Μετάβαση στο περιεχόμενο

Απόψεις: ''Συνύπαρξη μηχανικών ΠΕ & ΤΕ στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος''


Engineer

Recommended Posts

Απορώ με κάποιους, ένθεν και ένθεν, που νομίζουν ότι η Ψωροκώσταινα είναι το μέτρο σύγκρισης για όλα, ή που πιστεύουν ότι στην Ελλαδάρα μας σχεδιάστηκε κάτι για κάποιο σκοπό.

Δεν καταλαβαίνω τους Πολυτεχνίτες που «νοιώθουν» αδικημένοι επειδή θα γίνει «εξίσωση» ΑΕΙ-ΤΕΙ (άλλο λάθος πάλι αυτό, αντί του ορθού Πανεπιστήμια-ΤΕΙ), ενώ θα μπορούσαν να έχουν τα ίδια δικαιώματα με λιγότερο κόπο. Εγώ στη θέση τους θα χαιρόμουν περισσότερο αν είχα τελειώσει στο «ΑΕΙ» γιατί εφόσον το επίπεδο είναι καλύτερο θα ήμουν πολύ καλύτερα προετοιμασμένος και καταρτισμένος μηχανικός και δεν θα φοβόμουν κάποιον που αποφοίτησε από κάποιο ομολογουμένως κατώτερης (λίγο ή πολύ, άλλη μεγάλη συζήτηση αυτή) εκπαιδευτικής ποιότητας ίδρυμα. Αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις μάλλον τα ΑΕΙ έχουν αποτύχει σε έναν από τους σημαντικότερους σκοπούς τους: το να εμφυσήσουν στους φοιτητές την τάση για βελτίωση και όχι για επανάπαυση, την συνεχή προσπάθεια για το παραπάνω και όχι για το πώς θα κάνουμε το λιγότερο κόπο. Ευτυχώς υπάρχουν αρκετοί και του άλλου δόγματος, εκείνου κατά το οποίο δεν υπάρχουν στεγανά και αποκλεισμοί, αλλά μετράει το πάθος για το μηχανιλίκι και το ήθος.

Σταματήστε να συγκρίνετε, γιατί απλά δεν έχει νόημα. Δεν είναι ούτε περισσότερο, ούτε λιγότερο μηχανικοί αυτοί που σπούδασαν 3 χρόνια σε άλλες χώρες. Καταλάβετε επί τέλους, ότι για κάποιον που θέλει να λέγεται μηχανικός, η σχολή είναι μόνο η αρχή, θα πρέπει να διαβάζουμε και να ενημερωνόμαστε διαρκώς. Αλλιώς, αν μέτρο σύγκρισης για όλα είναι η σχολή, τότε ελάχιστοι, για να μην πω κανένας από τους μηχανικούς του 70 δεν έπρεπε να μπορεί να συντάσσει αντισεισμικές μελέτες καθώς δεν κάνανε τόσες δυναμικές όσες σήμερα. Ούτε να μπορούν να υπογράφουν τα πάντα οι διπλωματούχοι από τη στιγμή που ακολουθούν αναγκαστικά μια και μόνο ροή στο Πολυτεχνείο. Αλλά εδώ είναι τα δυο μέτρα και δυο σταθμά: οι ΤΕΙτζήδες απαγορεύεται να εξελιχθούν και πρέπει να είναι μια ζωή μόνο με ό,τι διδάχθηκαν στις σχολές, ενώ οι Πολυτεχνίτες θα μάθουν και τις άλλες ροές αργότερα γιατί «στην πράξη τα μαθαίνεις». Αυτά είναι αστειότητες. Απλά, μαύρη είναι η νύχτα στα βουνά (και στις δυο πλευρές) και νομίζουμε ότι τα ξέρουμε όλα. Όμως όταν βλέπουμε τα ντοκυμαντέρ από το Burj Al Arab ή κάποιο μεγάλο έργο, ξέρουμε ότι εκεί έχουν λιώσει μηχανικάρες, που τέτοιες ούτε στον ύπνο μας δεν θα γίνουμε. Γενικολογώ και τσουβαλιάζω αλλά όσοι αποτελούν εξαιρέσεις σπανίζουν στον τόπο μας και δεν κάθονται να ασχοληθούν με τις μπούρδες του ΤΕΕ και της ΕΕΤΕΜ.

