Μετάβαση στο περιεχόμενο

Φωτογραφίες από αστοχίες μεταλλικών κατασκευών


 

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 53
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Επειδή μου αρέσει να σκέπτομαι απλά θα συμφωνήσω με τον costasv.

Μου φαίνεται τόσο οξειδωμένο το υλικό του αγκυρίου που απλά δεν ήταν σε θέση να παραλάβει τα φορτία που σχεδιάστηκε να παραλάβει. Για θέμα κόπωσης δεν γωρίζω αλλά ίσως οι μικροταλαντώσεις να μείωσαν λιγάκι την φέρουσα ικανότητα του.

Κλασική αστοχία αγκυρίου με συνδυασμό εφελκυσμού και διάτμησης πιστεύω.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ.

Από Δευτέρα θα ανεβάσω και άλλες φωτογραφίες, εφόσον θα επισκεφτώ και το έργο.

Link to comment
Share on other sites

Τώρα που προσέχω λίγο καλύτερα την πρώτη εικόνα, βλέπω ότι σχεδόν όλη η διατομή είναι σκουριασμένη. Πράγμα που σημαίνει ότι ΜΕΤΑ την καταστροφή, παρέμεινε για ΜΑΚΡΥ χρονικό διάστημα εκτεθειμένο σε επαφή με νερό και οξυγόνο.

Edit : Προσθέτω ότι η μικρές κοιλότητες που φαίνονται στο διατομή θραύσης, μπορεί να σχηματίστηκαν κατά την πλαστική παραμόρφωση. Οι κοιλότητες αυτές είχαν σαν αποτέλεσμα την μείωση της ενεργούς διατομής και την αύξηση των (μάλλον εφελκυστικών) τάσεων με αποτέλεσμα την υπέρβαση του ορίου θραύσης. Τέλος edit

 

 

Ενδιαφέρουσα περίπτωση! Πάω στοίχημα ότι φταίει ο μπάτλερ, ο πιο "αθώος". Δηλαδή ο μπογιατζής :smile:

 

Οσο για τα γκρόβερ που λέτε. Δεν βλέπω κανένα γκρόβερ. Απλή ροδέλα βλέπω.

Και από όσο ξέρω, τα γκρόβερ δεν συνιστώνται πλέον σε μηχανολογικές κατασκευές. Η ασφάλιση των κοχλιών γίνεται με άλλους τρόπους π.χ. παξιμάδι ασφαλείας. κόντρα παξιμάδι κτλ

Link to comment
Share on other sites

Κι εμένα με κόπωση μου μοιάζει. Αν ήταν υπέρβαση αντοχής κοχλία θα υπήραχαν και σημάδια ανελαστικής παραμόρφωσης, ίσως κάποια λάιμωση κλπ. από την εικόνα φαίνεται ότι απλά έσπασε ο κοχλίας χωρίς προειδοποίηση. σίγουρα η διάβρωση έπαιξε κι αυτή το ρόλο της, ίσως οδήγησε και σε συγκέντρωση τάσεων και αυτό να προκάλεσε την δημιουργία της αρχικής ρωγμής

Link to comment
Share on other sites

...θα υπήραχαν και σημάδια ανελαστικής παραμόρφωσης...

 

Εάν με το "ανελαστικής" εννοείς "πλαστικής", τότε οι μικρές κοιλότητες που φαίνονται στη διατομή ΕΙΝΑΙ σημάδια πλαστικής παραμόρφωσης, που τελικά μείωσαν την ενεργό διατομή.

 

Το αν είναι κόπωση ή όχι ΔΕΝ μπορούμε να το συμπεράνουμε κοιτώντας μόνο το εξάρτημα. Κυρίως πρέπει να γνωρίζουμε το είδος της φόρτισης.

Link to comment
Share on other sites

Η μόνη φόρτιση που δέχεται είναι η ανεμοπίεση.

Η κατασκευή έχει διαστάσεις 1Χ1 σε κάτοψη και ύψος 18 μ

Link to comment
Share on other sites

-1Χ1 τι εννοείς; 1μχ1μ; Χωροδικτύωμα είναι; αν ναι είναι πολυ ψηλό για να φτασει σε αυτά τα μέτρα χωρίς συρματοσχοινα αντηριδες.

-Συμφωνω με CostaV περι πλαστικης παραμορφωσης.

-Εστω ότι η αστοχία οφείλεται σε κόπωση. Τοτε πια ειναι η λύση; αυξηση της διατομής του αγκυρίου σε εξασφαλίζει ή απλά αυξάνεις τον χρόνο μεχρί την επόμενη αστοχία π.χ με ενα γραμμικό τροπό αναλόγως της αυξησης της διαμέτρου;

 

-Για τον θέμα με τους κοχλίες αυτές τις μέρες είδα αλλη μια κατασκευή που είχαν φύγει δύο κοχλίες από τις πολλες ταλαντώσεις. Ηταν κοχλίες που συγκρατούσαν αντηρίδες λοξές οι οποίες επιαναν στο κατω πελμα ζευκτού διαμόρφωμενου ως χωροδικτύωμα και στηρίζονταν σε μια τεγίδα. Η θεση του ζευκτού ήταν ακριβώς πάνω απο του μετωπικούς στυλους με τους οποίους συνδεόταν στο πέλμα.

Επίσης είδα από κοντα περικόχλιο ασφαλείας, η διαφορά τους είναι ότι εχουν στο πίσω μέρος σπείρωμα από ενα σκληρό πλαστικό το οποίο παραμορφώνεται όταν περάσει ο κοχλίας, με αποτέλεσμα να ξεβιδώνει πιο δύσκολα. Τα grovers δεν χρησιμοποιούνται στις συνήθεις κατασκευές. Επίσης ειδα χρησιμοποίηση κοχλιών SFC πυροεπιψευδαργυρωμένων αντι των κοινών V.DT.

Αλλο που προσεξα είναι οτί δεν εφαρμόζουν καποίο κανονα οσον αφορά το άν στο σταθερό τμημα της κατασκεης(κομβοέλασμα) τοποθετείται το περικόχλιο ή η κεφαλή του κοχλία.Επίσης στους κόμβους που το έλασμα είναι οριζόντιο θεωρείτε πίο σωστό η κεφαλή του κοχλία να είναι από πάνω και το περικόχλιο από κατω ή το ανάποδο; Πόσα εκατοστά πρέπει να εξέχει το πέρας του κοχλία (ή του αγκυρίου) από το περικόχλιο; Υπαρχούν πουθενα προδιαγραφές για αυτά;

Επισης είδα και μια αλλη παλια μεταλλική κατασκευή που ήταν σχεδιασμένη με τετοιο τρόπο που αποδεικνύει ότι τελικά δεν έχει μονο το μπετον φιλότιμο :smile: ευτυχώς!

Link to comment
Share on other sites

Nαι είναι χωροδικτύωμα.

Αυτό που γνωρίζω προς το παρόν για την κόπωση είναι ότι με μείωση της μέγιστης τάσης που αναπτύσσεται στο αγκύριο αυξάνουμε τους κύκλους φόρτισης.

 

Είναι λάθος που ενώθηκε ο μετωπικός στο κάτω πέλμα του ζευκτού....το είχε η μελέτη? Όλες οι δυνάμεις μεταφέρονται στην αντηρίδα που είναι για άλλη δουλειά.....

Link to comment
Share on other sites

Καλησπερα.Καταρχην θα ηθελα να ξερω αν ο συγκολλητης ηξερε τι εκαν.Απο την φωτογραφια με τις κολλησεις ειδα το γαζι που εκανε και δεδομενου οτι χρησιμοποιησε γεννητρια μαλλον μικρης ισχυος ειδαμε τα αποτελεσματα.Επισης δεν εκανε κολλησεις ριζας και το μεγιστο ηλεκτροδιο ηταν 3,0mm.Εκει ηθελε γεννητρια τριφασικη με τουλαχιστον 25Α ανα φαση.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.