Μετάβαση στο περιεχόμενο

Παλαιά κτίσματα και αντιμετώπιση τους μετά το πέρας του θεωρητικού χρόνου ζωής των


TheoTDM900

Recommended Posts

Ανοίγω το θέμα αυτό προλαβαίνοντας τις εξελίξεις που θα υπάρξουν στο μέλλον, θέλω να ελπίζω από πλευράς πολιτείας (υπουργεία) και ΤΕΕ.

 

όλοι έχετε παρατηρήσει τα κέντρα των μεγάλων πόλεων της Ελλάδας.

 

Θα μιλήσω για την Αθήνα που γνωρίζω.

 

όλο το ιστορικό κέντρο και οι μεγάλοι δρόμοι είναι γεμάτοι κτίρια είτε από Ω/Σ είτε φέρουσας τοιχοποιίας είτε πάλι συνδυασμό των δύο.

 

Τα περισσότερα εξ αυτών είναι πολυώροφες πολυκατοικίες με

-καταστήματα στα ισόγεια (αν όχι ολόκληρο το κτίριο)

-γραφεία και εταιρείες στους ορόφους

-ακόμα και κατοικίες

 

Αρκετά χτισμένα αρχές 20 αιώνα έως και τον πόλεμο και λίγο μετά (50) ενώ αρκετά είναι και του 19ου αιώνα.

 

Πολλά από αυτά έχουν χαρακτηριστεί από τις αντίστοιχες υπηρεσίες ως

-νεότερα μνημεία

-διατηρητέα

 

Τα περισσότερα από αυτά έχουν ξεπεράσει το θεωρητικό χρόνο ζωής του Ω/Σ, ενώ παράλληλα όσα δεν αποδέχθηκαν τη μοίρα των μεγάλων υπερκαταστημάτων-πολυεθνικών, δεν έχουν δεχθεί παρά επιφανειακές συντηρήσεις (μόνο επιχρίσματα , ασταρώματα και βαφές)

 

Τι θα συμβεί με αυτά τα κτίρια ?

 

Ποια θα είναι η αντιμετώπισή τους από την πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς της, ως προς την ασφάλεια των κατασκευών αλλά και των απαιτούμενων επεμβάσεων και διαχείρισης εν τέλει όλων αυτών των κτισμάτων ?

 

Πχ

 

Πανεπιστημίου. Υπάρχουν 8όροφες πολυκατοικίες με 3 -4 χρήσεις που είναι 70 ετών. Διαμερίσματα, καταστήματα και γραφεία ......κοντά στα 80. Οριζόντιες ιδιοκτησίες δλδ.(σημειώστε το για μετά)

 

Ποια η κατάσταση και επικινδυνότητα αυτών των κατασκευών ?

 

Ποιος αποφαίνεται ?

 

Ποιος εξασφαλίζει την ασφάλεια αυτών ?

 

Με δεδομένα:

 

1) την οικονομική κατάσταση που επικρατεί

2) την άγνοια του μέσου έλληνα

3) τα νομικά προβλήματα που προκύπτουν από το πλήθος των συνιδιοκτητών (80 οριζόντιες σε 60 χρόνια μπορούν να δώσουν έως και εκατοντάδες μικροσυνιδιοκτήτες σε όλα τα φ και λ της γης.

4) την μη ύπαρξη προληπτικού χαρακτήρα στις απαιτήσεις της πολιτείας

5) το υψηλό έως απαγορευτικό κόστος μετεγκατάστασης των διαμενόντων και των απαραίτητων ενισχύσεων, επισκευών

6) την ύπαρξη του γραφειοκρατικού μηχανισμού αντιμετώπισης παλαιών τέτοιων κτιρίων (τμήμα διατηρητέων, εφοριά νεοτέρων, αρχαιοτήτων, ΜΕΤΡΟ ΑΕ, ΔΕΦΑ, ΕΠΑΕ κ.α.)

7) το φόβο της κατεδάφισης και του τεράστιου κόστους αν αυτό επιτρέπονταν ποτέ και αν μπορούσε να γίνει, μήπως και βρεις κανά αρχαίο λουτρό έως και το παράρτημα του αρχαίου michanikos.gr, στις εκασκαφές για το νέο πολυώροφο κτίριο με τα parking του.

 

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ?

 

Θα φοβόμαστε να περπατάμε στα πεζοδρόμια ?

 

Θα προλάβει των καταστάσεων η πολιτεία ?

