Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Έργα-Υποδομές

    Ειδήσεις που αφορούν τεχνικά έργα και υποδομές

    1840 ειδήσεις in this category

    1. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Το πλάνο της εταιρείας, σύμφωνα με ανακοίνωση της , περιλαμβάνει άμεσες αλλά και σε βάθος χρόνου εργασίες και έργα ανάπτυξης των υποδομών στα αεροδρόμια, οι οποίες θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση του αριθμού των επιβατών, αλλά και στη βελτίωση της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας.
       
      Υπενθυμίζεται, πως για το σύνολο των έργων ανάπτυξης η Fraport Greece θα επενδύσει μέχρι το 2021 τουλάχιστον το ποσό των 330 εκατ. ευρώ. Στην υπόλοιπη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης θα πραγματοποιήσει επιπλέον έργα συντήρησης και αναβάθμισης στα αεροδρόμια, υλοποιώντας συνολικά επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ περίπου.
       
      Οι άμεσες εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στα αεροδρόμια με την ανάληψη της λειτουργίας τους από τη Fraport Greece και πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου περιλαμβάνουν γενικό καθαρισμό, βελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς (τερματικοί σταθμοί) και εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων (χώρος στάθμευσης αεροσκαφών-διάδρομοι προσγείωσης-απογείωσης), ανα βάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεων υγιεινής, βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένης δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο (WiFi) και εργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους των αεροδρομίων.
       

       
       
      Στην πρώτη 4ετία θα κατασκευαστούν 5 νέοι τερματικοί σταθμοί (αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης), ενώ τo συνολικό μέγεθος των 14 τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια θα αυξηθεί κατά 100.000 m2 σε 300.000 m2 περίπου. Επίσης θα υπάρξει αύξηση των σταθμών Check-In από 213 σε 297 (+28%), αύξηση των σημείων ασφαλείας από 44 σε 84 (+47%), αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (+30%) και αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (+23%).
       
      Ακόμη θα υπάρξει πλήρης ανακαίνιση και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών, των εγκαταστάσεων υγιεινής, των πυροσβεστικών σταθμών των αεροδρομίων, των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών και των γεννητριών ηλεκτροδότησης. Σε όλα τα αεροδρόμια θα εγκατασταθεί νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inline system). Επιπλέον θα υπάρξει και ανανέωση και εκμοντερνισμός της εσωτερικής και εξωτερικής τους όψης.
       

       
       
      Αναλυτικά, σε κάθε αεροδρόμιο σύμφωνα με την Fraport Greece προβλέπεται:
       
      Αεροδρόμιο Ακτίου
       
      •Επέκταση κατά 2.381 m2 και ανακαίνιση τερματικού σταθμού
      •Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
      •Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
      •Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών
      •75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 14)
      •60% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε
      •Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)
       
      Αεροδρόμιο Ζακύνθου «Δ. Σολωμός»
       
      •Ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
      •Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
      •Ανακαίνιση του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας
      •Νέος πυροσβεστικός σταθμός
      •Μετεγκατάσταση των μετασχηματιστών και γεννητριών
      •Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
      •Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
      •Ανακαίνιση του οδοστρώματος στην είσοδο του αεροδρομίου και στο χώρο στάθμευσης οχημάτων
      •Νέος σταθμός ασφάλειας & φύλαξης
      •33% αύξηση των σταθμών Check-in (από 15 σε 20)
      •150% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 5)
       
       
      Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»
       
      •Νέος Τερματικός Σταθμός
      •Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 30.988 m2 και δημιουργία νέας πρόσβασης
      •Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
      •Νέος πυροσβεστικός σταθμός
      •Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
      •Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
      •Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
      •Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
      •47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44)
      •75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7)
      •50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24)
      •Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 12)
       
      Αεροδρόμιο Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος»
       
      •Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 2.029 m2
      •Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
      •Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
      •Αναδιαμόρφωση και επέκταση του πυροσβεστικού σταθμού
      •Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
      •Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
      •Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
      •20% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 10)
       
      Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ι. Καποδίστριας»
       
      •Νέος Τερματικός Σταθμός
      •Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 10.294 m2 και ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
      •Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
      •Ανακαίνιση και αναβάθμιση του πυροσβεστικού σταθμού
      •Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
      •Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης στάθμευσης αεροσκαφών
      •27% αύξηση των σταθμών Check-in (από 22 σε 28)
      •33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 9 σε 12)
      •33% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε
       

       
       
      Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Α. Πολλάτου»
       
      •Νέος Τερματικός Σταθμός
      •Επέκταση και ανακαίνιση τερματικού σταθμού
      •Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
      •Μετατόπιση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης
      •Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
      •Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
      •71% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 12)
      •100% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 6)
      •Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)
       
      Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»
       
      •Νέος Τερματικός Σταθμός
      •Νέος πυροσβεστικός σταθμός
      •Ανακαίνιση/επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων
      •201% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 24.000 m2
      •75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 16 σε 28)
      •125% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 9)
       
      Αεροδρόμιο Μυκόνου
       
      •Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού - 50% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 13.350 m2 με την ανέγερση νέου τμήματος αεροσταθμού
      •Νέος πυροσβεστικός σταθμός
      •Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
      •13% αύξηση των σταθμών Check-in (από12 σε 16)
      •17% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 6 σε 7)
      •25% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 5)
       
      Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»
       
      •Νέος Τερματικός Σταθμός
      •Νέος πυροσβεστικός σταθμός
      •Νέα εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων
      •Νέος χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών
      •185% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 7.185 m2
      •29% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 9)
       
      Αεροδρόμιο Ρόδου «Διαγόρας»
       
      •Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
      •Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
      •Νέος πυροσβεστικός σταθμός
      •13% αύξηση των σταθμών Check-in (από 40 σε 45)
      •13% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 18)
      •71% αύξηση των σημείων ασφαλείας καιελέγχου του αεροδρομίου (από 7 σε 12)
      •25% αύξηση χώρων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 5)
       
      Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»
       
      •Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
      •Νέος πυροσβεστικός σταθμός
      •Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
      •19% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 9.605 m2
      •40% αύξηση των σταθμών Check-in (από 10 σε 14)
      •25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 4 σε 5)
      •50% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 3)
       
      Αεροδρόμιο Σαντορίνης
       
      •Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
      •Νέος πυροσβεστικός σταθμός
      •Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
      •236% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 15.640 m2 με την αντικατάσταση τμήματος του υπάρχοντος και την ανέγερση νέου.
      •113% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 17)
      •Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)
      •20% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 6)
      •250% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 7)
      •250% αύξηση των ζωνών ασφαλείας του αεροδρομίου
       
      Αεροδρόμιο Σκιάθου «Λ. Παπαδιαμάντης»
       
      •Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
      •Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
      •39% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 9.511 m2 με την επέκταση υπαρχόντων κτιρίων
      •11% αύξηση των σταθμών Check-in (από 9 σε 10)
      •33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 4)
      •Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)
       
      Αεροδρόμιο Χανίων «I. Δασκαλογιάννης»
       
      •Αναδιοργάνωση εσωτερικών χώρων αεροσταθμού
      •Αναδιοργάνωση του χώρου αναχωρήσεων
      •Νέο σύστημα ελέγχου αποσκευών
      •Επέκταση των διαδικασιών ασφαλείας
      •Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
      •Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
      •Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
      •25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 8 σε 10)
      •Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/oikonomia/arthro/fraport_olo_to_ependytiko_plano_gia_ta_14_perifereiaka_aerodromia_photos-65091410/
    2. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Πώς μπορούν δυο υπαίθριοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων στην Πλατεία Βάθη να γίνουν ανάσα πρασίνου για τους Αθηναίους; Μπορούν τα σκαλιά μιας πόλης να μεταμορφωθούν σε πράσινη όαση δροσιάς; Πώς μπορούν οι Δήμοι με ελάχιστο κόστος να δώσουν αυτές τις τόσο απαραίτητες ανάσες πρασίνου στις πόλεις τους;
       
      Σε όλα αυτά έρχεται να απαντήσει ένας πρωτότυπος φοιτητικός διαγωνισμός αρχιτεκτονικής που διοργάνωσε το WWF Ελλάς με τη συνεργασία και την επιστημονική στήριξη του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Ε.Μ.Π. Ο διαγωνισμός υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος WWF-Καλύτερη Ζωή, μεγάλος δωρητής του οποίου είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποστηρικτής του το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση.
       
      Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού που ανακοινώθηκαν σήμερα απέδειξαν ότι οι φοιτητές της χώρας είναι γεμάτοι με φαντασία και φρέσκες ιδέες και ότι η δημιουργία ή η ανάπλαση των δημόσιων πράσινων χώρων μπορεί να γίνει με ευρηματικότητα και χαμηλό κόστος κατασκευής και συντήρησης.
       
      Φοιτητές από Αρχιτεκτονικές Σχολές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Πάτρας, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πολυτεχνείου Κρήτης κατέθεσαν συνολικά 27 προτάσεις - συμμετοχές. Ειδική κριτική επιτροπή βράβευσε τις τρεις καλύτερες προτάσεις με χρηματικά έπαθλα ενώ απένειμε τιμητικό έπαινο σε άλλες εφτά συμμετοχές.
       
      Απώτερος στόχος του διαγωνισμού είναι οι προτάσεις των φοιτητών να μη μείνουν «στα χαρτιά», αλλά να αποσταλούν σε όλες τις δημοτικές αρχές με την προτροπή υλοποίησης κάποιων από αυτών.
       
      Οι αρχιτεκτονικές σχολές της Αθήνας και της Πάτρας - και αντίστοιχα, οι χώροι που επιλέχθηκαν στις δύο πόλεις - πρωτοστάτησαν στις διακρίσεις. Συγκεκριμένα, το 1ο βραβείο δόθηκε στην πρόταση για τον επανασχεδιασμό δύο υπαίθριων χώρων στάθμευσης και του μεταξύ τους πεζόδρομου κοντά στην πλατεία Βάθη.
       
      Το 2ο βραβείο, με ονομασία «Green Carpet Park», έχει ως θέμα του τον σχεδιασμό του ελεύθερου χώρου δίπλα στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας. Η πρόταση εντάσσει το φυσικό στοιχείο στον χώρο, όπως και εναλλακτικές λειτουργίες του και δραστηριότητες για τη γειτονιά. Το 3ο βραβείο δόθηκε στην πρόταση ανάπλασης των σκαλιών της Αγίου Νικολάου στο κέντρο της Πάτρας. Πρόκειται, επίσης, για μια ευρηματική λύση, που πραγματεύεται την κίνηση και τη στάση στις σκάλες από τους πεζούς, δημιουργώντας ταυτόχρονα μια "πράσινη όαση" στην πόλη.
       
      Όπως αναφέρει ο Νίκος Μπελαβίλας, Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΜΠ, Διευθυντής Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος: «Ο διαγωνισμός ήταν μία προσπάθεια έναρξης ενός αρχιτεκτονικού-περιβαλλοντικού διαλόγου με φρέσκες ιδέες από νέα μυαλά. Βλέπουμε πως η επί πολλά χρόνια εμπέδωση της ανάγκης για πράσινο, έκανε το θέμα του περιβάλλοντος των πόλεων να αντέξει παρά την κρίση, να συνεχίζει να βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα. Χωρίς να ξεχνάμε τη σημασία των μητροπολιτικών χώρων πρασίνου, ο διαγωνισμός επέλεξε να εστιάσει σε μικρούς αλλά όχι ασήμαντους πράσινους χώρους των πόλεων. Και είχε απρόσμενη επιτυχία».
       
      Από την πλευρά του, ο Αχιλλέας Πληθάρας, Υπεύθυνος προγραμμάτων ευαισθητοποίησης του WWF Ελλάς, ανέφερε: «Οι προτάσεις που λάβαμε μας εξέπληξαν πολύ θετικά. Τόσο ο συγκεκριμένος διαγωνισμός όσο και η συμμετοχή των πολιτών στην καταγραφή και αξιολόγηση χώρων πρασίνου μέσα από τη δωρεάν εφαρμογή μας WWF GreenSpaces, αποδεικνύουν ότι μπορούμε να αλλάξουμε τις πόλεις μας προς το καλύτερο με απτές λύσεις και συμμετοχικό τρόπο. Οι δημοτικές αρχές έχουν πλέον στα χέρια τους τόσο τη γνώμη των πολιτών όσο και συγκεκριμένες προτάσεις με πολλή φαντασία και ελάχιστο κόστος, προκειμένου να πρασινίσουν τις πόλεις τους. Το πράσινο στην καθημερινότητά μας είναι υπόθεση και δικαίωμα όλων μας».
       
      Τι είναι το WWF GreenSpaces;
      Το WWF GreenSpaces είναι μια καινοτόμος εφαρμογή για το πράσινο των ελληνικών πόλεων. Μέσα από την εφαρμογή κάθε πολίτης μπορεί να εντοπίσει, να καταγράψει και να αξιολογήσει πράσινους χώρους σε κάθε ελληνική πόλη. Ήδη έχουν καταγραφεί 1700 χώροι σε 126 ελληνικές πόλεις. Οι πολίτες μπορούν να την κατεβάσουν δωρεάν για iOS και Android.
       
      Οι δράσεις για το πράσινο στις πόλεις υλοποιούνται στο πλαίσιο του προγράμματος «WWF Καλύτερη Ζωή» μεγάλος δωρητής του οποίου είναι Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποστηρικτής του το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptiksi/anaplaseis/item/41044-astikes-anaplaseis-xoron-se-athina-kai-patra-me-wwf-kai-emp
    3. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Η Γερμανική Salzgitter Mannesmann International κέρδισε το διαγωνισμό για την προμήθεια των σωλήνων που θα συνθέσουν τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ (Ελλάδα - Αλβανία - Ιταλία) σε μήκος 270 χιλιομέτρων (επί συνόλου 878 χιλιομέτρων που είναι το μήκος του αγωγού από τα ελληνοτουρκικά σύνορα μέχρι τις ακτές της Ιταλίας στην Αδριατική).
       
      Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Κοινοπραξία κατασκευής του αγωγού, το συμβόλαιο αφορά τόσο το χερσαίο όσο και το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού και αντιστοιχεί σε σωλήνες συνολικού βάρους 170.000 τόννων.
       
      Για τα υπόλοιπα τμήματα του αγωγού αναμένονται ότι οι αναθέσεις των προμηθειών θα γίνουν σύντομα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινοπραξίας, Ian Bradshaw, επιβεβαίωσε ότι οι κατασκευαστικές εργασίες και στις τρεις χώρες-Ελλάδα, Αλβανία, Ιταλία-πρόκειται να ξεκινήσουν το 2016.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=16995
    4. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Τη διάθεση πίστωσης ύψους €1,8 εκατ. για επείγουσες εργασίες συντήρησης στο εθνικό οδικό δίκτυο ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή της περιφέρειας Κρήτης που συνεδρίασε υπό την προεδρία της αντιπεριφερειάρχου Ρεθύμνου Μαρίας Λιονή.
       
      Το έργο που αναμένεται να βελτιώσει την οδική ασφάλεια στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης προβλέπει την πλήρη διαγράμμιση σε 350 χιλιόμετρα της εθνικής οδού και στις 4 Περιφερειακές Ενότητες του νησιού, ενώ θα αντικατασταθούν και θα συμπληρωθούν πληροφοριακές και ρυθμιστικές πινακίδες.
       
      Εν τω μεταξύ οι ξενοδόχοι του νησιού αντιδρούν για τις καθυστερήσεις σε έργα πνοής για το νησί όπως το αεροδρόμιο των Χανίων. Οι αντιδράσεις για το αεροδρόμιο είναι προφανείς με δεδομένο ότι το πτητικό πρόγραμμα των ξένων εταιρειών αρχίζει από το Μάρτιο,
       
      Σε σχετική ανακοίνωση που έστειλε η Ενωση Ξενοδόχων Χανίων προς την κα. Ελενα Κουντουρά και τον Υπουργό Οικονομικών Γ. Σταθάκη επισημαίνεται ότι έπειτα από επίσκεψη μελών του ΔΣ στο εργοτάξιο διαπιστώθηκε πως «οι εργασίες προχωρούν με ανησυχητικά αργούς ρυθμούς».
       
      Οι ξενοδόχοι στην επιστολή τους τονίζουν ότι «έχουν ήδη αρχίσει να δραστηριοποιούνται κάποιες εταιρείες με πτήσεις από τον μήνα Φεβρουάριο, ενώ παράλληλα από τις 17 Μαρτίου αρχίζει να ανεβαίνει το πτητικό πρόγραμμα τόσο των εταιρειών κανονικών πτήσεων όσο και των εταιριών charter.
       
      Είναι απολύτως βέβαιο ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, μέσα σε 3-4 εβδομάδες, θα έχουμε συνωστισμό, καθυστερήσεις και ένταση τόσο στις αφίξεις όσο και στις αναχωρήσεις, δεδομένου ότι ο ελεύθερος χώρος και στις δύο περιπτώσεις θα είναι πολύ μικρός για τον όγκο των επιβατών που θα έχουμε από τις 17 Μαρτίου και μετά», σημειώνουν οι ξενοδόχοι, προσθέτοντας πως «δεν χρειάζεται να αναφέρουμε την κατάσταση που θα βρίσκεται το αεροδρόμιο, αν δεν έχουν τελειώσει τα έργα μετά τις 17 Απριλίου».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Pairnei_%E2%82%AC18_ekat_i_Kriti_gia_to_odiko_diktuo_/#.VsmHrvmLTDc
    5. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Το Υποδομών επεκτείνει το «μοντέλο» των μισθωμένων πτυχίων και στις εταιρείες που εκτελούν αποκλειστικά ιδιωτικά έργα. Τι προβλέπει σχέδιο νόμου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Ποιο ρόλο αναλαμβάνει το ΤΕΕ
       
      Την ίδια στιγμή που οι διοικήσεις εργοληπτικών επιχειρήσεων δημοσίων έργων διαμαρτύρονται για την, ενίοτε πλασματική, υποχρεωτική "στελέχωση" από μηχανικούς, οι οποίοι απλώς μισθώνουν το πτυχίο τους στις επιχειρήσεις και δεν χρειάζεται να εργάζονται (!), το υπουργείο Υποδομών επεκτείνει το μοντέλο και στις εταιρείες που εκτελούν αποκλειστικά ιδιωτικά έργα.
       
      Για δεκαετίες, και προκειμένου να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, οι τεχνικές εταιρείες έπρεπε να απασχολούν μηχανικούς συγκεκριμένων ειδικοτήτων (ανάλογα με το έργο που διεκδικούν) και συγκεκριμένων κατηγοριών μελετητικών πτυχίων.
       
      Σε πολλές περιπτώσεις, οι συγκεκριμένοι μηχανικοί μίσθωναν τα πτυχία τους έναντι αμοιβής χωρίς να εργάζονται στις τεχνικές εταιρείες.
       
      Η κρίση περιόρισε το φαινόμενο, αλλά προ έτους η διοίκηση του εργοληπτικού συνδέσμου ΣΑΤΕ είχε ζητήσει από το Τεχνικό Επιμελητήριο (ΤΕΕ) να βρεθεί φόρμουλα. Ορισμένοι από τους μηχανικούς που μίσθωναν τα πτυχία, αξίωναν κανονικές αποζημιώσεις όταν η τεχνική εταιρεία σταματούσε τη συνεργασία!
       
      Αλλη άποψη φαίνεται πως είχε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών καθώς, με βάση το σχέδιο νόμου που τέθηκε αργά προχθες το βράδυ σε δημόσια διαβούλευση, ιδρύονται, μεταξύ άλλων, και τα "Mητρώα Μελετητικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων" και "Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων".
       
      Προβλέπεται πως "επιχείρηση εγγεγραμμένη στα Mητρώα Μελετητικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων και Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων στελεχώνεται αποκλειστικά από φυσικά πρόσωπα εγγεγραμμένα στο Μητρώο Εμπειρίας Μελετητών ή και στο Μητρώο Εμπειρίας Κατασκευαστών".
       
      Οσοι αντιδρούν στις προβλέψεις του σχεδίου νόμου θεωρούν πως η φάμπρικα με τα μισθωμένα πτυχία μηχανικών (χωρίς ενίοτε να εργάζονται κιόλας, όπως προαναφέρθηκε) επεκτείνεται τώρα και στις εταιρείες που εκτελούσαν αποκλειστικά ιδιωτικά έργα.
       
