Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προκαταβολή αμοιβής οικοδομικής άδειας


Recommended Posts

Συνάδελφοι καλημέρα,

 

είμαι νέος μηχανικός και ξεκινάω την αρχιτεκτονική μελέτη για μια οικοδομική άδεια.Θέλω λοιπόν να πάρω μια προκαταβολή για να είμαι σίγουρος για τη δουλειά μου κι έχω την εξής απορία:

 

Έχω δει σε πολλές συζητήσεις στο forum ότι για την προκαταβολή ακολουθείται η λογική της απόδειξης είσπραξης και όταν πληρωθούν όλες οι μελέτες κόβεται μια ΑΠΥ .Εφόσον πρέπει το σύνολο της πληρωμής να φανεί ότι έγινε μέσω τραπέζης με κατάθεση σε λογαριασμό όψεως (όχι απαραιτήτως της ΕΤΕ σωστά???) με ποιο τρόπο θα μπορέσει να γίνει αυτό εφόσον αυτός θα μου έχει ήδη δώσει μια προκαταβολή?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ισως αν κατέθετες και την προκαταβολή που πήρες στην Τράπεζα, με όνομα καταθέτη, του πελάτη σου? Στο τέλος αθροιστικά οι καταθέσεις του πελάτη σου, θα αντιστοιχούν στην συνολική Α.Π.Υ. που θα κόψεις.

Link to comment
Share on other sites

geokasot:

η απαίτηση για κατάθεση σε οποιαδήποτε τράπεζα αφορά ποσά 1500 ευρώ και άνω σε συναλλαγή με ιδιώτες. Τα παλιά δεδομένα με κατάθεση στην ΕΤΕ τα ξεχνάς.

Για την προκαταβολή, θα μπορούσες να το αναγράφεις στο ιδιωτικό συμφωνητικό σου με τον πελάτη και να εκδόσεις ΑΠΥ με την αιτιολογία της προκαταβολής για τη σύνταξη μελετών με σκοπό την έγκριση δόμησης ή γενικότερα την άδεια δόμησης.

Στο συμφωνητικό σου να αναφέρεις ότι θα εξοφληθείς σε 2 στάδια. Αν η συνολική συμφωνηθείσα αμοιβή, έστω ότι είναι 2.000 ευρώ. Υποθετικά μιλώντας εσύ ζητάς προκαταβολή 500 ευρώ πληρώνεσαι εκδίδεις μια ΑΠΥ για προκαταβολή και μια δεύτερη αργότερα όπως το περιγράφεις στο συμφωνητικό σου.

Δεν ξεκινάς μελέτη χωρίς συμφωνητικό. 

όσο αφορά το φόρο επιτηδεύματος θα πληρωθεί μια φορά στο σύνολο των 2 ΑΠΥ (10% επί της συμφωνηθείσας αμοιβής που αφορά στις μελέτες και 4% επί της αντίστοιχης αμοιβής του τοπογραφικού). 

ΤΣΜΕΔΕ-ΕΜΠ κλπ φορολογικά, επί της νόμιμης αμοιβής. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites