Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τοιχοποιία με sap2000 και EC6


 

Recommended Posts

Γεια σας.

Είμαι νέος μηχανικός και έχω αναλάβει μία μελέτη που μεταξύ άλλων προβλέπει και έλεγχο ενός υφισταμένου λίθινου προσφυγικού δομήματος. Έχω κάποιες απορίες σε μερικά θέματα.

 

1. Οι περιμετρικοί τοίχοι έχουν πάχος 25-30 cm. Τι είδους θα μπορούσε να είναι η τοιχοποιία? Πιστεύω μπατική οπτοπλινθοδομη, αλλά δεν ξέρω αν αυτό ισχύει λόγω της παλαιότητας του δομήματος. Μία αποκάλυψη της τοιχοποιίας μετά την απομάκρυνση του σοβά ίσως όμως με βοηθήσει... Πάντως φοβάμαι ήδη για το μικρό πάχος του τοίχου.

 

2. Πώς μπορω να υποθέσω αντοχές τοιχοποιία και κονιάματος? Απαιτείται να κάνω εργαστηριακούς ελέγχους δοκιμίων κλπ ή μπορώ να απαλλαγώ από αυτά υποθέτοντας κάτι πολύ συντηρητικό και που θα μπορούσα να βρω τέτοιες τιμές?

 

3. Το κτίριο είναι 2-όροφο με μία πλάκα οπλισμένου σκυροδέματος ανά όροφο. Η πλάκα αυτή εξασφαλίζει διαφραγματική λειτουργία? Πώς μπορώ να το διαπιστώσω αυτό?

 

4. Εφόσον υπάρχει διάφραγμα, τότε πρέπει να ασκηθεί η οριζόντια σεισμική δύναμη στα κέντρα μάζας τους, πιθανώς με κάποιες εκκεντρότητες. Σε αντίθετη περίπτωση σκέφτομαι να μοντελοποιήσω την πλάκα Ω/Σ με πεπερασμένα χωρίς αυτά να ανήκουν σε διάφραγμα και να ασκήσω τη σεισμική δύναμη σε κάθε έναν κόμβο στην πλάκα που δημιουργείται. Συμφωνείτε με αυτό?

 

5. Η ανάλυση θα γίνει στο SAP. Από εκεί αφού διαβάσω κύριες εφελκυστικές και θλιπτικές τάσεις και τις συγκρίνω με κάποια όρια (που θα έχω υποθέσει), νομίζω έχω τελειώσει. Πιστεύω δε χρειάζεται να εφαρμόσω τον Ευρωκώδικα 6, αφού κατευθείαν θα έχω ελέγχξει το φορέα με τις πραγματικές τάσεις. Θα μπορούσα βέβαια να ολοκληρώσω τις τάσεις στο SAP για να πάρω εντατικά μεγέθη και με αυτά να εφαρμόσω τους ελέγχους του Ευρωκώδικα, αλλά νομίζω αυτή την επίπονη διαδικασία μπορώ να την αποφύγω.

 

Ευχαριστώ προκαταβολικά για το χρόνο σας!

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 79
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic