Jump to content

Toxus1

Members
  • Content Count

    118
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

21 Καλή

1 Follower

About Toxus1

  • Rank
    Παλιό Μέλος

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Ενδιαφέροντα
    Μαθηματικά / Μηχανική / Σκάκι / Ποδόσφαιρο / Βιβλία
  • Επάγγελμα
    Επαγγελματίας Τεχνικού Κλάδου
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Recent Profile Visitors

2,116 profile views
  1. ...να συμπληρώσω μόνο ότι η συγκεκριμένη υπομονάδα αφορά τις ελαστικές -δυναμικές- μεθόδους (καθολικό δείκτη q ή τοπικούς δείκτες m), δεν εμπεριέχει δηλαδή την pushover ή χρονοιστορίες.
  2. Time Left: 1 month and 4 hours

    • FOR SALE
    • USED

    Πωλούνται διάφορα βιβλία που σχετίζονται με τις σπουδές και το επάγγελμα του Πολιτικού Μηχανικού. Τα συγκεκριμένα βιβλία πρακτικά είναι σε άριστη κατάσταση (σαν καινούρια - δεν υπάρχουν σημειώσεις ή φθορές), με εξαίρεση το "Πολεοδομικός Σχεδιασμός" που παρατηρώ ότι κινδυνεύει να ανοίξει στη μέση (αν και αχρησιμοποίητο). 1) Γραμμική Άλγεβρα --> 10 ευρώ 2) Εισαγωγή στην Αριθμητική Ανάλυση --> 12 ευρώ 3) Εισαγωγή στη Θεωρία Πιθανοτήτων και Στατιστική --> 4 ευρώ (από το βιβλίο αυτό έχουν αφαιρεθεί οι πίνακες στο τέλος του βιβλίου, εξού και η χαμηλή τιμή) 4) Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής --> 8 ευρώ 5) Πολεοδομικός Σχεδιασμός --> 8 ευρώ 6) Το Ωπλισμένον Σκυρόδεμα - Τόμος Α (Καλευράς) --> 10 ευρώ 7) Κατασκευές και Θεμελιώσεις από Ωπλισμένο Σκυρόδεμα --> 12 ευρώ 8) Σιδηρές Κατασκευές - Τόμος ΙI (Βάγιας-Ερμόπουλος-Ιωαννίδης) --> 25 ευρώ Επίσης υπάρχουν οι ακόλουθες σημειώσεις υπό τη μορφή βιβλίου ή απλά δεμένες. 1) Σειρές και Μετασχηματισμοί Fourier - Συνοριακά Προβλήματα (Σταυρακάκης, 2002) --> 3 ευρώ 2) Προβολική Γεωμετρία (Μαρκάτης, 1994) --> 2.5 ευρώ 3) Σημειώσεις Τεχνικής Μηχανικής ΙΙ (Βαρδουλάκης, 1997) --> 3 ευρώ 4) Σημειώσεις για τα Εργαστήρια Πειραματικής Αντοχής Υλικών (Πρασιανάκης-Κουρκουλής, 1998) --> 2.5 ευρώ 5) Στατική των Ραβδωτών Φορέων, Τόμος Ι (Αρμενάκας, 1984) --> 4 ευρώ 6) Επίλυση και Σχεδιασμό των Γραμμικών Φορέων με τη Θεωρία της Πλαστικότητας (Βαρκαράκης, 1981) --> 4 ευρώ 7) Μαθήματα Δυναμικής Αναλύσεως Ραβδωτών Φορέων (Κατσικαδέλης, 1984) --> 3 ευρώ Ωπλισμένο Σκυρόδεμα (Τάσιος-Γιαννόπουλος-Τρέζος-Τσουκαντάς, 1994) --> 3 ευρώ 9) Προεντεταμένο Σκυρόδεμα (Τάσιος-Γιαννόπουλος-Τρέζος-Τσουκαντάς, 1991) --> 4 ευρώ 10) Κεφάλαια Γεωλογίας Μηχανικού Ι - Βοήθημα για τις Ασκήσεις (Μαρίνος-Διαμαντής, 1993) --> 2.5 ευρώ 11) Κεφάλαια Τεχνικής Γεωλογίας (Μαρίνος, 1998) --> 4 ευρώ 12) Θαλάσσια Υδραυλική (Μουτζούρης, 1999) --> 3 ευρώ 13) Σχεδιασμός Αστικών Δικτύων Αποχέτευσης (Κουτσογιάννης, 1993) --> 3 ευρώ 14) Στοιχεία Δικαίου (Χατζοπούλου-Νταλή-Κουτσομητόπουλος, 1990) --> 2.5 ευρώ Τέλος, υπάρχουν και κάποιες σημειώσεις εκτυπωμένες που θα μπορούσα να δώσω ως "δώρο" σε κάθε αγορά. Γενικώς υπάρχουν και άλλα βιβλία που θα μπορούσα να διαθέσω σε χαμηλές τιμές (κάποια με σημειώσεις ή φθορές, οπότε η τιμή θα είναι συμβολική ή και δωρεάν υπό τη μορφή δώρου), απλά δεν έχω μπει στη διαδικασία να ψάξω. Τα παραπάνω βιβλία και σημειώσεις τα έχω 2 ή 3 φορές, γι' αυτό δίνω τα παραπάνω αντίτυπα. Απλά λυπάμαι να τα δώσω τελείως τσάμπα. Περισσότερες πληροφορίες με π.μ. ΥΓ. Προς διαχειριστές: Θα προσπαθήσω να ανανεώνω τη λίστα με τα βιβλία/σημειώσεις, όταν έχω χρόνο. Εάν υπάρχει πρόβλημα με αυτό παρακαλώ να με ενημερώσετε.

