Μετάβαση στο περιεχόμενο

Θα πληρώνει η ΔΕΗ για τους στύλους


lefterism

Recommended Posts

Να πληρώνει η ΔΕΗ και ο ΟΤΕ για τους στύλους.

Είναι εύκολο να πει κανείς ότι συμφωνεί.

Ποιός όμως μπορεί να προτείνει έναν τρόπο υπολογισμού; Εστω και απλοϊκό; Θα είναι ένα σταθερό ποσό ανά στύλο; Ή θα εξαρτάται από την αντικειμενική αξία του δρόμου; Και εν πάσει περιπτώσει, αυτό το κόστος δεν είναι φυσικό να μετακυλιστεί στο τελικό καταναλωτή; Βλέπετε κάποιο ουσιαστικό λόγο να γίνει αυτός ο τζίρος; Εγώ όχι.

 

Και αν πληρώσουν ο ΟΤΕ και η ΔΕΗ, τότε δεν θα είναι δίκαιο να πληρώσει και η κάθε εταιρεία ύδρευσης για τους πυροσβεστικούς κρουνούς; Και η Τροχαία για τους σηματοδότες και τους στύλους των πινακίδων σήμανσης;

 

Δεν θα είχα αντίρρηση να πληρώνει ο καθένας. Αρκεί να υπάρχει ένα σκεπτικό πίσω από την πληρωμή και όχι απλώς μία εισπρακτική ανάγκη και αντίστοιχη εκμετάλλευση της (κατά καιρούς) ισχυρής θέσης που έχει κάποιος Δήμος ή κάποια εταιρεία παροχής ρεύματος, τηλεπικοινωνιών, ύδρευσης κτλ.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 39
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Δεν με κατάλαβες. Για κοπεί η κυκλοφορία σε εθνική οδό. Φαντάσου ουρές αμαξιών... Στο ψαχνό ως αποζημίωση για τα μέτρα ασφαλείας και εκτροπή κυκλοφορίας που εμείς καναμε...

Link to comment
Share on other sites

Το δίκτυο μεταφοράς και διανομής θα παραμείνει ένα ως έχει και δεν θα κατασκευαστεί νέο/παράλληλο από τους εναλλακτικούς παραγωγούς. Η ιδιοκτησία του θα παραμείνει στην ΔΕΗ (άσχετα αν ιδιωτικοποιηθεί ή όχι), ενώ η διαχείριση του δικτύου μεταφοράς ανήκει στον ΔΕΣΜΗΕ, ο οποίος είναι υπέυθυνος για την διασφάλιση της συντήρησής του, την οποία όμως πραγματοποιεί υποχρεωτικά η ΔΕΗ.

 

Για αυτό το λόγο αν κοιτάξει κανείς τους τελευταίους λογαριασμούς της ΔΕΗ θα δει τον επιμερισμό που καταγράφεται στις χρεώσεις, έτσι ώστε να μπορεί να αντιληφθεί κάποιος σε ποιο τμήμα τους θα υπάρξει ανταγωνισμός. Προφανώς θα υπάρχει μόνο στο κομάτι της παραγωγής και όχι της μεταφοράς, διανομής και διαφόρων τελών, τα οποία θα έχουν κοινή χρέωση για όλους τους ανεξάρτητους παραγωγούς και την ΔΕΗ.

 

Σε κάθε περίπτωση αυτά τα τέλη θα μετακυλισθούν στους καταναλωτές στο κομμάτι της χρέωσης της υπηρεσίας διανομής.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνοι. Αλλά ποιός ο σκοπός των τελών αυτών; Εχει καταλάβει κανείς;

 

edit: Αντιγράφω από το troktiko

"Πέντε ευρώ για κάθε στύλο θα πληρώνει στο δήμο η ΔΕΗ.

 

Μερικές σκέψεις:

1. Εφόσον ο Δήμος Ηρακλείου προσδοκά να εισπράξει περίπου 700.000 ευρώ, αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν περίπου 140.000 στύλοι στο Ηράκλειο. Αν υποθέσουμε ότι μπαίνουν (βαριά-βαριά) ανά 10 μέτρα, τότε προκύπτουν χονδρικά 1400 km ηλεκτροδοτημένων δρόμων μόνο στο νομό Ηρακλείου, το οποίο δεν μου φαίνεται λογικό

2. Θα πρέπει να περιμένουμε και ανάλογη διατίμηση και για άλλες κατασκευές παρόμοιες με τους στύλους όπως π.χ. κολόνες φωτεινής σηματοδότησης, πυροσβεστικοί κρουνοί, στύλοι για πινακίδες οδικής σήμανσης;

