Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τοιχοποιία με sap2000 και EC6


 

Recommended Posts

Γεια σας.

Είμαι νέος μηχανικός και έχω αναλάβει μία μελέτη που μεταξύ άλλων προβλέπει και έλεγχο ενός υφισταμένου λίθινου προσφυγικού δομήματος. Έχω κάποιες απορίες σε μερικά θέματα.

 

1. Οι περιμετρικοί τοίχοι έχουν πάχος 25-30 cm. Τι είδους θα μπορούσε να είναι η τοιχοποιία? Πιστεύω μπατική οπτοπλινθοδομη, αλλά δεν ξέρω αν αυτό ισχύει λόγω της παλαιότητας του δομήματος. Μία αποκάλυψη της τοιχοποιίας μετά την απομάκρυνση του σοβά ίσως όμως με βοηθήσει... Πάντως φοβάμαι ήδη για το μικρό πάχος του τοίχου.

 

2. Πώς μπορω να υποθέσω αντοχές τοιχοποιία και κονιάματος? Απαιτείται να κάνω εργαστηριακούς ελέγχους δοκιμίων κλπ ή μπορώ να απαλλαγώ από αυτά υποθέτοντας κάτι πολύ συντηρητικό και που θα μπορούσα να βρω τέτοιες τιμές?

 

3. Το κτίριο είναι 2-όροφο με μία πλάκα οπλισμένου σκυροδέματος ανά όροφο. Η πλάκα αυτή εξασφαλίζει διαφραγματική λειτουργία? Πώς μπορώ να το διαπιστώσω αυτό?

 

4. Εφόσον υπάρχει διάφραγμα, τότε πρέπει να ασκηθεί η οριζόντια σεισμική δύναμη στα κέντρα μάζας τους, πιθανώς με κάποιες εκκεντρότητες. Σε αντίθετη περίπτωση σκέφτομαι να μοντελοποιήσω την πλάκα Ω/Σ με πεπερασμένα χωρίς αυτά να ανήκουν σε διάφραγμα και να ασκήσω τη σεισμική δύναμη σε κάθε έναν κόμβο στην πλάκα που δημιουργείται. Συμφωνείτε με αυτό?

 

5. Η ανάλυση θα γίνει στο SAP. Από εκεί αφού διαβάσω κύριες εφελκυστικές και θλιπτικές τάσεις και τις συγκρίνω με κάποια όρια (που θα έχω υποθέσει), νομίζω έχω τελειώσει. Πιστεύω δε χρειάζεται να εφαρμόσω τον Ευρωκώδικα 6, αφού κατευθείαν θα έχω ελέγχξει το φορέα με τις πραγματικές τάσεις. Θα μπορούσα βέβαια να ολοκληρώσω τις τάσεις στο SAP για να πάρω εντατικά μεγέθη και με αυτά να εφαρμόσω τους ελέγχους του Ευρωκώδικα, αλλά νομίζω αυτή την επίπονη διαδικασία μπορώ να την αποφύγω.

 

Ευχαριστώ προκαταβολικά για το χρόνο σας!

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 79
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

1. Φοβάμαι πως θα πρέπει να κάνεις αποκάλυψη της τοιχοποιϊας ή να ρωτήσεις τους ενοίκους ή τον μάστορα που το έφτιαξε για να πάρεις δεδομένα υψηλής εμπιστοσύνης. Ναi θα μπορούσε να είναι μπατική τοιχοποιϊα αλλά το ρισκάρεις έτσι με μια υπόθεση?

 

2.Η λύση με τους εργαστηριακούς ελέγχους είναι η πλέον ενδεδειγμένη αλλά αν αναγνωρίσεις τον τύπο της τοιχοποιϊας (1) και τον οπτόπλινθο μπορείς να κινηθείς με βάση τα δεδομένα του EC6.

3. Γενικά ναι, αν η πλάκα σκυροδέματος είναι από οπλ σκυρόδεμα μπορεί να θεωρηθεί διάφραγμα. Θα πρέπει όμως να δείς και τον τρόπο που συνδέεται η πλάκα με την τοιχοποϊια με δοκο ή απλά "κάθεται" επάνω (λίγο απίθανο).

 

4. Το SAP μπορεί να το κάνει αυτό με την εντολή assign>constraint>diaphragm

και έχει και μετάθεση μαζών. Μπορείς να το κάνεις και χειρωνακτικά προσθέτοντας ροπές στον κόμβο του διαφράγματος για προσομοίωση της εκκεντρότητας.

