Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αρνητική κριτική ή εποικοδομητική κριτική?


Recommended Posts

Aντιγράφω από το Βήμα της Κυριακής και από συνέντευξη του καθηγητή Αργύρη Ευστρατιάδη με σκοπό τον σχολιασμό από τα μέλη του φόρουμ.:

 

"...οι περισσότεροι αρέσκονται σε παράλληλους μονολόγους, χωρίς να κάνουν σοβαρή προσπάθεια για συζήτηση, ακόμη και σε κρίσιμα εθνικά θέματα, όπως η Παιδεία. Ετυχε επίσης να διαβάσω συνεντεύξεις όπου κάποιοι λένε την άποψή τους κάνοντας μόνο αρνητική κριτική, δηλαδή δεν βάζουν τίποτε στη θέση αυτού που γκρεμίζουν. Ωστόσο η αρνητική κριτική είναι αποκλειστικό προνόμιο των γελοιογράφων. Η μόνη αποδεκτή μορφή κριτικής για μας τους υπόλοιπους είναι η εποικοδομητική κριτική, δηλαδή η καλοπροαίρετη διένεξη και ανταλλαγή απόψεων με σκοπό να βρεθεί μια κοινή συνισταμένη περί του πρακτέου..."

 

 

Ολόκληρη συνέντευξη ΕΔΩ.

 

Όλοι ασκούμε κριτική. Είναι όμως εποικοδομητική κριτική? Αναφέρομαι στα δικά μας θέματα (Διαδικασιών, εργασιακών, κανονισμών κ.λ.π)

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 94
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Πολλές από τις προτάσεις που γίνονται φαίνονται ουτοπικές.

 

Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η υπάρχουσα κατάσταση πρέπει να θεωρείται δεδομένη κ σωστή,επειδή είναι η μόνη ρεαλιστική.Όλοι μας κάνουμε τις επιλογές μας......:να παλέψουμε να βελτιώσουμε ή να καθόμαστε να γκρινιάζουμε?

 

Προσωπικά επειδή ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ στους ανθρώπους αλλά στα ένστικτα,έχω επιλέξει να αποδεχθώ την υπάρχουσα κατάσταση,αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το κάνω σιωπηρά κ επίσης δεν σημαίνει τίποτα το γεγονός ότι επειδή οι προτάσεις μου είναι ουτοπικές,δεν έχουν τη βαρύτητα μίας σωστής πρότασης.Τα προβλήματα πρέπει να χτυπιώνται ΣΤΗ ΡΙΖΑ ΤΟΥΣ.

 

Πολύ σωστό κ ορθό το θέμα που έθεσες Άρη.

Link to comment
Share on other sites

κοίτα άρη, θα απαντήσω και εγώ,

 

όχι γιατί κάθε μέρα έχω να σπρώξω ένα τοίχο που αν τον μετακινήσω 10εκ είναι άθλος,

 

αλλά γιατί αν δεν τον μετακινήσω ειναι ήττα.

 

(το εγώ μάλλον αφορά ίσως κάμποσους αλλά για την ευκολία λέω εγώ, αλλά δεν εννοώ εγώ ή μπορεί και να εννοώ εγώ, who cares?).

 

Pink Floyd - The Wall, 1979. Βγάζουν τον τελευταίο τους μεγάλο δίσκο.

 

Rolling Stones - Tattoo, 1981. Βγάζουν τον τελευταίο τους αξιοπρόσεκτο δίσκο.

 

80's λοιπόν χωρίς να έχουμε μια μπάντα που να έχει τις προοπτικές να είναι νο1 στον κόσμο.

 

(μεγάλα groups υπάρχουν στα 80's: the cure, the smiths, new order, groups που λάτρεψα και λατρεύω ακόμη, αλλά δε μιλάω γι'αυτό)

 

ΜΟΝΟ 2 groups έχουν τις προοπτικές να γίνουν No1.

 

Το ένα το ξέρουν όλοι, U2. Προδιαγραφές άριστες αλλά και Brian Eno.

 

Το άλλο? echo and the bunnymen. Προδιαγραφές πιο άριστες αλλά και Ian McCulloch.

 

έτσι λοιπόν:

"...οι περισσότεροι αρέσκονται σε παράλληλους μονολόγους, χωρίς να κάνουν σοβαρή προσπάθεια για συζήτηση, ακόμη και σε κρίσιμα εθνικά θέματα, όπως η Παιδεία. Ετυχε επίσης να διαβάσω συνεντεύξεις όπου κάποιοι λένε την άποψή τους κάνοντας μόνο αρνητική κριτική, δηλαδή δεν βάζουν τίποτε στη θέση αυτού που γκρεμίζουν. Ωστόσο η αρνητική κριτική είναι αποκλειστικό προνόμιο των γελοιογράφων. Η μόνη αποδεκτή μορφή κριτικής για μας τους υπόλοιπους είναι η εποικοδομητική κριτική, δηλαδή η καλοπροαίρετη διένεξη και ανταλλαγή απόψεων με σκοπό να βρεθεί μια κοινή συνισταμένη περί του πρακτέου..."

