Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μεγάλο βάρος σε πλάκα από οπλισμένο σκυρόδεμα


 
basiliou

Recommended Posts

Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά.

Είμαι νέος στο φόρουμ, έχω μικρή σχέση με θέματα στατικότητας και θα ήθελα να μου επιτραπεί να κάνω μια "χαζή" ερώτηση.

 

Θέλω να μεταφέρω ένα φορτίο παραλληλόγραμμου σχήματος (πχ 10μχ3μ-ύψος 3μέτρα) άλλα με μεγάλο βάρος (120 τόνους) σε ευθεία απόσταση 10 μέτρων.

Το φορτίο για να μεταφερθεί στηρίζεται σε 4 τροχούς τοποθετημένους στις 4 γωνίες του. Ο κάθε τροχός λαμβάνει (λογικά) το 1/4 του ολικού βάρους δηλαδή 30 τόνους ανα τροχό.

 

Το πέλμα του τροχού όμως είναι αρκετά μικρό , με διαστάσεις 30εκ Χ 8 εκ.

Επειδή η κύλιση δεν γίνεται στην γή (σταθερό έδαφος) άλλα στον 1ο όροφο κτιρίου (πλάκα απο μπετό) σε καμία περίπτωση δεν μπορεί η πλάκα να αντέξει 30 τόνους σε επιφάνει 30Χ8 εκ. Ο κατ/της της πλάκας δίνει αντοχή 1,5τόνο το τετραγωνικό.

 

Μία απο της λύσεις που μου προτείνανε είναι να στρώσω τον "διάδρομο" κύλισης με χονδρές λαμαρίνες (πχ 2χ2 μέτρων , πάχους 15χιλιοστών) ώστε οι τροχοί να πατάνε στις λαμαρίνες και αυτές με τη σειρά τους θα πατάνε απευθείας στην πλάκα μπετού του ορόφου.

 

Έτσι η κύλιση του φορτίου θα είναι πιο εύκολη (λόγω λαμαρίνας)

ΣΥΝ το ότι οι λαμαρίνες θα παίξουν τον ρόλο "διασκοπριστή" των 30 τόνων βάρους στην πλάκα του μπετού (θα δώσουν μεγάλυτερη επιφάνεια έδρασης) ώστε το βάρος να μην είναι συγκεντρωμένο σε μια μικρή επιφάνεια (30χ8 εκ) άλλα να μοιραστεί στα 2χ2μ=4μ2 της πλάκας, την οποία θα φροντίσω να έχω υποστηλώσει αναλόγως.

 

Ακούγεται σχετικά λογική πρόταση το στρώσιμο με λαμαρίνες χοντρές (πχ 15χιλιοστών) άλλα κάτι δεν μου κολάει.

Κάτι δεν μου κάθετε καλά.

 

θα εκτιμούσα να ακούσω και τη δική σας άποψη, σαν πιο ειδικοί στα θέματα στατικότητας και αντοχής.

Link to comment
Share on other sites

Από τη στιγμή που δεν γνωρίζουμε την ποιότητα των ήδη κατασκευασμένων πλακών και στην περίπτωσή σου,μόνο με τον τρόπο που λες και την αντίστοιχη υποστήλωση της επιφάνειας προσπέλασης από τους κάτω ορόφους θα καταφέρεις κάτι...

 

Πες μας τα αποτελέσματα! :)

Link to comment
Share on other sites

Ότι και αν κάνεις (που καλή λύση φαίνεται αυτή που λες) το φορτίο πάλι θα συγκεντρώνεται στο κέντρο.Από την στιγμή που υποστυλώνεις την λαμαρίνα , το υποστύλωμα που θα είναι πιο κοντά στην ρόδα θα παίρνει το πιο πολύ φορτίο και θα έχεις υπέρβαση αντοχής της πλάκας Ο.Σ. .Κατα την γνώμη πρέπει να υποστυλώσεις την πλάκα Ο.Σ. από κάτω.Αφού είναι και πρώτος όροφος τόσο το καλύτερο.Δεν είναι τόσο δύσκολο να βάλεις μερικούς πύργους από κάτω της.

Link to comment
Share on other sites

Ότι και αν κάνεις (που καλή λύση φαίνεται αυτή που λες) το φορτίο πάλι θα συγκεντρώνεται στο κέντρο.Από την στιγμή που υποστυλώνεις την λαμαρίνα , το υποστύλωμα που θα είναι πιο κοντά στην ρόδα θα παίρνει το πιο πολύ φορτίο και θα έχεις υπέρβαση αντοχής της πλάκας Ο.Σ. .Κατα την γνώμη πρέπει να υποστυλώσεις την πλάκα Ο.Σ. από κάτω.Αφού είναι και πρώτος όροφος τόσο το καλύτερο.Δεν είναι τόσο δύσκολο να βάλεις μερικούς πύργους από κάτω της.

