Μετάβαση στο περιεχόμενο

cv01302

Core Members
  • Περιεχόμενα

    219
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

2 Ακόλουθοι

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    /usr/src
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

cv01302's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done

Recent Badges

68

Φήμη στην κοινότητα

  1. Ήδη άρχισαν τα πρώτα τηλέφωνα να σκάνε από πελάτες σε εκτός σχεδίου αλλά υπό ένταξη, πανικοβλημένοι λόγω προθεσμιών. Πραγματικά δεν το είχα πάρει χαμπάρι (και κανείς από τους γνωστούς μου συναδέλφους) και ας υπάρχει καιρό το ΦΕΚ. Ελπίζω να δώσουν παράταση και -κυρίως- διευκρινίσεις
  2. Καλημέρα και καλή εβδομάδα συνάδελφοι. Θέλει πελάτης μου να κατεδαφίσει ένα τμήμα της pilotis (κοινόχρηστη) που αυθαίρετα έκλεισε και μετέτρεψε σε κατοικία 30 τμ (άρα κατ 4) το 1990. Θα πρέπει να κάνω έλεγχο σε όλα τα κοινόχρηστα τμήματα της πολυκατοικίας για να προβώ τελικώς σε κατεδάφιση του συγκεκριμένου μέσω 4495 και έγκριση εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης?
  3. ΕΕΔΜΚ: λβ) "επεμβάσεις στις όψεις κτιρίων για την τροποποίηση ή τη διάνοιξη νέων ανοιγμάτων, εφόσον δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός και οι επεμβάσεις δεν αντίκεινται σε ειδικότερες διατάξεις". Άρα δεν υπάρχει θέμα με τα νέα κουφώματα και την διπλή θύρα εισόδου. ιζ) "εσωτερικές διαρρυθμίσεις, καθώς και εργασίες αλλαγής χρήσης για τις οποίες σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.4067/2012, όπως ισχύει, δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται προς το δυσμενέστερο τα φορτία και η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας σύμφωνα με τον ΕΑΚ". Διαρρυθμίζονται τα πάντα εσωτερικά με ταυτόχρονη αλλαγή χρήσης. Μία είναι η ιδιοκτησία, δεν ξέρω αν θεωρείται οριζόντια ή όχι. Στην περίπτωση που δεν θεωρείται, τότε δεν χρειάζεται να γίνει κάτι παραπάνω και θεωρείται τοις πράγμασι διαχωρισμός. Στην περίπτωση που θεωρείται, τότε: λστ) "διαχωρισμό οριζόντιων ιδιοκτησιών". Είναι πλέον έτοιμο λόγω των από πάνω - δεν αλλάζει κάτι. Και διαβάζοντας λίγο παραπάνω τα εδάφια στον υπόλοιπο νόμο, πάντα κάνει λόγο για διηρημένη ιδιοκτησία σε περίπτωση που υπάρχει σύσταση οριζοντίων. Πρόβλημα θα είχα αν έλεγε "διαχωρισμό οριζόντιας διηρημένης ιδιοκτησίας". Ναι, δεν είναι ξεκάθαρο, ναι θα ήθελα να το έλεγε ως "διαχωρισμό αυτοτελούς χώρου", δεν θα κάτσω όμως να λύσω τις ασάφειες του 4495. Αυτό που θα κάνω είναι να φτιάξω καλύτερα τον τίτλο της ΕΕΔΜΚ
  4. Αποφάσισα να το πάω τελικώς με ΕΕΔΜΚ ως "Αλλαγή χρήσης ισογείου καταστήματος (βάσει αδείας ΤΑΔΕ) και διαχωρισμό αυτού σε δύο κατοικίες" ώστε να "παρακάμψω" ενδεχόμενο πρόβλημα στο λεκτικό της οριζόντιας ιδιοκτησίας αλλά και να συμπεριλάβω και τα νέα κουφώματα καθώς δεν θα γίνουν μόνο εσωτερικές διαρρυθμίσεις. Επομένως τακτοποίηση -> ΗΤΚ -> ΕΕΔΜΚ -> Ενημέρωση φακέλου -> Τροποποίηση ΗΤΚ -> Σύσταση -> Τροποποίηση ΗΤΚ. Κρατάω μια επιφύλαξη μήπως μπορώ να αποφύγω την 1η καταχώριση ΗΤΚ (λόγω τακτοποίησης) και ξεκινήσω την ΗΤΚ αμέσως μετά την ενημέρωση φακέλου, μιας και οι εργασίες αυτές θα γίνουν καπάκι η μία μετά την άλλη. Σας ευχαριστώ για τις συμβουλές σας!
  5. Θα ήθελα πολύ να συμφωνήσω, καθώς αυτό μου λύνει τα χέρια. Δυστυχώς όμως δεν πιστεύω ότι είναι σωστή η ερμηνεία αυτή. Στον ίδιο νόμο, όλες οι αναφορές σε οριζόντια ιδιοκτησία αναφέρονται σε σύσταση (π.χ. τα αυθαίρετα κατηγορίας 1 πάνε απαραιτήτως ανά οριζόντια ιδιοκτησία όταν υπάρχει σύσταση). Ειδικά δε, στο άρθρο 29 παρ 1 (οικοδομικές άδειες), αναφέρει ρητά ότι ο έλεγχος στον προϋπολογισμό €25000 γίνεται ανά οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία. Άλλο αυτοτελής χώρος, και άλλο οριζόντια ιδιοκτησία. Αν στην ΕΕΔΜΚ έγραφε "διαχωρισμός αυτοτελών χώρων" τότε ναι, δεν υπάρχει θέμα. Η ερώτηση τελικώς είναι η εξής: Μπορώ να κάνω διαχωρισμό τμήματος κτιρίου με ενημέρωση φακέλου αδείας του 1978, όταν στο κτίριο δεν έχει γίνει σύσταση, μιας και ισχύουν οι προϋποθέσεις για την ενημέρωση? "τροποποιήσεις των μελετών, εφόσον δεν μεταβάλλονται τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης, όγκου, ύψους, οι πλάγιες και οπίσθιες αποστάσεις και ο υπολογισμός των αναγκών σε χώρους στάθμευσης (άρθρο 39 παρ.3β) του διαγράμματος κάλυψης" ?
  6. Καλησπέρα συνάδελφοι, Σε τετραόροφο κτίριο κατοικιών όπου το ισόγειο είναι κατάστημα (όπως περιγράφεται σε άδεια 1978, ο Α' όροφος κατοικία βάσει ίδιας άδειας, Β/Γ όροφοι μεζονέτα βάσει αδείας 2001), επιθυμεί ο ιδιοκτήτης να προβεί 1) σε αλλαγή χρήσης από κατάστημα σε κατοικία και 2) σε διαχωρισμό του χώρου αυτού σε δύο αυτόνομους. Το κατάστημα έχει δικιά του είσοδο, ουσιαστικά το κλιμακοστάσιο της πολυκατοικίας εξυπηρετεί τα δύο διαμερίσματα Α ορόφου και μεζονέτας Β/Γ. Αν και είναι ένας ο ιδιοκτήτης σε όλο το ακίνητο, δυστυχώς δεν υπάρχει σύσταση, επομένως δεν μπορώ στην παρούσα φάση να εκδώσω ΕΕΔΜΚ, καθώς ο νόμος αναφέρεται σε διαχωρισμό οριζόντιας ιδιοκτησίας. Για τα πρακτικά, υπάρχουν αυθαιρεσίες στο ακίνητο (λεβητοστάσιο στον ακάλυπτο και κάτι κλεισίματα Η/Χ στην μεζονέτα) οι οποίες θα τακτοποιηθούν σε έναν φάκελο. Πιστεύετε ότι με ενημέρωση φακέλου -μετά την τακτοποίηση- καλύπτομαι, μιας και πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις του άρθρου 42, παρ 10 του 4495/17, για να προχωρήσω ταυτόχρονα στην "αλλαγή χρήσης και διαχωρισμό τμήματος κτιρίου" ? Θα ήθελα να αποφύγω τακτοποίηση ακινήτου -> ΗΤΚ -> σύσταση οριζοντίων -> ΕΕΔΜΚ για διαχωρισμό οριζόντιας (κατάστημα) και ταυτόχρονη αλλαγή χρήσης -> εκ νέου τροποποίηση στην σύσταση
  7. Θα πρέπει να ανατρέξεις στον αντίστοιχο πίνακα excel και να δεις αν αναφέρεται συγκεκριμένη δημοτική η κοινοτική ενότητα. Αν όχι, τότε αναφέρεται στο σύνολο του Δήμου. Και ναι, με την πληρωμή του παραβόλου γίνεται η υπαγωγή
  8. Καλημέρα Δημήτρη, ναι καί σε αυτό αναφέρομαι αλλά το Ντράφι επλήγει το 2019 (άρα το άρθρο 90 στο 4915 δεν περιλαμβάνει -θεωρητικά- τις περιοχές για το έτος αυτό καθώς γράφει ξεκάθαρα για περιοχές που κηρύχθηκαν το 2020 και 2021). Βεβαίως, υπάρχει και το έγγραφο ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓΧΣΑΠ/29467/1074 με ημερομηνία 29/03/2021, προγενέστερο του 4915/24-3-2022, στο οποίο "..εμπεριέχεται το σύνολο των περιοχών που βρισκόταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κατά το έτος 2020, καθώς ο σκοπός του νομοθέτη ήταν να περιλάβει το σύνολο αυτών στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης και όχι μόνο αυτών των οποίων η πράξη κήρυξης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πραγματοποιήθηκε εντός του έτους 2020 ". Οκ, σκοπός του νομοθέτη ήταν αυτός τότε, εξ'ού και το έγγραφο (που δεν είναι νόμος παρά μια ενημέρωση..). Γιατί στις 24-03-2022, δεν συμπεριέλαβε και το 2019? Άλλαξε ο σκοπός του? Το ξέχασε? Ισχύει τελικά και για το 2019? Η "ενημέρωση" είναι πιο ισχυρή από το νόμο? 1) Αν ναι: Χρήση 4915/24-03-22 (Άρθρο 90) -> Οριζόντια παράταση για ΟΛΕΣ τις πληγείσες περιοχές από 2019 έως 2021 -> 24/03/2023 2) Αν όχι: Χρήση ΦΕΚ 251Α/2021 (Άρθρο 73) -> Παράταση ημερομηνία λήξης βάσει περιοχής, όπου για το Ντράφι έληγε 26/07/2021 -> 26/07/2022 Ποια είναι η νομική σου γνώμη?
  9. Έπιασα γραμμή τελικά στο ΤΕΕ, δεν με ικανοποίησαν οι απαντήσεις τους όμως καθώς μου είπαν ότι ΟΛΕΣ οι περιοχές έχουν πάρει παράταση μέχρι τέλος Δεκεμβρίου 2022. Δεν ξέρω σε ποιο νόμο το στηρίζουν, ο πιο πρόσφατος πάντως (ΦΕΚ 63Α/24-03-2022, άρθρο 90, παρ 1ε), δίνει οριζόντια παράταση 1 έτος από την ημερομηνία έκδοσης άρα 24-03-2023 (προφανώς πέραν του Δεκεμβρίου 2022). Επίσης δεν απάντησαν γιατί στην τελευταία στήλη στο πιο πρόσφατο excel (πληγείσες περιοχές κηρυγμένες το 2021), εμφανίζονται όλες οι περιοχές με λήξη 2022, μη κάνοντας χρήση του παραπάνω ΦΕΚ όπου θα έπρεπε να εμφανίζεται η ως άνω οριζόντια ημερομηνία με έτος 2023. ΜΠΑΧΑΛΟ και που προφανώς δεν φταίει το ΤΕΕ καθώς αυτοί οι πίνακες βρίσκονται στο ΥΠΕΝ. Προσωπικά θα το ξεκινήσω τώρα καθώς σε 3 βδομάδες λήγει -θεωρητικά- .
  10. Είναι προφανώς κρυφή γνώση , ή μάλλον καλύτερα, επτασφράγιστο μυστικό. Προσφάτως ανέβασε το ΤΕΕ νέο αρχείο excel στο οποίο -εκτός του ότι απουσιάζουν εντελώς οι πληγείσες περιοχές 2019 και 2020- , η τελευταία στήλη για την ημερομηνία λήξης δεν είναι ενημερωμένη και δεν αναγράφεται πουθενά το έτος 2023. Τί να πρωτοπείς.. Έχω στείλει και email αλλά δεν έχω πάρει απάντηση ακόμα. Αν δω ότι δεν, μάλλον θα πάρω ΥΔ από τον ιδιοκτήτη για αποποίηση δικιάς μου ευθύνης ώστε να το εντάξουμε στις επόμενες 3 βδομάδες στο σύστημα. Πιστεύω όμως ότι ακόμα και λάθος να ήταν, δηλαδή να μην προβλεπόταν η ένταξη ακόμα και σήμερα, όταν με το καλό ενεργοποιηθεί ξανά η κατ 5, δεν θα πάνε χαμένα τα λεφτά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα πληρώσουν περισσότερα καθώς χάνουν την ευνοϊκή έκπτωση (μάλλον, μη-αύξηση λόγω εξαμήνων) + όλο και κάποιο τυράκι επιπλέον θα βάλουν για να μην τσινίσει το ΣΤΕ
  11. Το γνωρίζω, έκανα τον ιδιοκτήτη/διαχειριστή πολυκατοικίας, εξ' ου και τα εισαγωγικά Επίσης, μίλησα με το support του προγράμματος και μου είπαν ότι λόγω άρνησης ελεγκτών δόμησης (γιατί άραγε??), υπάρχουν βλέψεις το 400αρι να επεκταθεί και στους υπόλοιπους ιδιώτες μηχανικούς
  12. Καλή τύχη στους συναδέλφους που θέλουν να ασχοληθούν με το πρόγραμμα και θα πρέπει να ειδοποιήσουν τους ιδιοκτήτες ότι θα πρέπει να ελέγξουν πρώτα ΟΛΟ το κτίριο (άρα όλες τις οριζόντιες + κοινόχρηστα) για τυχόν αυθαιρεσίες οι οποίες θα πρέπει πρώτα να τακτοποιηθούν, για να μπορέσει να ξεκινήσει η διαδικασία έκδοσης ΕΕΔΜΚ.. + "Μα εγώ άκουσα αμοιβή μηχανικού 400 για την όλη διαδικασία"
  13. Ναι σωστά, 900 το είχα αρχικώς υπολογίσει αλλά είχα και μια υπόνοια για 1200. Ευχαριστώ!
  14. Καλημέρα και πάλι! Πήρα την διαπιστωτική πράξη από τον Δήμο Χαλανδρίου, αναφέρει ότι η έκταση των περιοχών για τις οποίες οι ΤΖ υπερβαίνουν τα 2200 είναι μικρότερη του 10%. Αυτό με οδηγεί στα 900 επομένως. Υπόψιν παράλληλα ζήτησα το εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ του 2016 από τον ιδιοκτήτη, βλέπω ότι χρησιμοποιήθηκε 1200 για τον υπολογισμό αλλά αυτό είναι λογικά αποκλειστικά για τον ΕΝΦΙΑ και τον τρόπο υπολογισμού. Εγώ θα κινηθώ με 900 για τον 4495, έχοντας ως αποδεικτικό την διαπιστωτική πράξη, σωστά?
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.