Jump to content
Evan

Πλάκα επί εδάφους

Recommended Posts

Γνωρίζετε συνάδελφοι, από πείρα κυρίως, ποιες είναι οι μέγιστες διαστάσεις πλάκας επί εδάφους ώστε με "καλή" συμπύκνωση να μην έχουμε καθιζήσεις σοβαρές ώστε να έχουμε ρωγμές κλπ. Τώρα αυτό είναι σχετικό ξέρω αλλά μιλάω για συνήθισμένα φορτία μιας βιομηχανίας παραγωγής (όχι μεγάλα κλαρκ και φορτία) δηλ. της τάξης των 3-4 τονων/τετ.μ, υποθέτωντας μπάζωμα καμια 30εκ 3Α καλά πατημένο και ένα σχετικά καλό μπάζο από κάτω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

γενικά: πάχος γύρω στα 20 εκ-καλό σκυρόδεμα π.χ C25/30-αρμοί συστολοδιαστολής -κλειδί στην όλη συμπεριφορά η σωστή υπόβαση-δεν απαιτεί υψηλά ποσοστά οπλισμού

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αρμοί συστολοδιαστολής συνήθως χρειάζονται κάθε 25-30 m2 εάν δεν με εξαπατά η μνήμη μου.

 

Φυσικά εάν υπάρχει πλάκα γενικής κοιτόστρωσης, τότε δεν χρειάζεται αρμός.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε πλάκες επί εδάφους μπορείς να εφαρμόσεις μόνο αρμούς συστολής ανα 5-6 m με ή χωρίς βλητρώσεις μεταξύ των πλακών (καλύτερα με βλητρώσεις ειδικά όταν έχεις κυκλοφορία βαρεών οχημάτων για την συνεργασία των δύο πλακών διατμητικά). Η κατασκευει μπορεί να γίνει και χωρίς των συνήθη οπλισμό ή σχάρες. Όλες οι κατασκευές σε βιομηχανικά δάπεδα και οδοστρώματα στην Γερμανία γίνονται με αυτόν το τρόπο.

 

Βιβλιογραφία

Eisenmann

Kόλιας

Τέγος/Γιάννακας 15 Συνέδριο Σκυροδέματος (Αλεξανδρούπολη)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ και συνεχίζω,

Τι είναι προτιμότερο; Να τοποθετηθούν συνδετήρια δοκάρια και να πατήσει απλά η πλάκα επάνω π.χ. ανα 6 μ. κατι που σημαίνει να μην μπαζωθεί και πατηθεί καλά η υπόβαση (λόγω των δοκαριών) ή να μην μπουν αυτά που σημαινει μεγάλη ευκολία και καλύτερο πάτημα με δονητικούς οδοστρωτήρες κλπ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν κάνεις το πρώτο τότε οι πλάκες θα πρέπει να διαστασιολογηθούν σαν να ήταν πλάκες ανωδομής και όχι gross beton.

Είναι δυνατόν (μιλάω εξ ιδίας πείρας) να καθίσει το έδαφος κάτω από το gross beton λόγω ελλιπούς συμπύκνωσης και καθότι η πλάκα στηρίζεται αριστερά-δεξιά-πάνω-κάτω σε πεδιλοδοκούς ή συνδετήρια να μην ακολουθήσει το έδαφος και να βρεθεί στον αέρα.

Τελικά η πλάκα "κρατιέται" στον αέρα από ένα πλέγμα Τ131!

 

Επειδή δε στην περίπτωσή σου έχεις πολύ μεγάλα φορτία νομίζω ότι είναι οικονομικά προτιμότερη η δεύτερη λύση.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστυχώς ο πελάτης αν και είναι έμπορος νομίζει οτι ξέρει και έχει άποψη. Ακούει και διάφορα από δω και απο κει και σου λεέι βάλε δοκάρια. Του τα εξήγησα όλα αυτά και τελικά θα οπλιστεί η πλάκα ως ανωδομής. Ας τα πληρώσει ο ίδιος....

Nickgian στους αρμούς πρεπέι να γίνει διακόπή του οπλισμού?

Ευχαριστώ πολύ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλά κάνε βιομηχανικό δάπεδο για μην έχεις ρωγμές απο τα κλαρκ. Και επειδή στην δουλειά μας όπως και αλλού έχουν πλακώσει μάγισες και καφετζούδες, πες του ότι αυτό είναι, τέλος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Οχι Τ131 σε μπαζόπλακες!!! Δεν κάνεις διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου!!! Βάλε #Φ8/20 και εάν είναι υπόγειος χώρος στάθμευσης τουλάχιστο, 2#Φ8/20.