 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα υποστηλώσω.

Αυτό που προσπαθώ να υπολογίσω είναι πόσα υποστηλώματα να βάλω.

Εχω εντοπίσει μεταλλικά μονά "δοκάρια" (όχι πύργο η σκαλωσιά) αντοχής 4τόνων το καθένα σε καλή τιμή με πέλμα 12χ12εκατοστά.

 

Αυτό που εμένα δεν μου κολάει είναι πως θεωρώ ότι δεν είναι δυνατό το φορτίο των 30τόνων που συγκεντρώνεται σε επιφάνεια 30χ8εκ (ρόδα) να σπάσει ομοιόμορφα στην λαμαρίνα 2χ2μέτρων, ακόμα και αν η ρόδα βρίσκεται στο κέντρο της λαμαρίνας.

Link to comment
Share on other sites

Η ιδέα της μετατροπής του "συγκεντρωμένου" φορτίου του τροχού σε "ομοιόμορφο" χάρη στην λαμαρίνα είναι καλή ιδέα. Όμως, με τίποτα δε θα έχεις αναγωγή του φορτίου αυτού σε ΟΛΗ την επιφάνεια της λαμαρίνας. Θα είναι μόνο σε ένα ενεργό πλάτος εκατέρωθεν του τροχού, με την ίδια τάξη μεγέθους που έχει η μεταφορά φορτίου π.χ. από ένα μεταλλικό υποστύλωμα στο θεμέλιο σκυροδέματος με τη βοήθεια μεταλλικής πλάκας έδρασης, δηλαδή τάξη μεγέθους μερικών εκατοστών. Σίγουρα, το πλάτος αυτό είναι ανάλογο της τιμής της κατακόρυφης δύναμης, αλλά δεν μπορεί να ξεπερνάει μια τέτοια τάξη μεγέθους. Λάβε υπόψη ότι και η λαμαρίνα θα καμφθεί λόγω του μεγάλου βάρους του τροχού.

 

Η υποστύλωση είναι απαραίτητη, δε χωράει συζήτηση. Επειδή το βάρος είναι μεγάλο και άρα η ζώνη επιρροής του φορτίου αρκετά μεγάλη, θα πρότεινα τα εξής:

 

1. Η υποστύλωση να γίνει σε όσο μεγαλύτερη επιφάνεια είναι δυνατόν, εν ανάγκη σε όλη την επιφάνεια της πλάκας που θα κινηθεί το φορτίο.

 

2. Να γίνει μια διεξοδική μελέτη υποστύλωσης με όλα τα στοιχεία αυτής, λαμβάνοντας υπόψη και τη συμπεριφορά της έδρασης της υποστύλωσης (πλάκα οροφής υπογείου, χαμοταράτσα ισογείου κλπ.)

 

Είναι μεγάλο το φορτίο, θέλει προσοχή και ψάξιμο. Αν υπάρχει δυνατότητα, δες και την πιθανότητα να προσθέσεις τροχούς στους ίδιους άξονες κίνησης, ώστε να αυξήσεις την επιφάνεια έδρασης-εφαρμογής του φορτίου στους τροχούς.

Link to comment
Share on other sites

Κατά την γνώμη μου και σύμφωνα με όλα αυτά που είπαν οι συνάδελφοι, επειδή η διαδρομή είναι γνωστή, είναι απαραίτητη η υποστύλωση από κάτω.

Δεν νομίζω ότι έχει πολύ νόημα να υποστυλωθεί ολόκληρη η πλάκα αλλά εφόσον το εγχείρημα είναι σοβαρό, ας κοστίσει παραπάνω για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

 

Επίσης πιστεύω ότι δεν έχει νόημα η χρήση τόσο μεγάλων μεταλλικών πλακών σύμφωνα με αυτά που σου περιγράφει ο EngXanthi. Φαντάσου ότι στο παράδειγμα που σου αναφέρει (έδραση υποστυλώματος) έχει τοποθετηθεί και ειδικό κονίαμα κάτω από την μεταλλική λάμα που ομοιομορφίζει τις πιέσεις. Θα πρότεινα μικρότερες λάμες μόνο για την αποφυγή διάτρησης (αν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα) ή περισσότερους τροχούς

 

Εμένα με προβληματίζει και το ότι κατά πάσα πιθανότητα όλο το φορτίο θα μεταφερθεί στις υποστυλώσεις που βρίσκονται ακριβώς κάτω ή κοντά στους τροχούς. (Εννοείται ότι θα έχεις σφηνώσει καλά από κάτω με καλό σφίξιμο - στήριξη της πλάκας.) Για να το αποφύγεις αυτό μπορείς να τοποθετήσεις μεταλλικές διατομές- δοκούς που να ενώνουν τις κεφαλές των μεταλλικών στύλων και να μοιράζεται η δύναμη σε αυτούς.

