Jump to content

fotis91

Members
  • Content Count

    99
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

57 Καλή

About fotis91

  • Rank
    Μέλος

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Τοπογράφος Μηχανικός Τ.Ε.Ι.

Recent Profile Visitors

1,077 profile views
  1. Καλησπέρα συνάδερφοι. Καθότι είμαι νέος τοπογράφος, θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος από τους συναδέρφους διαθέτει στοιχεία (Ορόσημα, Πλάκες κλπ) από την περιοχή των Αλεποσπίτων του Δήμου Λαμιέων. Όποιος συναδελφος θέλει μπορεί να μου στείλει σε Π.Μ να του δώσω περισσότερα στοιχεία για την περιοχή που ενδιαφέρομαι. Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη!! Ευχαριστώ!
  2. Τι να πει κανείς.... κρίμα και άδικο, όποια και να ήταν τελικά τα αίτια του δυστυχήματος.
  3. Απλώς να προσέχουμε τι λέμε, διότι δημιουργούνται ενδεχομένως εντυπώσεις και ορέξεις και σε μή μηχανικούς. Πιστεύω πως και κάποιος που δεν έχει ιδέα από την τεχνική ωρολογία του paper αρκεί να διαβάσει τη συμπερασματολογία στο τέλος για να καταλάβει ότι αυτή η πρακτική δεν ενδείκνυται και δεν υποκαθιστά τους γεωδαιτικούς δέκτες GNSS σε καμία περίπτωση αυτή τη χρονική στιγμή με τη δεδομένη τεχνολογία.
  4. Αν το δούμε outside of the globe οι σχολές μηχανικών (4ετής - 5ετης) μειώνονται συνολικά στο άθροισμά τους μετά και την εφαρμογή ολόκληρου του πλάνου Γαβρόγλου. Τμήματα Μηχανικών των ΤΕΙ καταργούνται ή καταργήθηκαν. (Π.χ κατάργηση τμήματος πολιτικών μηχανικών έργων υποδομής πρώην ΤΕΙ Θεσσαλίας-Λάρισα, Πολτικών Μηχανικών Δομικών Έργων ΤΕΙ Πειραιά). Κάτι που σημαίνει λιγότερους απόφοιτους στο μέλλον. Όσον αφορα τα δικαιώματα, αποτελούσαν και αποτελούν "καυτή πατάτα" για όποιον θελήσει να ξεκινήσει την επίλυση τους. Είναι τόσο μεγάλες οι επικαλύψεις σε επαγγελματικές δραστηριότητες ειδικοτήτων, τόσοι ήδη απόφοιτοι από υφιστάμενα προβληματικά (από άποψη δικαιωμάτων) τμήματα όπου κάποιος πραγματικός διαχωρισμός, θα προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων κυρίως από συγκεκριμένες ειδικότες και φορείς..
  5. Αν καταλαβαίνω σωστά όπως κάποιοι αναφέρουν πως πρέπει να αφαιρεθούν τα δικαιωματα για παράδειγμα, των υδραυλικών και συγκοινωνιακών μελέτών από τους Τοπογράφους. Τότε ποιος ποιος ο λόγος αυτή η σχολή να είναι 5ετής(και κατ' επέκταση και άλλες) με ειδίκευση μόνο στην Τοπογραφία, Τηλεπισκόπηση, Φωτογραμμετρία, Γεωδαισία κλπ; Σε αυτή την περίπτωση όπως αναφέρετε θεωρώ πως ένα τετραετές πρόγραμμα σπουδών θα υπερκάλυπτε τις απαιτήσεις. Μιλάτε για άλλη δομήση του εκπαιδευτικού συστήματος ουσιαστικά των σχολών μηχανικών-πολυτεχνικών. Ίσως κάποιος να πει πως οι 5ετείς σπουδές στα πολυτεχνεία να γεννά αυτομάτως πατήματα για μεγάλες αλληλοκαλύψεις επαγγελματικών δικαιωμάτων τα οποία κακώς κατ' εμέ δίνονται έστω και στα ιδιωτικά έργα απεριόριστα με τη λήψη του διπλώματος. Όλα αυτά τα προβλήματα προφανώς και είναι παθογένειες του παρελθόντος που πρέπει να λυθούν, "χάνοντας" όλοι από κάτι ως δικαίωμα το οποίο δεν αποτελεί κύριο αντικείμενο της κάθε ειδικότητας.