    NO VALUE SPECIFIED

  3. Ο συνάδελφος pirsogiannis σου πρότεινε να κάνεις περιμετρικά κρέμαση 20 εκατοστά κάτω από την πλάκα, πάχους 10 εκατοστών. Έτσι είναι ξεκάθαρο ότι η κρέμαση θα είναι απλά φορτίο, που προφανώς δε θα βάλεις καν στο προσομοίωμά σου. Θέλει απλά μία κατασκευαστική λεπτομέρεια στα σχέδια. Οι πλάκες θα λυθούν ως πρόβολοι, ενώ και τα φουρούσια θα είναι περιττά.
  4. ...πιστεύω πως πρέπει να εξετάσεις εάν οι μεγάλου ανοίγματος αμφιέρειστες δοκοί (που μάλιστα εδράζονται σε ενδόσιμες στηρίξεις, δηλαδή ούτε καν αμφιέρειστες δεν είναι), εάν λοιπόν αυτές οι δοκοί είναι όντως πιο άκαμπτες από τον πρόβολο που υποτίθεται ότι θα στηρίξουν. Μήπως στην πράξη αυτές θα στηριχτούν (αναρτηθούν) από τον πρόβολο; Για να το εξετάσεις αυτό, θα πρέπει να υπολογίσεις (με όποιον τρόπο) την βύθιση που έχει η αμφιέρειστη δοκός στο μέσον της και να τη συγκρίνεις με τη βύθιση του προβόλου στο άκρο αυτού. Στη θέση σου, θα έλυνα και θα όπλιζα τον πρόβολο ως πρόβολο με επιπλέον φορτίο στην άκρη (βάζοντας και κάτω οπλισμό), και την αμφιέρειστη δοκό όπως την έχεις στο σχήμα. Στην πράξη θα γίνει κάτι ενδιάμεσο, ενώ εσύ θα τα έχεις διαστασιολογήσει/οπλίσει επί τω δυσμενέστερω και τα δύο. Εάν έχεις τη δυνατότητα να προσομοιώσεις την πλάκα με πεπερασμένα στοιχεία, θα έχεις μία πιο καθαρή εικόνα. Ωστόσο, συμφωνώ με το σκεπτικό του tetris. Εάν ο αρχιτέκτονας θέλει να δημιουργήσει και έχει απαιτήσεις που εσύ θεωρείς τραβηγμένες, μπορείς κάλλιστα με τη σειρά σου είτε να απαιτήσεις να υπογράψει εκείνος και τη στατική μελέτη είτε να ζητήσεις π.χ. αρκετά μεγαλύτερη αμοιβή από την αρχική συμφωνία σας, διότι τόσο η δυσκολία της στατικής μελέτης όσο και οι αβεβαιότητες αυξάνουν.
  5. Στους παραπάνω υπολογισμούς, λάβε υπόψη ότι στην Ve,u θα βάλεις τη μάζα που είχε ληφθεί στην αρχική μελέτη συμπεριλαμβανομένης της όποιας πρόβλεψης είχε γίνει. Η πρόβλεψη θα μπορούσε να είναι 2 ή 3 όροφοι, ενώ εσύ τώρα να κάνεις προσθήκη 1 ορόφου. Γι' αυτό άλλωστε γράφει παραπάνω στο ΦΕΚ ότι η προσθήκη "περιορίζεται σε κατάλληλο αριθμό ορόφων".
