Μετάβαση στο περιεχόμενο

Δημόσιο και ιδιωτικό συμφέρον


BAS

Recommended Posts

Τι είναι αντικειμενικά το δημόσιο και τι το ιδιωτικό συμφέρον ?

 

Το όνειρο του Ελληνα , είναι να κτίσει στην ιδιοκτησία του κάνοντας και καμμιά υπερβασούλα και μετά να κάνει τον δρόμο του πεζόδρομο και το οικόπεδο του διπλανού του πάρκο .

 

Ετσι λοιπόν η πεζοδρόμηση αυτή και η δημιουργία του συγκεκριμμένου πάρκου , βελτιώνει μεν το περιβάλλον , αλλά αποτελεί δημόσιο η ιδιωτικό συμφέρον ?

 

Η ενταξη μιάς πυκνοδομημένης αυθαιρετούπολης και η απαλλοτρίωση της γής των νομίμων που δεν έκτισαν , γιά την δημιουργία πλατειών . σχολείων κλπ , αποτελεί δημόσιο η ιδιωτικό συμφέρον ?

 

Η πρωτοβουλία του συλλόγου Αναγέννηση των Σεπολίων που αποτελείται από κατοίκους πολυκατοικιών στα εξωτικά Σεπόλια , χτισμένων από το 1970 και εντεύθεν και που απαιτούν την πλήρη υπογειοποίηση των γραμμών των τρένων που βρίσκονται εκεί από το 1870 και εντεύθεν (100 χρονάκια πριν) , αποτελεί δημόσιο η ιδιωτικό συμφέρον ?

 

Αναμένω τις απόψεις σας .

Link to comment
Share on other sites

δύσκολα μας βαζεις συνάδελφε.και εχεις δίκηο και σε αλλες τοποθετήσεις σου σε αλλα θεματα παρεμφερη(πχ οι μεγαλύτερες καταπατήσεις στους αιγιαλους ειναι οντως απο μικρους και απο ανθρωπους της διπλανης πόρτας)

για μένα τα πραγματα ειναι ξεκάθαρα.φταίει η συγχρονη ρουσφετολογική κοματοκρατούμενη Ελληνικη Κοινωνία και φυσικα το κρατος.

εγώ τα θελω ολα.και τον σκυλο χορτατο και την πιτα ενταξει.

που σημαινει

1.Εθνικο Χωροταξικο επρεπε να γινει πριν 50 χρονια

2.Επρεπε να υπαρχει σχεδιασμος για ολα-σχεδιασμος που να μην δεχεται αμφισβητηση.ητοι συντομες πολεοδομικες μελετες που να εξασφαλιζουν σε ολους φθηνη Γη που να ιακανοποιουν τις ανναγκες για πρωτη και δευτερη κατοικια αλλα και την επαγγελματικη δραστηριότητα.3.πληρης προστασια του περιβαλοντος με μετρα οπως τριπλασιασμος των καταφυγιων αγριας ζωης,απαγορευση οποιασδηποτε μορφης δομησης και αμεση κατεδαφιση και εξοντωτικα προστιμα για οποιαδηποτε μορφη δομησης εντως μιας ευλογου ζωνης απο το χειμεριο κυμα. κλπ κλπ κλπ

ειναι απλα θεμα πολιτισμου ολα αυτα και δυστυχως με την κατασταση που επικρατει αποδυκνυουμε οτι ελαχιστα διαφερουμε απο τους Τουρκους.ισως να εχουμε και χειροτερη νοοτροπια.

Σημερα παει ο αλλος χτιζει εκει που σκαει το κυμα (εχω πολλα παραδειγματα) και οχι μονο δεν τρεχει τιποτα αλλα καποια στιγμη ερχεται ο ιδιος ο νομος και τα νομιμοποιει.οπότε σου λεει ο αλλος

κορόιδο ειμαι εγω να παω με τον νόμο?

αυτο ειναι το βασικο σκεπτικό της Ελληνικης κοινωνιας εδω και παρα παρα πολλα χρονια .

Link to comment
Share on other sites

Πάρη , αφορμή γιά το θέμα μου έδωσε η γιά ακόμα μιά φορά προβολή χτές το πρωί από την ΝΕΤ των κατοίκων των εξωτικών Σεπολίων που απαιτούν με έξοδα όλου του Ελληνικού λαού να υπογειοποιηθούν οι από το 1870 ευρισκόμενες εκεί γραμμές του τρένου και δεν αφήνουν να τελειώσει η ηλεκτροκίνηση , ενώ ταυτόχρονα αυτές οι καθυστερήσεις μπορεί να μας αναγκάσουν να επιστρέψουμε τα λεφτά όλου το έργου στην ΕΕ .

 

Ετσι αυτοί σκεφτόμενοι την υπεραξία που θα αποκτήσουν , προσφεύγουν στο στε και απαιτούν αυτή την υπεραξία και ταυτόχρονα και την απαξία του ΟΣΕ από την καθυστέρηση να την πληρώνουν οι πολίτες .

Link to comment
Share on other sites

Αν θυμάμαι καλά όλοι οι πολιτικοί άρχοντες το έχουν υποσχεθεί πολλές φορές στο παρελθόν.

Link to comment
Share on other sites

Επικεντρώνομαι:

 

Αν οι κάτοικοι ζητούν την υπογειοποίηση με δημόσια κεφάλαια,τότε αυτό σημαίνει ΙΔΙΩΤΙΚΟ συμφέρον.

 

Αν μαζευτούν όλοι κ τσοντάρουν 10.000 ευρώ/ οικογένεια,τότε πρόκειται για ΔΗΜΟΣΙΟ συμφέρον,καθώς η περιοχή θα αναβαθμιστεί με δική τους πρωτοβουλία.

 

Έτσι είναι τα πράγματα.

 

Δυστυχώς μετά τον Εμφύλιο,από τους προγόνους μας στήθηκε ένα ''Κράτος'' μισητό από τους πολίτες του,με την έννοια του εχθρού του πολίτη όπου όλοι οι πολίτες του νιώθουν την ανάγκη να το βρίσουν κ να το κάψουν.Στον αντίποδα,βρίσκεται η Σκανδιναβία,όπου η έννοια "Κράτος" σημαίνει ότι είσαι μία μονάδα του Συνόλου κ αν προσπαθήσεις κ εσύ,θα βρεις ανταπόδωση.

 

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΟΥΣ.

 

Διότι,οι κάτοικοι των Σεπολίων πώς ακριβώς προσπάθησαν την αναβάθμιση της περιοχής τους?Απλά ζητώντας?Μήπως ίδρυσαν κανένα οργανισμό που θα αναλάβει την επιχείρηση αποζημιώνοντας το Κρατικό Συμφέρον?Οι Κερκυραίοι πάντως,όταν δεν γούσταραν την εκμετάλλευση του διαύλου Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα από τις ''παντόφλες'',ίδρυσαν κοινοπραξία κ αγόρασαν σύγχρονα κλειστά πλοία.ΑΥΤΟ είναι ενέργεια,όχι να βγαίνω στο δρόμο κ να κράζω χωρίς λόγο.......κ εγώ γουστάρω να έχω κρατική πισίνα μπροστά από το σπίτι μου κ να μην αφήνω κανένα να τη χρησιμοποιεί.......

 

Άντε ρε,ψάξτε αλλού για κορόιδα,κ σε όποιον δεν αρέσει ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΟΥ.ΜΠΡΟΣ!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ενα ενδιαφέρον θέμα γιά την Θεσσαλονίκη .

Τι είναι το δημόσιο και τι το ιδιωτικό συμφέρον στις τοπικές κοινωνίες .

Διαβάστε και σχολιάστε :

 

 

Οταν οι «τοπικές κοινωνίες» μπλοκάρουν ακόμη και τώρα τις επενδύσεις

 

 

ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΠΙΔΙΟΥ

Στην Ελλάδα του 2010 και των δημοτικών εκλογών του Καλλικράτη η υλοποίηση μίας επένδυσης για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη τσιμεντοβιομηχανία Τιτάν καταλήγει να λάβει διαστάσεις... Τιτανομαχίας.

Στο «έπος», που τις δυο τελευταίες εβδομάδες έχει στηθεί στη Θεσσαλονίκη με φόντο τις εκλογές του Νοεμβρίου, πρωταγωνιστούν η εταιρεία Τιτάν, η νομαρχία Θεσσαλονίκης, οι δήμαρχοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, στελέχη του τοπικού ΠαΣοΚ, περιβαλλοντικές οργανώσεις και πολίτες, ενώ σε ρόλο θεατή έχει περιοριστεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.

Μέχρι στιγμής νικητής της Τιτανομαχίας αναδεικνύεται ο μικροκομματισμός και μεγάλος χαμένος για ακόμη μια φορά η αξιοπιστία της χώρας έναντι των υποψήφιων επενδυτών.

Η απάντηση στο ερώτημα «γιατί δεν γίνονται επενδύσεις στην Ελλάδα;» είναι απλή. Εάν παρακολουθούσε κάποιος ξένος επενδυτής τη συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου της περασμένης Πέμπτης, όπου αποφασίστηκε τελικά η αρνητική γνωμοδότηση στη μελέτη έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων από τη τσιμεντοβιομηχανία Τιτάν θα έφευγε τρέχοντας όχι μόνο από την αίθουσα αλλά και από τη χώρα.

Μία διαδικασία που εδώ και δεκαετίες στις περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένες χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης είναι διαδεδομένη σε πολύ μεγάλο βαθμό, στην Ελλάδα, όπου ακόμη λειτουργούν χωματερές, δαιμονοποιείται και πέφτει θύμα παραπληροφόρησης και μικροκομματικών παιχνιδιών.

Ο ΝΟΜΑΡΧΗΣ

Ο ίδιος ο νομάρχης Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης, ο οποίος βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα όταν το νομαρχιακό συμβούλιο έδωσε την πρώτη φορά στις 13 Ιουλίου τη θετική γνωμοδότηση στον Τιτάνα, έκανε λόγο για προεκλογική εκμετάλλευση της υπόθεσης. Ωστόσο, ακόμη και αυτός, που κατά καιρούς έχει δηλώσει ότι «δεν φοβάται κανέναν» έκανε στροφή 180 μοιρών υπό την πίεση των αντιδράσεων των δημάρχων της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης και έσπευσε στο νομαρχιακό συμβούλιο της Πέμπτης να συναινέσει στην πρόταση της μείζονος αντιπολίτευσης για αρνητική γνωμοδότηση.

Ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας ένιψε τας χείρας του και πέταξε το μπαλάκι στην κυβέρνηση δηλώνοντας ότι το θέμα του Τιτάνα δεν πρόκειται να τεθεί ξανά σε νομαρχιακό συμβούλιο. Εξάλλου, όπως υποστήριξε, αρμόδιο για να λάβει την απόφαση αδειοδότησης είναι το υπουργείο Περιβάλλοντος, η νομαρχία απλώς γνωμοδοτεί.

ΤΟ ΥΠΕΚΑ

Μέχρι στιγμής το ΥΠΕΚΑ έχει διατηρήσει διακριτική στάση στο θέμα και έχει περιοριστεί σε μΊα ανακοίνωση, όπου αναφέρεται ότι δεν θα υπάρξουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη χρήση αποβλήτων ως καύσιμη ύλη από το Τιτάνα εφόσον εφαρμοστούν οι τεχνικές προδιαγραφές. Βέβαια, σε εγκύκλιο του ΥΠΕΚΑ τον προηγούμενο μήνα για τα ζητήματα περιβάλλοντος, προβλέπεται ότι με την ολοκλήρωση της μονάδας ξήρανσης της λυματολάσπης στο βιολογικό καθαρισμό της Σίνδου το 2011 πάνω από το 50% της λυματολάσπης θα αξιοποιείται για εναλλακτικό καύσιμο στην τσιμεντοβιομηχανία, όπως γίνεται στην Ψυττάλεια και τα επόμενα χρόνια το ποσοστό αυτό θα φτάσει στο 80%.

Από την πλευρά της η Τιτάν, όπως γνωστοποίησε κατά την τοποθέτησή του στο νομαρχιακό συμβούλιο ο γενικός διευθυντής τομέα Ελλάδος της εταιρείας κ. Σωκράτης Μπαλτζής θα παγώσει προς το παρόν τα σχέδια της και θα προχωρήσει τους επόμενους έξι μήνες σε μια εκστρατεία ενημέρωσης και διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία ζητώντας και τη συνδρομή και τη γνώμη πανεπιστημιακών καθηγητών και άλλων επιστημονικών φορέων.

ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΡΩΝΕΣ

Στον Τιτάνα εκτιμούν ότι εάν δεν βρισκόμασταν εν μέσω προεκλογικής περιόδου θα υπήρχαν σαφώς εύλογες απορίες σχετικά με το σχεδιασμό για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στο εργοστάσιο της Ευκαρπίας, ωστόσο θα έλειπαν οι κορώνες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, σύμφωνα με τον διευθυντή εταιρικής επικοινωνίας του Τιτάνα κ. Σπύρο Ξένο, είναι ότι στην Ελλάδα εξετάζουμε εκ του μηδενός θέματα που έχουν λυθεί και θεωρούνται δεδομένα σε άλλες χώρες πολύ περισσότερο ευαισθητοποιημένες σε ότι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος.

«Για να προσελκύσουμε τις πολυπόθητες επενδύσεις θα πρέπει να σταματήσουμε να εφευρίσκουμε εκ νέου τον τροχό. Είναι απαραίτητο ακόμη είναι να απλοποιήσουμε, όχι να καταργήσουμε τους θεσμούς και τις διαδικασίες, ώστε να μειωθούν οι χρόνοι υλοποίησης μιας επένδυσης και να εγγυηθούμε ότι θα γίνονται αυστηροί έλεγχοι», τονίζει στο «Κ» ο κ.Ξένος.

Ο ίδιος αναφέρει ενδεικτικά ότι το 2008 η αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων στην τσιμεντοβιομηχανία, στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης ανήλθε στο 19% κατά μέσο όρο, ενώ υπάρχουν χώρες με πολύ υψηλά ποσοστά υποκατάστασης, που φτάνουν στο 40% έως και 80%. Μάλιστα, σε χώρες όπως η Γερμανία ή η Σουηδία οι τσιμεντοβιομηχανίες επιδοτούνται από την πολιτεία για την αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων.

«Στην Ευρώπη όλες οι εργασίες αναβάθμισης των τσιμεντοβιομηχανιών προβλέπουν και τη διαδικασία χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να αντικατασταθεί ένα μέρος των παραδοσιακών πρώτων υλών. Αυτό σημαίνει ότι και οι τράπεζες λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους και αυτόν τον παράγοντα για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων αναβάθμισης», εξηγεί ο κ. Ξένος.

ΤΑ ΟΦΕΛΗ

Η Τιτάν προέβλεψε τη συγκεκριμένη διαδικασία κατά την υλοποίηση της επένδυσης ύψους άνω των 150 εκατ. ευρώ για τη νέα γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Θεσσαλονίκης. Ηδη, εξάλλου, εδώ και δέκα χρόνια η Τιτάν χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα στο εργοστάσιό της στο Καμάρι Βοιωτίας. Το κέρδος για τη βιομηχανία, επισημαίνει ο κ. Ξένος, δεν είναι μεγάλο γιατί στην Ελλάδα δεν υπάρχει επιδότηση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων.

Ωστόσο, προσθέτει ότι τα πλεονεκτήματα της εισαγωγής εναλλακτικού καυσίμου στην παραγωγική διαδικασία είναι πολλά: μειώνονται οι εκπομπές της χώρας, αφού εξοικονομούνται οι εκπομπές που το απόβλητο θα παρήγαγε αν οδηγείτο σε χώρο υγειονομικής ταφής ή αποτέφρωσης, περιορίζεται η ανεξέλεγκτη καύση και ταφή των αποβλήτων, μειώνεται η ανάγκη χώρων υγειονομικής ταφής των αποβλήτων, μειώνεται για τις τοπικές κοινωνίες το συνολικό κόστος για τη διαχείριση των αποβλήτων και εξοικονομούνται ορυκτά καύσιμα και πρώτες ύλες.

«Σαφώς και πρέπει να υπάρχουν έλεγχοι σε τέτοιες διαδικασίες και δικλείδες ασφαλείας. Είναι ευθύνη και της πολιτείας και καθενός από εμάς. Θα πρέπει να αποκτήσουμε επιτέλους εμπιστοσύνη σε εμάς τους ίδιους και στους θεσμούς αυτής της χώρας. Θεσμοί υπάρχουν, η επιβολή τους ίσως να χωλαίνει», υποστηρίζει ο κ. Ξένος.

Ποιες είναι οι παρερμηνείες

Κύριο επιχείρημα των πολέμιων του Τιτάνα είναι ότι η τσιμεντοβιομηχανία θα καίει αστικά απορρίμματα. Η εταιρεία έχει δηλώσει κατηγορηματικά ότι τα εναλλακτικά καύσιμα που θα χρησιμοποιεί είναι προϊόντα κατάλληλα επεξεργασμένα ώστε να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές και να μπορέσουν να αξιοποιηθούν στη τσιμεντοβιομηχανία.

Παραδείγματα τέτοιων είναι: η βιομηχανικά επεξεργασμένη (αποξηραμένη) ύλη βιολογικού καθαρισμού, υπολείμματα ανακύκλωσης υλικών συσκευασίας (π.χ. χαρτί-πλαστικό), ξύλο και τεμαχισμένα έπιπλα (π.χ. ογκώδη απορρίμματα δήμων), υπολείμματα της ανακύκλωσης αυτοκινήτων (πλαστικά, υφάσματα, ελαστικά) κ.λπ.

Τα εναλλακτικά καύσιμα στοχεύουν στην υποκατάσταση μέρους των συνήθως χρησιμοποιούμενων συμβατικών στερεών καυσίμων τα οποία χρησιμοποιούνται στο στάδιο έψησης των πρώτων υλών (παραγωγή κλίνκερ). Ο κλίβανος της τσιμεντοβιομηχανίας, όπου εισάγονται οι πρώτες ύλες και τα καύσιμα, αναπτύσσει θερμοκρασίες μέχρι 2.000οC και δεν καίει απλώς, αλλά μετασχηματίζει το σύνολο των υλικών σε προϊόν (κλίνκερ).

Ο μετασχηματισμός αυτός είναι αποτέλεσμα χημικών διεργασιών. Κατά την αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων στην τσιμεντοβιομηχανία πραγματοποιείται πλήρης καταστροφή των οργανικών συστατικών, λόγω των πολύ έντονων λειτουργικών συνθηκών που επικρατούν στον περιστροφικό κλίβανο και οι οποίες τον καθιστούν πολύ ασφαλέστερο από έναν απλό αποτεφρωτή.

http://www.kerdos.gr/default.aspx?id=1302590&nt=103

Link to comment
Share on other sites

Στην περίπτωση του Τιτάνα, δεν φαίνεται να υπάρχει ούτε καν θεωρητική σύγκρουση μεταξύ δημόσιου και διωτικού συμφέροντος. Υπάρχει μόνο η ανικανότητα της κοινωνίας να προχωρήσει συντεταγμένα. Ο καθένας το χαβά του.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.