5 . Θα ήταν καλό να ελέγξεις και κάποιο κριτήριο αστοχίας (von misses, dracker prucker κ.α.) . Την ολοκλήρωση μπορεί να σου την κάνει το sap ορίζοντας section cuts.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε iovo, ευχαριστώ πολύ για την πολύ εμπεριστατωμένη απάντησή σου.

Όντως θα κάνω αποκάλυψη της τοιχοποιίας για να δω τι είδους είναι. Έτσι ανάλογα σκέφτομαι να καθορίσω και τη θλιπτική/εφελκυστική αντοχή της σύμφωνα με τον ΕΚ6.

Πάντως το ότι δεν απιτείται έλεγχος με τον ΕΚ6 αν κοιτάξει κάποιος τάσεις και αντίστοιχα κάποια κριτήρια αστοχίας τοιχοποιίας είναι πολύ μεγάλο πράγμα. Αυτό το διασταύρωσα και σε πολλά βιβλία φέρουσας τοιχοποιίας, σύμφωνα με τα οποία μπορεί να γίνει "άμεσα" ο έλεγχος με τάσεις και κριτήρια αστοχίας αντί του "έμμεσου" τρόπου του ΕΚ6.

Και αυτό εμένα με βολεύει γιατί δεν έχω πρόγραμμα για διαστασιολόγηση τοιχοποιίας!

Όσο για τη μετάθεση μαζών στο διάφραγμα του SAP, πώς μπορεί να γίνει αυτόματα? Το έψαξα πολλή ώρα αλλά δε βρήκα κάτι....

 

Ευχαριστώ κ πάλι για το χρόνο σου! :)

Link to comment
Share on other sites

Το von misses είναι ακατάλληλο για τοιχοποιία. Το dracker prucker είναι μάλλον οκ.

Διορθώστε με αν κάνω λάθος:

Ο ΕC6 περιλαμβάνει κάποιες σχέσεις για τον έλεγχο αντοχής της τοιχοποιίας. Αναφέρεται όμως σε τοιχοποιίες με συγκεκριμένο τρόπο δόμησης, συγκεκριμένα υλικά κ.λ.π Γενικώς αναφέρεται σε καινούργια κτίρια. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι είναι ακατάλληλος για υφιστάμενα.

Σε υφιστάμενα κτίρια (από ότι έχω δει και εγώ σε βιβλιογραφία) μπορεί κανείς να εφαρμόσει και άλλους τρόπους διαστασιολόγισης, ποιό άμεσους οι οποίοι φυσικά έχουν συσχέτιση με τον EC, όπως το να κάνει συγκρίσεις των κυρίων τάσεων (θλίψη ή εφελκυσμός) με αυτές της αντοχής της τοιχοποιίας σε θλίψη η εφελκυσμό.

Link to comment
Share on other sites

Ο ΑΡΗΣ ΧΑΝΙΑ πολύ σωστά με διόρθωσε. Ένα κριτήριο αστοχίας για την τοιχοποϊια (αργολιθοδομή υπό πολυαξονική ένταση) είναι αυτό που υιοθετήθηκε από τον Πρότυπο Κανονισμο του 1990 του CEB. Eίναι το κριτήριο Ottosen.

 

Περισσότερα :

Φέρουσες τοιχοποϊίες - Καραντώνη Τρ. , Λέκτορας Πανεπιστημίου Πατρών, Εκδόσεις Παν. Πατρών.

Failure Criterion for Concrete, Ottlosen N, ASCE J.Engrg.Mech. 103(4) 527-535

Συγκριτική εκτίμηση της σεισμικής τρωτότητας ιστορικών κατασκευών από τοιχοποιία, με xρήση των καμπυλών θραυστότητας, Κ. Α. Συρμακέζης, Π. Γ. Γιαννόπουλος, Σ. Ν. Ασημακόπουλος. 3o ΠΣΑΜΗΤΣ

 

Xρήση καμπυλών Θραυστότητας στον Αντισεισμικό Σχεδιασμό Κατασκευών από Τοιχοποιία Κώστας Α. Συρμακέζης, Αθανάσιος Κ. Αντωνόπουλος, 3o ΠΣΑΜΗΤΣ

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ παιδιά, πολύ κατατοπιστικές οι απαντήσεις σας.