  6. Μάλλον δεν μπορείς να αποφύγεις τον έλεγχο υφισταμένου...όμως όλα είναι στην κρίση του Μηχανικού, ειδικά από τη στιγμή που δεν αναφέρεται κάτι ρητώς. Δες όμως το εξής, αμέσως στην επόμενη σελίδα από το σημείο που κοιτάζεις, το οποίο είναι και γενικότερo: Σημείωση 2 Ο όρος "πλήρη πρόβλεψη προσθήκης" που προαναφέρεται σημαίνει ότι όλοι οι όροφοι της προσθήκης πρέπει να έχουν συμπεριληφθεί στο στατικό προσομοίωμα της μελέτης του υπάρχοντος κτιρίου. Λογικό είναι ότι, εφόσον αλλάζεις το στατικό χαρακτήρα της προσθήκης εν σχέσει με εκείνον της πρόβλεψης, μάλλον πρέπει να ελέγξεις το υπάρχον. Ανάλογο θέμα ίσως θα δημιουργούνταν εάν π.χ. γίνει προσθήκη σε τμήμα του κτιρίου. Βέβαια πάντα υπάρχει ο αντίλογος ότι π.χ. η πραγματοποιούμενη προσθήκη είναι τελικά ελαφρότερη της πρόβλεψης. Εξαρτάται από το Μηχανικό και την κρίση του, όπως προείπα. Τουλάχιστον έτσι το βλέπω εγώ.
  7. Δεν έδωσες καμία εσφαλμένη εντύπωση φίλε μου, μην ανησυχείς. Πολύ σωστά μίλησες. Απλά ο καθένας εστιάζει και απομονώνει το κομμάτι που τον ενδιαφέρει περισσότερο, ανάλογα και με τις προσωπικές του εμπειρίες και ανησυχίες. Άλλωστε όχι μόνο τα χρήματα αλλά και οι ευθύνες, το άγχος, η αίσθηση αναγνώρισης και σεβασμού, η αίσθηση της συμμετοχής στα μεγάλα έργα που αναφέρεις, το πάθος για το συγκεκριμένο επάγγελμα, όλα αυτά και πολλά άλλα είναι υποκειμενικά και σχετικά.
  8. Πάρα πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά. Το φαινόμενο είναι τελικά παγκόσμιο και όχι μόνον ελληνικό, όπως πίστευα παλαιότερα. Ο φίλος Ashraf τα λέει μια χαρά: https://www.youtube.com/watch?v=zdgwy9pPmr8 https://www.youtube.com/watch?v=X3fBpujvycY
  9. Ωραία, απλά μία τελευταία παρατήρηση. Δεν γνωρίζω πόσους ορόφους έχει το υπάρχον ούτε το συγκεκριμένο φορέα, αλλά δεν είμαι βέβαιος ότι ο μεταλλικός φορέας είναι η βέλτιστη λύση. Θα συναντήσεις μία σειρά από προβλήματα, όπως είναι η τοποθέτηση συνδέσμων δυσκαμψίας, η μη συμμετρική τοποθέτηση στύλων γιατί στο μπετονένιο θα υπάρχουν π.χ. φουρούσια, και διάφορα άλλα όπως η ενσωμάτωση των αγκυρίων. Επιπλέον, ο μεταλλικός φορέας αυτομάτως ακυρώνει τον καν.