Αφήστε το "ύφος" κατά μέρος και κοιτάξτε πώς θα συνεργαστούμε για να διορθώσουμε τα πραγματικά προβλήματα του τεχνικού κόσμου όπως:

την αδυναμία διακοπής του ΤΣΜΕΔΕ που ταλαιπωρεί πολύ κόσμο

τις μελέτες των 3ευρώ/m2

το μπάχαλο με τα συνεργεία

την αδυναμία του κόσμου να εκτιμήσει τη χρησιμότητα του μηχανικού στα έργα

την επιβολή υποχρεωτικού ελέγχου και ενισχύσεων σε παλαιά κτίρια

τη ζούγκλα της νομοθεσίας περί αυθαιρέτων και δομικής νομοθεσίας γενικότερα

Edited by kostaspde
  • Upvote 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν θα έπρεπε,το έχω πει 2-3 σελίδες πριν και είμαστε όλοι θύματα της ψηφοθηρικής νοοτροπίας που επικρατούσε και δυστυχώς ακόμα και τώρα επικρατεί.Να τους κρατήσουμε όλους ικανοποιημένους,να δημιουργήσουμε σχολές σε κάθε γωνιά της Ελλάδας χωρίς σχέδιο,χωρίς υποδομές και χωρίς ακαδημαϊκή υπόσταση για να ικανοποιήσουμε τους ψηφοφόρους μας,τους μεν που θα νοικιάζουν τα σπίτια στους φοιτητές και θα δουλεύουν τις ταβερνούλες τους και τους δε που θα κοκορεύονται ότι το παιδί είναι επιστήμων.Και τώρα λοιπόν,μετά από όλα αυτά,όλοι,ΠΕ και ΤΕ αντί να ασχοληθούμε με τα κοινά μας προβλήματα καθόμαστε και κονταροχτυπιόμαστε στο forum.Το διαίρει και βασίλευε καλά κρατεί.Τέλος της κουβέντας από μενα.Τίποτα προσωπικό dim10,χαίρομαι να κάνω κουβέντα με ανθρώπους που ψάχνονται.

Link to comment
Share on other sites

Ετσι είναι ακριβώς. Τα αρχικά επαγγελματικά δικαιώματα  πρέπει να αντιστοιχούν με την εκπαίδευση που έχει κάποιος στην αρχή της καριέρας του

και καθώς στην πορεία αυτός εξελίσσεται και εκπαιδεύεται (εάν το κάνει αυτό), αυτά προσαυξάνονται. Έτσι ένας απόφοιτος 4ετούς σχολής έχει ελαφρώς μειωμένα επαγγελματικά δικαιώματα αρχικά και εφόσον θέλει και εκπαιδεύεται επί πλέον αποκτά επιπλέον  επαγγ. δικαιώματα στον τομέα του η και σε άλλους τομείς.   
 
Όσο υπάρχουν ΑΕΙ και ΤΕΙ με διαφορετικά έτη σπουδών θα υπάρχουν και διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα. Γιατί αλλιώς οι υποψήφιοι αντί να  υποβάλλουν αιτήσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ θα  υποβάλλουν αιτήσεις εισαγωγής στα ΤΕΙ ή το αντίθετο  ή θ μπαίνει ο ίδιος αριθμός με ενιαίο σύστημα εξετάσεων φυσικά . Επομένως με την λογική αυτή θα φτάσει κάποια στιγμή που δεν θα χρειάζονται είτε τα αει είτε τα τει γιατί θα είναι το ίδο.
 
Με άλλα λόγια λέω, ότι για να υπάρχει αυτό το κ.νο έτος σπουδών παραπάνω, θα πρέπει να σου δίνει και κάτω παραπάνω ως δικαίωμα στην εργασία. 
Edited by dim10
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Πολύ απλά Dim10, νομίζω πως η ερώτηση σου είναι λάθος διατυπωμένη με κάθε σεβασμό. Εγώ δεν είδα  ( και ούτε πρόκειται) ίσα επαγγελματικά δικαιώματα..εκτός αν το βλέπεις εσύ έτσι.(πάω πάσο) . Το θέμα ότι δεν έχουμε καταλάβει πως βράζουμε στο ίδιο καζάνι λίγο ή πολύ (με εξαιρέσεις πάντα). Συνύπαρξη των Μηχανικών από κάθε προέλευση ΑΕΙ, ΤΕΙ  και από εξωτερικό υπάρχει και θα υπάρχει.ε και? Το να ενταχθούν όλοι σε ένα τεχνικό κρατικό φορέα ας πούμε οι 3το βάθμιας εκπαίδευσης δε το βρίσκω προσωπικά παράλογο..φτάνει όμως να μή δούμε παράλογα πράγματα από τις προϋποθέσεις ένταξης των υπόλοιπων στο "Νέο ΤΕΕ"(πχ νεός καθορισμός Ε.Π όλων των μηχανικών, ασφαλιστικά κλπ.). Ας δούμε επιτέλους το δάσος και όχι το δέντρο.. Ο κάθε πολίτης που μας έχει ανάγκη  να τον εξυπηρετήσουμε ποσώς τον ενδιαφέρει το ΑΕΙ ΤΕΙ ΑΓΓΛΙΑ κλπ , με το αν είσαι εσύ ικανός στα όσα έκανες μέχρι τότε να τον ικανοποιήσεις πλήρως προσφέροντας του λύσεις στα προβλήματα του.

Link to comment
Share on other sites

Κακά τα ψέματα είναι κουτό κάποιος να επιλέξει να πάει σε μία 5ετή σχολή για να έχει τα ίδια δικαιώματα με κάποια των 4 ετών. Δεν γίνεται....Εκτός αν στο ΕΜΠ πχ αρχίζουν να μπαίνουν με 10 μέσο όρο λέω τώρα...Κάτι πρέπει να γίνει με αυτό, αφαιρείς ή προσθέτεις χρόνια... Αλλά και πάλι δεν μπορούμε να έχουμε σαν χώρα 30 πχ σχολές με τα ίδια διακαιώματα. Οπότε κάποιες πρέπει να κλείσουν σίγουρα...

 

Θέλω να ρωτήσω κάτι σαν να μην είμαι μηχανικός...Κάποιος συνάδελφος ανέφερε ότι άλλος ο ρόλος των μηχανικών ΑΕΙ, άλλος των ΤΕΙ. Ποιος είναι αυτός ο ρόλος και αν γίνεται να μου απαντήσει στην πράξη, στην εργασία δηλαδή με κάποιο παράδειγμα που μπορούν να ανταποκριθούν οι μηχανικοί ΑΕΙ και που των ΤΕΙ... 

(Ας μην γίνει αναφορά βέβαια ότι στην Ελλάδα του σήμερα κάτι τέτοιο είναι έτσι και αλλιώς ανέφικτο)

 

Επίσης να ρωτήσω....Σαν διπλωματούχος μηχανολόγος έχω πχ απεριόριστο δικαίωμα στα μηχανολογικά και στα ηλεκτρολογικά... Ο μηχανολόγος ΤΕΙ έχει νομίζω κάποιους περιορισμούς στα μηχανολογικά (συγνώμη αν κάνω λάθος) και καθόλου στα ηλεκτρολογικά...

Το σωστό θα ήταν να έχω απεριόριστο στα μηχανολογικά και καθόλου ηλεκτρολογικά σωστά? 

Αντίστοιχα ο ΜΜ ΤΕΙ ζητάει να έχει απεριόριστο στα μηχανολογικά? Μαζί του.... Αλλά πάμε πάλι σε αυτό που ξεκίνησα το μήνυμα....

