george_RES Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2014 (edited) Δεν αναφερομαι στα επαγγελματικα δικαιωματα, αλλα στην νοοτροπια που υπαρχει, ελπιζω να καταλαβαινεις τι εννοω. Δεν μπορει να θεωρουμε το πανεπιστημιο σαν εκδοση δικαιωματων, πρεπει να υπαρχουν σοβαρα οργανα, οπως το ΤΕΕ (φυσικα τωρα μονο σοβαρο δεν το λες) αλλα επιμελητηρια τα οποια θα εκπροσωπουν την καθε ειδικοτητα ξεχωριστα Edited Σεπτέμβριος 13 , 2014 by george_RES Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2014 Το ότι η έκδοση δικαιωμάτων περνάει ΚΑΙ μέσα από τα πανεπιστήμια νομίζω πως είναι κατάκτηση η οποία έπρεπε να εμπεδωθεί περισσότερο, δυστυχώς όμως χάνεται, προς όφελος όσων αγοράζουν με τα κεφάλαια και τις διασυνδέσεις τους τις δουλειές. Διότι ο στόχος πρέπει να είναι η επαγγελματική εξέλιξη του καθενός να καθορίζεται κυρίως, αν όχι μόνο, από επιστημονικές παραμέτρους κι όχι από το μάρκετινγκ. Σίγουρα τα πανεπιστήμια χρειάζονται γερή εξυγίανση αλλά προς την κατεύθυνση της καλύτερης επιστήμης κι όχι της εμπορικότητας. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
george_RES Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2014 (edited) Χρειαζονται κ τα δυο, γιατι χωρις επιστημονικη εμπορικοτητα ερευνα δεν παραγεται. Απλα το να μαθαινεις θεωριες οι οποιες πλεον θεωρουνται ξεπερασμενες δεν ειναι το βελτιστο. Το οτι τα πανεπιστημια του εξωτερικου ερευνητικα ειναι πολυ πιο δυνατα απο τα δικα μας οφειλεται παρα πολυ στα μειονεκτηματα της νοοτροπιας μας. Ποτε η Ελλαδα δεν θα εχει Oxford ή Delft, αλλα αυτο δεν σημαινει οτι δεν πρεπει να προσπαθησει να αλλαξει το συστημα της κ να κινηθει ωστε τοσο ερευνητικα αλλα κ σε επιπεδο σπουδων να εκθετει τους σπουδαστες στο λεγομενο state of the art καθε ειδικοτητας Oσο για τα επαγγελματικα δικαιωματα στην Ελλαδα, δεν θεωρω οτι πρεπει να μπαινουν στα πανεπιστημια (προσωπικη αποψη) γιατι το ηδη υπαρχον συστημα ειναι αρκετα στρεβλο κ χωρις αυτα Edited Σεπτέμβριος 13 , 2014 by george_RES Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2014 (edited) Απλα το να μαθαινεις θεωριες οι οποιες πλεον θεωρουνται ξεπερασμενες δεν ειναι το βελτιστο. Αυτό είναι μια αυθαίρετη άποψη που βγήκε με λανθασμένες υποθέσεις σαν την προηγούμενη για τους ευροκώδικες. Τα πανεπιστήμιά μας δεν είναι δυνατά διότι το διοικητικό προσωπικό τους παίρνει περισσότερα λεφτά από το μέσο ερευνητή. Σωστό αυτό με την επιστημονική εμπορικότητα και καλό είναι να υπάρχει. Αλλά στο όνομα της επιστημονικής εμπορικότητας προωθείται η μετατροπή των πανεπιστημίων σε κέντρα τεχνικής δήθεν κατάρτισης. Για τα επαγγελματικά δικαιώματα πιστεύω πως όλη η φασαρία γίνεται επειδή υπάρχουν ή έστω μέχρι στιγμής υπήρχαν μεγάλα περιθώρια υπερκέρδους, συχνά παράνομου. Και νομίζω πως όσοι έχουν αυτή την εμμονή με τη διεκδίκηση επαγγελματικών δικαιωμάτων δεν αγωνίζονται για τη γενική απελευθέρωση της αγοράς που είναι κάτι καλό, αλλά για να μπουν και οι ίδιοι στο κλάμπ των κλειστών επαγγελμάτων εκτοπίζοντας ει δυνατόν και τους προηγούμενους. Άρα η λύση είναι μάλλον να μπουν όρια στον εύκολο πλουτισμό. Και έτσι οι κερδοσκόποι θα κοιτάξουν αλλού να βγάλουν λεφτά και θα αφήσουν ήσυχους όσους ενδιαφέρονται για την καθ εαυτό εργασία του μηχανικού. Edited Σεπτέμβριος 13 , 2014 by georgiosmadonanakis 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
george_RES Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2014 (edited) Αυτό είναι μια αυθαίρετη άποψη που βγήκε με λανθασμένες υποθέσεις σαν την προηγούμενη για τους ευροκώδικες. Δεν εκανα καμια υποθεση, ουτε συζηταω για υποθεσεις Η βασικες αρχες την μηχανικης ειναι παγκοσμιως οι ιδιες κ διδασκονται παντου, το μονο που αλλαζει ειναι οτι στα πανεπιστημια μετα απο ενα σημειο ενσωματwνουν την ερευνα στην διδασκαλια, τι εννοω. Στο δικο μου αντικειμενο, που ειναι ενεργειακα ανανεωσιμα, περαν του 3 ετους οι φοιτητες διδασκονται οσο το δυνατον γινεται την τελευταια λεξη της τεχνολογιας οχι μονο θεωρητικα αλλα κ με την χρηση up - to -date λογισμικων πακετων που χρησιμοποιουνται στην βιομηχανια. Δεν αποκλειω οτι καποια ιδρυματα στην Ελλαδα πιθανον να κανουν το ιδιο, τουλαχιστον σε 2-3 που γνωριζω προσωπικα, ομως αυτο γινεται με μερακι του καθηγητη κ οχι επειδη ειναι το προγραμμα σπουδων δομημενο ετσι. Το ζητουμενο δεν ειναι λοιπον ποσoi μπαινουν στις σχολες, αλλα ποσοι βγαινουν με ουσιαστικη γνωση. Να στο πω κ πιο απλα, δεν με απασχολει εαν μπορω να λυσω διαφορικες με το χερι ή να κανω ενεργειακες αναλυσεις δυναμικου, γιατι πολυ απλα αυτο δεν χρησιμοποιεται πουθενα. Πρεπει ο μηχανικος να γνωριζει περαν τις θεωριας, και ολα τα εργαλεια/λογισμικα που πρεπει να χρησιμοποιει ωστε να βγαλει το βελτιστο αποτελεσμα, Πρεπει να εκπαιδευτουμε σε ολα, σε αρχη ειναι τα βασικα κ μετα στα καταλληλα εργαλεια. Σε αυτα που ασχολουμαι δεν υπαρχει περιπτωση να λυσεις κατι με το χερι, πρεπει ομως να εχεις την θεωρητικη βαση να το σκεφτεις (σε αυτο συμφωνω), αυτο που πρεπει οι νεοι φοιτητες να διδαχτουν ειναι η χρηση των εργαλειων απο νωρις, κατι που εχω σοβαρες αμφισβητησεις οτι γινεται διεξοδικα απο τα προγραμματα σπουδων Edited Σεπτέμβριος 13 , 2014 by george_RES 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Δεν εκανα καμια υποθεση, ουτε συζηταω για υποθεσεις Κι όμως ανέφερες ότι τα ξένα πανεπιστήμια διδάσκουν τους ευροκώδικες από το 2009, τη στιγμή που τα ελληνικά τους διδάσκουν τουλάχιστον από το 2004. Αυτό σίγουρα το υπέθεσες, διότι η πραγματικότητα ήταν διαφορετική. Οι βασικες αρχες την μηχανικης ειναι παγκοσμιως οι ιδιες κ διδασκονται παντου, το μονο που αλλαζει ειναι οτι στα πανεπιστημια μετα απο ενα σημειο ενσωματwνουν την ερευνα στην διδασκαλια, τι εννοω. Στο δικο μου αντικειμενο, που ειναι ενεργειακα ανανεωσιμα, περαν του 3 ετους οι φοιτητες διδασκονται οσο το δυνατον γινεται την τελευταια λεξη της τεχνολογιας οχι μονο θεωρητικα αλλα κ με την χρηση up - to -date λογισμικων πακετων που χρησιμοποιουνται στην βιομηχανια. Δεν αποκλειω οτι καποια ιδρυματα στην Ελλαδα πιθανον να κανουν το ιδιο, τουλαχιστον σε 2-3 που γνωριζω προσωπικα, ομως αυτο γινεται με μερακι του καθηγητη κ οχι επειδη ειναι το προγραμμα σπουδων δομημενο ετσι. Όχι, αν εξαιρέσεις τις ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά. Βέβαια, η απαίτηση να κάνεις practice 24 ώρες το 24ωρο στα τυποποιημένα προγράμματα του εμπορίου είναι παράλογη. Κάτσε στο υπολογιστικό κέντρο της σχολής μέχρι το βράδυ, ή ακόμα καλύτερα πάρτο στο σπίτι σου και δούλεψε και μέχρι το άλλο πρωί αν το θεωρείς χρήσιμο.. Οι συμφοιτητές δε σου φταίνε σε κάτι να φάνε στη μάπα επιπλέον ώρες μαθήματος