επε. ο οποίος αφορά κατασκευές αμιγώς από σκυρόδεμα. Επομένως ξεχνάς επιλύσεις όπως είναι η pushover και οι συντελεστές m, δηλαδή πας υποχρεωτικά με χρήση του συντελεστή q. Θα γλιτώσεις βέβαια σημαντικό βάρος, αλλά αυτό μπορεί να γίνει και με άλλους τρόπους, όπως η κατασκευή στύλων-δοκών από σκυρόδεμα και επικάλυψη μία ελαφριά ξύλινη στέγη, καθώς και ελαφρά διαχωριστικά. Έτσι παράλληλα διατηρείς το στατικό χαρακτήρα του υπάρχοντος. Δοκίμασε να "στήσεις" μεταλλικό φορέα και θα καταλάβεις τους προβληματισμούς μου. Από την άλλη πλευρά, εάν ο σκελετός από σκυρόδεμα έχει συμμετρία στη θέση των στύλων, εάν μπορείς να συνεργαστείς εξαρχής στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και εάν η στέγη δεν έχει μεγάλους εξώστες, ο μεταλλικός σκελετός μπορεί πραγματικά να είναι καλή λύση.
  10. Έχμ, διάβασε το ΦΕΚ περί προσθηκών. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση προσθήκης σε υφιστάμενο προ του 85 και απαλλαγή. Ας έχει 10 ορόφους πρόβλεψη και εσύ υλοποιείς τον 1. Απαλλαγή σημαίνει έλεγχος των προϋποθέσεων απαλλαγής κατά περίπτωση και εν συνεχεία έλεγχος μόνο της προσθήκης, με τους τότε κανονισμούς όπως είπαμε. Οι προϋποθέσεις ίσως περιλαμβάνουν υπολογισμό τέμνουσας βάσης, ανάλογα με τον κανονισμό του υφισταμένου. Μην συγχέεις την προσθήκη με τις αλλαγές χρήσης / μετατροπές, που περιγράφονται στο β' μέρος του ΦΕΚ. Εάν κάνεις προσθήκη σε υφιστάμενο προ του 85, τότε 100% απαιτείται έλεγχος του συνόλου με καν.επε. Τέλος, για την συγκεκριμένη περίπτωση, εξαρτάται από εσένα. Θα κληθείς να γράψεις μία έκθεση αυτοψίας (ή τεχνική έκθεση καν.επε., βάφτισέ την όπως θες). Εκεί θα πρέπει να αναφέρεις εάν εφαρμόσθηκε η αρχική μελέτη ή όχι. Εάν πεις ναι μεν αλλά, θα πρέπει να ισχυριστείς ότι η διαφοροποίηση επηρεάζει μόνο τοπικά το φορέα. Ισχύει αυτό; Κανονικά πρέπει να ξαναγίνει μελέτη αφού προστέθηκαν κολώνες. Ίσως μπορείς να πεις ότι η επέμβαση έγινε εκ των υστέρων, χωρίς μονολιθική σύνδεση. Στο μοντέλο για την προσθήκη δε θα βάλεις τις κολώνες αυτές;
  11. Καλημέρα. Καταρχήν, οι μελέτες στατικής επάρκειας αφορούν υφιστάμενες κατασκευές. Δε νοείται να συμπεριλάβεις "πρόβλεψη" σε μία τέτοια μελέτη με απώτερο στόχο να αποφύγεις τον καν.επε. Γνώμη μου. Πάμε παρακάτω. Το 3-σέλιδο που ερμηνεύει τις μελέτες στατικής επάρκειας είναι κακογραμμένο. Η πλειοψηφία των αυθαιρέτων κατασκευών απαλλάσσεται, τώρα για τις υπόλοιπες που τελικά απαιτείται δεν νομίζω ότι πρέπει να εξαντλήσουμε την αυστηρότητά μας. Παραδοχές υλικών σύμφωνα με τις διαδικασίες του καν.επε., αλλά οι συντελεστές και όλα τα υπόλοιπα σύμφωνα με τους τότε κανονισμούς, εφόσον τελικά συντάσσεις τη μελέτη σύμφωνα με αυτούς. Φυσικά αυτή είναι η γνώμη μου και ο τρόπος αντιμετώπισης στον οποίο έχω καταλήξει. Για την τελευταία σου απορία, αυτό καταλαβαίνω κι εγώ, ότι δηλαδή εφόσον υπάρχει απαλλαγή από τον έλεγχο υπάρχοντος τότε η προσθήκη θα γίνει με τους τότε κανονισμούς. Λογικό, δεν έχει νόημα να κάνεις το δώμα με Ευρωκώδικες όταν η Pilotis έχει χτιστεί 20 χρόνια πίσω. Η φιλοσοφία είναι η ενιαία αντιμετώπιση του φέροντα οργανισμού, δηλαδή το σύνολο είτε με καν.επε. είτε με τους τότε κανονισμούς. Άλλωστε απαλλαγή σημαίνει ότι το υπάρχον είναι μετά το '85, με μελέτη που έχει εφαρμοσθεί και προσθήκη που προβλεπόταν, συν όποιες άλλες προϋποθέσεις αναφέρονται στο ΦΕΚ.
  12. Θα απαντήσω κάπως λακωνικά και όσον αφορά το τμήμα της στατικής μελέτης. Δεν γνωρίζω εάν πρέπει να κάνεις πρώτα τακτοποίηση και μετά την προσθήκη ή νομιμοποίηση με προσθήκη. Όμως: Για τις τακτοποιήσεις, μιλάμε για μελέτη στατικής επάρκειας. Αυτές μπορούν να γίνουν με είτε με τους τότε κανονισμούς είτε με καν.επε. / en1998-3. Οι παραδοχές των υλικών όμως θα πρέπει να γίνουν σύμφωνα με τον καν.επε. - βέβαια για το μεταλλικό το πεδίο είναι θολό και κατά την κρίση σου θεωρώ ότι μπορείς να πάρεις τα υλικά της μελέτης. Για το σκυρόδεμα, C16 δίνουν και οι ερήμην τιμές του Καν.επε. ούτως ή άλλως. Βέβαια συνάδελφε όλη η συζήτηση προϋποθέτει ότι έχεις κάνει ήδη αυτοψία. Τώρα, για την προσθήκη δεν μπορείς να αποφύγεις τον καν.επε., από τη στιγμή που θα πεις ότι δεν έχει εφαρμοστεί η εγκεκριμένη μελέτη και θα υποβάλλεις νέα σχέδια. Το 3ο σημείο που αναφέρεις δεν το καταλαβαίνω, τι σημαίνει να κάνεις προσθήκη και απαλλαγή; Τι εννοείς όταν λες ότι η αρχική μελέτη είχε προσθήκη, μήπως θες να πεις ότι είχε πρόβλεψη; Νομίζω ότι δεν μπορείς να αξιοποίησεις πλήρως την αρχική μελέτη από τη στιγμή που δεν έχει εφαρμοσθεί.
  13. Ισόβιες ευθύνες με εφάπαξ αμοιβές; Ισόβιες ευθύνες για λάθη άλλων; Δε νομίζω Τάκη!