Τί άνοιγμα έχει ο πρόβολος; Αν είναι ~0,5μ βάλε Φ10/10 που θα στα "σπάσει" ο σιδεράς επί τόπου. Μην το λυπάσαι...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Επανεκκίνησαν από τη Δευτέρα 8 Απριλίου οι εργασίες για τη β’ φάση της αναστήλωσης της Γέφυρας Πλάκας, που είχαν διακοπεί στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου.
      Μετά τη διαμόρφωση του εργοταξίου στην κοίτη του Αράχθου και του χώρου πάνω από το ανατολικό βάθρο, το επόμενο βήμα θα είναι η μεταφορά και εγκατάσταση του τεχνικού εξοπλισμού της εταιρείας «Νήρικος Α.Ε.», ώστε στη συνέχεια να γίνει η τοποθέτηση του μεταλλότυπου και να ξεκινήσει η αποκατάσταση του κεντρικού τόξου (μήκους 27,6 μέτρων), του καταστρώματος και των στηθαίων, καθώς και των υπόλοιπων εργασιών ολοκλήρωσης της αποκατάστασης της γέφυρας.
      «Είμαι απόλυτα αισιόδοξος, θα έλεγα σίγουρος, ότι το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί και τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο το γεφύρι θα στέκεται ξανά πάνω από τον Άραχθο», τόνισε σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Βορείων Τζουμέρκων Γιάννης Σεντελές. Παράλληλα, εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς τους ιδιοκτήτες εκτάσεων στην περιοχή, που έδωσαν την άδειά τους για να διαμορφωθούν προσβάσεις προς τον χώρο του εργοταξίου, με τρόπο που να παρακάμπτεται πλήρως η κοίτη του ποταμού, γεγονός που θα επιτρέψει την εκτέλεση των εργασιών, ακόμη κι αν υπάρχει σημαντικός όγκος νερού από συνεχιζόμενες βροχοπτώσεις ή από το λιώσιμο του χιονιού στα ορεινά.

      Φωτο:  Μιχαήλ Πανταζής

      View full είδηση
    • By Engineer
      Επανεκκίνησαν από τη Δευτέρα 8 Απριλίου οι εργασίες για τη β’ φάση της αναστήλωσης της Γέφυρας Πλάκας, που είχαν διακοπεί στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου.
      Μετά τη διαμόρφωση του εργοταξίου στην κοίτη του Αράχθου και του χώρου πάνω από το ανατολικό βάθρο, το επόμενο βήμα θα είναι η μεταφορά και εγκατάσταση του τεχνικού εξοπλισμού της εταιρείας «Νήρικος Α.Ε.», ώστε στη συνέχεια να γίνει η τοποθέτηση του μεταλλότυπου και να ξεκινήσει η αποκατάσταση του κεντρικού τόξου (μήκους 27,6 μέτρων), του καταστρώματος και των στηθαίων, καθώς και των υπόλοιπων εργασιών ολοκλήρωσης της αποκατάστασης της γέφυρας.
      «Είμαι απόλυτα αισιόδοξος, θα έλεγα σίγουρος, ότι το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί και τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο το γεφύρι θα στέκεται ξανά πάνω από τον Άραχθο», τόνισε σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Βορείων Τζουμέρκων Γιάννης Σεντελές. Παράλληλα, εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς τους ιδιοκτήτες εκτάσεων στην περιοχή, που έδωσαν την άδειά τους για να διαμορφωθούν προσβάσεις προς τον χώρο του εργοταξίου, με τρόπο που να παρακάμπτεται πλήρως η κοίτη του ποταμού, γεγονός που θα επιτρέψει την εκτέλεση των εργασιών, ακόμη κι αν υπάρχει σημαντικός όγκος νερού από συνεχιζόμενες βροχοπτώσεις ή από το λιώσιμο του χιονιού στα ορεινά.