 

Οι προτάσεις του ΤΕΕ που είναι ? Πρόσφατα κοιτούσα τις ομάδες εργασίας και τις επιτροπές...............να μην μιλήσω καλύτερα για τα κριτήρια εισαγωγής εκεί και ποια η στοχοθεσία και ρόλος τους. Και για να προλάβω κάποιους......ΞΕΡΩ ΑΡΚΕΤΑ.

 

Του ΣΠΜΕ ?

Του ΟΑΣΠ ?

Του ΣΑΔΑΣ ?

 

Το έργο τους θα είναι after death ?

 

Υποδείξεις εκ των υστέρων και προτάσεις λύσεων και βιβλιογραφίας αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων με δεδομενα τα 1-7, ίσως και άλλα, δεν αποτελεί βοήθεια και θεσμικό έργο αλλά εμπαιγμό.

 

Η πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδος θα διασφαλιστεί ? Και δεν είναι μόνο οι όψεις συνάδελφοι.

 

Το θέμα θεωρώ ότι είναι σοβαρό και θα το βρούμε μπροστά μας όλοι.

 

Ποια η άποψή σας ?

 

Μόνο ο ιμπεριαλισμός θα μας σώσεις ?:lol::lol:(βλέπε ATTICΑ, Zara, τράπεζες κ.α.). Το φιλότιμο του βράχου και του Ω/Σ ?:grin:

 

Ο προβληματισμός μου γεννήθηκε σε άδεια ανακαίνισης πολυκατοικίας του 40-41 με πλάκες -δοκούς Ω/Σ επί φέρουσας τοιχοποιίας με μικρές ζημιές και 42 ιδιοκτήτες.:-o

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 25
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

"Τα περισσότερα από αυτά έχουν ξεπεράσει το θεωρητικό χρόνο ζωής του Ω/Σ, ενώ παράλληλα όσα δεν αποδέχθηκαν τη μοίρα των μεγάλων υπερκαταστημάτων-πολυεθνικών, δεν έχουν δεχθεί παρά επιφανειακές συντηρήσεις (μόνο επιχρίσματα , ασταρώματα και βαφές)"

 

Ποιος είναι ο θεωρητικός χρόνος ζωής του Ω/Σ και πως υπολογίζεται?

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί το κράτος σε συνεργασία με τα πολυτεχνεία της χώρας να αναλάβει τον δειγματοληπτικό έλεγχο με "καρότα" σκυροδέματος ή κομμάτια φέρουσας τοιχοποιίας από κάποια κτίρια και να να ελεγθεί η αντοχή τους.Πιστέυω οτι αυτό δεν είναι ένα τόσο ακριβό μέτρο.Τουλάχιστον έτσι θα υπάρχει μία εικόνα για τα υλικά του κτιρίου.

 

Το να πει ο δήμος της Αθήνας όμως ξαφνικά οτι θα ανακαινίσει-επισκευάσει όλα τα κτίρια της Αθήνας είναι παράλογο κατά την γνώμη μου.Ένα τέτοιο έργο εκτός οτι είναι πανάκριβο ακόμη και αν γινότανε θα κατέληγε μέσω ΣΔΙΤ στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες και ο ελ. επαγγελμαίας μηχανικός θα έβγαινε χαμένος.

 

Εν πάσει περιπτώση πιστεύω οτι τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά.Υπάρχουν πολλοί παράγοντες πέρα από το φιλότιμο του σκυροδέματος που εξασφαλίζουν την ασφάλεια των κατασκευών.

 

Για τους ιδιοκτήτες που λες εδώ για ένα βάψιμο δεν μπορούν να συμφωνήσουν θα προχωρήσουν σε ενισχύσεις?!Μη σου πω μπορεί και με το κόστος που θα προκύψει να συμφέρει η κατεδάφιση.

Link to comment
Share on other sites

To θεμα είναι όντως πολύ σοβαρό ως τραγικό.

Εχω δεί με τα ματία μου κατασκευη περίπου του 1920 δίοροφη με τα κλασικά 4 σίδερα στις κολώνες να εχει οξειδωθεί σε τετοίο βαθμό ο οπλισμός που να τρίβεται με το χέρι σαν καρβουνο ολόκληρος όχι μονο επιφανειακα. Ρωγμές ειχαν εμφανιστεί στα δοκάρια του τελευταιου ορόφου απλά και μονο έπειδή απο πανω είχε τοποθετηθεί μια μεγάλη διαφημιστική πινακίδα.