 

ΥΓ. Εξω πολλοί συνάδελφοι ΤΕΙ δεν έχουν πρόβλημα με τα ΕΔ. Και την υπογραφή τους δέχονται κανονικά στις πολεοδομίες, πυροσβεστική κτλ....Τουλάχιστον περιπτώσεις που ξέρω και ούτε που τους αγγίζουν αυτά που λέμε... Είναι κάτι που μου διαφεύγει ως προς αυτό?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν λέω ότι δεν μου αρέσει. Ερωτώ ποιος ο λόγος ύπαρξης ομοίων πτυχίων 5ετούς και 4ετούς; 

 

Γιατί δε σπουδάζεις για μια σφραγίδα και για να έχεις ΕΔ,αλλά για να γίνεις σωστός επιστήμονας και να προάγεις περαιτέρω την επιστήμη + το οτι σε μια νορμαλ χώρα ασχέτως ΕΔ, ενας πτυχιούχος απο το ΕΜΠ θα πληρωνόταν στην ιδιωτική οικονομία παραπάνω απο εναν αντίστοιχο του ΔΠΘ ή των ΤΕΙ,καθώς το κάθε ίδρυμα φέρει τη δική του ιστορία και φήμη,

 

Μόνο ενας Έλληνας θα αναρωτιόταν το παραπάνω, χωρίς να θέλω να σε θίξω.....

 

Ποιός λοιπόν ο λόγος ενας Αμερικανός να σπουδάσει στο Berkley,  όταν θα πάρει ακριβώς το ίδιο πτυχίο στην....Αλάσκα....

Link to comment
Share on other sites

το καθετοποιημένο καθεστώς των πανεπιστημίων εκεί , που οι εταιρίες(χρηματοδότες των πανεπιστημίων)  οργανώνουν ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα σπουδών που σκοπό έχει την εξειδίκευση των φοιτητών σε συγκεκριμένους τομείς που ενδιαφέρει την εκάστοτε επιχείρηση , καθιστώντας του φοιτητές αναλώσιμους ....

γιατί μια αξιολόγηση ... θα έβαζε τις εταιρίες στα έδρανα των πανεπιστημίων .

 

 

και που είναι το κακό στο μπολνταρισμένο?!?!?! Παντού κυριαρχεί ορθώς  η εξειδίκευση και το τι θέλει η αγορά.

 

Μόνο στην Ελλάδα ασχολούμαστε με τα πάντα.....και ξέρεις τι λένε για την ημιμάθεια...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Πολύ απλά Dim10, νομίζω πως η ερώτηση σου είναι λάθος διατυπωμένη με κάθε σεβασμό. Εγώ δεν είδα  ( και ούτε πρόκειται) ίσα επαγγελματικά δικαιώματα..εκτός αν το βλέπεις εσύ έτσι.(πάω πάσο) . Το θέμα ότι δεν έχουμε καταλάβει πως βράζουμε στο ίδιο καζάνι λίγο ή πολύ (με εξαιρέσεις πάντα). Συνύπαρξη των Μηχανικών από κάθε προέλευση ΑΕΙ, ΤΕΙ  και από εξωτερικό υπάρχει και θα υπάρχει.ε και? Το να ενταχθούν όλοι σε ένα τεχνικό κρατικό φορέα ας πούμε οι 3το βάθμιας εκπαίδευσης δε το βρίσκω προσωπικά παράλογο..φτάνει όμως να μή δούμε παράλογα πράγματα από τις προϋποθέσεις ένταξης των υπόλοιπων στο "Νέο ΤΕΕ"(πχ νεός καθορισμός Ε.Π όλων των μηχανικών, ασφαλιστικά κλπ.). Ας δούμε επιτέλους το δάσος και όχι το δέντρο.. Ο κάθε πολίτης που μας έχει ανάγκη  να τον εξυπηρετήσουμε ποσώς τον ενδιαφέρει το ΑΕΙ ΤΕΙ ΑΓΓΛΙΑ κλπ , με το αν είσαι εσύ ικανός στα όσα έκανες μέχρι τότε να τον ικανοποιήσεις πλήρως προσφέροντας του λύσεις στα προβλήματα του.

