενίζει το ρεύμα εκκίνησης.

 

επισυνάπτω και μία κοντινή φωτογραφία της ταμπέλας της αντλίας όπου φαίνονται τα στοιχεία της (4kW, cosφ=0.82, 8.8Amp). Επίσης θα φτιάξω και ένα απλό διαγραμματάκι στο Visio για να το ανεβάσω και αυτό.

post-7785-131887210826_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

η αντλια εκκινει σε τριγωνο η εχει αυτοματισμο αστεροτριγωνου?αν ξεκινα απ ευθειας σε τριγωνο ισως με ενα πινακακι α/τ λυσει το προβλημα πιο οικονομικα

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.