Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εθνική οδός Πατρών - Πύργου E55 Ε9 - ΦΕΚ ή απόφαση ορισμού της, όριο ταχύτητας


sdim

Recommended Posts

Υπάρχουν πολλά τροχαία αλλά τα περισσότερα δεν οφείλονται στην υπερβολική ταχύτητα.

Από άποψη κλίσης και ακτίνας στροφής, ο δρόμος είναι άψογος. Ξέρω πολλούς που έχουν κάνει την διαδρομή με ΜΕΣΗ ταχύτητα 130χλμ/ώρα (μέγιστη πάνω από 200, χρειαστηκε να πάνε στο νοσοκομείο της Πάτρας σοβαρό περιστατικό). Δεν εγκρίνω τέτοιες ταχύτητες , απλά λέω πως ο δρόμος καθ'αυτός δεν έχει επικίνδυνες στροφές και κλίσεις όταν τουλάχιστον δεν είναι βρεγμένος.

 

Τα τροχαία γίνονται επειδή:

1) Κυκλοφορούν πολλά βραδυπορούντα οχήματα (τρακτέρ, μπολντόζες, κτλ)

2) Δεν κόβουν ποτέ κλίση σε οχήματα που προκαλούν ζημιά, μόνιμη ή προσωρινή, στο οδόστρωμα. Κατά περιόδους γεμίζει η εθνική με τρακτέρ που κουβαλάνε προϊόντα από τα οποία τρέχουν "ζουμιά", π.χ. ντομάτες. Πηγαίνει το τρακτέρ μπροστά, πίσω από την καρότσα στάζουν τα "ζουμιά" και όποιος τολμήσει να πατήσει φρένο εκεί που έχουν στάξει την πάτησε.

3) Δεν κλείνει το κράτος τις ανεπίσημες διασταυρώσεις που ανοίγει ο καθένας στο σπίτι και στο χωράφι του. Έχει ο άλλος αγροτεμάχιο που η μια πλευρά είναι στην Εθνική Οδό και η άλλη σε σε παράλληλο δρόμο. Βγάζει άδεια δείχνοντας το πρόσωπο στον παράλληλο αλλά όταν φτιάξει το σπίτι πάει και ξυλώνει την μπάρα ώστε να έχει κύρια είσοδο στην Εθνική.

4) Επιτρέπει το κράτος σε "άσχετους" οδηγούς να παίρνουν το τιμόνι στο χέρι.  Π.χ. όταν πάμε να προσπεράσουμε κάποιον αυτός πατάει το γκάζι και έρχεται προς τα αριστερά. Άλλη περίπτωση που μου έχει μείνει είναι αυτός που πάει να προσπεράσει να κάνει μια ώρα στην προσπέραση για οικονομία στο γκάζι.

5) Δεν ελέγχονται οι γύφτοι. Όταν βλέπω ντάτσουν κρατάω πάντα διπλάσις απόσταση ασφαλείας. Το φλας δεν ξέρουν τι είναι. Εκεί που πας να προσπεράσεις κόβουν το τιμόνι αριστερά για να μπουν στην "ζέβρα" αριστερά.

 

Η συζήτηση που κάνουμε τώρα είναι περισσότερο φιλοσοφικού χαρακτήρα.

Προβλέπω να προχωράει η Ιόνια οδός οπότε μάλλον θα μπουν και διόδια. Τότε θα πάει ο δρόμος σε ιδιώτη και να δω ποιος θα τολμάει να φτιάξει αυθαίρετη είσοδο.

Link to comment
Share on other sites

Αυτά που λές συμβαίνουν σε όλη την Ελλάδα και δυστυχώς η κατασκευή δρόμων είναι αναγκαία , οπότε και τα διόδια είναι αναγκαία . Εκεί που διαφωνώ είναι που θέλουν να κάνουν αυτοκινητόδρομους , ενώ πολλοί μπορεί να είναι οδοί ταχείας κυκλοφορίας , που σημαίνει χαμηλότερο κόστος και χαμηλότερα διόδια .

Link to comment
Share on other sites

Δέχομαι αυτό που λες αλλά

1. Λέει ανώτατο όριο, δηλ. δεν μπορεί να έχει πάνω από αυτό.

2. Άρα δεν είναι ντεφακτο αυθαίρετα τα μικρότερα όρια. Αυθαίρετο θα ήταν ένα όριο 120...