 

fotis 

το θέμα είναι πολύπλοκο και κάθε χώρα το αντιμετωπίζει διαφορετικά. Ούτε είναι υποχρεωτική εφαρμογή σε όλα τα σημεία απ'ότι γνωρίζω. Ούτε θα λύσουμε εμείς το πρόβλημα εξισορρόπησης των δικαιωμάτων στην ευρωπαϊκή ένωση για όσο αυτή υπάρχει. Όμως αναρωτήσου λίγο, αν θα πήγαινες σε μία σχολή με  παραπάνω έτη σπουδών για να βγεις στην αγορά με τα ίδια δικαιώματα; Αν απαντήσεις ότι δεν πήγαινες (όπως και γω) απαντάς στο γιατί δεν πρόκειται να εξομοιωθούν απολύτως τα δικαιώματα.

Link to comment
Share on other sites

Γιατί δε σπουδάζεις για μια σφραγίδα και για να έχεις ΕΔ,αλλά για να γίνεις σωστός επιστήμονας και να προάγεις περαιτέρω την επιστήμη + το οτι σε μια νορμαλ χώρα ασχέτως ΕΔ, ενας πτυχιούχος απο το ΕΜΠ θα πληρωνόταν στην ιδιωτική οικονομία παραπάνω απο εναν αντίστοιχο του ΔΠΘ ή των ΤΕΙ,καθώς το κάθε ίδρυμα φέρει τη δική του ιστορία και φήμη,

 

Μόνο ενας Έλληνας θα αναρωτιόταν το παραπάνω, χωρίς να θέλω να σε θίξω.....

 

Ποιός λοιπόν ο λόγος ενας Αμερικανός να σπουδάσει στο Berkley,  όταν θα πάρει ακριβώς το ίδιο πτυχίο στην....Αλάσκα....

Ε τότε γιατί να μην εξισώσουμε ΑΕΙ και ΤΕΙ με τα ΤΕΛ; Έτσι κι αλλιώς η αγορά θα κρίνει την αξία όλων.. 

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ε τότε γιατί να μην εξισώσουμε ΑΕΙ και ΤΕΙ με τα ΤΕΛ; Έτσι κι αλλιώς η αγορά θα κρίνει την αξία όλων.. 

 

Απο την πλευρά μου κανένα πρόβλημα. Αν θέλουν ας δώσουν δικαίωμα υπογραφής και ........ στις καθαρίστριες,αλλά η ίδια η αγορά θα τους απορρίψει.

 

Αυτό που γράφεις,όπως το γράφεις ισχύει στο τέλος τέλος.....προσπάθησε να αποβάλλεις λίγο την ελληνική νοοτροπία περί ΕΔ,Σφραγίδων κτλ....

 

ΚΑΝΕΝΑΣ δεν ασχολείται με τέτοιες βλακείες στο εξωτερικό ,πίστεψέ με....think global.....να προσθέσω οτι σπούδαζα ΠΜ στη Γερμανία,αλλά ......δεν

κατάφερα να είμαι ενας απο τους 7 που πήραν πτυχίο στο τέλος απο τους 250 που ξεκινήσαμε.

 

Θες ενα παράδειγμα? Φίλος κ συμφοιτητής με το που πήρε το πτυχίου του έπιασε δουλειά σε εταιρία.Πρώτη μελέτη που του ανατέθηκε? Στατική μελέτη πυλώνων σε ανεμογεννήτριες αιολικού πάρκου...για πες τώρα πόσο ρόλο παίζουν τα ΕΔ και αν υπάρχει έστω και ενας απόφοιτος ελληνικού πανεπιστημίου που αμέσως μετά το πανεπιστήμιο μπορεί να φέρει εις πέρας αυτή την εργασία με τις ανάλογες διορίες...

 

Αν κάποιος ξένος μηχανικός διάβαζε με τι ασχολούμαστε θα τον έπιαναν τα γέλια...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.