 

Δηλαδή ο κος καθηγητής κατέχει την ΥΠΕΡΤΑΤΗ αλήθεια? το ορθόν?

 

Και γιατί πρέπει στη θέση αυτών που γκρεμίζουμε να βάζουμε κάτι?

 

Που είναι γραμμένο αυτό στη συλλογική συνείδηση?

 

Τα τοτέμ φίλε μου άρη ειναι αποκλειστικό προνόμιο για τους γελοιογράφους (και για τους Ινδιάνους.)

 

Κίνδυνος-Θάνατος να βάζουμε τους ευατούς μας στη θέση τους (Ian McCulloch).

 

Και το κοινή συνισταμένη περι του πρακτέου έχει νόημα,

 

αν το πρακτέο είναι το ΚΟΙΝΟ πρακτέο και όχι το ΑΤΟΜΙΚΟ,

 

όχι δηλαδη όλα τα ζώα είναι ίσα αλλά τα γουρούνια πιο ίσα (φάρμα των ζώων, george orwell)

 

διάκριση την οποία δεν κάνει. Αλλά από την άλλη.........let's troll the world (rigid_joint)

Link to comment
Share on other sites

οταν κολυμπας στα σκ@@@,δεν κοιτας τι μαγιο θα βαλεις.

 

αυτο ειναι προνομιο αυτων που εχουν ενα υποβαθρο.

 

συνεπως δεν ανεβαινεις 10 σκαλοπατια μαζι αλλα ενα ενα.

 

ο μηδενισμος και ο αφορισμος,σε τετοιες καταστασεις που περιγραφω δεν οδηγουν πουθενα.

 

 

ΥΓ.zavi

 

Nichts ist für dich

nichts war für dich

nichts bleibt für dich

für immer

 

ετσ ;)

Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ ότι ο Ευθυμιάδης λέει με λίγα λόγια:

α) μη μένετε στην γκρίνια, γιατί αν παράλληλα δεν προτείνετε κάτι αυτό που μένει είναι μόνο γκρίνια,

β) η κριτική αμφισβητεί κάτι, προσπαθεί να ανατρέψει μια κατάσταση. Όταν όμως ανατρέπεις κάτι θα πρέπει να το αντικαταστήσεις με κάτι άλλο. Αν δεν το κάνεις τότε απλώς θεωρείς ότι το μηδέν είναι καλύτερο του οτιδήποτε. Είναι κι αυτό μια άποψη βέβαια την οποία ο Ευθυμιάδης δεν την αποδέχεται και συμφωνώ μαζί του.

γ) αν δεν συνεργαστούμε, συζητήσουμε, αμφισβητήσουμε, δεν βρούμε την συνισταμένη δεν κάναμε τίποτα.

Link to comment
Share on other sites

Όταν όμως ανατρέπεις κάτι θα πρέπει να το αντικαταστήσεις με κάτι άλλο

εξαρτάται τι ανατρέπεις, σε κάποια πράγματα όμως αρκεί απλά να τα ανατρέψεις.

 

υπάρχει thread στην κουβέντα με τραγελαφικά στο δημόσιο,

 

δηλαδή κάθε ένας που σχολιάζει εκει τα αρνητικά θα πρέπει να κάνει

 

και μια πρόταση για την ευρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών?

 

ή επειδη έκανες αρνητική κριτική, αυτόματα γίνεσαι και γελοιογράφος? (κατά το κείμενο)

 

αφού υπάρχουν κανόνες και στο φινάλε άλλοι πληρώνονται για κάνουν αυτή τη δουλειά

 

(εκλεγμένοι και μη) γιατί εμείς (όποιον αφορά το εμείς) ασχολούμαστε με το πως θα επιβιώσουμε

 

άρα εγω θα πω π.χ. ότι η οικονομία ειναι σ@@@, ειναι και συνταγματικό μου δικαίωμα η κριτική είτε ειναι αρνητική ειτε ειναι θετική αλλά δεν ειναι δουλειά μου να πω τι πρέπει να γίνει

γιατί δεν ξέρω (νταξ εγω ξέρω, γενικά μιλάμε)

Link to comment
Share on other sites

Να συμπληρώσω τον rigid_joint ,επειδή είναι επίκαιρο.