 

Πολύ σωστά τα λέει ο BAS...

Link to comment
Share on other sites

Τα όρια θα θεωρώ αυθαίρετα, όχι παράλογα.

 

Αυθαίρετα επειδή δεν υπάρχει η προβλεπόμενη υπουργική απόφαση.

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν πολλά τροχαία αλλά τα περισσότερα δεν οφείλονται στην υπερβολική ταχύτητα.

Από άποψη κλίσης και ακτίνας στροφής, ο δρόμος είναι άψογος. Ξέρω πολλούς που έχουν κάνει την διαδρομή με ΜΕΣΗ ταχύτητα 130χλμ/ώρα (μέγιστη πάνω από 200, χρειαστηκε να πάνε στο νοσοκομείο της Πάτρας σοβαρό περιστατικό). Δεν εγκρίνω τέτοιες ταχύτητες , απλά λέω πως ο δρόμος καθ'αυτός δεν έχει επικίνδυνες στροφές και κλίσεις όταν τουλάχιστον δεν είναι βρεγμένος.

Φίλε sdim,σε συνέχεια της φιλοσοφικής κουβέντας σου αναφέρω το κομμάτι από την έξοδο της περιμετρικής της Πάτρας μέχρι τα φανάρια της ΒΙ.ΠΕ Πατρών.Ένας δρόμος με ανηφόρες κατηφόρες,χωρίς σταθερό πλάτος και στροφές με ανάποδη κλίση.

Επιπλέον η στροφή προς το χωριό Απιδεώνα-Καγκάδι που παρ' όλη τη βελτίωση είναι επικίνδυνη γι αυτούς που έρχονται από Πάτρα και στρίβουν αριστερά προς τα χωριά.Από Λάππα προς Βουπράσιο δρόμος χωρίς φώτα(δεν ξέρω εάν το χουν διορθώσει).Επικίνδυνες στροφές υπάρχουν στο Κουρτέσι,στα Λεχαινά,στη Γαστούνι κ.α.και επικίνδυνες διασταυρώσεις σε όλο το μήκος του δρόμου.

Κοινός παρονομαστής η κάκιστη κατάσταση του οδοστρώματος.Από μόνοι τους δε δημιουργούν τα ατυχήματα βέβαια.Πριν από τρεις μήνες περίπου σκοτώθηκαν στο Γομοστό 2 σμηνίτες οι οποίοι έρχονταν από υπηρεσία τους στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας.Ο λόγος ήταν η υπερβολική ταχύτητα(χαρακτηριστικά έλεγαν ότι έτρεχαν με 200Km/h).Με πάνω από τα 120Km/h σ αυτόν τον δρόμο παίζεις ρώσικη ρουλέτα.Με κάτω από τα 80Km/h(ακόμη και στις διασταυρώσεις)γίνεσαι "επικίνδυνος" γι αυτούς που τρέχουν με 140+.

Δρόμος κάκιστος απ΄όλες τις απόψεις όπου καθημερινώς τον διανύουν αγρότες με τα τρακτέρ,βαρέα οχήματα,κοπελίτσες δασκάλες,εργαζόμενοι μέχρι και "αγωνιστικά" ΙΧ των αεροπόρων που πηγαίνουν Άραξο-Ανδραβίδα.

Link to comment
Share on other sites

Τα όρια θα θεωρώ αυθαίρετα, όχι παράλογα.

 

Αυθαίρετα επειδή δεν υπάρχει η προβλεπόμενη υπουργική απόφαση.

 

Επίσης από τον Ν.3542/2007 προκύπτει πως το όριο ταχύτητας για ΙΧ είναι 130 στους αυτοκινητόδρομους, 110 οδούς ταχείας κυκλοφορίας και 90 στο άλλο οδικό δίκτυο.

 

Σήμφωνα με τον νόμο (Τον ΚΟΚ εννοείς μάλλον) πρέπει να βγει υπουργική απόφαση για να μπει διαφορετική σήμανση.

