Μετάβαση στο περιεχόμενο

Υπολογισμός γεννήτριας ή UPS για τροφοδότηση τζακιού καλοριφέρ


SPYROS1951

Recommended Posts

SPYROS Συγχώρεσέ με αλλά θα εκτρέψω τη συζύτηση στην αρχή.

Δεν απάντησες ως προς πόσο συχνά έχεις διακοπές κ πόσο διαρκούν αυτές και

Δούλεψες καθόλου αυτήν την μετατροπή σε πραγματικες συνθήκες; (Δηλαδή χειμώνα και να κόψεις το ρευμα του κυκλοφοριτή)

Από τα προαναφερθέντα συμπεραίνω ότι την απόφασή σου ωστε να χρησιμοποιήσεις βοηθητική πηγή ρεύματος την έχεις λάβει

Κατά τη γνώμη μου αν το ζητούμενο είναι μόνο η ασφάλεια του συστήματος και όχι η εν γένει αυτονομία σου τότε θα πρέπει να επενδύσεις κατά πολύ λιγότερα χρήματα αλλού.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα φίλε s.a.k.i.

 

Έχουμε και λέμε.

 

1. Οι διακοπές ρεύματος το χειμώνα (οι ξαφνικές είναι πάνω από 10) και συμβαίνουν οποιαδήποτε ώρα του 24ώρου.

2. Η διάρκειά τους κυμαίνεται μεταξύ λεπτών και 2-3 ωρών. Σπανιότερα, σε χιονόπτωση μπορεί να διαρκέσει αρκετές ώρες (πανω από 10).

3. Ο χρόνος που θέλω επομένως να λειτουργεί το σύστημα του τζακιού (βασικά ο κυκλοφορητής) θεωρώ ότι πρέπει να ειναι τουλάχιστο 5 ώρες ώστε στη χειρότερη       περίπτωση που κοιμόμαστε να λειτουργεί τόσο ώστε να μειωθεί σε επίπεδα αμελητέα η φωτιά.

4. Ψάχνοντας για λύση UPS με αυτά τα δεδομένα και με βάση την ισχύ του κυκλοφορητή που είναι 130 W στην 3η ταχύτητα (μέγιστη ισχύ λειτουργίας) που σημαίνει Χ3 η ισχύς εκκίνησης δηλαδή περίπου 400 W, είδα ότι τα κόστη ανεβαίνουν πολύ για UPS καθαρού ημιτόνου και κυμαίνονται γύρω στα 800 euro. 

5. Μετά τα παραπάνω και επειδή η γεννήτρια πετρελαίου των 9 KVA κοστίζει πλέον λίγο περισσότερο δηλαδή μαζί με τον αυτόματο διακόπτη μεταγωγής φθάνει τα 1300 EURO ΜΑΧ (μαζί και τα καλώδια και πρόσθετη διάταξη στο σπίτι για monitoring και testing) σκέφτηκα ότι αξίζει να πάω σε λύση για κάλυψη ολόκληρης της εγκατάστασής μου (με τους γνωστούς περιορισμούς βέβαια) αφού δεν έχω τριφασικά φορτία αλλά τριφασική παροχή ΔΕΗ.

Αυτό είναι το σκεπτικό μου και δε μου περισσεύουν βέβαια λεφτά αλλά ευτυχώς κάνουν και δόσεις.

 

Σ' ευχαριστώ πολύ για τις παρατηρήσεις

Link to comment
Share on other sites

Αν και βρίσκω σωστη την απόφασή σου ωφείλω να σε ενημερώσω ότι αν δουλεύουν σωστα οι αυτόματοι πληρωτές και οι ανακουφιστικές ή υπάρχει στο σπίτι υποψιασμένος άνθρωπος όπου θα βλέπει τη θερμοκρασία νερού κ θα δύναται να αφαιρέσει κ τα ξύλα (στην εσχάτη των περιπτώσεων) τότε δεν κινδυνεύει ούτε το σύστημα από αστοχία ούτε οι παριστάμενοι από τραυματισμό (μόνο να παγώσουν αν αυτό κρατήσει πολλές ώρες κινδυνεύουν).

Σε ρώτησα αν το εφάρμοσες σε πραγματικές συνθήκες δηλαδή να κόψεις το ρεύμα κ να δείς τη συμπεριφορά του γιατί μιας κ εσύ λόγω μετατροπής-πατέντας έχεις έναν εναλλάκτη χαμηλής απόδοσης => δεν αναμένεις υψηλές θερμοκρασίες=> μικρότερος κίνδυνος απότομης αύξησης θερμοκρασίας ο οποίος σε συνδυασμό με το σταμάτημα της τροφοδοσίας (με ξύλα) σε εξασφαλίζει από δυσάρεστες συνέπειες.

Κατ' εμένα θα πρέπει να το λειτουργήσεις κ να δεις από τα αποτελέσματα τι χρειάζεσαι

Αλλιώς αν σε ενδιαφέρει η ενεργειακή αυτονομία, το να μην κρυώσεις ουδέποτε ακόμα κ μετά από 24ωρα διακοπής της ΔΕΗ και να αφήνεις γεμάτο με ξύλα το τζάκι και να απουσιάζεις (γεγονός επικίνδυνο) τότε τη λύση την προσεγγίζεις.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα φίλε μου

 

Εδώ έχουμε όμως και μία τραυματική εμπειρία η οποία έχει να κάνει με την αρχική εγκατάσταση και δοκιμή. Για να αξιολογηθεί καλύτερα η κατάσταση να δώσω μερικές πληροφορίες:

 

1. Το σπίτι είναι μονοκατοικία 160 τ.μ. με ταράτσα και ύψος το μισό 2,45μ. και το άλλο μισό 2,65μ.

2. Απόσταση τζακιού από υπάρχον λεβητοστάσιο =   30 μ.

 

Το συνεργείο προέβη στην τοποθέτηση - εγκατάσταση των εξής βασικών στοιχείων αρχικά χωρίς να έχω πλήρη εικόνα λόγω έλλειψης χρόνου και απουσίας μου. Συμφωνήσαμε να μου κάνουν τη μετατροπή του ανοικτού τζακιού με τέτοιας ισχύος λέβητα (30 KW), θεωρώντας ότι διαθέτουν τεχνογνωσία.

 

1. Στήλες (οριζόντια διάταξη) με σωλήνα Φ28 υψηλής πίεσης για ζεστά νερά (10 bar) περιμετρικά μέχρι το λεβηοστάσιο.

2. Εγκατάσταση λέβητα τζακιού 30 KW και 

3. Τρίοδη θερμοστατική βαλβίδα  55ο C.

4. Κυκλοφορητή 25-65 HANSA συνδεδεμένο στην έξοδο του ζεστού νερού (προσαγωγή).

 

 

 Κατά την αρχική δοκιμή φθάσαμε σε υπερθέρμανση οπότε διογκώθηκε ο σωλήνας του ζεστού (στήλη προσαγωγής) μεταξύ των στηριγμάτων και το σύστημα εκτονώθηκε με αφαίρεση του εξαεριστικού στο άκρο του σωλήνα προσαγωγής ευτυχώς χωρίς να πάθει εγκαύματα ο εργάτης. Μετά από αυτό και κάνοντας εξαέρωση στον κυκλοφορητή, άρχισε να γίνεται κυκλοφορία οπότε έφθανε σταδιακά ζεστό νερό στα σώματα. Έτσι διέκοψα τη συνέχιση των εργασιών και ανέλαβα μόνος μου να ελέγξω τι δεν έγινε σωστό, σε επικοινωνία μου με το εργοστάσιο του λέβητα (ζήτησα και μου έστειλαν και το εγχειρίδιο εγκατάστασης και λειτουργίας) και δυστυχώς ήταν πολλά τα μη σωστά.  Δηλαδή:

 

1. Δεν υπήρχαν βαλβίδες εκτόνωσης 3 bar  

2. Ο κυκλοφορητής ήταν σε λάθος θέση (το σωστό είναι στην επιστροφή)

3. Ο κυκλοφορητής ήταν μικρότερης ισχύος

4. Δεν υπήρχε θερμοστατική βαλβίδα εκτόνωσης 92ο C

5. Η καμινάδα ήταν μήκους 2,5 μέτρων και αμόνωτη αντί 4 συνολικά μέτρων και στο εξωτερικό τμήμα, μονωμένη

6. Στην επένδυση με τη γυψοσανίδα δεν υπήρχε περσίδα στο πάνω μέρος.

7. Δεν υπήρχε σωλήνας παροχής αέρα από το εξωτερικό περιβάλλον

 

Αυτά όλα τους υποχρέωσα και τα διόρθωσαν, με προσωπική μου επίβλεψη αλλά και πάλι η καμινάδα όπως την τοποθέτησαν ναι μεν είναι 4 μ. και μονωμένη αλλά ξεκινάει από το λέβητα που σημαίνει ότι ένα τμήμα περίπου 60 cm πάνω από λέβητα είναι  μονωμένο αντί αμόνωτο και έτσι προβληματίζομαι για την απόδοση του θερμοθαλάμου στο εσωτερικό του καθιστικού.

 

 

Δεν ξέρω τώρα αν βοήθησα για την επιμονή μου να υπάρχει λειτουργία του κυκλοφορητή οπωσδήποτε αν κοπεί το ρεύμα. 

 

Και πάλι ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις

Link to comment
Share on other sites

Μηχανολόγος "σε ζωντανή σύνδεση" και όχι μέσω forum, ασχολήθηκε με το θέμα ή δεν κρίνεται απαραίτητο?

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Αφου κρινεις οτι ειναι περιττο να φωναξεις ενα μηχανολογο να του δωσεις ενα μεροκαμματο να σου υποδειξει τι να κανεις με την εγκατασταση σου συνεχισε να κανεις πειραματισμους...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αν υπάρχουν τεχνικές παραλείψεις τότε κ ολόκληρο υποσταθμό να φτιάξεις πάλι θα αστοχήσει το τζάκι.

Το διαπίστωσες κ μόνος σου.

Να μην αναλωνόμαστε σ' αυτά όμως.Λύσε τα τυχόν προβλήματα, πρόσθεσε ασφαλιστικά κ είμαι σίγουρος πως τη γεννήτρια θα την γλιτώσεις.

Edited by s.a.k.i.
Link to comment
Share on other sites

Το σωστό είναι το τζάκι να είναι ασφαλές σε διακοπή ρεύματος χωρίς UPS όπως σας είπαν και οι άλλοι.

 

Θα ανοίξουν οι βαλβίδες ασφαλείας και αν θέλετε να κρυώσει πιο γρήγορα του ανοίγετε εντελώς την πόρτα για να κάψει τα ξύλα και να εκτονώσει την θερμότητα του στην καμινάδα.

 

Γιατί αν χαλάσει το UPS ή ο κυκλοφορητής σίγουρα δεν είναι λογικό να ανατιναχθεί ή να πάρει φωτιά το σπίτι. Την ευθύνη πρέπει να την έχουν ο μηχανολόγος και εγκαταστάτης που πληρώνετε για αυτό τον λόγο.

 

Μην κάνετε πειράματα με ενεργειακά τζάκια, μπορούν να γίνουν πολύ επικύνδινα και το μάθημα πολύ ακριβό. 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.