Μετάβαση στο περιεχόμενο

Βαφτίζουν καταφύγια τα υπόγεια γκαράζ-μαμούθ


kampel81

Recommended Posts

Γενναία οικονομικά και πολεοδομικά μπόνους δίνει νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος σε όσους από τους ιδιώτες, κυρίως κατασκευαστές και εργολάβους, θέλουν να φτιάξουν υπόγεια γκαράζ-μαμούθ για επιχειρηματική εκμετάλλευση.

 

Προϋπόθεση είναι ότι σε περίπτωση κινδύνου από φυσικές καταστροφές, σεισμό, πλημμύρα, μεγάλη φωτιά, ή άλλη έκτακτη ανάγκη ο χώρος θα εκκενώνεται από τα αυτοκίνητα για να φιλοξενήσει ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού. Με την ίδια μέθοδο ιδιοκτήτες διαμερισμάτων μπορούν να αποκτήσουν υπόγειο γκαράζ κάτω από τον κοινόχρηστο χώρο της πολυκατοικίας τους.

 

Οι νέες ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος που τέθηκε από χθες και για ένα μήνα σε δημόσια διαβούλευση, προκειμένου να ακολουθήσει η ψήφισή του στη Βουλή, το οποίο αφορά σε «ρύθμιση θεμάτων που αφορούν Κατασκευές Δημοσίου Ενδιαφέροντος Προστασίας Ανθρώπων και Πραγμάτων (ΚΔΕΠΑΠ), για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών».

 

Τα κίνητρα

 

Προβλέπεται, λοιπόν, ότι μπορούν να κατασκευάζονται «καταφύγια» προστασίας του πληθυσμού σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης με δημόσια είτε ιδιωτική χρηματοδότηση είτε μέσω συνεργασίας ή σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και ιδιωτών και να επακολουθήσει σύμβαση παραχώρησης και μίσθωσης του ακινήτου σε τρίτους. Δίνονται πολεοδομικά κίνητρα υπέρβασης του συντελεστή δόμησης και του νόμιμου όγκου των ακινήτων, εφόσον προορίζονται να γίνουν εγκαταστάσεις που σε κανονικές συνθήκες θα είναι ιδιωτικές εκμεταλλεύσεις, ενώ σε έκτακτες συνθήκες θα αξιοποιούνται ως ΚΔΕΠΑΠ. Οι υπόγειες κατασκευές με χρήση ΚΔΕΠΑΠ δεν προσμετρώνται στο συντελεστή δόμησης των υπερκείμενων κτηριακών κατασκευών, είτε αυτές υλοποιούνται από εποπτευόμενα ΝΠΙΔ, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ, είτε από ΝΠΙΔ και ιδιώτες. Ειδικότερα για τις ιδιωτικές εγκαταστάσεις, που θα «βαφτιστούν» και «δημόσια καταφύγια» προβλέπεται:

  • Επέκταση των υπόγειων χώρων πέραν της επιφάνειας κάλυψης μεγάλων δημοσίων κτισμάτων (συνεκτικά κτηριακά συγκροτήματα και κτηριακά κελύφη), στους υποχρεωτικά ακάλυπτους χώρους τους.
  • Εκχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα υπογείου ΚΔΕΠΑΠ σε κοινόχρηστο ή κοινωφελή χώρο, με χρήση σταθμού οχημάτων Ι.Χ. ή άλλης χρήσεως, υπό την προϋπόθεση δυνατότητας εκκένωσής του εντός 12 ωρών εάν αυτό απαιτηθεί.
  • Απαλλαγή κατά 30% του αναλογούντος ΦΠΑ της δομοστατικής κατασκευής των υπόγειων ορόφων των ΚΔΕΠΑΠ, προς όφελος του φορέα υλοποίησης.
  • Για ΚΔΕΠΑΠ υλοποιούμενες από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και ιδιώτες προβλέπονται επίσης: α. Απαλλαγή κατά 20% από δημοτικά τέλη του ιδιοκτήτη είτε των ιδιοκτητών όλων των ακινήτων της συγκεκριμένης κτηριακής κατασκευής για περίοδο 5 ετών από την περάτωση του έργου. β. Αντιπαροχή θέσεων επιπλέον χώρων στάθμευσης μέχρι 30% των αναλογούντων με βάση τη χωρητικότητα αιχμής του υπογείου ΚΔΕΠΑΠ (σ' αυτούς υπολογίζονται και οι θέσεις που προκύπτουν ως αντιστάθμισμα στη χρήση διόδων προσπέλασης μέσω pilotis ή υφιστάμενων υπογείων), στο φορέα κατασκευής του έργου, με δικαίωμα αγοράς ή ενοικίου των πρωτίστως από τους ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης κτηριακής κατασκευής.
  • Για τις παραμεθόριες Περιφερειακές Ενότητες (πρώην νομοί συνορεύοντες με γειτονικές χώρες), των Ηπείρου, Μακεδονίας, Θράκης, των Νήσων του Αιγαίου και της Κρήτης θεσπίζονται επιπλέον ειδικά κίνητρα με επιπλέον μέριμνα για πρόβλεψη τακτικών επιχορηγήσεων από ειδικούς κωδικούς για τις παραμεθόριες περιφέρειες, οι οποίες θα κατανέμονται στις οικείες παραμεθόριες περιφερειακές ενότητες.
Με κοινές υπουργικές αποφάσεις θα καθορίζονται αναλυτικά τα οικονομικά και πολεοδομικά κίνητρα.

