Μετάβαση στο περιεχόμενο

Φορτηγά βάρους 40τ σε οροφή υπογείου


 
Άκης

Recommended Posts

Στην θέση σου θα έκανα με το χέρι έναν έλεγχο σε διάτρηση.. ΕΚΩΣ &13.4.. δεν ξέρω αν θα τρυπήσει η δεν θα τρυπήσει η πλάκα εν τέλει αλλά πρέπει στην μελέτη σου να ικανοποιούνται οι έλεγχοι. Σκέψου ότι σε γέφυρες ο έλεγχος σε διάτρηση είναι αυτός που μπορεί να δώσει το πάχος πλάκας και οι 10 τόνοι ανά τροχό είναι αρκετούτσικοι.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 56
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Οι τιμές που είπα (5KM/h, 2sec) είναι καθαρά ενδεικτικές. Εσύ ξέρεις τον χώρο και μπορείς να εκτιμήσεις καλύτερα τις πραγματικές συνθήκες.

 

Sdim στο #27, έχω γράψει ακριβώς τις ίδιες τιμές "m*5km/h/2sec" τις οποίες τις εδωσα και εγω διαισθητικά. Το διαβασες ή ήταν σύμπτωση??

Link to comment
Share on other sites

Μην ξεχάσεις να υπολογίσεις την οριζόντια καταπόνηση αν φρενάρει η επιβραδύνει το φορτηγό.

 

Χρησιμοποίησε το θεώρημα ώθησης ορμής: Έστω ότι φρενάρει από τα 5KM/h στα 0 σε 2 δευτερόλεπτα

mv=Ft

40.000Kgr * (5.000/3600)m/sec = F * 2 sec

F = 40.000 *2 *5000 /3600 Nt

F= 11111 Nt = 11,1 KNt

 

Την δύναμη αυτή την μοιράζεις στις ρόδες με τον ίδιο τρόπο που θα μοιράσεις και την δύναμη του βάρους στον κατακόρυφο άξονα.

 

Φίλε sdim

αν κάνεις καλύτερα τις πράξεις θα δεις ότι βγαίνει 27.777Ν ή 27ΚΝ και αν σκεφτεί κανείς ότι χωράνε δύο φορτηγά στο ίδιο μάτι τότε αυτό μπορεί να πάει επί 2 που μου φαίνεται υπερβολικό.

Όπως και αν έχει έχω αρχήσει να ψάχνω το θεωρημα ωθησης ορμής.

Το χρησιμοποιούν όμως αυτό το θεώρημα στις επιλύσεις γεφυρών? Νομίζω πως θα είχαμε τρελή υπερδιαστασιολόγηση.

οπως και να έχει ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Στις γέφυρες υπάρχει η δύναμη της τροχοπέδησης που αν θυμάμαι καλά κατα DIN ήταν το 1/4 του βάρους το φορτηγού (το φορτηγό με 4 ρόδες, ίσως για αυτό), και είχε πάνω και κάτω όριο. Δες στον ευρωκώδικα.Μα που θα την χρησιμοποιήσεις;;

Πιο σημαντική δράση μου φαίνεται η πρόσκρουση οχήματος σε υποστύλωμα. και για αυτό δες ευρωκώδικα.

Αλλά και πάλι όχι, η δύναμη τροχοπέδησης (φρεναρίσματος, και πρόσκρουσης στις γέφυρες αναφέρονται σε κανονική κυκλοφορία. Τι ταχύτητες θα αναπτύσσουν τα φορτηγά σου μέσα σε αυτόν τον χώρο; πολύ μικρές. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να τα λάβεις υπόψη σου τα παραπάνω. Με έναν έλεγχο σε διάτρηση πιστεύω ότι είσαι καλυμμένος.

Αυτά από εμένα.

Link to comment
Share on other sites

Μην ξεχάσεις να υπολογίσεις την οριζόντια καταπόνηση αν φρενάρει η επιβραδύνει το φορτηγό.

 

Χρησιμοποίησε το θεώρημα ώθησης ορμής: Έστω ότι φρενάρει από τα 5KM/h στα 0 σε 2 δευτερόλεπτα

mv=Ft

40.000Kgr * (5.000/3600)m/sec = F * 2 sec

F = 40.000 *5000 /3600/2 Nt

F= 11111 Nt = 11,1 KNt

 

Την δύναμη αυτή την μοιράζεις στις ρόδες με τον ίδιο τρόπο που θα μοιράσεις και την δύναμη του βάρους στον κατακόρυφο άξονα.

 

Φίλε sdim

αν κάνεις καλύτερα τις πράξεις θα δεις ότι βγαίνει 27.777Ν ή 27ΚΝ και αν σκεφτεί κανείς ότι χωράνε δύο φορτηγά στο ίδιο μάτι τότε αυτό μπορεί να πάει επί 2 που μου φαίνεται υπερβολικό.

Όπως και αν έχει έχω αρχήσει να ψάχνω το θεωρημα ωθησης ορμής.

Το χρησιμοποιούν όμως αυτό το θεώρημα στις επιλύσεις γεφυρών? Νομίζω πως θα είχαμε τρελή υπερδιαστασιολόγηση.

οπως και να έχει ευχαριστώ.

 

Συγνώμη, λάθος από κεκτημένη ταχύτητα. Γι' αυτό διπλοελέγχω ότι σφραγίζω.