Όντως το κριτήριο Ottlosen είναι χωρικό κριτήριο αστοχίας και δίνει την επιφάνεια αλληλεπίδρασης για ένα 3d τασικό πεδίο, οπότε νομίζω μπορώ έτσι να κάνω κάποια καλή εκτίμηση της κατάστασης της τοιχοποιίας. Επίσης, επειδή δεν περιορίζεται στο επίπεδο, μπορώ να ελέγχξω έτσι και την εκτός επιπέδου κάμψη των τοίχων που ίσως να είναι κρίσιμη και με άλλα κριτήρια δεν ελέγχεται. Αυτό σε συνδυασμό με έναν έλεγχο κύριων τάσεων νομίζω είναι οκ.

Όντως οκ ΕΚ6 αναφέρεται σε καινούργια κτίρια. Βέβαια αν διαπιστώσει κάποιος την αντοχή των υλικών του με άλλες μεθόδους, μπορεί να εφαρμόσει τον ΕΚ για την εκτίμηση της συμπεριφοράς της τοιχοποιίας.

 

Σχετικά πάλι με το κριτήριο Ottosen: Αυτό είναι κατάλληλο μόνο για αργολιθοδομή? Αν έχω πχ οπτοπλινθοδομή ή συνηθισμένη λιθοδομή δεν μπορώ να το εφαρμόσω??

 

Ευχαριστώ κ πάλι! :P

Link to comment
Share on other sites

Συγκριτική εκτίμηση της σεισμικής τρωτότητας ιστορικών κατασκευών από τοιχοποιία, με xρήση των καμπυλών θραυστότητας, Κ. Α. Συρμακέζης, Π. Γ. Γιαννόπουλος, Σ. Ν. Ασημακόπουλος. 3o ΠΣΑΜΗΤΣ

 

Xρήση καμπυλών Θραυστότητας στον Αντισεισμικό Σχεδιασμό Κατασκευών από Τοιχοποιία Κώστας Α. Συρμακέζης, Αθανάσιος Κ. Αντωνόπουλος, 3o ΠΣΑΜΗΤΣ

 

O Συρμακέζης έχει φτιάξει και πρόγραμμα που παίρνει τις εντάσεις από sap και ελέγχει το κριτήριό αστοχίας.

Δεν το βρήκα ποτέ

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν συνάδελφοι, μετά την αποκάλυψη της τοιχοποιίας επιβεβαιώθηκε η αρχική υποψία περί μπατικής οπτοπλινθοδομής, όπως μπορείτε να δείτε και στις εικόνες.

Γενικά οι ιδιοκτήτες πριν την εσωτερική ανακαίνιση που έκαναν πριν 1 χρόνο, ενώ είχαν καθαιρέσει τον σοβά, δεν είχαν διαπιστώσει καμία ρωγμή στην τοιχοποιία.

Συνάδελφοι, έχω δύο ερωτήσεις:

 

1. Τι χαρακτηριστική αντοχή τοιχοποίας σε εφελκυσμό/θλίψη θα επιλέγαται με βάση τις φωτογραφίες? Μπορεί να γίνει μία αδρή εκτίμηση έτσι?

 

2. Καθ' ύψος η τοιχοποίας διακόπτεται για να εδραστούν (χωρίς δοκούς) οι πλάκες από Ω/Σ του ισογείου και πρώτου ορόφου. Φυσικά δεν μπορώ να δω πάνω από τον σοβά τον τρόπο συνεργασίας πλάκας με τοιχοποία. Σύμφωνα με αυτά θεωρείτε ότι υφίσταται η διαφραγματική λειτουργία?

 

 

Σας ευχαριστώ πολύ.

DSC00354.jpg

DSC00355.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ξανα-ανέβασε τις φωτό.Αφού επιλέξεις εξελιγμένη επεξεργασία, μην πατήσεις το κουμπάκι με την φωτογραφία καθώς αυτό απαιτεί υπερσύνδεση στο διαδίκτυο (για περισσότερα δες εδώ), αλλά το κουμπάκι με τον συνδετήρα.

 

2. Αμφιλεγόμενα τα πράγματα για το διάφραγμα, η πλάκα είναι ελεύθερα εδραζόμενη. Ας μας πεί και κάποιος άλλος την γνώμη του.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.