 

Παράλληλα στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ, που τέθηκε σε διαβούλευση, προβλέπεται επιδότηση για υλοποίηση έργου ΚΔΕΠΑΠ από το «Πράσινο Ταμείο» σε θέματα δράσεων, που σχετίζονται με το περιβαλλοντικό ισοζύγιο (π.χ. δημόσια parking), από πόρους Κοινοτικών Προγραμμάτων («ΘΗΣΕΑΣ», «ΑΚΣΙΑ - ΑΞΟΝΑΣ 2»), από το Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α. που θ' αφορά σχετικές χρηματοδοτήσεις τουλάχιστον για το στενό ή και ευρύτερο δημόσιο τομέα, από επιχορηγήσεις του νέου αναπτυξιακού νόμου που διαχειρίζεται η Αποκεντρωμένη Διοίκηση για απαλλοτριώσεις δομημένων ή ελεύθερων χώρων που εκτελούνται από τις περιφέρειες ή τους δήμους, προκειμένου να υλοποιήσουν ΚΔΕΠΑΠ σ' αυτούς, καθώς και σε κοινόχρηστους ή κοινωφελείς χώρους. Ακόμη προβλέπεται επιδότηση επιτοκίου ειδικών τραπεζικών δανείων για ΟΤΑ, προκειμένου να προωθήσουν την εφαρμογή εγκαταστάσεων τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας και διαχείρισης ύδατος με υδατοδεξαμενές με την κατασκευή σχετικών εγκαταστάσεων σε τμήματα υπογείων ορόφων ΚΔΕΠΑΠ, κάτω από κοινόχρηστους ή κοινωφελείς χώρους.

 

Το ρίχνουν στους γηρασμένους χώρους

 

Το ΥΠΕΚΑ σημειώνει ότι το νέο νομοσχέδιο, το οποίο δεν αφορά σε αντίστοιχες στρατιωτικές εγκαταστάσεις, «αποβλέπει στην υλοποίηση των απαραίτητων κατασκευών, προβλέποντας μέτρα, κίνητρα και οικονομικές ενισχύσεις. Από τις κατασκευές αυτές, οι οποίες δεν θα υλοποιούνταν αν δεν υπήρχε ο νόμος, το κράτος επωφελείται, αφού θα προσπορίζεται έσοδα, εφάπαξ αλλά και διαχρονικά».

 

Ο υπουργός, Γιάννης Μανιάτης, σε δήλωσή του επισήμανε ότι: «Το προτεινόμενο νομοσχέδιο, σε αντιστοιχία με ό,τι συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, καλύπτει θεσμικό κενό που υπάρχει σε έναν τομέα εθνικής σημασίας και αφορά στην προστασία του πληθυσμού, σε περιπτώσεις εμφάνισης απειλών ή/και επέλευσης κινδύνων, που δημιουργούν συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Με το σχέδιο νόμου θεσμοθετούνται ρυθμίσεις για την παροχή ασφάλειας και προστασίας των πολιτών, καθώς οι υπάρχοντες χώροι προστασίας έχουν ηλικία άνω των 60 ετών και θεωρούνται ανεπαρκείς και ακατάλληλοι, βάσει των απαιτήσεων που δημιουργήθηκαν με την επιδείνωση των ακραίων φυσικών φαινομένων λόγω της κλιματικής αλλαγής».