 

Προσοχή και στο δάπεδο του ισογείου. Αντέχει??? έχει χώμα από κάτω ή (κλασσικό) "κρέμεται" στον αέρα και δεν το γνωρίζει κανείς?

Link to comment
Share on other sites

1. Η υποστύλωση να γίνει σε όσο μεγαλύτερη επιφάνεια είναι δυνατόν, εν ανάγκη σε όλη την επιφάνεια της πλάκας που θα κινηθεί το φορτίο.

 

Σε όλη την επιφάνεια που θα κινηθεί το φορτίο γιατί οποιοδήποτε άλλη περίπτωση θα αλλάξει και το στατικό σύστημα της πλάκας. Αρα την υποστηλώνουμε σε όλο το μήκος (μπορεί ένα κεφαλοδοκάρι μεταλλικό από την κάτω της πλάκας και 2-3 μεταλλικούς στύλους ανά μεριά.

Προσοχή στην έδραση αυτών των στύλων όπως είπε και ο ΑΡΗΣ. Δες τι έχει από κάτω....

Link to comment
Share on other sites

Θα το θεωρούσα πιο ασφαλές να μην εκμεταλλευτείς την φέρουσα ικανότητα της πλάκας Ο/Σ, μιας και δεν ξέρεις τι συμπεριφορά θα έχει, και να βασιστείς περισσότερο στην υποστύλωση.

Link to comment
Share on other sites

Πρώτα απο όλα, θα ήθελα πραγματικά να ευχαριστήσω όλους σας για τον χρόνο που μου διαθέσατε στο θέμα που με απασχολεί.

 

 

Κατά την γνώμη μου και σύμφωνα με όλα αυτά που είπαν οι συνάδελφοι, επειδή η διαδρομή είναι γνωστή, είναι απαραίτητη η υποστύλωση από κάτω.

Δεν νομίζω ότι έχει πολύ νόημα να υποστυλωθεί ολόκληρη η πλάκα αλλά εφόσον το εγχείρημα είναι σοβαρό, ας κοστίσει παραπάνω για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

Επειδή η πραγματική διαδρομή του φορτίου δεν θα είναι απόλυτα ευθεία , άλλα θα κάνω και μανούβρες πάνω στον όροφο, θα υποστηλώσω αρκετά τετραγωνικά και όχι μόνο τα 10 μέτρα. Σίγουρα δεν θα τσιγκουνευτώ τα υποστηλώματα.

 

Θα πρότεινα μικρότερες λάμες μόνο για την αποφυγή διάτρησης (αν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα) ή περισσότερους τροχούς

Την διάτρηση δεν την φοβάμαι και τόσο , η λαμαρίνα θα είναι αρκετά χοντρή (15χιλιοστά) , ίσως την κάνω και 20η25χιλιοστά αν χρειαστεί.

Οι περισσότεροι τροχοί είναι ένα σενάριο που παίζει.

 

 

Εμένα με προβληματίζει και το ότι κατά πάσα πιθανότητα όλο το φορτίο θα μεταφερθεί στις υποστυλώσεις που βρίσκονται ακριβώς κάτω ή κοντά στους τροχούς. (Εννοείται ότι θα έχεις σφηνώσει καλά από κάτω με καλό σφίξιμο - στήριξη της πλάκας.) Για να το αποφύγεις αυτό μπορείς να τοποθετήσεις μεταλλικές διατομές- δοκούς που να ενώνουν τις κεφαλές των μεταλλικών στύλων και να μοιράζεται η δύναμη σε αυτούς.

Σκεφτόμουνα να βάλω καδρόνια (ελατάκι). Για το σφήνωμα σαφώς και θα είναι πολύ γερό.

 

Προσοχή και στο δάπεδο του ισογείου. Αντέχει??? έχει χώμα από κάτω ή (κλασσικό) "κρέμεται" στον αέρα και δεν το γνωρίζει κανείς?

Έχει χώμα. Δεν κρέμεται , το πάτωμα του ισογείου απο κάτω έχει καθαρό χώμα. Ισως να βάλω και στο κάτω μέρος των υποστηλωμάτων καδρόνι (ελατάκι) για καλύτερη διασπορά στο δάπεδο του ισογείου.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.