3. Σε περίπτωση που σε κολώνα της ΔΕΗ, υπάρχει φωτιστικό σώμα που αν δεν καω λάθος ανήκει στο λεγόμενο δημοτικό φωτισμό, θα υπάρχει κάποια αντίστροφη χρέωση (ο Δήμος δηλαδή να χρωστά στην ΔΕΗ) για την υπηρεσία "στήριξης" του φωτιστικού σώματος ;

Link to comment
Share on other sites

CostasV, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα...υπάρχουν διάφορες κατηγορίες στύλων, και η αξία αγοράς τους από την αποθήκη της ΔΕΗ είναι διαφορετική

Π.χ. ένα απλός ξύλινος στύλος κατηγορίας Ε και ύψος 10 μέτρα κοστίζει περίπου 150-200 ευρώ...Ένας τσιμεντόστυλος λίαν βαρείας κατηγορίας και ύψους 1 μέτρων (δλδ 15ΛΒ) κοστίζει πάνω από 1000 ευρώ...Ο ΟΤΕ χρησιμοποιεί στύλους ξυλινους το πολύ 8 μέτρων...

Με την υπόθεση λοιπόν, ότι η ΔΕΗ και ο ΟΤΕ πληρώνουν αποκλειστικά τα έργα επεκτάσεων, τότε ο κάθε μελετητής της ΔΕΗ θα φροντίζει να βάζει φθηνούς στύλους...Αυτό είναι τουλάχιστον εγκληματικό...Σκέψουν σε ένα φορτωμένο δίκτυο ΧΤ εντός πόλεων, όπου σε κάθε στύλο έχουμε περίπου 5 εναέριες παροχές ΧΤ, τη μηχανική καταπόνηση θα υποστεί ο στύλος...Σε 5 χρόνια το δίκτυο θα είναι άχρηστο...

Και εδώ θα μου πείς: Τα πάντα υπόγεια...Καλή και τεχνικά βέλτιστη λύση (τα υπόγεια καλώδια ΧΤ και ΜΤ είναι υψηλής μηχανικής και θερμικής αντοχής και υψηλή ικανότητα μεταφοράς ρεύματος) αλλά τελείως ασύμφορη...Και από οικονομικής πλευράς (50% παραπάνω κόστος κατασκευής), παρέμβασης πεζοδρομίων και δρόμων για την κατασκευή τους...Αλλά το πιο σημαντικό: Αρχαιολογία...Υπάρχουν τόσα αρχαία εκει κάτω, ούτε να το φανταστείς...

Αν λοιπόν φτιάξουμε ένα συστημα κοστολόγησης κάθε στύλου και βάσει τη δόμηση κάθε πόλης, κλάφτα χαράλαμπε...

Αν κάθε δίμηνο πληρώνεις π.χ. 5 ευρώ για εκμετάλλευση δικτύου διανομης και μεταφοράς (αν δεις τον λογαριασμό, θα δεις) με βάσει τα παραπάνω θα πληρώνει τουλάχιστον 20...

Topap, όταν ένα συνεργείο μου πέρναγε κάθετα από την Εθνική σύρματα ΜΤ, δεν μου έκλεισαν την εθνική...Περιττό να σου πω ότι είναι θαύματα που δεν έγινε κανα σοβαρό ατύχημα...Εγω εκτελούσα χρέη τροχονόμου ωστε οι οδηγοί να είναι πιο προσεκτικοί...

Link to comment
Share on other sites

Έχετε υπόψη σας, ότι στύλοι και πυλώνες της ΔΕΗ, σε καμία περίπτωση δεν τοποθετούνται δωρεάν μέσα σε ιδιωτικές εκτάσεις. Κανονική απαλλοτρίωση κηρύσσεται, αποζημιώνονται οι ιδιοκτήτες, αποκτά κυριότητα η ΔΕΗ στο χώρο έδρασης των στύλων και βαρύνονται τα ακίνητά των ιδιωτών με "περιορισμένη προσωπική δουλεία" για να υπάρχει δυνατότητα διέλευσης συνεργίων για την επισκευή των αγωγών. Δε βλέπω συνεπώς το λόγο να μη γίνεται κάτι αντίστοιχο και στις περιπτώσεις τοποθέτησης στύλων σε κοινόχρηστους χώρους όπως οι δρόμοι.

Link to comment
Share on other sites

Δε βλέπω συνεπώς το λόγο να μη γίνεται κάτι αντίστοιχο και στις περιπτώσεις τοποθέτησης στύλων σε κοινόχρηστους χώρους όπως οι δρόμοι.