 

Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι «οι κατευθύνσεις, ο σχεδιασμός και οι προβλεπόμενες προδιαγραφές κάνουν πράξη την υποχρέωση της πολιτείας να ενεργοποιείται προληπτικά για την "προστασία του πληθυσμού", κατ' αντιστοιχία με την "προστασία του περιβάλλοντος", ως έννοιες απολύτως συνδεόμενες μεταξύ τους».

 

Πηγή: http://www.b2green.g...

 

Click here to view the είδηση

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Κακό,δεν είναι,σαν ιδέα. Αρκεί να εφαρμοστεί με τον σωστό τρόπο,δηλαδή ο οποιοσδήποτε μελλοντικός νόμος να υποστηρίζει την λειτουργικότητα ενός καταφυγίου. Αυτό προϋποθέτει,την ύπαρξη πρόσθετων χώρων με τουαλέτες,σύστημα εξαερισμού,κτλ ακόμα και κατά την αντισεισμική ανάλυση,καλό θα είναι να απαιτείται ανώτερη κατηγορία σπουδαιότητος του δομήματος.

 

Εφόσον η πολιτεία θέλει εν δυνάμει καταφύγια που να μπορούν να λειτουργούν ως τέτοια,πρέπει να δώσει γενναία κίνητρα στους ιδιώτες,για να υπερσκελιστεί το αυξημένο κόστος και να υπάρχει όφελος και για τις 2 πλευρές. Αν δεν κάνω λάθος,η χώρα στην σύγχρονη ιστορία της,παρουσίασε ως καταφύγιο μόνο τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο,δηλαδή το υπογειοποιημένο τμήμα Ομόνοια-Αττική,τότε που ο πληθυσμός των Αθηνών ήταν σαφώς μικρότερος.

Edited by atsalovergas
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

παλι κατι βρωμικο κρυβεται απο πισω,προφανως καποια ευνοικη αντιμετωπιση στην φορολογια για οποιον δηλωσει το γκαραζ σαν καταφυγιο.Μαλλον καποιος επιχειρηματις, κολλητος καποιου πολιτικου, με τζιμανι νομικο συμβουλο, το σκαρφιστηκε.Φυσικα ολα αυτα ειναι ανευ σημασιας,τα συγχρονα οπλα (βομβες) εχουν τετοια διατρητικη ικανοτητα,που κανενα υπογειο γκαραζ δεν μπορει να χαρακτηριστει σαν καταφυγιο. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Φυσικα ολα αυτα ειναι ανευ σημασιας,τα συγχρονα οπλα (βομβες) εχουν τετοια διατρητικη ικανοτητα,που κανενα υπογειο γκαραζ δεν μπορει να χαρακτηριστει σαν καταφυγιο.

 

Έχεις δίκιο,όσον αφορά την βιωσιμότητα ενός πολεμικού καταφυγίου. Τεχνολογικά υπάρχουν διατρητικά βλήματα,που αναπτύχθηκαν με σκοπό να καταστρέφουν τα αντίπαλα shelters. http://en.wikipedia.org/wiki/Hardened_aircraft_shelter

 

Βέβαια αυτά τα βλήματα είναι πανάκριβα και κυρίως προορίζονται για μεγάλης στρατιωτικής/πολιτικής αξίας στόχους. Για αυτόν τον λόγο πιστεύω οτι,το παραπάνω νομοσχέδιο έχει (μάλλον έτυχε) καλή σύλληψη της σύγχρονης πραγματικότητας,αφού τα λίγα και μεγάλα καταφύγια που διαθέτουν οι αναπτυγμένες χώρες,μπορούν εύκολα να αποτελέσουν στόχους. Επομένως ο επιμερισμός των καταφυγίων,είναι προς την σωστή κατεύθυνση,ενώ δίνεται ταυτόχρονα η δυνατότητα στην χώρα μας,να αποκτήσει υποδομές καταφυγίων σε κάθε πόλη/οικισμό ανά την επικράτεια με μηδενικά έξοδα.

