Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επιλογή κλιματιστικού βάση απωλειών


alexandrk

Recommended Posts

Καλησπέρα σας. Είμαι ιδιώτης, μηχανικός μεν, αλλά τηλεπικοινωνιών. Συνεπώς χρειάζομαι την βοήθεια σας σε ένα πρότζεκτ για το διαμέρισμα που πρόκειται να μετακομίσω. Το πρότζεκτ περιλαμβάνει εγκατάσταση κλιματιστικών ως μοναδική πηγή ψύξης και θέρμανσης (λειτουργία 24/7).

Μερικά χαρακτηριστικά του διαμερίσματος:

Το διαμέρισμα βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας, τελευταίος όροφος (ρετιρέ 5ου). Πριν περίπου 7-8 χρόνια είχε γίνει συνολική ανακαίνιση, η οποία από άποψης θερμομόνωσης περιλαμβάνει θερμοπρόσοψη 7 εκ (με κόλλες κλπ), αλλού στην εσωτερική τοιχοποιία και αλλού στην εξωτερική και παράθυρα αλουμινίου με διπλά τζάμια. Όσον αφορά τα ταβάνια, υπάρχει εσωτερικά θερμοπρόσοψη μόνο στην σαλονοκουζίνα και στο υπνοδωμάτιο. Όλες οι πλευρές έχουν επαφή με αέρα εκτός της ανατολικής που έχει επαφή με άλλη πολυκατοικία. Σε νότο και βορρά, δεν υπάρχουν ακόμα τέντες. Υπολογίζεται αρχές καλοκαιριού να καλυφθεί με τέντες ο νότος και μία πέγκολα σε τμήμα της βόρειας πλευράς.

Να σημειώσω πως στην πολυκατοικία υπάρχει κεντρική θέρμανση πετρελαίου, η οποία λειτουργεί 2-3 ώρες το βράδυ, στα πολλά κρύα. Παρόλη την μόνωση του διαμερίσματος, το σπίτι είναι αρκετά κρύο το χειμώνα (μόνο όταν ανάβει η θέρμανση πετρελαίου είναι οκ), ενώ το καλοκαίρι είναι πολύ ζεστό.

Με σκοπό να βρω τα κατάλληλα κλιματιστικά, αποφάσισα να καλέσω μηχανικό ο οποίος θα υπολογίσει απώλειες ψύξης και θέρμανσης. Πρόσφατα λοιπόν, παρέλαβα απ' τον μηχανολόγο τις απώλειες και μια δύσκολη θεωρώ εξίσωση.

Αρχικά παραθέτω την κάτοψη, τα ψυκτικά φορτία και τις θερμικές απώλειες.

image.png.2e912e3eed36d74ba70bd0a2036b4d3e.png

image.png.ab7f3a3b7e629c64a4341b1170099d7f.png

 

image.thumb.png.92ece73c8d402ca56f5e3c9e543c90a5.png

Εν γένει, η "ανησυχία" του μηχανικού σχετίζεται με την ψύξη του χώρου και όχι τόσο με την θέρμανση. Στην πράξη, όντως το διαμέρισμα παρόλες τις μονώσεις είναι πολύ ζεστό το καλοκαίρι.