Τα πολυόροφα κτίρια του μεσόπολέμου στο κέντρο της Αθήνας εινια πολυ παραπάνω απο όσα νομίζουμε (βλ. και Μ.Μαρμαρα Η αστική πολυκατοικία της Μεσοπολεμικής Αθήνας) π.χ η περίφημη μπλε πολυκατοικία των Εξαρχείων που όλοι είχαμε πιει το καφεδακι μας στο Φλωραλ έχει κτιστεί το 1929!

Το τι θα γίνει με όλα αυτα τα κτίρια μεσα στα επόμενα 30 χρόνια πραγματικά αποτελεί για μενα ένα μυστήριο.. Ακόμα αναρωτιέμαι και για τον τρόπο κατεδαφισής τους ετσι όπως είναι κολλητες και σε στενα δρομάκια που δεν χωραει όυτε αμαξι καλα καλα όχι φορτηγό ή γερανος!

Από ότι μας έλεγαν στην σχολή, σε χώρες όπως η Γερμανια ο χρόνος ζωης του κτιρίων Ο.Σ υπολογίζεται στα 65χρόνια (ουτε στα παιδία σου δεν προλαβαινεις δηλαδη να το αφήσεις) και μετα εκεί τα κατεδαφίζουν (αυτό τωρα δεν ξερω ποσο αληθεια είναι)

Πιστεύω ότι εδώ στην Ελλαδα θα τα αφήσουμε να σαπίσουν όρθια νοικιαζοντας τα σε αλλοδαπούς μεχρί που θα αρχίσουν να πέφτουν απο μόνα τους! Ετσι εχει γίνει αλλωστε και με τις περισσότερες παλιές πετροχτιστες μονοκατοικίες που δεν τα βρίσκουν οι κληρονομοι και αφήνονται και καταρρεουν σταδιακά...αλλα αυτες τουλαχιστον είναι ισόγειες το πολύ δύόροφες να δουμε τις θα κανουμε με τα σημερινα οκταόροφα!

Link to comment
Share on other sites

σε χώρες όπως η Γερμανια ο χρόνος ζωης του κτιρίων Ο.Σ υπολογίζεται στα 65χρόνια

aυτό είναι αλήθεια.

 

Όντως κάτι πρέπει να γίνει. Και αυτό είναι έλεγχος-μελέτη-επιδιόρθωση. Αλλά ποιός θα αναλάβει το οικονομικό και το κοινωνικό κόστος, το οποίο ομολογουμένως είναι τεράστιο;

Link to comment
Share on other sites

Πάντως αν επιτυγχάνονταν μία κίνηση αναστύλωσης - αναβάθμισης θα ήταν μία πολύ καλή ευκαιρία να αλλάξει λίγο και το αισθητικό προφίλ των πόλεων προτού η υποβάθμιση ορισμένων περιοχών τις καταστήσει τελικά ανεκμετάλλευτες σε τέτοιο βαθμό που ούτε οι αλλοδαποί πλέον να βρίσκουν έστω και προσωρινή στέγη, ενώ παράλληλα να συμφορίζονται και να υποβαθμίζονται τα προάστια και να επεκτείνεται απλώς το πρόβλημα.

 

Παράλληλα θα ήταν μία καλή ευκαιρία στήριξης του επαγγέλματός μας καθώς και όλων των άλλων σχετικών της οικοδομής.

 

Πάντως το πρόβλημα των πολλαπλών συνιδιοκτησιών όπως το αναφέρει παραπάνω ο theo θεωρώ ότι είναι ίσως το μεγάλύτερο "αγκάθι" σε όποια μεμονωμένη σχετική ιδιωτική κίνηση, κάτι που δεν πρέπει όμως να εμποδίσει την όποια κίνηση εκ μέρους των προαναφερόμενων φορέων στο να συντάξουν σχετικές προτάσεις εφ΄όσον πρόκειται για ζήτημα ζωής πλέον.

 

Και πιστέυω ότι ίσως δεν αρκούν απλά κάποιες επιδοτήσεις εφ΄όσον για παράδειγμα την σχετική επιδότηση για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης δεν βλέπω να την έχουν εκμεταλλευτεί ουσιαστικά ιδιοκτήτες που θα μπορούσαν να κατεδαφίσουν παλιά και επικίνδυνα κτίρια και να κατασκευάσουν νέα με υπόγειους χώρους στάθμευσης ...