  6. Και μία ερώτηση. Γιατί να μην εφαρμόζεται παράλληλα η πρόσβαση στα Eπ. δικαιώματα και να συνυπάρχουν απόφοιτοι με καθεστός 5ετούς προπτυχιακού κύκλου σπουδών, και κάποια τμήματα με καθεστώς 4 + 1 ή 2 έτη μεταπτυχιακού από τα ελληνικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Και μη μου πει κάποιος ότι υποβαθμίζεται η παιδεία και τα Πολυτεχνεία. Διαφορετικά ας μου εξηγήσει κάποιος με ποια προσέγγιση το ελληνικό κράτος, ο ΔΟΑΤΑΠ και το ΤΕΕ δέχονται αποφοίτους από κράτη (Ε.Ε ενδεχομένως...) με αμφιβόλου ποιότητας εκπαίδευση-κτήση πτυχίου (και αποφυγή των Πανελληνίων εξετάσεων που κάποιοι πάλι τόσο πολύ θεοποιούν για να κρίνουν επαγγελματίες και επιστήμονες!!!!) Αυτά από εμενα!
  7. Με συγχωρείς αλλά πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι, γιατί πιστεύω πως κάπου χανόμαστε(και πως να μην, με αυτό το "τσουνάμι" αλλαγών). Θεωρώ πως άλλο το πρέπει(που το ευχόμαστε όλοι αλλά δεν ισχύει προς το παρόν έστω) και άλλο το είναι (υφιστάμενη κατάσταση). Η ουσία είναι να μην μείνουν και οι νέοι απόφοιτοι ξεκρέμαστοι από το κράτος, όπως οι Μηχανικοί ΤΕΙ μέχρι σήμερα. υ.γ Η χρήση των όρων <<πρέπει>> και <<είναι>> έγινε καταχρηστικά από τις επιλύσεις οδεύσεων ως Τοπογράφος που είμαι.
  8. Θα ήθελα να κάνω μια επισήμανση μιας και αναφέρθηκε το ΠΔ 99/2018 από τον Alexios. Το Προεδρικό αυτό Διάταγμα, μιλά κατά γράμμα για αποφοίτους Διπλωματούχους Μηχανικούς από Πολυτεχνικές Σχολές ή Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή της αλλοδαπής. Δεν μιλά για τους νέους αποφοίτους Πτυχιούχους Μηχανικούς Σχολών Μηχανικών Πανεπιστημιών (πχ Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής κλπ.), τίτλοι που αποδίδονται από τα αντίστοιχα Πανεπιστήμια στο πρόγραμμα σπουδών τους. Επίσης, δεν προβλέπεται η πρόσβαση σε περαιτέρω δικαιώματα με την απόκτηση κάποιου σχετικού Μάστερ.
  9. Συνάδελφε Steelman, τι θελεις να πεις με αυτό ; Αν εννοείς τη φράση << A' κύκλου σπουδών>> ,αναφέρει τις ειδικότητες σε προπτυχιακό επίπεδο, που μπορούν να γίνουν αποδεκτές στο σχετικό Π.Μ.Σ. Αν εννοείς κάτι άλλο σε παρακαλώ διευκρίνισε.. Υ.Γ Να σου υπενθυμίσω πως δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο συνεκτίμησης προπτυχιακού και μεταπτυχιακού τίτλου (ως ξεχωριστοί κύκλοι σπουδών που έχουν αποκτηθεί σε ελληνικό Πανεπιστήμιο) τα οποία να συνεκτιμώνται από κάποιο φορέα του κράτους και να αποδίδούν τα αντίστοιχα δικαιώματα. Για πτυχία και μεταπτυχιακά που έχουν αποκτηθεί στο εξωτερικό υπάρχει ο ΔΟΑΤΑΠ που κάνει ακριβώς αυτή τη δουλεία.(υποχρέωση σε επιπλέον μαθήματα ή όχι) και εν συνεχεία αναλαμβάνει το ΤΕΕ.
  10. Η υπάρχουσα κατάσταση μεταβάλλεται συνεχώς, εκτιμώ ότι πολύ σύντομα δε θα νοείται να υφίσταται πτυχιούχος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με πτυχίο διαφορετικό από ΠΕ(το οποίο προσωπικά το θεώρω απολύτως φυσιολογικό ).
  11. Τα προγράμματα σπουδών του ΠΑ.Δ.Α είναι 4ετή, τουλάχιστον όσον αφορά Τοπογράφους και Πολιτικούς Μηχανικούς. Όσον αφορά τα 4έτη + 2 ή 1,5 και 1 έτος Μάστερ, από όσο γνωρίζω ισχύει μόνο για πτυχιούχους Πανεπιστημίων εξωτερικού (αναγνώριση-συνεκτίμηση μέσω ΔΟΑΤΑΠ και δικαιώματα-εξετάσεις άσκησης επαγγέλματος μέσω ΤΕΕ) καθώς δεν υφίσταται θεσμικό πλαίσιο (αυτή τη στιγμή) για αντίστοιχη αναγνώριση πτυχίων εσωτερικού μή Πολυτεχνικού τμήματος (Ενίαιο πενταέτες δίπλωμα όπως αποκαλείται)
  12. Ήθελα να τονίσω την διάκριση με μια αναφορά (παρένθεση) πως βρισκόμαστε στο μεταβατικό στάδιο εκτεταμένης μετατροπής των ΣΤΕΦ Μηχανικών των ΤΕΙ , σε σχολές Μηχανικών (πλέον) Πανεπιστημιακού επιπέδου που είναι τετραετείς, σε αντίθεση με τα Πολυτεχνικά τμήματα (Πολυτεχνικές σχολές όπως αναφέρονται επισήμως) των Πανεπιστημίων που είναι η φοίητηση είναι 5ετής.
  13. Κάνοντας ένα γενικό σχόλιο στην συζήτηση, θεωρώ πως τα μαθήματα γενικής υποδομής είναι απαραίτητα να υπάρχουν στα Πολυτεχνεία και στα ΤΕΙ(ή Σχολές Μηχανικών Πανεπιστημίων πλέον). Κατά την προσωπική μου άποψη, δεν τίθεται ζήτημα του αν μπορώ να κάνω κάτι ή νομίζω ότι μπορώ επειδή το διδάχθηκα στη σχολή μου. Υπάρχει προφανώς μια βασική γνώση πχ περί τοπογραφίας από αρχιτέκτονες ή πολιτικούς μηχανικούς, αρχιτεκτονικών από τοπογράφους κλπ.. αλλά αυτό δεν μπορεί να συνδεθεί με την αυτόνομη άσκηση του επαγγέλματος σε αυτά τα πεδία για πολλούς λόγους και κυρίως για λόγους ευγενούς άμιλλας και διασφάλισης της αγοράς και της ποιότητας άσκησης του αντίστοιχου πεδίου της κάθε επιστήμης. Όλοι με την απόκτηση μιας σχετικά καλής εμπειρίας και διάβασμα κάποιων ακαδημαϊκών βιβλίων και νόμων μπορούμε να κάνουμε κάποια πράγματα πέρα της ειδικότητας μας όμως το θεωρώ αδιέξοδο( και ενίοτε επικίνδυνο..) για το μέλλον του επαγγέλματος του μηχανικού να υπάρχουν τόσο μεγάλες αλληλεπικαλύψεις στην άσκηση του και με το "καλημέρα".
  14. Τα περιγράμματα των σπουδών κάθε τμήματος είναι θεσμοθετημένα και υπάρχουν σε κάθε ιστοσελίδα της αντίστοιχης Σχολής. Εσύ πιστεύεις πως μπήκαν στον κόπο να τα συνεκτιμήσουν με τα επαγγελματικά δικαίωματα που απέδωσαν? Μοιράσανε, μοιράσανε (συντεχνιακά) και ό,τι ακυρώσει το Συμβούλιο της Επικρατείας (εν μέρει ή πλήρως) ακύρωσε.... Ναι γιατί εκεί θα πάνε στο ΣΤΕ όπως τα αντίστοιχα των Πτυχιούχων Μηχανικών και ακυρώθηκαν. Συμφώνω πως αυτός ή αυτοί οι οποίοι συνέταξαν και ενέκριναν το ΠΔ δεν έχουν ιδέα από επαγγελματική δραστηριότητα στην αγορά εργασίας... Υ.Γ Το ΤΕΕ με δική του? πρωτοβουλία? Ίδρυσε Μητρώο Τεχνολόγων??? και το ενεργοποιεί σύντομα?(Χμμμ...) Το ντιλ ολοκληρώθηκε από ότι φαίνεται.... https://web.tee.gr/eidisis/anakoinosi-tis-dioikoysas-epitropis-toy-tee-gia-to-neo-pd-gia-ta-epaggelmatika-dikaiomata-ton-diplomatoychon-michanikon/
  15. Η έννοια της αναντιστοιχίας προγραμμάτων σπουδών και δικαιωμάτων. Χωρίς να θέλω να θίξω κάποιο συνάδελφο ή κλάδο θα μιλήσω για 2 από τις ειδικότητες που γνωρίζω ίσως καλύτερα μετά τη δική μου. Αναρωτιέμαι από πότε οι Σχολές Πολιτικών μηχανικών και Αρχιτεκτόνων έχουν διδαχθεί σε προπτυχιακό επίπεδο μαθήματα (άνω του ενός έστω) Τηλεπισκόπησης, Φωτογραμμετρίας και Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών και ο νομοθέτης δίνει ολοκληρωμένη πρόσβαση εκπόνησης μελέτης στα ανωτέρω αντικείμενα. Όπως και οι Τοπογράφοι για τις Στατικές μελέτες ρε παιδια. Πόσοι Τοπογραφοι εκπονούν στατικές μελέτες 5 στους 100? (και πολλούς βάζω) Υ.Γ Αναρωτιέμαι αν οι επιτροπές αμοίφθηκαν για το συμβουλευτικό τους έργο. Ελλάδα των Συντεχνιών ες αεί.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.