      Η άλλη πλευρά υποστηρίζει, πάντως, πως δε μπορεί να συνεχιστεί το σημερινό καθεστώς της ασυδοσίας όσον αφορά τα στελέχη, το επίπεδο υπηρεσιών και τον έλεγχο συμβάσεων στα έργα. Επιπλέον, όπως είχε υποστηρίξει και στο παρελθόν ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, η στελέχωση με μηχανικούς δεν θα είναι εικονική γιατί θα γίνονται έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
       
      Προσθέτουν πως με το σχέδιο νόμου καθορίζονται και δικλείδες ασφαλείας που δεν υπάρχουν σήμερα όπως η πρόβλεψη πως οι μηχανικοί του δημοσίου, "απαγορεύεται πριν την παρέλευση επταετίας από τη συνταξιοδότησή τους ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο αποχώρησης τους από την υπηρεσίας (παραίτηση, απόλυση κ.λπ.), να στελεχώνουν μελετητικές και εργοληπτικές επιχειρήσεις και εταιρίες συμβούλων (...), που αναλαμβάνουν δημόσια έργα και μελέτες και να έχουν οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή μίσθωσης έργου με αυτές για την ανάληψη και εκτέλεση δημοσίων έργων".
       
      Οι άσπονδοι φίλοι του κ. Σπίρτζη επικεντρώνονται και στον πρόσθετο ρόλο που θα διαδραματίζει το ΤΕΕ (και τα έσοδα που θα έχει) του οποίου ήταν πρόεδρος επί χρόνια. Μεταξύ άλλων το ΤΕΕ αναλαμβάνει τη δημιουργία και τήρηση ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων, πραγματοποιεί εκπαιδευτικά σεμινάρια που είναι υποχρεωτικά για την εγγραφή στα νέα ηλεκτρονικά μητρώα, κ.λπ.
       
      Επισημαίνουν, επίσης, πως "η μανία του υπουργού με τα μητρώα - προβλέπεται η σύσταση πλήθους ηλεκτρονικών μητρώων στο σχέδιο νόμου - μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση και όχι σε μείωση της γραφειοκρατίας".
       
      Πηγή: euro2day.gr
    6. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Μία ολόκληρη γενιά νέων έργων προετοιμάζεται να τεθεί σε δημοπράτηση από φέτος μέχρι το 2020. Πρόκειται για μία γενιά έργων που την χαρακτηρίζει η διαφορετικότητα καθώς δεν κυριαρχούν για πρώτη ίσως φορά οι δρόμοι.
       
      Το ypodomes.com έχει μαζέψει για εσάς όλα αυτά τα έργα, πολλά από τα οποία είναι πολυδιαφημισμένα όπως η Γραμμή 4 του Μετρό αλλά και άλλα με μικρότερη "διαφήμιση" όπως η Παράκαμψη Χαλκίδας.
       
      Αυτό που είναι εμφανές στη λίστα που το ypodomes.com ετοίμασε για εσάς σήμερα είναι πως τα σιδηροδρομικά έργα κερδίζουν πλέον έδαφος και θα δούμε αρκετά να δημοπρατούνται τα επόμενα χρόνια.
       
      Ποια έργα όμως θα ξεκινήσουν να δημοπρατούνται από εδώ και μπρος; Για να ρίξουμε μία ματιά:
       
      ΜΕΤΡΟ-ΓΡΑΜΜΗ 4: Πρόκειται για την περίφημη νέα γραμμή της Αθήνας που θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου και μέσω Ακαδημίας θα καταλήγει στο Γουδή. Η δημοπράτηση της αναμένεται τους επόμενους μήνες και η κατασκευή της μάλλον θα ξεκινήσει το 2019. Το κόστος φτάνει τα 1,4 δισ ευρώ κάνοντας το συγκεκριμένο έργο το μεγαλύτερο αυτοτελές έργο Μετρό στην ιστορία.
       
      ΤΡΑΜ-Προμήθεια Συρμών: Πρόκειται για προμήθεια 25 συρμών που αναμένεται να βγει στον αέρα τις αμέσως επόμενες εβδομάδες. Κόστος περίπου 65εκ.ευρώ.
       
      ΤΡΑΜ-Επέκταση προς Κερατσίνι-Πέραμα: Είναι η νέα επέκταση της Αττικό Μετρό. Είμαστε σε αρχικό στάδιο και δεν αναμένουμε την δημοπράτηση του έργου πριν το 2019. Κόστος εκτιμώμενο 180εκ.ευρώ.
       
      ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ-Ολοκλήρωση Αναβάθμισης διαδρόμου Κιάτο-Πάτρα: Πρόκειται για 4 εργολαβίες: Η πρώτη αφορά την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο και θα δημοπρατηθεί την Ανοιξη με 65εκ.ευρώ. Η δεύτερη αφορά την επιδομή-ηλεκτροκίνηση για το τμήμα Αίγιο-Ψαθόπυργος και θα δημοπρατηθεί στο τέλος του 2018 με 40εκ.ευρώ. Η τρίτη αφορά την επιδομή-ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο με 35εκ.ευρώ και δημοπράτηση το 2019. Η τέταρτη αφορά την υποδομή-επιδομή-ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Ρίο-Αγ.Διονύσιος Πάτρας και η δημοπράτηση εκτιμάται για το 2019 (εφόσον γίνει συμφωνία με τον Δήμο).
       
      ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ-Ηλεκτροκίνηση Δικτύου Θεσσαλίας: Θα έχουμε 2 εργολαβίες που θα πραγματοποιηθούν φέτος. Η πρώτη είναι στο τμήμα Λάρισα-Βόλος με 54εκ.ευρώ και η δεύτερη στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα με 42εκ.ευρώ.
       
      ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ-Ολοκλήρωση Αναβάθμισης τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Έχουμε 3 δημοπρατήσεις. Η πρώτη θα γίνει φέτος και αφορά την ολοκλήρωση των υποδομών του Σταθμού της Αθήνας. Η δεύτερη αφορά την αναβάθμιση της υποδομής στο τμήμα ΣΚΑ-Οινόη και αναμένεται να πραγματοποιηθεί το 2019. Το ίδιο έτος αναμένουμε και την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας.
       
      ΜΕΤΡΟ-Η/Μ και Προμήθεια Συρμών για τον Κλάδο Καλαμαριάς: Ο διαγωνισμός αναμένεται να βγει στον αέρα το 2018 και αφορά την προμήθεια συρμών αλλά και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες για τον κλάδο Καλαμαριάς. Το κόστος αναμένεται να είναι πάνω από 150εκ.ευρώ.
       
      ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ: Έργο που αναμένεται να δημοπρατηθεί το 2019 από την Cosco. Το κόστος φτάνει τα 120εκ.ευρώ.
       
      ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΚΡΗΤΗΣ: Το πιθανότερο είναι να δούμε το έργο να δημοπρατείται το 2018. Το κόστος φτάνει τα 200εκ.ευρώ και αφορά την σύνδεση Λακωνίας-Κρήτης με την πόντιση καλωδίου.
       
      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Ε65 ΤΡΙΚΑΛΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ: Έργο το οποίο ακόμα αναζητά χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ. Το πιθανότερο είναι φέτος να κλείσει επιτυχώς. Δεν θα γίνει δημοπράτηση αλλά απευθείας ανάθεση στον κατασκευαστή του δρόμου.
       
      ΝΕΟΣ ΤΕΡΜΑΤΙΚΟΣ ΚΤΕΛ ΕΛΑΙΩΝΑ: Το έργο είναι σε φάση αναζήτησης χρηματοδότησης από την ΕΤΕπ. Αν όλα καλά τότε η δημοπράτηση του μπορεί να γίνει μέχρι τις αρχές του 2018. Ερώτημα αν στο αντικείμενο μπουν και τα συνοδά έργα. Το κόστος χωρίς τα συνοδά υπολογίζεται σε 120εκ.ευρώ.
       
      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΜΒΡΑΚΙΑΣ ΟΔΟΥ: Εργολαβία σκούπα ολοκλήρωσης: Μαζεύεται ότι δεν έχει τελειώσει (όλα εκτός από 15χλμ στο τμήμα Άκτιο-Βόνιτσα) και η δημοπράτηση αναμένεται να βγει μέσα στο 2017. Κόστος 165εκ.ευρώ.
       
      ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ: Φιλόδοξο σχέδιο που αναζητά χρηματοδότηση. Θα γίνουν διάφορες δημοπρατήσεις για επέκταση του δικτύου σε Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία. Κόστος γύρω στα 200εκ.ευρώ.
       
      ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΛΙΠΑΣΜΑΤΩΝ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ: Έχει ξεκινήσει ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Έπεται να βγει το κόστος και να γίνει η δημοπράτηση. Αν όλα πάνε καλά αυτό θα γίνει το 2018. Κόστος άγνωστο προς το παρόν.
       
      ΟΔΙΚΗ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΧΑΛΚΙΔΑΣ: Έργο που αναμένει στην "ουρά" του ΕΣΠΑ για να τραβήξει χρηματοδότηση. Η δημοπράτηση αν γίνει θα είναι περί το 2019. Κόστος 180εκ.ευρώ.
       
      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ: Μιλάμε για τον ΒΟΑΚ και την μετατροπή του σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Αναζητούνται 600εκ.ευρώ για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο από την ΕΤΕπ αλλά και το απαραίτητο μείγμα αποπληρωμής. Η δημοπράτηση δεν αναμένεται ακόμα και στην καλύτερη περίπτωση πριν το τέλος του 2017.
       
      ΔΙΠΛΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΜΕ ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟ: Το έργο είναι ώριμο και αναμένεται να δημοπρατηθεί μέχρι το καλοκαίρι με κόστος 42εκ.ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/38621-deite-poia-megala-erga-tha-dimopratithoyn-mexri-to-2019
    7. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Μαζί με τα νέα τμήματα αυτοκινητόδρομων που αναμένεται εντός των επόμενων ημερών να παραδοθούν στην κυκλοφορία, έρχονται και οι ανάλογες προσαυξήσεις στα διόδια.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος Λάρισας-Θεσσαλονίκης είναι έτοιμος και το Σάββατο 1η Απριλίου θα δοθεί στην κυκλοφορία από τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, έχει δηλώσει ότι ο αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει τις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα.
       
      Επίσης, πιθανόν τη Μεγάλη Τετάρτη ή τη Μεγάλη Πέμπτη ο πρωθυπουργός να παραδώσει στην κυκλοφορία τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών, ενώ την εβδομάδα μετά το Πάσχα θα δοθεί στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Ε65. Την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου θα πραγματοποιηθεί, από τον πρωθυπουργό η παράδοση στην κυκλοφορία της Ιονίας Οδού.
       
      Τι φέρνουν οι νέοι αυτοκινήτοδρομοι;
       
      Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, τα διόδια για Αθήνα-Θεσσαλονίκη ήταν 30,45 ευρώ και με επιστροφή 60,90 ευρώ. Ο νέος αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ανέλαβε να φτιάξει το τμήμα των Τεμπών και σε εκείνη τη διαδρομή οι οδηγοί θα συναντήσουν δύο σταθμούς: στο Μακρυχώρι από 1,40 ευρώ που είναι θα πάει 2,50 ευρώ, στη Λεπτοκαρυά από 1,90 ευρώ θα φτάσει τα 3,20 ευρώ.
       
      Στη διαδρομή Ρίο-Ιωάννινα, το νέο δηλαδή αυτοκινητόδρομο της Ιονίας Οδού, το κόστος διοδίων θα φτάνει τα 13 ευρώ (26 με επιστροφή).
       
      Στην Ολυμπία Οδό τα διόδια θα κοστίζουν 11,50 ευρώ.
       
      Στον Ε65 (Ξυνιάδα-Τρίκαλα) οι οδηγοί θα πληρώνουν 13 ευρώ και με επιστροφή 26 ευρώ.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500135697
    8. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες για την ανέγερση της νέας μονάδας της ΔΕΗ Πτολεμαΐδα 5.
       
      Οι εικόνες από την υπό ανέγερση μονάδα, αν συνδυαστούν με την καλλιτεχνική ματιά, είναι πράγματι εντυπωσιακές, όπως φαίνεται και στις παρακάτω φωτογραφίες, καθώς και το πλάνα από drone που περιλαμβάνονται στο video που ακολουθεί:
       

       

       

       
       
      Οι φωτογραφίες και το βίντεο είναι του Σωκράτη Χωλόπουλου και δημοσιεύτηκαν από το kozani.tv.
    9. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Από μία κλωστή κρέμεται πλέον η ολοκλήρωση του μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς το διαιτητικό δικαστήριο δικαίωσε, με ψήφους 2-1, σύμφωνα με την ιστοσελίδα voria.gr την ανάδοχο κοινοπραξία, κρίνοντας ότι έχει το δικαίωμα να εγκαταλείψει αμέσως το πολύπαθο έργο.
       
      Ουσιαστικά, η διαιτησία έκρινε ότι η Αττικό Μετρό κακώς επέκτεινε μονομερώς το χρονοδιάγραμμα παραμονής του εργολάβου μέχρι τον Νοέμβριο του 2016, δίνοντάς του έτσι τη δυνατότητα να αποχωρήσει από το έργο, χωρίς να εκπέσουν οι εγγυητικές του.
       
      Έτσι, η επόμενη μέρα του μετρό εξαρτάται από τις διαθέσεις της κοινοπραξίας, η οποία, εάν αποχωρήσει, το υπολειπόμενο αντικείμενο του έργου αναγκαστικά θα επαναδημοπρατηθεί, κάτι που σημαίνει νέες καθυστερήσεις.
       