 

Αντε βρε σε tpanag, γιατι προς στιγμήν αρχισα να ανησυχώ για το τι θεωρω εγω λογικό...:confused:

Link to comment
Share on other sites

Έχετε υπόψη σας, ότι στύλοι και πυλώνες της ΔΕΗ, σε καμία περίπτωση δεν τοποθετούνται δωρεάν μέσα σε ιδιωτικές εκτάσεις. Κανονική απαλλοτρίωση κηρύσσεται, αποζημιώνονται οι ιδιοκτήτες, αποκτά κυριότητα η ΔΕΗ στο χώρο έδρασης των στύλων και βαρύνονται τα ακίνητά των ιδιωτών με "περιορισμένη προσωπική δουλεία" για να υπάρχει δυνατότητα διέλευσης συνεργίων για την επισκευή των αγωγών. Δε βλέπω συνεπώς το λόγο να μη γίνεται κάτι αντίστοιχο και στις περιπτώσεις τοποθέτησης στύλων σε κοινόχρηστους χώρους όπως οι δρόμοι.

 

αυτό που αναφέρεις ισχύει μόνο για τα δικτυα μεταφορας (ΥΤ, ΥΥΤ) και σε καμια περιπτωση και ποτε για τα δικτυα διανομης (ΧΤ,ΜΤ). Αυτη ειναι η ουσιαστικη διαφορα, στην σχεδιαση των δικτυων, τα δικτυα μεταφορας, ειναι πιο τακτοποιημενα (και απειρως λιγοτερα βεβαια) σε σχεση με τα δικτυα διανομης που κανει ο πασας ενας δεητζης με την μεθοδο του ταβλι.

Link to comment
Share on other sites

ακριβώς έτσι είναι...Στα δίκτυα διανομής δε γίνεται απαλλοτρίωση...Σε περίπτωση διαφωνίας του ιδιοκτήτη ενός κτίσματος ή χωραφιού, ο μελετητής πρέπει να ξανασχεδιάσει τη γραμμή...

αυτο που προσπαθώ να πω είναι ότι αν γίνει η απόφαση αυτή, τότε ο λογαριασμός της ΔΕΗ θα εκτοξευτεί σε όρια απαράδεκτα, και στο τέλος ο μ@λ@κας ο καταναλωτής θα την πληρώσει...Στην τελική, γιατί τα πεζοδρόμια να θεωρούνται ιδιοκτησία του Δήμου και όχι ολώνων μας? Μήπως να παμε εμείς οι ίδιοι να αποζημιωθούμε από τη ΔΕΗ που κατασκευάζει δίκτυα διανομής ώστε να μπορεί να παρέχει καλή ποιότητας ηλεκτρικό ρεύμα? Μην γινόμαστε παράλογοι...Αν θέλουν να βγάλουν λεφτά οι Δήμοι, ας σκεφτούν κάτι άλλο, όχι από τη μύγα ξύγκι...

 

Μην κάνετε παράθεση ολόκληρου του αμέσως προηγούμενου μηνύματος για λόγους οικονομίας του forum. Παράθεση κάνετε όταν θέλετε να κάνετε αναφορά σε τμήμα μιας δημοσίευσης ή να απαντήσετε σε δημοσίευση παλιότερη από την αμέσως προηγούμενη. Αντί για κλικ στη λέξη "παράθεση" κάντε κλικ στη λέξη "απάντηση" στο τέλος της ιστοσελίδας.

Ευχαριστώ, achille.

Link to comment
Share on other sites

Ας πληρώσει και η ΔΕΗ , να νιώσω και εγώ μια μικρή ικανοποίηση , διότι όταν το 2002 ζήτησα από την ΔΕΗ Κορίνθου να αφαιρέσει τον επίτονο που είχε τοποθετήσει αυθαίρετα (για να γλιτώσει την τοποθέτηση άλλης μίας κολώνας για το βάρος των καλωδίων) μέσα στο οικόπεδο μου στην Κινέττα , το μόνο που εισέπραξα ήταν ειρωνικά σχόλια από τους «επί τόπου», και χαζοδικαιολογίες ότι θα θεσω σε εξοδα μια εταιρια κοινης ωφελείας.

Ο επίτονος χρησιμοποιείται συγχρόνως και ως γείωση του δικτύου σε δίκτυο που λόγω του ότι είναι επαρχιακό χρησιμοποιείται ουδετέρωση . Σε προσφυγή στο Συνήγορο του Πολίτη ,δόθηκε εντολή για την αφαίρεση , αλλά…

 

Ας πληρώσει και να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλους Δήμους.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.