 

Τα υπόλοιπα,μη "έξυπνα" αεροπορικά βλήματα,δεν διαφέρουν και πολύ σε λειτουργία,από εκείνα που είχαν οι "σύμμαχοι" το 1944,όταν βομβάρδιζαν τον πειραιά. Αυτά μπορούν να αντιμετωπιστούν σχετικά εύκολα.

 

Το αστείο είναι οτι,το πιθανότερο το νομοσχέδιο έχει ως βάση αυτό που λες...

 

παλι κατι βρωμικο κρυβεται απο πισω,προφανως καποια ευνοικη αντιμετωπιση στην φορολογια για οποιον δηλωσει το γκαραζ σαν καταφυγιο.Μαλλον καποιος επιχειρηματις, κολλητος καποιου πολιτικου, με τζιμανι νομικο συμβουλο, το σκαρφιστηκε

 

...ενώ εμείς καθόμαστε και το αναλύουμε,βλέποντας οτι,από σπόντα και αν εφαρμαστεί σωστά,είναι καλή ιδέα. :D

Edited by atsalovergas
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Εκχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα υπογείου ΚΔΕΠΑΠ σε κοινόχρηστο ή κοινωφελή χώρο, με χρήση σταθμού οχημάτων Ι.Χ. ή άλλης χρήσεως, υπό την προϋπόθεση δυνατότητας εκκένωσής του εντός 12 ωρών εάν αυτό απαιτηθεί.

     

    Σε ένα χώρο με χρήση κοινόχρηστου πάρκινγκ είναι αδύνατη η εκκένωσή του εντός 12 ωρών. Αυτοί που έχουν αφήσει σταθμευμένο το όχημά τους δεν είναι σίγουρο πως θα ευρίσκονται κάπου κοντά ώστε να το πάρουν εντός 12ώρου (μπορεί να βρίσκονται και εξωτερικό). Επίσης πάνω στην αναπουμπούλα σίγα μην ασχοληθεί ο άλλος με το πως θα βγάλει το αμάξι από το πάρκιν και που θα το παρκάρει. Αφήστε που σε τέτοια πάρκινγκ, πολλά αμάξια δεν παίρνουν και εύκολα εμπρός διότι έχουν κάτι μήνες να κινηθούν...

Link to comment
Share on other sites

καλά μην κάνετε κι έτσι

πρώτα απ΄όλα όταν αυτά θα χρειαστούν, οι μηχανικοί δεν θα τα χρειάζονται γιατί θα είναι (όπως πάντα....) στην πρώτη γραμμή  :P

δεύτερον αφού (τουλάχιστον για την Αθήνα) ισχύει (ακόμα?) εκείνη η διάταξη για στέγαση των κτιρίων κατά τα 3/4 με πλάκα μπετόν (αν θυμάμαι καλά) για αντιαεροπορικούς λόγους γιατί να τρέχουνε στα υπόγεια οι άμαχοι?

τρίτον τα χημικά και τα ραδιενεργά σαν αυτά που έριξαν οι γνωστοί άγνωστοι στη Γιουγκσλαβία δεν αντιμετωπίζονται ούτως ή άλλως (αφού θεωρείται ότι δεν χρησιμοποιούνται)

τέταρτον είναι πιο πιθανό να γίνει πόλεμος παρά να βγουν εγκαίρως όλες οι υπουργικές αποφάσεις που θα απαιτούνται

συμπέρασμα ο τίτλος είναι απολύτως σωστός και αντικατοπτρίζει με ακρίβεια το σκοπό του Ν/Σ +1

Edited by imhotep
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω μήπως μιλάνε για τίποτε παράνομα γκαράζ ή που δεν είναι δηλωμένα σε Ε9 κτλ και με αυτόν τον τρόπο να τους τσιμπίσουνε. Τώρα όπως είπατε.... γκαράζ γεμάτο αμάξια και να γίνει καταφύγιο σε περίπτωση σεισμού.... άντε να βγούν τα αμάξια ή π.χ αν γίνει πλημμύρα μπορεί να πλημμυρίσει όλο οπότε πάει άχρηστο.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.