  14. AlexisPap θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου (επιτέλους). Δυστυχώς δεν μπορώ να σε πριμοδοτήσω με το "+1". Δυστυχώς, όπως έχω πει πολλάκις σε ιδιωτικές συζητήσεις, ο Μηχανικός είναι μονίμως εκτεθειμένος ώστε εάν χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί ως εξιλαστήριο θύμα. Είναι πρακτικώς αδύνατο να είναι παντού, να γνωρίζει τα πάντα και, ασφαλώς, ως εργαζόμενος άνθρωπος είναι φυσιολογικό να κάνει και λάθη. Λοιπόν, εάν ο Μηχανικός είναι τόσο σημαντικός και όλα εξαρτώνται και οφείλονται σε αυτόν, πόση θα πρέπει να είναι η αμοιβή αυτού του υπερανθρώπου; Σίγουρα πολύ περισσότερο από τις τρίχες που πληρώνεται. Δε με ενδιαφέρει εάν είναι καλός ή κακός ο Μηχανικός - μήπως οι υπόλοιποι είναι άψογοι και αλάνθαστοι; Το άσχημο στο επάγγελμα αυτό είναι ότι οι κατασκευές του (Πολιτικού) Μηχανικού είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να αντέχουν απέναντι στα φυσικά φαινόμενα για πάντα. Δείτε ποια είναι η αντιμετώπιση που έχουν άλλα επαγγέλματα (π.χ. γιατροί, οι οποίοι εάν κάνουν σωστά τη δουλειά τους θεωρούνται ήρωες, ενώ άλλοι όπως π.χ. οι λογιστές, εάν κάνουν λάθη τα πληρώνουν οι πελάτες τους). Σε όλον τον κόσμο, κάθε κατασκευή έχει μία εγγύηση για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η οποία μάλιστα ισχύει υπό συγκεκριμένες προυποθέσεις. Για παράδειγμα, ένα ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ αυτοκίνητο έχει εγγύηση 5 έτη. Θα πρέπει όμως σου λέει να μου το φέρνεις να το συντηρώ, αλλιώς η εγγύηση παύει να ισχύει. Στις κατασκευές Πολιτικού Μηχανικού, οι μελετητές και οι επιβλέποντες στην ουσία δίνουν ισόβιες (!!) εγγυήσεις και μάλιστα χωρίς προυποθέσεις. Ιδιοφυές. Το καλύτερο είναι ότι οι Μηχανικοί το έχουν αποδεχτεί και το θεωρούν φυσιολογικό. Με ξεπερνά ειλικρινά.
  15. ...θα έλεγα ότι είναι ασφαλέστερο να περιμένουμε πρώτα να βγουν οι βάσεις, διότι διαφορετικά μιλάμε με υποθετικά δεδομένα. Σε κάθε περίπτωση πάντως επιβάλλεται να εγγραφείς στη σχολή που έχεις πετύχει. Ειδικά εάν είναι μία από τις δύο παραπάνω σχολές, που ούτως ή άλλως είναι στο αντικείμενο που αγαπάς (ή έτσι πιστεύεις προς το παρόν τουλάχιστον), νομίζω ότι πρέπει να παρακολουθήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο. Οι επόμενες πανελλήνιες είναι μακριά ακόμα. Σου δίνεται εν τω μεταξύ η ευκαιρία να ασχοληθείς με τη σχολή σου και να πάρεις μία γεύση, έστω και αν κατά τα πρώτα 1-2 έτη τα μαθήματα είναι ως επί το πλείστον γενικά και λίγο εστιάζουν στο αντικείμενο του Μηχανολόγου. Ας μιλήσει όμως πιο συγκεκριμένα και κάποιος Μηχανολόγος που έχει σπουδάσει σε κάποια από τις 2 σχολές.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.