      Φωτο:  Μιχαήλ Πανταζής
    • By Engineer
      Στην εποχή του ήταν ένα θαυμαστό επίτευγμα της τεχνολογίας, της παράδοσης, της ανθρώπινης εφευρετικότητας- το γεφύρι της Πλάκας υπήρξε το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων. Για σχεδόν ενάμιση αιώνα «στεφάνωνε» τον Άραχθο ποταμό, υποστηρίζοντας τη ζωή και την επικοινωνία των ανθρώπων από τις αντίπερα όχθες του. Σε έναν τραχύ, δύσβατο τόπο λειτούργησε ως  μοχλός ανάπτυξης και έγινε σύμβολο όλης της περιοχής των Τζουμέρκων.
      Ένα  κομψοτέχνημα ατόφιας ιστορίας από πέτρα- στην ανατολική πλευρά του υπάρχει ακόμα το κτήριο του τελωνείου από τα χρόνια που η κοίτη του Αράχθου οριοθετούσε τη συνοριακή γραμμή Ελλάδας και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Και τον Φλεβάρη του 1944 εκεί υπογράφηκε η συμφωνία που θα έθετε τέλος στον ελληνικό εμφύλιο μεταξύ ΕΛΑΣ, ΕΔΕΣ και ΕΚΚΑ- ο Βελουχιώτης, ο Ζέρβας, ο Καρτάλης και οι σημαντικότεροι καπετάνιοι και οπλαρχηγοί της Αντίστασης συνυπήρξαν εκεί, πρόσκαιρα «αδελφωμένοι».

      ALEXIS GAGLIAS/HUFFPOST GREECE Γέφυρα Πλάκας, ανατολικό βάθρο, πριν την κατάρρευση.  Το σοκ και η θλίψη όταν στη βαρυχειμωνιά του 2015 το γεφύρι, παραμελημένο, γκρέμισε,  έγιναν αισθητά πολύ πέρα από τα ηπειρώτικα βουνά. 
      ALEXIS GAGLIAS/HUFFPOST GREECE  Ανατολικό βάθρο της γέφυρας Πλάκας, σήμερα.  Τρεισήμιση χρόνια μετά την κατάρρευση του γεφυριού ο ίδιος αυτός τόπος, ένα (σαν) κινηματογραφικό σκηνικό με το ποτάμι που έρχεται από το ψηλό φαράγγι, μου φαίνεται γυμνός, στερημένος. 
      ALEXIS GAGLIAS/HUFFPOST GREECE Το γεφύρι της Πλάκας ξεχώριζε και σε φωτογραφία αν το έβλεπες- όποιος το αντίκριζε και το περπατούσε, σίγουρα το θυμάται για πάντα. Σήμερα, η απουσία του παραμορφώνει έναν από του φυσικού του όμορφο τόπο. 

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στην εποχή του ήταν ένα θαυμαστό επίτευγμα της τεχνολογίας, της παράδοσης, της ανθρώπινης εφευρετικότητας- το γεφύρι της Πλάκας υπήρξε το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων. Για σχεδόν ενάμιση αιώνα «στεφάνωνε» τον Άραχθο ποταμό, υποστηρίζοντας τη ζωή και την επικοινωνία των ανθρώπων από τις αντίπερα όχθες του. Σε έναν τραχύ, δύσβατο τόπο λειτούργησε ως  μοχλός ανάπτυξης και έγινε σύμβολο όλης της περιοχής των Τζουμέρκων.
      Ένα  κομψοτέχνημα ατόφιας ιστορίας από πέτρα- στην ανατολική πλευρά του υπάρχει ακόμα το κτήριο του τελωνείου από τα χρόνια που η κοίτη του Αράχθου οριοθετούσε τη συνοριακή γραμμή Ελλάδας και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Και τον Φλεβάρη του 1944 εκεί υπογράφηκε η συμφωνία που θα έθετε τέλος στον ελληνικό εμφύλιο μεταξύ ΕΛΑΣ, ΕΔΕΣ και ΕΚΚΑ- ο Βελουχιώτης, ο Ζέρβας, ο Καρτάλης και οι σημαντικότεροι καπετάνιοι και οπλαρχηγοί της Αντίστασης συνυπήρξαν εκεί, πρόσκαιρα «αδελφωμένοι».

      ALEXIS GAGLIAS/HUFFPOST GREECE Γέφυρα Πλάκας, ανατολικό βάθρο, πριν την κατάρρευση.  Το σοκ και η θλίψη όταν στη βαρυχειμωνιά του 2015 το γεφύρι, παραμελημένο, γκρέμισε,  έγιναν αισθητά πολύ πέρα από τα ηπειρώτικα βουνά. 
      ALEXIS GAGLIAS/HUFFPOST GREECE  Ανατολικό βάθρο της γέφυρας Πλάκας, σήμερα.  Τρεισήμιση χρόνια μετά την κατάρρευση του γεφυριού ο ίδιος αυτός τόπος, ένα (σαν) κινηματογραφικό σκηνικό με το ποτάμι που έρχεται από το ψηλό φαράγγι, μου φαίνεται γυμνός, στερημένος. 
      ALEXIS GAGLIAS/HUFFPOST GREECE Το γεφύρι της Πλάκας ξεχώριζε και σε φωτογραφία αν το έβλεπες- όποιος το αντίκριζε και το περπατούσε, σίγουρα το θυμάται για πάντα. Σήμερα, η απουσία του παραμορφώνει έναν από του φυσικού του όμορφο τόπο. 
    • By Engineer
      Πάνω από τα τρία τέταρτα (75%) του εδάφους του πλανήτη μας έχει ήδη υποβαθμισθεί λόγω των ποικίλων ανθρωπογενών και περιβαλλοντικών πιέσεων και το ποσοστό αυτό μπορεί να ξεπεράσει το 90% έως το 2050, προειδοποιούν οι επιστήμονες του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που παρουσίασαν το νέο Παγκόσμιο Άτλαντα Ερημοποίησης (World Atlas of Desertification).
      Η συνεχής αύξηση του πληθυσμού, η ρύπανση, η ολοένα μεγαλύτερη κατανάλωση από ολοένα περισσότερους ανθρώπους, η αλλαγή χρήσεων γης, η κλιματική αλλαγή και άλλοι παράγοντες έχουν ως συνέπεια κάθε χρόνο να διαβρώνεται, να υποβαθμίζεται και να καθίσταται ακατάλληλη για καλλιέργεια ή ακόμη και για κατοικία μια συνολική έκταση που αντιστοιχεί περίπου στη μισή Ευρωπαϊκή Ένωση.
      Η Αφρική και η Ασία είναι αυτές που πλήττονται περισσότερο, όπου εντείνονται οι ανησυχίες για τη διατροφική ασφάλειά τους και όπου εκτοπίζονται οι περισσότεροι άνθρωποι από τα σπίτια τους, με συνέπεια -μεταξύ άλλων- να αυξάνονται οι ροές μεταναστών προς τη Δύση. Έως το 2050 περίπου 700 εκατομμύρια άνθρωποι εκτιμάται ότι θα έχουν εκτοπισθεί λόγω διαφόρων αιτιών που συνδέονται με την υποβάθμιση του εδάφους και τους ανεπαρκείς πόρους για την επιβίωσή τους.
      Σε παγκόσμιο επίπεδο, η υποβάθμιση της γης, σε συνδυασμό με την κλιματική αλλαγή, εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε μείωση περίπου 10% των αποδόσεων των γεωργικών καλλιεργειών έως το 2050. Οι μεγαλύτερες μειώσεις αναμένονται στην Ινδία, στην Κίνα και στην υποσαχάρια Αφρική.
      Η έκθεση εκτιμά ότι μόνο στην ΕΕ το ετήσιο κόστος από την κάθε είδους υποβάθμιση του εδάφους είναι της τάξης των δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδόν το ένα δέκατο της επικράτειάς της (8% ή περίπου 140 εκατομμύρια στρέμματα) είναι ευάλωτο σε σταδιακή ερημοποίηση, ιδίως στη Νότια, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη. Δεκατρείς χώρες έχουν δηλώσει ότι επηρεάζονται από την ερημοποίηση: Ελλάδα, Κύπρος, Βουλγαρία, Κροατία, Ιταλία, Μάλτα, Πορτογαλία, Ισπανία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ουγγαρία και Λετονία.
      Ο νέος Άτλας είναι ο τρίτος κατά σειρά: ο πρώτος είχε παρουσιασθεί το 1992 πριν τη Σύνοδο για τη Γη στο Ρίο και ο δεύτερος το 1998. Μεταξύ άλλων μέτρων που πρέπει να ληφθούν, ο Άτλας προτείνει να αυξηθούν οι αποδόσεις των γεωργικών καλλιεργειών με κάθε δυνατό τρόπο, να προωθηθεί ευρέως η φυτοφαγική διατροφή με αντίστοιχη μείωση της κατανάλωσης κρέατος και ζωικών πρωτεϊνών, να μειωθεί δραστικά η εκτεταμένη σπατάλη στην κατανάλωση τροφίμων κ.ά.

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.