      Βέβαια, ο εργολάβος μπορεί να παραμείνει στο έργο, εκδοχή που είναι η πιθανότερη, και με ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί τη θετική για τον ίδιο πρώτη απόφαση της διαιτησίας, να ζητήσει διαπραγμάτευση με το ελληνικό δημόσιο για μία συμβιβαστική λύση-πακέτο, που θα περιλαμβάνει ένα μέρος των οικονομικών διεκδικήσεών του, οι οποίες στο σύνολό τους ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ. Εάν τα περί νέας διαπραγμάτευσης δεν γίνουν δεκτά, μπορεί επίσης να μείνει και να αναμένει τις αποφάσεις της διαιτησίας επί των οικονομικών απαιτήσεών του.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, τις αμέσως επόμενες μέρες αναμένεται να συνεδριάσουν οι εκπρόσωποι των πέντε εταιρειών που συμμετέχουν στην Κοινοπραξία, για να αποφασίσουν για την αποχώρησή της ή όχι από το έργο.
       
      Με δηλώσεις του στη Voria.gr, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας τόνισε ότι επιθυμία της εποπτεύουσας αρχής είναι ο εργολάβος να παραμείνει στο έργο για να το ολοκληρώσει, απορρίπτοντας κάθε ενδεχόμενο απευθείας διαπραγμάτευσης με τον εργολάβο για τις οικονομικές απαιτήσεις του.
       
      «Η κατασκευάστρια κοινοπραξία πρέπει να αποφασίσει εάν θέλει να μείνει ή να αποχωρήσει από το έργο. Εάν φύγει, μόνη λύση είναι η επαναδημοπράτηση, η οποία θα γίνει με τέτοιους όρους και διαδικασίες, ώστε οι καθυστερήσεις να ελαχιστοποιηθούν. Εάν μείνει, μόνο αποδεκτό πεδίο για τις διεκδικήσεις του είναι η επιτροπή διαιτησίας, στην οποία έχει προσφύγει», τονίζει ο κ.Τσίτουρας.
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=203055
    10. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Μία παλιά τεχνική για την μεταφορά ανθρώπων, επιστρέφει σε μεγαλύτερη κλίμακα πια, με ένα αρχιτεκτονικό γραφείο να προτείνει την κατάργηση του Μετρό και την μετατροπή του σε κυλιόμενους διαδρόμους, στην πιο δημοφιλή γραμμή του Λονδίνου
       
      Μοιάζει με επιστημονική φαντασία, όμως στην πράξη η τεχνολογία υπάρχει και εφαρμόζεται σε πολλούς κοινόχρηστους χώρους (αεροδρόμια, εμπορικά κέντρα κ.λπ.). Η μόνη διαφορά είναι ότι ένα αρχιτεκτονικό γραφείο στο Λονδίνο θέλει να μετατρέψει την «Κυκλικη Διαδρομή» της πρωτεύουσας της Αγγλίας σε ένα δίκτυο κυλιόμενων διαδρόμων. Και να καταργήσει τα τρένα και τα βαγόνια, με κάτι πολύ πιο οικολογικό και περισσότερο φιλικό προς τον χρήστη.
       
       
      Η γραμμή αυτή είναι περίπου στα 25 χιλιόμετρα, και όπως υπόσχονται οι εμπνευστές του όλοι εγχειρήματος, θα βελτιώσει τις ταχύτητες μετακινήσεων και θα αυξήσει τον αριθμό των επιβατών που μετακινούνται κάθε μέρα. Ενώ παράλληλα, λόγω και της ειδικής διαμόρφωσης, θα έχει θετικές επιπτώσεις και στην υγεία των επιβατών.
       
      Όπως φαίνεται από την φωτογραφία, θα υπάρχουν τρεις διάδρομοι εγκατεστημένοι στην γραμμή. Οι οποίοι όπως αναγράφεται και στο δάπεδό τους θα κινούνται σε διαφορετικές ταχύτητες η κάθε μία. Ο πρώτος διάδρομος θα είναι και αυτός με την χαμηλότερη ταχύτητα, με την οποία θα είναι εύκολο να ανέβουν επάνω οι επιβάτες, και θα κινείται με ταχύτητες μόλις 3 μιλίων. Ο δεύτερος διάδρομος θα είναι στα 6 μίλια των ώρα ενώ ο τρίτος θα είναι στα 9 μίλια την ώρα.
       
      Το ενδιαφέρον της ιδέας είναι ότι οι διάδρομοι δεν θα χρειάζεται να σταματούν στους σταθμούς, με τους επιβάτες να ανεβαίνουν επάνω όποτε θελήσουν. Ενώ όταν οι διάδρομοι θα βρίσκονται μέσα σε στοές οι ταχύτητές τους θα αυξάνουν ελαφρά, κάτι που σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν σταματάνε ποτέ, θα κάνουν το ταξίδι πολύ πιο γρήγορο απ' ότι είναι σήμερα.
       
      Η ιδέα όπως φαίνεται και από την φωτογραφία μοιάζει σαν βγαλμένη από ταινία επιστημονικής φαντασίας, όμως όπως είπαμε η τεχνολογία δεν είναι άγνωστη, και μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα. Το μόνο που χρειάζεται είναι -πέρα από τα χρήματα και τις πολιτικές αποφάσεις- και η εξοικείωση του κοινού με τέτοιες μεθόδους μεταφοράς.
       
      Θα πρέπει να συνηθίσουν την ιδέα να περνούν από τον έναν διάδρομο στον άλλο, μιας και μια αντίστοιχη εφαρμογή στον σταθμό των τρένων του Μοντπαρνάς το 2002, ανάγκασε τις αρχές να μειώσουν αισθητά τις ταχύτητες, καθώς υπήρχαν αρκετοί «επιβάτες» που έχαναν την ισορροπία τους. Όπως και να έχει πάντως, η εικόνα μιας τέτοιας υπόγειας μετακίνησης στα έγκατα της πόλης δεν παύει να είναι γοητευτική.
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/world/article/507135/telos-to-metro-erhodai-oi-kuliomenoi-diadromoi/
    11. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Βέβαιος ότι η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά θα τεθεί σε λειτουργία από το 2018 εμφανίστηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας.
       
      Η Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα. Corina Creţu και οι κυρίες Charlina Vitcheva, Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Sabine Bourdy,Προϊσταμένη Διοικητικής Μονάδας της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συνοδευόμενες από τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, κ. Γιώργο Σταθάκη και τον Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, κ. Πάνο Καρβούνη, επισκέφτηκαν στις 20 Μαΐου 2015 το Κέντρο Ελέγχου του Μετρό στο σταθμό Σύνταγμα.
       
      Όπως είναι γνωστό το σύνολο στα μεγάλα έργα Μετρό τόσο στην Αθήνα όσο και τη Θεσσαλονίκη χρηματοδοτούνται από τα αναπτυξιακά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ΕΤΕπ.
       
      Την αντιπροσωπεία υποδέχτηκαν ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Χρήστος Τσίτουρας και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε.,Νίκος Παπαθανάσης οι οποίοι τους ενημέρωσαν για την λειτουργία του Μετρό της Αθήνας, καθώς και για το επενδυτικό πρόγραμμα που υλοποιεί η Αττικό Μετρό Α.Ε.
       
      Στη συνέχεια αντιπροσωπεία υπό την Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα. Charlina Vitcheva και την Προϊσταμένη Διοικητικής Μονάδας της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα. Sabine Bourdy πραγματοποίησαν τεχνική επίσκεψη στο εργοτάξιο του μετρό Νίκαια, συνοδευόμενες από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΜ, κ. Χρήστο Τσίτουρα ο οποίος υποδεχόμενος την αντιπροσωπεία δήλωσε:
       
      «Ενημέρωσα την Επίτροπο κα. Corina Creţu και την αντιπροσωπεία της για το σύνολο των έργων Μετρό και Τραμ, που σχεδιάζει, επιβλέπει και κατασκευάζει η Αττικό Μετρό Α.Ε. σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σήμερα, βρισκόμαστε στον υπό κατασκευή σταθμό «Νίκαια» , όπου εκτελείται το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, περιβαλλοντικό έργο, αυτό της επέκτασης προς Πειραιά. Η κατασκευή του έργου προχωράει με γοργούς ρυθμούς εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού.
       
      Έχουμε την πεποίθηση πως στις αρχές του 2018 οι πολίτες και τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα, θα προσεγγίζουν το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος από τον Πειραιά σε 45 λεπτά»
       
      Η κατασκευή της Επέκτασης της Γραμμής 3, Αγ. Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο ξεκίνησε την 1η Μάρτιου του 2012 και αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο που υλοποιείται σήμερα στην Πρωτεύουσα. Πρόκειται για μια επέκταση συνολικού μήκους 7,6 χλμ. σήραγγας, με 6 νέους Σταθμούς σε περιοχές που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση από τα μέσα σταθερής τροχιάς.
       
      Με την ολοκλήρωση της Επέκτασης προς τον Πειραιά αναμένεται να εξυπηρετούνται ημερησίως περισσότεροι από 130.000 πολίτες. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε €748 εκατ. Τη βασική σύμβαση κατασκευής του έχει αναλάβει Κοινοπραξία Ελληνικών και Ευρωπαϊκών εταιρειών. Το έργο αναμένεται να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό στις αρχές του 2018 και η πρόοδος του εξελίσσεται ομαλά, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ή καθυστερήσεις μέχρι σήμερα, ενώ έχουν ήδη ολοκληρωθεί και οι αρχαιολογικές έρευνες στην περιοχή των εργοταξίων.
       
      Το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (TBM) εκκίνησε τη λειτουργία, το Σεπτέμβριο 2013 από το Φρέαρ Εκκίνησης στην Αγία Βαρβάρα, τον Ιούνιο 2014 αφίχθη στο σταθμό «Αγ. Βαρβάρα», το Νοέμβριο 2014 στο σταθμό «Κορυδαλλός» και στο σταθμό «Νίκαια» στις 24 Απριλίου 2015, εντός χρονοδιαγράμματος.
       
      Κατόπιν μικρής διάρκειας προγραμματισμένης συντήρησης, θα συνεχίσει την πορεία του αθόρυβα και χωρίς όχληση στη λειτουργία της πόλης, προς τον Σταθμό «Μανιάτικα», στον οποίο αναμένεται να φτάσει έως το τέλος του 2015. Σημειώνεται ότι θα κατασκευασθούν συνολικά 6,5 χλμ. σήραγγας της επέκτασης με το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με συμβατικές μεθόδους, μέσω υπόγειας εκσκαφής (NATM).
       
      Σήμερα, περισσότερα από 800 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων εργάζονται στους υπό κατασκευή σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», όπου τα εργοτάξια είναι σε πλήρη ανάπτυξη και αναμένεται μέχρι το πέρας κατασκευής του έργου να απασχοληθούν συνολικά περί τους 2000 εργαζομένους, προκειμένου η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά να τεθεί σε λειτουργία, όπως αναμένεται εντός του 2018.
       
      Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
       
      Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας όσο και για την Εθνική Οικονομία γενικότερα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Se_45_lepta_Peiraias-aerodromio_apo_to_2018/
    12. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Κάθε χρόνο για ένα διήμερο, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό δωρεάν και η πόλη μετατρέπεται σε ένα μεγάλο μουσείο! Στην Αθήνα πραγματοποιείται κάθε άνοιξη και φέτος, τρίτη χρονιά, στις 16-17 Απριλίου.
       
      Το Open House είναι ένας από τους σημαντικότερους διεθνείς θεσμούς για την ανάδειξη και προώθηση της αρχιτεκτονικής. Η ιδέα ξεκίνησε από το Λονδίνο το 1992 και μέχρι σήμερα διαδόθηκε σε πολλές πόλεις ανά την υφήλιο. Η δράση Open House προσκαλεί το ευρύ κοινό να εξερευνήσει και να κατανοήσει την αξία της αρχιτεκτονικής.
       
       
      Κάθε χρόνο για ένα διήμερο, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό δωρεάν και η πόλη μετατρέπεται σε ένα μεγάλο μουσείο, με εκθέματα τα ίδια της τα κτίρια και την αρχιτεκτονική της. Στην Αθήνα πραγματοποιείται κάθε άνοιξη και φέτος, τρίτη χρονιά, στις 15-17 Απριλίου.
       
      Συνολικά, 91 κτίρια και χώροι στην Αθήνα ανοίγουν τις πόρτες τους το Σαββατοκύριακο 16 & 17 Απριλίου και 450 εθελοντές είναι έτοιμοι να σας ξεναγήσουν!
       

       
       
      Η συμμετοχή του κοινού στις ξεναγήσεις γίνεται με την εξής διαδικασία:
       
       
      Μελετάτε το πρόγραμμα
      Επισκέπτεστε τους χώρους που σας ενδιαφέρουν κατά τις επισκέψιμες ώρες του καθενός.
      Περιμένετε τη σειρά σας για να παρακολουθήσετε την ξενάγηση. Η είσοδος γίνεται με σειρά προτεραιότητας (με βάση τον χρόνο άφιξης σε κάθε χώρο, εντός του ωραρίου επίσκεψης) και ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
      Δεν απαιτείται κράτηση για την επίσκεψη.
       
      Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους.
       
      Οι διοργανωτές συνιστούν στους επισκέπτες να προσέλθουν εγκαίρως στα κτίρια που θέλουν να επισκεφθούν, καθώς δεν πραγματοποιούνται ξεναγήσεις μετά τη λήξη του ωραρίου, οπότε αν υπάρχει αναμονή ενδέχεται να μην καταφέρουν να παρακολουθήσουν την ξενάγηση.
       

       

       
      Οι επισκέπτες είναι υποχρεωμένοι να τηρούν και να σέβονται τις ειδικές απαιτήσεις που μπορεί να έχει κάθε χώρος προκειμένου να εισέλθουν σε αυτόν (πχ. απαγόρευση λήψης φωτογραφιών, είσοδος χωρίς παπούτσια ή με πλαστικά σακουλάκια, επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας).
       
      Οι συντελεστές της διοργάνωσης έχουν τη δυνατότητα προτεραιότητας στην παρακολούθηση των ξεναγήσεων.
       
      Δείτε τα 91 κτίρια ΕΔΩ
       
      Πηγή: http://www.enallaktikos.gr/ar24812el-open-house-diimero-dwrean-ksenagisewn-se-91-arxitektonika-aristoyrgimata-tis-athinas.html
    13. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Την Εγνατία Οδό την γνωρίζουμε, είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας ξεκινώντας από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και φτάνοντας στους Κήπους Έβρου. Αυτή η μεγάλη κατασκευαστική κατάκτηση της χώρας δημιουργεί νέες συνθήκες. Σε επίπεδο αναγκών για νέους άξονες σήμερα είμαστε έτοιμοι για μία κατάκτηση που εν πολλοίς ήδη υπάρχει.
       
      Η «Θεσσαλική» Εγνατία Οδός είναι ένας άξονας ο οποίος μπορεί να δώσει μία νέα μεγάλη εμπορική οδό που να συνδέσει το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας με το Λιμάνι του Βόλου και με μία ακτοπλοϊκή σύνδεση με το Λιμάνι της Σμύρνης.Περνά από σημαντικές πόλεις με σημαντικότερες τα Ιωάννινα, τα Τρίκαλα και τη Λάρισα.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος έχει μήκος 310χλμ και είναι κατασκευασμένος κατά 80%, ενώ περιλαμβάνει διαφορετικά τμήματα αυτοκινητόδρομων. Συγκεκριμένα υπάγονται τα τμήματα:
       
      1.Από την Εγνατία Οδό το τμήμα Ηγουμενίτσα-Παναγιά Γρεβενών που είναι ήδη κατασκευασμένο με μήκος 130χλμ.
      2.Από τον Ε65 το τμήμα Εγνατία (Παναγιά-Τρίκαλα που είναι σε μελέτες μήκους 60χλμ.
      3.Τρίκαλα-Λάρισα (ΠΑΘΕ) που είναι ήδη κατασκευασμένο (εκτός μικρών τμημάτων) μήκους 70χλμ.
      4.Λάρισα-Βόλος που είναι ήδη κατασκευασμένο μήκους 50χλμ.
       
      Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ
      Σήμερα η Εγνατία συγκεντρώνει συνολικά την εμπορική κίνηση των οχημάτων από την Τουρκία και περισσότερο από το βόρειο τμήμα της. Η «Θεσσαλική Εγνατία» θα αποτελέσει μία νέα εμπορική δίοδο που ανοίγει διάπλατα το δρόμο σε μια νέα αγορά που σήμερα είναι πρακτικά απαγορευτικός καθώς σκοπός της είναι να ανοίξει διάπλατα την πόρτα στην μεταφορά αγαθών στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη από την Νότια και Ανατολική Τουρκία και κατ` επέκταση από τη Μέση Ανατολή.
       
      Επί της ουσίας η «Θεσσαλική Εγνατία» θα αποτελούσε ένα νέο παράλληλο οδικό άξονα με την Εγνατία που θα απορροφούσε όλη την εμπορική κίνηση από μία αγορά που είναι συνεχώς αυξανόμενη. Σήμερα η συγκεκριμένη αγορά δεν έχει μία κεντρική οδό διέλευσης και είναι κατακερματισμένη.
       
      Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του νέου άξονα η νέα αυτή εμπορική οδός θα προσέλκυε μεγάλο μέρος των εμπορικών μεταφορών από την Τουρκία στην Ευρώπη καθώς:
      -Η χρονοαπόσταση Σμύρνη-Βόλου απαιτεί περίπου 12 ώρες χωρίς κόπο (οδήγηση)
      -Τα 310χλμ απαιτούν περίπου 4 ώρες εύκολης οδήγησης σε κλειστό αυτοκινητόδρομο
       
      Να θυμίσουμε πως με μία μέση ταχύτητα τα 700χλμ της Εγνατίας απαιτούν περίπου 9 ώρες συνεχούς οδήγησης (το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας για φορτηγά είναι 80χλμ) ενώ θα πρέπει να προστεθεί και η οδήγηση στο Τουρκικό οδικό δίκτυο που ανεβάζει την απόσταση κατά πολύ κάνοντας τη Θεσσαλική Εγνατία πολύ ελκυστική σε μία αγορά (νότια και ανατολική Τουρκία) που ούτως ή άλλως θα απέφευγαν να χρησιμοποιήσουν.
       
      Αξίζει να σημειώσουμε πως πριν από ένα χρόνο είχε υπάρξει Ιταλικό ενδιαφέρον για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Βόλου-Σμύρνης και πως σύμφωνα με μελέτη του ΟΛΒ αυτή η σύνδεση αποτελεί τη συντομότερη διαδρομή διασύνδεσης Ευρώπης και Ασίας.
       
      ΤΙ ΛΕΙΠΕΙ
      Στην ουσία, αυτός ο «άξονας» που κάνει χρήση πολλών διαφορετικών αυτοκινητόδρομων, δεν έχει εξασφαλίσει προς το παρόν το βόρειο τμήμα του Ε65, δηλαδή του Τρίκαλα-Εγνατία με μήκος 60χλμ. Αυτό το τμήμα βρίσκεται στο μέσον του άξονα και αποτελεί ένα μεγάλο στόχο για να ολοκληρωθεί συνολικά αυτός ο νέος εμπορικός δρόμος.
       
      Το τμήμα αυτό εμπεριέχεται στα υπό χρηματοδότηση έργα του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 και με πολύ μεγάλη πιθανότητα να κατασκευαστεί καθώς αποτελεί τμήμα του Ε65, αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται σε υλοποίηση αναφορικά με το μεσαίο του τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι την Ξυνιάδα.
       
      Το βέβαιο είναι πως η «Θεσσαλική Εγνατία» θα μας απασχολήσει το επόμενο διάστημα μιας και η αξία της χώρας ως κόμβο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης δημιουργεί συνεχώς νέες ανάγκες και νέες ευκαιρίες. Όσο όμως καθυστερεί η κατασκευή του πιο σημαντικού της τμήματος, αυτό του βόρειου άκρου του Ε65 τόσο το όνειρο του νέου άξονα θα παραπέμπεται στο μέλλον.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/31048-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4%CE%AF%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CE%AC%CF%81%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CE%BA%CE%AE%CF%80%CF%84%CF%81%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CF%82
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.