Μετάβαση στο περιεχόμενο

Φόρτιση χιονιού


 

Recommended Posts

Ορισμένοι όμως μηχανικοί γίνονται ανταγωνιστικοί και έχουν δουλειές γιατί δεν κάνουν ό,τι κάνεις εσύ Pappos και καλά κάνεις.

Link to comment
Share on other sites

Pappos θίγεις ένα πάρα πολύ σημαντικό θέμα που έχει να κάνει τόσο με την διαστασιολόγηση όσο και με την κατασκευή.

Το θέμα το οποίο πολλοί (μηχανικοί, κατασκευαστές, ιδιοκτήτες) αγνοούν, ο καθένας για τους λόγους του, τους κανονισμούς και την πιστή εφαρμογή τους κατά την παραγωγική διαδικασία των κατασκευών, είτε αυτοί αναφέρονται στην μελέτη είτε στην κατασκευή.

Ο κάθε ένας έχει το μερίδιο ευθύνης του.

Ο μηχανικός για λόγους ανταγωνιστικότητας, άγνοιας ή οτιδήποτε άλλο

ο κατασκευαστής για λόγους ανταγωνιστικότητας κυρίως αλλά και άγνοιας περί των κανονισμών

ο ιδιοκτήτης που τον ενδιαφέρει ο περιορισμός του τελικού κόστους (με δεδομένο όμως το επίπεδο ασφαλείας που προδιαγράφουν οι κανονισμοι).

Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε και το σημαντικότερο. Την ευθύνη για την μελέτη ενός έργου και την ορθή εκτέλεση της έχει ο μηχανικός. Κανείς άλλος.

Αν τα βάλουμε όλα αυτά μαζί στην κατσαρόλα της αγοράς έχουμε το αποτέλεσμα που βιώνουμε όλοι μας καθημερινά.

Το ζητούμενο λοιπόν είναι κατά πόσο θα πρέπει να επιτρέπουμε όλοι μας, να παίρνουν αποφάσεις για τον σχεδιασμό και την κατασκευή των έργων, που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια, παράγοντες (ιδιώτες, κατασκευαστές) οι οποίοι δεν έχουν καμιά ποινική ή άλλη ευθύνη για το τελικό έργο;

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί να έχω ξυλώσει ξυλοτύπους και ο σιδεράς και ο εργολάβος να κάθονται και να κοιτούν ο ένας τον άλλον, μπορεί στις μεταλλικές να χάνω πελάτες λόγω υψηλού κόστους, μπορεί γενικά να κάθομαι με τα καλάθια μου γιατί εφαρμόζω κατά λέξη τους κανονισμούς, μπορεί να ζητώ κράνος και περιβολή όπως ορίζει ο κανονισνός περί ασφάλειας των εργαζομένων στο εργοτάξιο και όλοι να θέλουν να με σκυροδετήσουν μαζί με την πλάκα, αλλά έτσι έχω μάθει και έτσι λειτουργώ. Ναι το παραδεχομαι δεν έχω πολλές δουλειές γιατί έχει βγει βρώμα οτι αυτός ο μηχανικός είναι τρελός και οι εργολάβοι επηρεάζουν τους ιδιώτες, αλλά αν, λέω αν κάνανε όλοι οι μηχανικοί έτσι τότε οι εργολάβοι δεν θα μπορούσαν να κάνουν τίποτα !

 

Pappos μπράβο!!!

Θα σου πω και την άλλη.

Η περιγραφή σου ταιριάζει στα δικά μου δεδομένα. (Εγώ δυστυχώς δεν ζητώ κράνος βέβαια και ας μου έχει κάνει μια δυο επισκέψεις η επιθεώρηση). Και εγώ τα ακούω συνεχώς, και εμένα με βρίζουν και τα μαθαίνω μετά, με έχουν βρίσει και στα μούτρα μου κανονικά (και έφυγαν από το έργο) αλλά η αλήθεια είναι μια:

Ποτέ δεν έμεινε πελάτης δυσαρεστημένος. Απεναντίας χαίρονται που τα πάντα (σχεδόν) είναι υπό έλεγχο. Πάντα το αποτέλεσμα δικαιώνει.

Εδώ μου έχει στείλει πελάτη πρέσας επειδή με έβλεπε να κάθομαι πάντα στις σκυροδετήσεις.