 

Το θέμα παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.

Link to comment
Share on other sites

 

Το να πει ο δήμος της Αθήνας όμως ξαφνικά οτι θα ανακαινίσει-επισκευάσει όλα τα κτίρια της Αθήνας είναι παράλογο κατά την γνώμη μου.Ένα τέτοιο έργο εκτός οτι είναι πανάκριβο ακόμη και αν γινότανε θα κατέληγε μέσω ΣΔΙΤ στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες και ο ελ. επαγγελμαίας μηχανικός θα έβγαινε χαμένος.

 

Εν πάσει περιπτώση πιστεύω οτι τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά.Υπάρχουν πολλοί παράγοντες πέρα από το φιλότιμο του σκυροδέματος που εξασφαλίζουν την ασφάλεια των κατασκευών.

 

Αγαπητέ nik, δε θέλω να διαχωρίσω τους φορείς της πολιτείας. Απλά λέμε ότι είναι ένα θέμα που στα επόμενα 10 χρόνια το πολύ πρέπει να έχει απασχολήσει την πολιτεία καθώς έχουμε ήδη πολ/κιες Ω/Σ 70 χρονών.

 

 

Το θέμα είναι τραγικό πραγματικά.

Απλά ακόμα δεν έχουμε θρηνήσει θύματα.

 

Ποιοι είναι οι παράγοντες που αναφέρεις ?

 

Το συνεχές σύστημα και το "πάστωμα" κτιρίων άνευ αντ. αρμών ?:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Με την ευκαιρία του θέματος που άνοιξες TheoTDM900 να συμπληρώσω κι εγώ έναν ανάλογο προβληματισμό που με απασχολεί αυτόν τον καιρό λόγω του προβλήματος που αντιμετωπίζει ιδιοκτήτης διατηρητέου και που θα προκύψει στο μέλλον και για όλα αυτά τα κτήρια που σήμερα δεν έχουν ξεπεράσει την 100ετία.

Το κόστος ανακαίνισης - αποκατάστασης είναι μεγάλο και η μόνη βοήθεια από την πολιτεία είναι μια επιδότηση επιτοκίου δανείου μέχρι 100.000ευρώ και για χρήση ως κατοικία. Αν δεν υπάρξει λοιπόν ένα σχετικό πρόγραμμα επιδότησης τέτοιων εργασιών θα γίνει αυτό που γίνεται και σήμερα με πολλά από τα διατηρητέα κτήρια, καταστρέφονται μέρα με την μέρα γιατί οι ιδιοκτήτες αδυνατούν να επέμβουν και η οικονομική κρίση επιδεινώνει την κατάσταση.

Δεν είναι ανέφικτη μια τέτοια κίνηση, οι ανακάινιση όψεων πέτυχε ως έναν βαθμό.

Ένα άλλο ακόμα θέμα είναι αυτών που ΔΕΝ εχουν κηρυχθεί έτσι ώστε να προστατευθούν. Να θυμίσω τι έγινε με τα προσφυγικά στην λεωφόρο Αλεξάντρας?

Link to comment
Share on other sites

Γιατί με σνομπάρετε όλοι έτσι? Μια ερώτηση τόλμησα να κάνω και εγώ...

 

O TheoDM900 θέτοντας το θέμα ανέφερε μεταξύ άλλων:

 

Τα περισσότερα από αυτά έχουν ξεπεράσει το θεωρητικό χρόνο ζωής του Ω/Σ...

 

Και ερωτώ εγώ ο τάλας:

 

Ποιος είναι ο θεωρητικός χρόνος ζωής του Ω/Σ και πως υπολογίζεται?

Link to comment
Share on other sites

Πόσο είναι;

Για κτήρια από οπλισμένο σκυρόδεμα είναι 50 χρόνια.

Για γέφυρες είναι 100 χρόνια.

Για σημαντικά έργα υποδομής είναι πάλι πάνω από 50, 80 ή 100 χρόνια.

Τα παραπάνω με επιφύλαξη, δε θυμάμαι πού τα είχα διαβάσει.

 

Πώς προκύπτει;

α) Από τον τρόπο υπολογισμού έναντι τυχηματικών δράσεων (βλ. στον ΕΑΚ §2.3.3[4])

β) Από τις ελάχιστες απαιτούμενες επικαλύψεις.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.