Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πρόβλημα αντλίας θερμότητας


sporos20

Recommended Posts

Καλησπερίζω το Forum και τα μέλη/επισκέπτες

 

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζω είναι το εξής : 

 

Έχω μία αντλία θερμότητας οίκου Remko τύπου Emt 150 για θέρμανση/δροσισμό σε συνδυασμό με ενδοδαπέδια σύστημα.

Το πρόβλημα είναι πως ενώ δούλεψε κανονικά το χειμώνα για τη θέρμανση του σπιτιού, τον Απρίλη όπου την απενεργοποίησα, ενεργοποίησα τα ζεστά νερά χρήσης. Η αντλία απέδιδε κανονικά, φτάνοντας το νερό σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες από 50 C (θερμοκρασία μετά τον εναλλάκτη της Α.Θ. >55 C.) 

Σιγά σιγά άρχισε να πέφτει η απόδοση της, (θερμοκρασία μετά τον εναλλάκτη της α.θ. <42 C), και επειδή φοβήθηκα ότι ίσως είχα διαρροή φρέον R410a την απενεργοποίησα μέχρι να γίνει έλεγχος. 

 

Διαρροή δεν υπήρχε καθώς αφαιρέθηκε και ζυγίστηκε το φρέον όπου είχε μέσα, και προστέθηκε νέο αφού δημιουργήθηκε κενό. Από εκείνη τη στιγμή, δεν φτιάχνει ούτε κρύο, ούτε ζέστη. Την ενεργοποιώ, δουλέυει 10 λεπτά χωρίς αποτέλεσμα, σταματάει, επανεκκινεί, δουλεύει για 10 λεπτά και βγάζει error για φρέον.

 

Εντύπωση μου κάνει πως μετά το συμπιεστή, η κατάθλιψη είναι καυτή κατά τη λειτουργία της, παρόλα αυτά πχ στη θέρμανση, αργεί πολύ να φτάσει το καυτό φρέον στην εσωτερική μονάδα, και διαρκεί περίπου 2 λεπτά (απόσταση εξωτερικής/ εσωτερικής μονάδας < 7m.). Το ίδιο συμβαίνει και στην ψύξη. 

Ο αέρας που αποβάλλει η εξωτερική μονάδα, έχει την ίδια θερμοκρασία με του περιβάλλοντος. 

Η τετράωδη λειτουργεί (δοκιμή με μαγνητάκια).

 

Τι μπορεί να συμβαίνει; 

 

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας

 

Δαπέργολας Κωνσταντίνος

Μηχανολόγος Μηχανικός

Link to comment
Share on other sites

Το "ζύγισμα" του ψυκτικού υγρού το έκανε επίσημος αντιπρόσωπος ή "της γειτονιάς";

Ο τεχνίτης είχε κάποιο πιστοποιητικό πως είναι ψυκτικός;

Το ψυκτικό που έβαλε είναι όντως R410a; Το συγκεκριμένο είναι ιδιαίτερα ακριβό και οι ψυκτικοί ίσως να προτιμούν πιο οικονομικές λύσεις που δεν είναι συμβατές με την αντλία θερμότητας που έχεις.

 

Ένα ακόμα ενδεχόμενο είναι κατά την εγκατάσταση να είχε μείνει κάποιο σκουπίδι στους σωλήνες πριν γίνει η σύνδεση στο σύστημα. Το σκουπίδι μπορεί να ήταν στο κύκλωμα των ΖΝΧ οπότε όταν το ενεργοποίησες μπήκε στο κύκλωμα και βούλωσε κάποιο σωληνάκι.

Edited by sdim
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα,

 

το ζύγισμα το έκανε τεχνικός "της γειτονιάς", με ζυγαριά ακριβείας χιλιοστού του κιλού. Το ψυκτικό υγρό ήταν όντως R410a καθώς το είχα προμηθευθεί εγώ και πράγματι είναι ακριβό. 

 

Δε νομίζω να οφείλεται στο κύκλωμα νερού το πρόβλημα, καθώς για κάθε περίπτωση είχα βραχυκυκλώσει την επαφή όπου ελέγχει τη ροή του νερού στο κύκλωμα νερού. 

Υποθέτω πως εντοπίζεται στην εξωτερική μονάδα του κυκλώματος του φρέον, μιας και η κατάθλιψη είναι καυτή, και η ενέργεια αυτή δε μεταφέρεται, σαν κάτι να εμποδίζει τη ροή του φρέον. 

 

Δεν έχω γνώσεις στα ψυκτικά κυκλώματα, μιλάω πάντα υποθετικά, για την περίπτωση όπου κάποιος είχε αντίστοιχο πρόβλημα, μήπως και λυθεί.

Νομίζω πως χρειάζονται οι γνώσεις κάποιου με αρκετή εμπειρία στα ψυκτικά μηχανήματα...

 

 

Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον sdim.

Link to comment
Share on other sites

Καλό θα ήταν να μιλήσεις με τον αντιπρόσωπο, ώστε να σου δώσει το technical manual ή να σου εξηγήσει τι είναι ακριβώς το error.

Link to comment
Share on other sites

Το error όπου βγάζει είναι για φρέον, αλλά αυτό είναι απίθανο να συμβαίνει καθώς όπως ανέφερα το φρέον αφαιρέθηκε, έγινε κενό, και προστέθηκε το καινούριο με ζυγαριά ακριβείας. Ίσως ένας ψυκτικός με εμπειρία, να μας εξηγήσει για ποιο λόγο η κατάθλιψη ανεβάζει 61 βαθμούς κελσίου (μόλις το μέτρησα) χωρίς όμως αποτέλεσμα.

 

Εάν δεν είχε φρέον, θα έφτανε στο συμπιεστή η θερμοκρασία τόσο ψηλά;

 

Από αντιπροσωπία, δεν έχω ιδιαίτερη υποστήριξη δυστυχώς, το maual είναι στη διάθεσή μου.

 

Ευχαριστώ πολύ 

Link to comment
Share on other sites

Η λύση φίλε μου θα βρεθεί από κάποιο έμπειρο ψυκτικό, που θα έρθει επί τόπου με όργανα μέτρησης.

Από εδώ, όσο καλή διάθεση και να υπάρχει, θα πάρεις μόνο υποθετικές βλάβες και λύσεις.

Link to comment
Share on other sites

Υποπτεύομαι ότι έχει να κάνει με κάποια βαλβίδα που έχει κολλήσει.

Προτείνω να το δει εξειδικευμένος τεχνικός, που να φέρει την εξουσιοδότηση του κατασκευαστή και γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες του μηχανήματος.

Κακώς που το πάλεψες με τον μάστορα της γειτονιάς, στην θέση σου θα καλούσα τον εξουσιοδοτημένο τεχνικό και δεν θα του το ανέφερα αυτό...

διότι αν έχεις εγγύηση από αυτό και μόνο, πιθανό να την έχασες...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

H βλάβη εντοπίστηκε στην τετράωδη βάνα, η οποία ενώ μετακινούταν δεξιά-αριστερά κατά την αλλαγή από θέρμανση σε ψύξη, είχε κάποια διαρροή. Η μονάδα τώρα πια, λειτουργεί κανονικά και με πολύ χαμηλότερα επίπεδα θορύβου, κάτι που με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημα υπήρχε εξ'αρχής. Η Remko ανταποκρίθηκε στο πρόβλημα με υπευθυνότητα και σοβαρότητα, καθώς ανέλαβε την αντικατάσταση της στην εγγύηση. 

Ευχαριστώ πολύ όλους σας, και ελπίζω το θέμα να βοηθήσει κ άλλους.

  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Καλημέρα σε όλα τα μέλη του forum,

Καλημέρα σας κύριε Δαπέργολα,

 

Έτυχε να διαβάσω τη συγκεκριμένη συνομιλία σχετικά με την Α/Θ REMKO και το πρόβλημα που αντιμετωπίσατε πρόσφατα και μου έκανε εντύπωση το ότι αναφέρατε αρχικά πως δεν είχατε ιδιαίτερη υποστήριξη από την αντιπροσωπία.

 

Επειδή τυχαίνει να εκπροσωπώ την εταιρία ERGON που είναι ο αντιπρόσωπος της REMKO στην Ελλάδα και για να μη δημιουργηθεί καμία λάθος εντύπωση θα ήθελα να διευκρινίσω ότι ουδέποτε ενημερωθήκαμε για τη συγκεκριμένη βλάβη του μηχανήματος, όπως επίσης ότι εξαρχής η προμήθεια και εγκατάσταση της εν λόγω αντλίας δεν πραγματοποιήθηκε από την εταιρία μας.

 

Ενδεχομένως αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι η αγορά έγινε πριν τη συνεργασία μας με τον γερμανικό οίκο, μιας και πρόκειται για παλαιότερο μοντέλο.

 

Θα ήθελα επίσης με την ευκαιρία να επιβεβαιώσω ότι η Remko πάντοτε ανταποκρίνεται σε οποιοδήποτε πρόβλημα με αμεσότητα, σοβαρότητα και υπευθυνότητα, όπως άλλωστε αναφέρατε και στα σχόλιά σας. Σε περίπτωση που είχατε επικοινωνήσει με την εταιρία μας εξαρχής, το πρόβλημά σας θα είχε λυθεί πολύ πιο άμεσα.

 

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση και ευχόμαστε να μη χρειαστεί να αντιμετωπίσετε ανάλογο πρόβλημα στο μέλλον.

 

Με εκτίμηση για την
ΕΡΓΚΟΝ ΕΚΟΥΙΠΜΕΝΤ ΑΕΤΕ
 

Χρήστος Καπαγέρωφ

Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.