Το πρόβλημα είναι στους στυγνούς επαγγελματίες που μετράνε και το δεκαράκι και που είναι και το μόνο που τους νοιάζει. Αν εκεί που εργάζεσαι βρίσκεις μόνο τέτοιους τότε έχεις πρόβλημα. Επίσης άλλο πρόβλημα είναι ο χρόνος που αφιερώνουμε, ο οποίος είναι πολύς με αποτέλεσμα να μειώνεται πάρα πολύ η αποδοτικότητα σου και άρα το χρήμα (εδώ θα μου πείς που βρίσκω χρόνο και κάθομαι και ποστάρω… :D ). Είναι βέβαια σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα ξεμείνεις ποτέ από δουλειά.

:D

 

Pappos θίγεις ένα πάρα πολύ σημαντικό ................................Το ζητούμενο λοιπόν είναι κατά πόσο θα πρέπει να επιτρέπουμε όλοι μας, να παίρνουν αποφάσεις για τον σχεδιασμό και την κατασκευή των έργων, που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια, παράγοντες (ιδιώτες, κατασκευαστές) οι οποίοι δεν έχουν καμιά ποινική ή άλλη ευθύνη για το τελικό έργο;

 

μα καθόλου σε θέματα ποινικών ευθυνών. Αν ο πελάτης θέλει να παρανομήσει ας το κάνει μετά το ρεύμα. Αυτός θα πληρώσει μετά.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τον Pappos και τον Αρη. Εχω διαπιστώσει με τον καιρό ότι οι περισσότερες δουλειές έρχονται από ανθρώπους της δουλειάς, στους οποίους πολύ πιθανό να έχω κάνει και "χουνέρι". Σε κάθε περίπτωση είναι καλό να γνωρίζει η πιάτσα ότι ο τάδε είναι αυστηρός και δεν "μασάει".

Link to comment
Share on other sites

Pappos , καλά κάνεις αλλά πρέπει να πέσεις σε ιδιοκτήτες που να σκέφτονται και την ποιότητα της κατασκευής , για να αναγνωρίσουν τη δουλειά σου.

Χάρη και εγώ σαν ελάχιστη φόρτιση θεωρώ το 0,80 (εκτός αν πρόκειται για νότια Ελλάδα) σκέφτοντας αντίστροφα , δηλαδή πόσους πόντους χιόνι περιμένεις.Τουλάχιστον 40cm δεν είναι κάτι απίθανο.Βέβαια υπάρχουν και οι συντελεστές.

Πίνακας 1. Το ειδικό βάρος του χιονιού .

 

Τύπος χιονιού Ειδικό βάρος (KN/m3)

Φρέσκο 1,00

Στρωμένο (αρκετές ώρες ή μέρες μετά τη χιονόπτωση) 2,00

Παλαιό 2,50 έως 3,50

Βρεγμένο 4,00

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Καλημέρα και από εμένα, τυχαία σας βρίκα ψάχνοντας αυτό που θα σας ρωτήσω στη συνέχεια.

Το ξέρω πως είναι κάπως αγένεια με το καλημέρα να ζητάω την βοηθεία σας, αλλά θα ασχοληθώ αργότερα απ' το σπίτι με το forum.

 

Αυτή την στιγμή κάνω μια μελέτη μεταλλικής στέγης με το χέρι και ουσιαστικά την έχω τελειώσει βάζοντας ως ποιότητα χάλυβα την χαμηλότερη (fe360 ή S235). Απλά θα ήθελα να ρωτήσω αν οι άλλες ποιότητες του Ευρωκώδικα 3 (Fe430 και Fe510) είναι οι διαθέσημες στην ελληνική αγορά.

Αυτή την στιγμή χρησιμοποιώ IPE και κοιλοδοκούς απ' το βιβλίο του Φούντα που αναφέρθηκε παραπάνω, αλλά χρειάζεται και το όριο διαρροής για τους υπολογισμούς του Ευρωκώδικα.

 

sorry για το μεγάλο post, ελπίζω να είναι στο σωστό σημείο.

 

Ευχαριστώ.

Χρήστος.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ!

Τουλάχιστον τώρα δεν θα πρέπει να μαγειρεύω τα νούμερα και να έχω και τον σιδερά να του φαίνονται πολλά..... αλλά αυτός δεν σκέφτεται τα 6,6kN/m2 φορτίου χιονιού.

 

Ξέρω ξέρω είναι πολύ αλλά μιλάμε για υψόμετρο 1800m σε συνθήκες χιονοδρομικού κέντρου και κλίση στέγης 22%

 

Ευχαριστώ πάντως για την απάντηση!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.