F = 40.000 *5000 /3600/2 Nt

F= 27ΚΝ

 

Στις γέφυρες υπάρχει η δύναμη της τροχοπέδησης που αν θυμάμαι καλά κατα DIN ήταν το 1/4 του βάρους το φορτηγού (το φορτηγό με 4 ρόδες, ίσως για αυτό), και είχε πάνω και κάτω όριο. Δες στον ευρωκώδικα.Μα που θα την χρησιμοποιήσεις;;

Πιο σημαντική δράση μου φαίνεται η πρόσκρουση οχήματος σε υποστύλωμα. και για αυτό δες ευρωκώδικα.

Αλλά και πάλι όχι, η δύναμη τροχοπέδησης (φρεναρίσματος, και πρόσκρουσης στις γέφυρες αναφέρονται σε κανονική κυκλοφορία. Τι ταχύτητες θα αναπτύσσουν τα φορτηγά σου μέσα σε αυτόν τον χώρο; πολύ μικρές. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να τα λάβεις υπόψη σου τα παραπάνω. Με έναν έλεγχο σε διάτρηση πιστεύω ότι είσαι καλυμμένος.

Αυτά από εμένα.

 

Μόλις βρήκα κάτι δυστυχώς πιο δυσμενές.

Αν αυτό είναι σωστό,

Review of truck characteristics as factors in roadway design, σελίδα 107 (

http://books.google.gr/books?id=FOT0WWdv1roC&pg=PA46&lpg=PA46&dq=trucks+tire+friction+coefficient&source=bl&ots=2_vdWOIEoO&sig=Lrg832gW8JQERKxzQxuBIbQ8BsA&hl=el&ei=OEDDSu_tNoXymwOPhMnHCQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CAcQ6AEwAA#v=onepage&q=friction&f=false )

 

ο συντελεστής τριβής πριν αρχίσουν να ολισθαίνουν (σπινιάρουν, όπως λέγεται στην πιάτσα) τα λάστιχα μπορεί να φτάσει το 0.58 .

Η καταπόνηση της πλάκας στον οριζόντιο άξονα από την δύναμη της τριβής Τ είναι:

 

Τ=n*Βάρος=0,58*40000*9,81 Nt.

 

Δεν κάνω τις πράξεις, δεν θα μου αρέσει το αποτέλεσμα.

Εννοείται ότι δεν είναι απαραίτητο να υπολογίσεις την οριακή αυτή κατάσταση, αλλά από την στιγμή που το γνωρίζεις πρέπει να βάλεις σε εμφανές σημείο ταμπέλα να πηγαίνουν σιγά και να μην φρενάρουν απότομα για λόγους ασφαλείας.

Link to comment
Share on other sites

Η δύναμη πέδησης - επιτάχυνσης (ή φυγόκεντρος δύναμη σε περίπτωση καμπύλης κίνησης) όσο αφορά τις γέφυρες νομίζω ότι είναι οριζόντια φορτία εντός του επιπέδου της πλάκας.

Σε μια γέφυρα πάνω σε βάθρα αυτό δημιουργεί ένταση σε αυτά και ορθά υπολογίζεται.

Σε μια πλάκα οροφής υπογείου (όχι ορόφου)-όπου φαντάζομαι πως το υπόγειο έχει περιμετρικά τοιχώματα ικανά να παίρνουν αρκετή τέμνουσα λόγω οριζόντιων δράσεων- δεν νομίζω ότι το φορτίο πέδησης θα κάνει την διαφορά καθαρά λόγω διαφοράς μεγέθους με την τέμνουσα βάσης λόγω σεισμού την οποία πρέπει να είναι ικανό το υπόγειο να αναλάβει.

Link to comment
Share on other sites

Στο Review of truck characteristics as factors in roadway design, σελίδα 107

που αναφέρεις Sdim

που φαίνεται ότι τπ 0,58 πολαπλασιαζεται με το βάρος γατί εγώ διαβάζω peak friction coefficient και μιλάει για επιτάχυνση 0.58g.

Link to comment
Share on other sites

Στο Review of truck characteristics as factors in roadway design, σελίδα 107

που αναφέρεις Sdim

που φαίνεται ότι τπ 0,58 πολαπλασιαζεται με το βάρος γατί εγώ διαβάζω peak friction coefficient και μιλάει για επιτάχυνση 0.58g.

 

Κατά λέξη γράφει:

"A peak friction coefficient of 0.58 means that a vehicle can generate up to 0.58g of unbalanced lateral accelleration without skidding."

 

friction coefficient = συντελεστής τριβής

http://en.wikipedia.org/wiki/Friction

Συμβολίζεται με το ελληνικό γράμμα μ

 

Τριβή=μ*βάρος (1)

 

Η σχέση δύναμης, μάζας και επιτάχυνσης είναι:

F=m*a , όπου F η δύναμη σε Nt, m η μάζα σε Kgr και a η επιτάχυνση σε m/sec²

 

Στον οριζόντιο άξονα:

Τριβή = m * a (2) (όπου a στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι η μέγιστη επιβράδυνση στο φρενάρισμα)

 

Στον κατακόρυφο άξονα:

Βάρος = m * g (3) (όπου g είναι η επιτάχυνση της βαρύτητας)

 

Αντικαθιστώντας τις (2) και (3) στην (1)

m*a= μ*m*g

a=μ*g

 

Με συντελεστή τριβής 0.58, η μέγιστη επιβράδυνση στο φρενάρισμα είναι:

a=0.58g

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.