"Ειδικά για τους αυτοκινητοδρόμους, τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και το πρωτεύον εθνικό οδικό δίκτυο, όπως αυτό ορίζεται με τις σχετικές αποφάσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων, τα όρια ταχύτητας, εκτός των ανωτάτων επιτρεπομένων ορίων, που προβλέπονται από το άρθρο αυτό, καθορίζονται και μεταβάλλονται ύστερα από μελέτη και μόνο με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων. Οι κατά την προηγούμενη και την παράγραφο αυτή αποφάσεις τίθενται σε ισχύ από την τοποθέτηση των οικείων πινακίδων στις ανωτέρω οδούς."

 

Από την στιγμή που δεν υπάρχει καμία σχετική υπουργική απόφαση το όριο είναι τουλάχιστον 110χλμ/ώρα ή 90χλμ/ώρα.

Δυστυχώς δεν βρήκα πουθενά γραμμένο το αν το πρωτεύον εθνικό οδικό δίκτυο θεωρείται οδός ταχείας κυκλοφορίας.

Η παράγραφος που παρέθεσες λέει πως τα όρια, εκτός των ανωτάτων επιτρεπομένων ορίων, μεταβάλλονται ύστερα από μελέτη και με σχετική Υπ. Απ.

Ποια όρια εννοεί ο νομοθέτης;

Σίγουρα όχι τα ανώτατα, δηλαδή όχι τα 130/110/90. 

 

Αλλά με την κουβέντα θυμήθηκα πως ο Σουφλιάς είχε υπογράψει την έγκριση μιας μελέτης ορίων ταχύτητας και μετά από ψάξιμο βρήκα πως είναι η Απόφαση Δ3β/177/4-Ω/02-9-2009 η οποία ενέκρινε την Μελέτη καθορισμού αξιόπιστων ορίων ταχύτητας στους άξονες: Αντίρριο-Ιωάννινα, Πάτρα-Πύργος, Θες/νίκη-Στρυμώνας και στο Βόρειο Άξονα Κρήτης

 

Ψάξε μήπως την βρεις...

Link to comment
Share on other sites

Δεν παραπονιέμαι για το ανώτατο όριο των 130/110/90 ανάλογα με το είδος του δρόμου.

Με ενοχλεί το όριο των 60χλμ/ώρα σχεδόν στο σύνολο της Ε.Ο.

Στις περισσότερες ταμπέλες απόσταση από το "όριο 60" έως το "τέλος ορίου" είναι μεγαλύτερη από το "τέλος ορίου" μέχρι το "όριο 60".

 

Και χωρίς Υ.Α.

Edited by sdim
Link to comment
Share on other sites

Επειδή χρειάστηκα στοιχεία για μία υπόθεσή μου στην περιοχή της ΝΕΟ Πατρών-Πύργου στη Χ.Θ. 48+500 δείτε κι αυτό:

ΦΕΚ 1051 Β' 23-12-1991 και ΦΕΚ 15 Δ' της 16-01-1990. Μήπως έχει κανείς την Δ3β/177/4-Ω/02-9-2009 απόφαση Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ ή γνωρίζει που μπορώ να τη βρώ?

Edited by comiis
Link to comment
Share on other sites

Ενδιαφέρον. Είναι αυτό που έψαχνα.

Η απόφαση Δ1/ε/ι/6184 αναφέρει πως ο δρόμος είναι ταχείας κυκλοφορίας εκτός από 5 τμήματα (Γομοστό, Σαγαίικα, Βουπράσιο, χμ51+999+53+000 και Μαραθιά).

Η δεύτερη απόφαση που ανάφερες λέει πως η ΝΕΟ Πατρών - Πύργου εντάσσεται στο βασικό εθνικό οδικό δίκτυο.

 

Το δεύτερο δεν αποκλείει το πρώτο, άρα ως ταχείας κυκλοφορίας το όριο είναι 110χλμ/ώρα εκτός από τα 5 σημεία που προαναφέρθηκαν.

 

Μένει μόνο να βρούμε την Δ3β/177/4-Ω/02-9-2009 να δούμε αν θέτει κάτι διαφορετικό.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω, δεν είμαι σίγουρος, πως δεν έχουν τοποθετηθεί οι πινακίδες στις οποίες αναφέρεται το ΦΕΚ. Την απόφαση και το ΦΕΚ τα βρήκα στην ΠΔΕ Πάτρα, Υψηλάντου και Ακτής Δυμαίων, 1ος όροφος. Δεν αποκλείεται να έχουν κι αυτή την απόφαση.

Edited by comiis
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.