 

Η αποχή από τις εκλογές ''θεωρείται'' ότι είναι ''μηδενισμός'',επειδή αν δεν ψηφίσεις,τότε δεν έχεις λόγο ούτε προτάσεις.

 

ΤΙ ΑΡΛΟΥΜΠΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ?Δηλαδή κάποιος είναι υποχρεωμένος να επιλέγει μία από τις ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΕΣ λύσεις?Πρέπει να μπαίνει στο καλούπι της ''δημοκρατίας'' για να μπορεί να προτείνει?Οι λύσεις δηλαδή πρέπει να κυμαίνονται σε δεδομένα πλαίσια?

Link to comment
Share on other sites

@rigid_joint

Αυτός που καταγγέλλει τη διαφθορά στο δημόσιο, είναι προφανές ότι θέλει να την αντικαταστήσει με κάτι. Με την αξιοκρατία, την καλή συμπεριφορά και τον σεβασμό απέναντι στον πολίτη, την γρήγορη ανταπόκριση στα αιτήματά του. Δεν μένει κενό. Καλό θα ήταν βέβαια εκτός από τις καταγγελίες και μάλιστα ανώνυμα σ' ένα forum όπως αυτό να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα καταγγέλοντας επώνυμα στους αρμόδιους φορείς, απευθυνόμενος σε εφημερίδες και προτείνοντας λύσεις ακόμα και εδώ έστω και ανώνυμα, γιατί υπάρχει η περίπτωση να διαβαστεί από κάποιους που κατέχουν θέσεις από τις μπορούν να επηρεάσουν τα πράγματα πολύ περισσότερο απ' τον ίδιο.

Όσο για το παράδειγμα με την οικονομία είναι χρέος του κάθε πολίτη εκτός της διαπίστωσης να λαμβάνει και θέση για το πώς θα βελτιωθεί η κατάσταση. Αλλιώς θα του πει ο κυβερνών ότι έτσι είναι τα πράγματα και δεν μπορούν να αλλάξουν, ότι θα μπορούσαν να είναι και πολύ χειρότερα και αυτός να το χάφτει.

 

@[email protected]

Δημοκρατία για μένα σημαίνει ενεργοί πολιτικά πολίτες. Η δημοκρατία δε σταματάει στις εκλογές αλλά συνεχίζεται με τον έλεγχο απ' τους πολίτες στη διάρκεια μέχρι τις επόμενες εκλογές. Όταν όμως απέχεις τότε δε συμμετέχεις στη διαδικασία, δηλώνεις ότι δεν σε ενδιαφέρει, ότι όποια εξέλιξη και να έχουν τα πράγματα εσένα δεν θα σε επηρεάσει καθόλου είτε θετικά είτε αρνητικά και στο τέλος αφήνεις τους άλλους να αποφασίζουν για σένα. Το ίδιο ισχύει και με την ψήφο που ηθελημένα θα βγει άκυρη στην καταμέτρηση. Το λευκό έχει διαφορετική σημασία καθότι προσμετράται στα έγκυρα.

Με χαρακτηρισμούς όμως όπως το "αρλούμπες" δεν προάγεται η συζήτηση εκτός εάν θέλεις μόνος σου να συζητάς ή μόνο παρέα με όποιους συμφωνούν μαζί σου.

Link to comment
Share on other sites

το αυτονόητο ειναι μια έννοια αυθύπαρκτη και αυθυπόστατη και δεν ειναι αντικαταστάτης κανενός, ουτως ή άλλως δεν συμφωνούμε οπότε μη το ζαλίζουμε και πολύ

Link to comment
Share on other sites

Η αποχή από τις εκλογές ''θεωρείται'' ότι είναι ''μηδενισμός'',επειδή αν δεν ψηφίσεις,τότε δεν έχεις λόγο ούτε προτάσεις.

ΤΙ ΑΡΛΟΥΜΠΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ?

 

Διαφωνώ. Ρίξε άκυρο ή ψήφισε κάποιο πολύ μικρό κόμμα (π.χ. ΔΡΑΣΗ λόγω του ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ Νίκου Δήμου) απλά για να μειώσεις τα ποσοστά άλλων

 

Δηλαδή κάποιος είναι υποχρεωμένος να επιλέγει μία από τις ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΕΣ λύσεις?Πρέπει να μπαίνει στο καλούπι της ''δημοκρατίας'' για να μπορεί να προτείνει?Οι λύσεις δηλαδή πρέπει να κυμαίνονται σε δεδομένα πλαίσια?

 

Συμφωνώ. Να προτείνω και τη δημιουργία κόμματος από το michanikos.gr????αχχααχαχαχαχχαχχαχχα

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.