και εργασίες όπου θα αναλύονται τα tutorials των προγραμμάτων. Το μόνο που βρίσκω χρήσιμο σ' αυτή τη διαδικασία είναι να γινόταν και λίγο reverse engineering των προγραμμάτων. Να μάθουμε και κανα πραγματικό μυστικό... δεν με απασχολει εαν μπορω να λυσω διαφορικες με το χερι ή να κανω ενεργειακες αναλυσεις δυναμικου, γιατι πολυ απλα αυτο δεν χρησιμοποιεται πουθενα. Πρεπει ο μηχανικος να γνωριζει περαν τις θεωριας, και ολα τα εργαλεια/λογισμικα που πρεπει να χρησιμοποιει ωστε να βγαλει το βελτιστο αποτελεσμα, Πρεπει να εκπαιδευτουμε σε ολα, σε αρχη ειναι τα βασικα κ μετα στα καταλληλα εργαλεια. Σε αυτα που ασχολουμαι δεν υπαρχει περιπτωση να λυσεις κατι με το χερι, πρεπει ομως να εχεις την θεωρητικη βαση να το σκεφτεις (σε αυτο συμφωνω), αυτο που πρεπει οι νεοι φοιτητες να διδαχτουν ειναι η χρηση των εργαλειων απο νωρις, κατι που εχω σοβαρες αμφισβητησεις οτι γινεται διεξοδικα απο τα προγραμματα σπουδων Συγνώμη, και αυτός που έφτιαξε το πρόγραμμα πώς το έφτιαξε αν όχι χρησιμοποιώντας αυτές τις άχρηστες κατ εσέ διαφορικές εξισώσεις?? Ναι, οι φοιτητές πρέπει να εξασκούνται στη χρήση των προγραμμάτων, αλλά με στόχο όχι τόσο την ίδια τη χρήση την οποία μπορεί να την κάνει ο οποιοσδήποτε διαβάσει το εγχειρίδιο, αλλά την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας τους με στόχο να αντιγράψουν την τεχνολογία που είναι ενσωματωμένη σ' αυτά και να τη βελτιώσουν. Αυτή είναι και η βασική χρησιμότητα του μηχανικού στην κοινωνία. Όχι να βγάζει δουλειά, αλλά να προτείνει βελτιώσεις στη δουλειά των άλλων. Και το πρόγραμμα σπουδών απευθύνεται σε όσους φιλοδοξούν να πετύχουν κάτι τέτοιο. Και οι σχολές δέχονται τόσους φοιτητές διότι υπάρχει τρομερή ζήτηση για τέτοιου είδους μηχανικούς. Link to comment Share on other sites More sharing options...
george_RES Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 (edited) Κι όμως ανέφερες ότι τα ξένα πανεπιστήμια διδάσκουν τους ευροκώδικες από το 2009, τη στιγμή που τα ελληνικά τους διδάσκουν τουλάχιστον από το 2004. Αυτό σίγουρα το υπέθεσες, διότι η πραγματικότητα ήταν διαφορετική. Συγνώμη, και αυτός που έφτιαξε το πρόγραμμα πώς το έφτιαξε αν όχι χρησιμοποιώντας αυτές τις άχρηστες κατ εσέ διαφορικές εξισώσεις?? Δεν ανεφερα εγω τους Ευρωκωδικες, ισως με μπερδεψες. Τον τομεα σας δεν τον γνωριζω. Επισης δεν ειπα ποτε οτι η βασικη θεωρια κ οι διαφορικες εξισωσεις ειναι αχρηστες, το αντιθετο. Αναρωτησου το εξης ομως οταν ενας μηχανικος βγαινει απο την σχολη, ποσο καλα γνωριζει ας πουμε Java, python, fortran, Matlab C++. Η δουλεια του μηχανικου ειναι να τα χρησιμοποιει κ να μεταφραζει τα αποτελεσματα απο τετοια προγραμματα, το θεμα ειναι ομως οτι μια μικρη μεριδα αποφοιτων ξερει αυτα τα πραγματα και αυτο καθαρα απο προσωπικο μερακι. Εαν θες κ την αληθεια ομως για να μπορεσεις να κανεις βελτιωσεις σε προγραμμα state of the art ενα πτυχιο δεν φτανει, αυτο ειναι η βαση οπως εχω επαναλαβει πολλες φορες. Ο απλος πτυχιουχος/διπλωματουχος δεν μπορει χωρις να εχει εκτεθει σε ερευνα να κανει αυτο που λες, ειναι απλα ο χρηστης του προγραμματος. Ενας διδακτορικος, ερευνητης ή πολυ καλος μεταπτυχιακος με ερευνητικα μπορει Edited Σεπτέμβριος 14 , 2014 by george_RES Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 (edited) Ναι, με συγχωρείς, σε μπέρδεψα με άλλον που έλεγε παρόμοια πράγματα. Καθόλου καλά δε τα γνωρίζει, αλλά σ' αυτό φταίει ότι δεν διάβαζε το επικουρικό υλικό που του χορηγήθηκε. Το πρόγραμμα σπουδών θεωρεί δεδομένο ότι οι φοιτητές είναι τέτοιοι μερακλήδες και σε αυτούς απευθύνεται. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις κι ο απλός διπλωματούχος μπορεί να εκτεθεί στην έρευνα, ακόμα και την προγραμματιστική. Κάθε τομέας έχει και το αντίστοιχο "υπολογιστικό" (computational) παρακλάδι και οφείλεις να αφιερώσεις χρόνο και σ' αυτό. Ασφαλώς, αν κανείς κάνει και τις κατάλληλες μεταπτυχιακές σπουδές θα τα μάθει ακόμα καλύτερα. Όχι τόσο επειδή το μεταπτυχιακό σου μαθαίνει νέα πράγματα (τα ίδια μαθήματα κάνεις - συνδιδασκαλία με προπτυχιακούς), αλλά επειδή σου δίνεται χρόνος να τα εμπεδώσεις. Σίγουρα, το state of the art είναι αρκετά ψηλά, αλλά τίποτα δεν είναι άφταστο και για όλα υπάρχει μια αρχή και ένας δρόμος. Edited Σεπτέμβριος 14 , 2014 by georgiosmadonanakis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didonis Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Δηλαδή τώρα ο διάλογος που έχετε αφορά τον αριθμό των εισακτέων στις πολυτεχνικές σχολές? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
george_RES Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 (edited) Ναι, με συγχωρείς, σε μπέρδεψα με άλλον που έλεγε παρόμοια πράγματα. Καθόλου καλά δε τα γνωρίζει, αλλά σ' αυτό φταίει ότι δεν διάβαζε το επικουρικό υλικό που του χορηγήθηκε. Το πρόγραμμα σπουδών θεωρεί δεδομένο ότι οι φοιτητές είναι τέτοιοι μερακλήδες και σε αυτούς απευθύνεται. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις κι ο απλός διπλωματούχος μπορεί να εκτεθεί στην έρευνα, ακόμα και την προγραμματιστική. Κάθε τομέας έχει και το αντίστοιχο "υπολογιστικό" (computational) παρακλάδι και είναι στην επιλογή σου να το ακολουθήσεις και να κάνεις και μια σχετική διπλωματική. Ασφαλώς, αν κανείς κάνει και τις κατάλληλες μεταπτυχιακές σπουδές θα τα μάθει ακόμα καλύτερα. Κυρίως επειδή θα μείνει περισσότερο χρόνο μέσα στη "δεξαμενή σκέψης" κι όχι επειδή θα τα διδαχθεί από το πρόγραμμα σπουδών που ούτως ή άλλως είναι ενδεικτικό. Δεν πιστευω οτι διαφωνουμε σε τιποτα, απλα οτι πρεπει να γινει σοβαρη επανεξεταση των προγραμματων σπουδων. Δεν εχει σημασια ποσοι μπαινουν, ας μπουνε ολοι το θεμα τι βγαινει τι επιπεδο. Κ χωρις την τελευταια λεξη της τεχνολογιας ενα προγραμμα σπουδων ειναι για να αποτυχει στην αγορα. Πρεπει να δινει το πανεπιστημιο τα ερεθισματα σε ολους κ οχι μονο στους μερακληδες (που οτι κ να κανουν θα καταφερουν κατι). Οποτε ο αριθμος των εισακτεων δεν αλλαζει κατι στην αγορα, η ποιοτητα αυτων που θα βγουν αλλαζει Δεν υποστηριζω οτι ειναι τα παντα καλυτερα στο εξωτερικο, απλα οτι υπαρχει μια εξελικτικη πορεια τοσο στην ερευνα τους αλλα κ στην διδασκαλια τους. Οι αριθμοι των αποφοιτων τους κ εδω ειναι μεγαλοι απλα τα εφοδια που εχουν ειναι πολυ πιο διαφορετικα απο το Ελληνικο συστημα, πραγμα που πολλες φορες τους κανει πιο προσληψιμους. Στην Ελλαδα εξελικτικη πορεια στα πανεπιστημια δεν υπαρχει εδω κ πολλες δεκαετιες, αυτο ειναι κατι που πρεπει να μας απασχολει κ οχι ποσα νεα παιδια θα σπουδασουν κ θα κατακλυσουν την αγορα. Edited Σεπτέμβριος 14 , 2014 by george_RES Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα