Jump to content

Lakis Bidis

Members
  • Content Count

    109
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Ουδέτερη

5 Followers

About Lakis Bidis

  • Rank
    Παλιό Μέλος

Contact Methods

  • Skype
    george.labridis

Profile Information

  • Τοποθεσία
    Θρακομακεδόνες, Αττική
  1. Χοντρικά και χωρίς να γνωρίζω πραγματικά στοιχεία, έχω ακούσει από εταιρεία που κατασκευάζει τέτοια συστήματα για 4.000-5.000 Ευρώ/KW. Όποιος γνωρίζει πραγματικά και αναλυτικά στοιχεία, ας τα παραθέσει, ενδιαφέρομαι και εγώ προσωπικά.
  2. Για την ακρίβεια ο 1ος όρος (annealed) σημαίνει ανοπτημένος (ανόπτηση).
  3. Αυτό το "στήσιμο" η συγκεκριμένη εταιρεία, όπως και άλλες μεγάλες εταιρείες του ασφαλιστικού κλάδου, το δουλεύουν εδώ και πολλά χρόνια. Μου έτυχε το ίδιο ακριβώς σκηνικό σε συνεντεύξεις στη συγκεκριμένη εταιρεία και σε άλλη μεγάλη εταιρεία του ασφαλιστικού κλάδου το 1996. Έφτασα τότε στην 3η συνέντευξη, όπου μου αποκάλυψαν ότι για να γίνουν όλα αυτά τα θαύματα έπρεπε να περάσω εκπαίδευση-σεμινάρια για 6 μήνες, κατά τους οποίους όχι μόνο δεν θα αμειβόμουν, αλλά θα πλήρωνα και για τα σεμινάρια από πάνω. Όπως καταλαβαίνετε την "έκανα" με ελαφρά αλλά πολύ γρήγορα πηδηματάκια. Και μη χειρότερα!
  4. Στα όρια είσαι. Αναβάθμιση από ΜΕΚ Β' σε Γ', αίτηση Απρίλιος 2008, βγήκε Αύγουστος 2008 (4 μήνες) και υποτίθεται ότι στις αναβαθμίσεις έχουν περισσότερους υπάλληλους, γιατί έχουν να ελέγξουν και περισσότερη χαρτούρα. @electrical_salonika και @unionfno για τα θέματα τιμών ενοικίασης δείτε εδώ: http://www.michanikos.gr/showpost.php?p=60654&postcount=98. Για ΜΕΚ Α' δεν ξέρω.
  5. Πτου κακά!!! Τα σουβλάκια και τα πηγαινε-ελα θα τα βγάλεις?
  6. Κανονικά όπως τα λέει ο @makap (πολύ σωστός) είναι, αλλά επειδή, όπως γράφει και κάποιος εδώ μέσα, στο Γιουνανιστάν/Ελλαδιστάν ζούμε και εργαζόμεθα, δεν θα έβλαπτε (τουλάχιστον για τους τίτλους) να έκανες και μια δική σου αντιπαραβολή με την πραγματικότητα. Τα πάντα βέβαια είναι σχετικά και με την τιμή που πήρες τη δουλειά, γιατί αν την κρίνεις ο ίδιος ότι είναι χαμηλή, τότε ναι: έλεγχος τίτλων και μεταγραφή στο υποθηκοφυλάκιο είναι θέμα δικηγόρου και συμβολαιογράφου αντίστοιχα. Μη με ρωτήσεις πόσο θα την κοστολογούσα εγώ, δεν έχω ιδέα από τιμές πιάτσας για τέτοιες δουλειές.
  7. 1. Αντιπαράθεση σχεδίων αδείας με πραγματικότητα ("χοντρές" πολεοδομικές παραβάσεις). 2. Πολεοδομία. α) Φάκελος αδείας, πληρωμή αμοιβών-φορολογικών επίβλεψης, αλλαγή επιβλέποντος? β) Τμήμα καταγγελιών-αυθαιρέτων (καταγγελία για πολεοδομική παράβαση-εντολή παύσης εργασιών). 3. ΙΚΑ α) ΑΜΟΕ-Πληρωμή ενσήμων, πόσα έχουν πληρωθεί, πόσα απομένουν. β) Καταγγελία από υπεργολάβο-εργαζόμενο για λειψά μεροκάματα-ένσημα. Αυτά. Δεν μπορώ να θυμηθώ κάτι άλλο, αλλά είμαι σίγουρος ότι κάτι μου διαφεύγει.
  8. Πάντως και μένα που μου έτυχε μια φορά, το ίδια με του @ted78 μου συνέβησαν (ΙΚΑ Θήβας).
  9. Αναφερόμενος πάντα σε δημόσια έργα και σε μεγάλα ιδιωτικά εμπορικής ή τραπεζικής φύσεως, αρκετά τα παραδείγματα ασχέτων ή ημιμαθών μελετητών-μηχανικών κατασκευής. Οι πρώτοι (μελετητές) άσχετοι-ημιμαθείς διαστασιολογούν-σχεδιάζουν-περιγράφουν-προδιαγράφουν κατασκευές παντός είδους που στην ουσία δεν κατασκευάζονται έτσι όπως φαίνονται στα σχέδια ή προδιαγράφονται στα κείμενα. Καμία σχέση με την πραγματικότητα, καμία σχέση με την αντίληψη του χώρου (π.χ. πως να το κάνουμε ένα ηχομονωμένο Η/Ζ 175KVA μαζί με πίνακα μεταγωγής, απαγωγή καυσαερίων, εισαγωγή αέρα με θυρίδα+damper, κλπ., δεν "χωράει" σ' ένα δωμάτιο 2Χ3μ.), του επιπέδου και της επιφάνειας. Όψεις που στην πραγματικότητα είναι τομές και το ανάποδο, οψοτομές που δεν είναι ούτε όψεις, ούτε τομές, κατόψεις που στην πραγματικότητα είναι ανόψεις και το ανάποδο. Οπλισμοί πλάκας Φ12/16,5, υποστυλώματα 40Χ40 με 28 Φ14 (δεν χωράνε ρε παιδί μου). Οδοποιία προδιαγραφών Εθνικής Οδού (ΠΑΘΕ) χωρίς υπόβαση, αποχέτευση ομβρίων σε βάθη >5μ από PVC και όχι από τσιμεντοσωλήνα. Και πάει λέγοντας. Όπως τους αποκαλώ συνήθως: "μελετητές εικονικής πραγματικότητας". Προφανώς είναι (ευτυχώς ακόμα) μειοψηφία, αλλά όχι πολύ μακριά από το 50% (τουλάχιστον στα έργα που έχω συμμετάσχει εγώ). Οι δεύτεροι (μηχανικοί κατασκευής) άσχετοι-ημιμαθείς επιβλέπουν την κατασκευή με γνώμονα μόνο τις πιστοποιήσεις των υπεργολάβων και τον καθορισμό των μετώπων κατασκευής (αν ξέρουν να το κάνουν κι' αυτό). Δεν έχουν ιδέα τι περιγράφουν τα σχέδια και τα κείμενα σε βαθμό που να μην μπορούν να ξεχωρίσουν την γεωγραφική κατανομή των διαφόρων κατασκευών ενός έργου. Η πιο απλή μετατροπή μιας μελέτης επί τόπου του έργου (π.χ. δυσκολία εύρεσης προμήθειας στη μάντρα του υπεργολάβου συγκεκριμένης διαμέτρου ράβδων οπλισμού και μετατροπή της σε άλλη διάμετρο με ισοδύναμο οπλισμό, μετατροπή εδραζόμενης εδαφόπλακας υπογείου με ελαφρές χρήσεις σε αναρτώμενη-αμφιέρειστη πλάκα, κλπ.) τους προκαλεί πανικό, σοβαρό πονοκέφαλο και ναυτία. Κανένα θεωρητικό υπόβαθρο. Με το παραμικρό, τηλέφωνο ή κλήση σε σύσκεψη του μελετητή. Όταν επιχειρούν τροποποίηση της μελέτης οι ίδιοι, σε σοβαρά θέματα, χωρίς ενημέρωση του μελετητή, τραγικά λάθη και παραλείψεις. Σχέση με τα μέτρα ασφαλείας: ανύπαρκτη. Σχέση με τα λεγόμενα "συμβατικά θέματα": ελλιπέστατη. Που είναι καλοί? Απαντήσεις στην υπηρεσία, στην επίβλεψη και στον μελετητή του έργου του τύπου: "δεν χρειάζεται αυτό, ποιος άσχετος το είπε ή το έγραψε" ή "εμείς στην εταιρεία έχουμε φτιάξει 40 αντλιοστάσια και κανένα δεν είχε ........ (ο καθένας συμπληρώνει ότι νομίζει). Όπως τους αποκαλώ συνήθως: "κυνηγοί τσάπας". Δυστυχώς από τη δική μου εμπειρία (στα έργα που έχω συμμετάσχει εγώ) δεν είναι πια μειοψηφία (άνω του 50%). Τελευταία κατηγορία: Επιβλέποντες υπηρεσίας (δημόσιοι υπάλληλοι ή οιωνεί μισθωτοί ιδιωτικών εταιρειών επίβλεψης). Το "μεγάλο πανηγύρι". Συνδυασμός των 2 ανωτέρω κατηγοριών με τα χειρότερα σημεία τους. Ακριβοί στα πίτουρα και φθηνοί στ' αλεύρι, π.χ. ο κόκκος της άμμου επίχωσης να έχει ανώτερη διάμετρο 3 χιλιοστά, ούτε καν 4 ή 5 το πολύ, αλλά όρυγμα (χαντάκι) για υποδομές πλάτους 1,20μ και βάθους >3μ σε σαθρά εδάφη δεν χρειάζεται αντιστήριξη, και άλλα φαιδρά. Προφανώς υπάρχουν πολλοί μηχανικοί που κάνουν σωστά τη δουλειά τους, διαβάζουν, προσπαθούν, ενημερώνονται, είναι υπεύθυνοι, κλπ., αλλά δυστυχώς τα τελευταία χρόνια συναντώ όλο και περισσότερο τα ανωτέρω παραδείγματα. Για μένα, ο ολοκληρωμένος μηχανικός πρέπει να περάσει και να τριφτεί και με τα 2 στάδια (μελέτη και κατασκευή). Για το αν είναι προτιμότερο πρώτα η μελέτη και μετά η κατασκευή, ή το ανάποδο δε νομίζω ότι υπάρχει κανόνας (τουλάχιστον κατά την άποψή μου). Οι παλιότεροι (1970-1980) έλεγαν πρώτα κατασκευή και μετά μελέτη. Στη περίπτωσή μου έγινε το ανάποδο (μάλλον κατά τύχη περισσότερο), αν και ακόμα κάνω κάποιες μελέτες (όχι στατικά πια). Υ.Γ. Οποιαδήποτε ομοιότητα με υπαρκτά πρόσωπα (προφανώς εκτός forum) είναι καθαρά τυχηματική.
  10. Λοιπόν, εν έτη 1995-1996 (4-5 χρόνια μετά την έναρξη επαγγέλματος), το γραφείο (Ο.Ε.) μαζί με συνέταιρο (συνάδελφο μηχανικό), έφτασε στα 20εκ. δραχμές φέσια, ήτοι περίπου 60 χιλιαρικάκια ευρώπουλα, από ακάλυπτες επιταγές του συνεταίρου, πελατών & υπεργολάβων για μελέτες και κατασκευές (κυρίως κατοικίες αλλά και μικρά εμπορικά κτίρια). Ο συνέταιρος "εξαφανίσθηκε" (λέγε με Κόπερφηλντ) και ο Lakis Bidis έμεινε να βολοδέρνει με τις τράπεζες, τα δάνεια και τις ακάλυπτες. Το 1999 η Ο.Ε. έκλεισε και το ατομικό γραφείο απενεργοποιήθηκε εντελώς. Ξεχρέωσα εντελώς το 2004. Από το 1997 δούλευα ταυτοχρόνως ως οιωνεί μισθωτός με ΑΠΥ σε εταιρείες και από το 1999-2000 μόνο έτσι. Από το 2004 που ξεχρέωσα εντελώς, και μετά, δεν ξανα-έκανα ποτέ μόνος μου άδεια-επίβλεψη. Αυτά και εις άλλα με υγεία.
  11. Αν και είμαστε off topic, κάποια από τα παραπάνω που αναφέρεις (π.χ. βενζίνες, χρήση αυτοκινήτου, μείωση αξίας αυτοκινήτου, κλπ.) δεν περνούν ως έξοδα (τουλάχιστον στο 100%) αυτή τη στιγμή στα Β' κατηγορίας βιβλία, που διατηρούμε οι περισσότεροι από εμάς. Το θέμα θέλει ψάξιμο, όταν γίνουν οι αναλυτικές ανακοινώσεις (πιθανώς να συμφέρει πια να πάμε σε Γ' κατηγορίας βιβλία, όπου οι κατηγορίες εξόδων είναι σαφώς περισσότερες από τα Β). Προς το παρόν αρχίστε να περνάτε περισσότερα έξοδα από πριν (π.χ. ΒΕΝΖΙΝΕΣ). Αλλά μάλλον βγήκαμε πολύ off topic.
  12. Και όχι μόνο. Για όσους δεν είδαν ειδήσεις το Σ/Κ ή δεν άκουσαν ραδιόφωνο σήμερα: Τέλος στην αυτοτελή φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών, συμπεριλαμβανομένων και των μηχανικών, δηλαδή τέλος οι Σ.Κ.Κ. (συντελεστές καθαρού κέρδους). Έσοδα-έξοδα, ή στην χειρότερη φορολόγηση 100% σε σκέτα ακαθάριστα έσοδα, θα δούμε στη συνέχεια τι από τα 2. Στα φανάρια μας βλέπω, για καθαρισμό μπαρμπρίζ με φωτοαντίγραφα των επαγγελματικών μας (σας, τους, των) τίτλων.
  13. Off topic @mred-akias με παρεξήγησες, προφανώς να ζήσει ο @Brutagon και η σύντροφός του και καλούς απογόνους. Άλλωστε, το γεγονός ότι το μεσαίο μου όνομα έχει εξελιχθεί εδώ και πολλά χρόνια σε Murphy (από το γνωστό νόμο) δεν σημαίνει ότι πρέπει να συμβαίνει το ίδιο και στους υπόλοιπους. Επίσης, λέμε και καμιά μα@@@ία να περνάει η ώρα και να ευθυμούν οι συνάδελφοι (thanks @Αλέξανδρος). Πάντως @Brutagon, όταν προκύψει ο 1ος απόγονος (αγόρι ή κορίτσι), στείλε Π.Μ. για να σου πω τα μυστικά πως να δουλεύεις χωρίς να κοιμάσαι!!! Off topic τέλος.
  14. off topic Υποθέτω ότι το σκέφτηκες καλά το θέμα και το αποφάσισες, γιατί σου μιλάω εκ πείρας, εκτός από το δίπλωμα πολιτικού μηχανικού, το M.Sc., το Μ.Ε.Κ., το Μ.Ε.Ε.Π., και διάφορα άλλα κ@@όχαρτα έχω και ένα που γράφει επάνω "ΔΙΑΖΥΓΙΟΝ". off topic τέλος on topic: Συκιά Κορινθίας τον Αύγουστο για 8 μέρες, με τις κόρες μου (3,5 χρονών και 17 μηνών) και την γυναίκα μου (2ος γάμος, το επανέλαβα το λάθος ). Έχω κι άλλη "άδεια" αλλά για οικονομικούς λόγους (σφίξαμε πολύ τα ζωνάρια φέτος παληκάρια) και επειδή τα παιδιά είναι "δύσκολα" (μικρή ηλικία, η μεγάλη ζηλεύει παθολογικά τη μικρή, κλπ.), στο υπόλοιπο αδείας θα κάνω επισκευές-μικροδουλειές στο σπίτι.
  15. Αλοίμονο, σαφέστατα και γίνεται δημόσια δεκτή η συγγνώμη σου. Για να πω την αλήθεια, το είχα ξεχάσει το θέμα. Το θυμήθηκα σήμερα όταν βρήκα στο inbox το mail από την ιστοσελίδα του Michanikos.gr με την ειδοποίηση από εσένα. No harm done. Φιλικά, Lakis Bidis
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.