Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πολιτικοί Μηχανικοί: η πλέον ευνοημένη ειδικότητα


Recommended Posts

Το "καλώς"¨είνα η υποκειμενική σου άποψη

Το θέμα είναι οτι με την κατάσταση που υπάρχει σήμερα έχεις δικαιώματα επι όλων τνω πιθανών μαθημάτων/ροών που΄ΙΣΩΣ έχεις διδαχθεί.

Με συνέπεια σε αρκετά αντικείμενα να έχεις σαφές ελλείψεις σε γνώσεις

Το θέμα προφανώς δεν αφορά μόνο οτυς πολιτικους μηχανικούς

Ας δούμε το πρόγραμμα σπουδών των τοπογράφων του Α.Π.Θ

http://www.topo.auth.gr/greek/STUDIES/undergrad.htm

 

έπι των οικοδομικών : ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ μαθήματα

Εισαγωγή στη Μηχανική των Συνεχών Μέσων

ας δεχθούμε και το Γεωτεχνική Μηχανική

 

αυτά μόνο !!

Επιλογής έχει και το Οπλισμένο Σκυρόδεμα

 

Ε συγνώμη αλλά με τα παραπάνω αντικειμενικά πιστεύεις οτι οι Α.Τ.Μ πρέπει να ασχολούνται με στατικά / οικοδομικά?(Για να μην παρεξηγηθώ τα ίδια υποστηρίζω και για την ειδικότηα μου - μηχανικοί περιβάλλοντος - που έχουμε και παραπάνω - υποχρεωτικα- μαθήματα επι των κατασκευών)

Ο Χάρης πρότεινε τα παραπάνω με την έννοαι οτι αν ήταν 4ετής οι σπουδές οι Α.Τ.Μ πχ δεν θα είχαν απαιτήσεις για δικαιώματα στα οικοδομικά (αντίστοιχα και οι άλλες ειδικότητες πχ πολιτικοί στα τοπογραφικά)

Link to comment
Share on other sites

@JOHNCALE

Αυτό που είπα είναι όχι ότι κακώς ασχολούνται με οδοποιίες και υδραυλικά, καλώς εφόσον τα διδάχθηκαν, αλλά ότι κακώς τα διδάχτηκαν, δεν έπρεπε να είναι στο πρόγραμμα σπουδών τους.

 

Αν οι Τοπογράφοι ασχολούνται (διδάσκονται και επαγγέλλονται) με έργα οδοποιίας, συγκοινωνιακά και υδραυλικά τότε απλά δεν είναι αντιπροσωπευτικός ο τίτλος που φέρουν. Οι Πολιτικοί Μηχανικοί ασχολούνται με όλα τα έργα υποδομής κτηριακά, οδοποιίας, υδραυλικά. Ο τίτλος τους είναι γενικός και τα περιλαμβάνει όλα. Αντιθέτως των Αγρονόμων-Τοπογράφων Μηχανικών είναι απόλυτα εξειδικευμένος. Αυτό που λέω με λίγα λόγια είναι ότι οι Τοπογράφοι έχουν γίνει ολίγον Πολιτικοί Μηχανικοί.

Τα gis φυσικά θα τα φτιάξουν οι Τοπογράφοι αλλά να τα χρησιμοποιούν είναι υποχρεωμένοι οι μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων. Όπως τα μαθηματικά τα χρησιμοποιούμε όλοι, όπως το λογισμικό το χρησιμοποιούμε όλοι και ας μη τα φτιάχνουν Πολιτικοί Μηχανικοί ή Τοπογράφοι αλλά μαθηματικοί και προγραμματιστές. Αν οι σπουδές εξειδικεύονταν σε Δομοστατικό Μηχανικό, Υδραυλικό Μηχανικό κ.λπ. θα αφαιρούνταν 12 και παραπάνω μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών, ένα έτος δηλαδή και οι σπουδές θα γίνονταν τετραετείς. Αυτή ως Πολιτικός Μηχανικός έχω διδαχθεί λίγο απ' όλα, έχω ακολουθήσει έναν τομέα (Δομοστατικό), έχω διαγράψει τις γνώσεις περί πχ Υδραυλικής, είχα και έχω όμως απεριόριστα δικαιώματα στα Υδραυλικά, κακώς κατά τη γνώμη μου.

 

Υ.Γ.: Όταν tpanag απευθύνεσαι προσωπικά σε μένα και μου λες "...Αρχίζω να πιστεύω ότι δεν έχεις μεγάλη επαφή με το αντικείμενο..." γίνεσαι προσβλητικός. Αντίκρουσε τα επιχειρήματά μου με αντεπιχειρήματα και όχι με προσωπικές επιθέσεις!

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Χάρη θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.

 

Αν πάρουμε το σενάριο οτι βγαίνουν τα επικαλυπτόμενα μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών, όντως αυτομάτως μπορούν να αφαιρεθούν τα σχετικά επαγγελματικά δικαιώματα. Σε αυτή την περίπτωση θα είναι πρακτικά αδύνατη η επικοινωνία μεταξύ μας.

 

Για παράδειγμα, έχεις δουλέψει σε γενική διάταξη έργου που ήταν σε ΕΓΣΑ, την περιέλαβε αρχιτέκτονας, έκανε τα rotate και τα move που τον βόλευαν για να το φέρει "οριζόντιο"; Απλά ο άνθρωπος δεν ξέρει τι σημαίνουν συστήματα συντεταγμένων και σου καταστρέφει μονομιάς όλη σου τη δουλειά. Φαντάσου λοιπόν το πρόβλημα ασυνεννοησίας που αντιμετωπίζουμε καθημερινά, σε μεγαλύτερη κλίμακα και με όλες τις ειδικότητες μέσα.

 

Αν από την άλλη αφαιρεθούν τα δικαιώματα κρατώντας τα μαθήματα, θα οδηγηθούμε σε μεγαλύτερες διαμάχες (έχουμε το παράδειγμα των ΤΕΙ ως ακραία περίπτωση).

 

Και να σε ρωτήσω: γιατί πιστεύεις πως έχεις απεριόριστα δικαιώματα στα υδραυλικά ή τα συγκοινωνιακά; Τα δικαιώματα σου τα καθορίζει η τάξη του πτυχίου σου και μέχρι το Α τουλάχιστον οι βασικές σου γνώσεις σε γενικές γραμμές σε καλύπτουν.

Link to comment
Share on other sites

Τα μαθήματα οδοποιιας υδρολογίας και υδραυλικής διδάσκονται στους Τοπογράφους Μηχανικούς απο πολυ παλιά ( από την ίδρυση της Σχολής).

Οταν πάνω απο το 50 % των μελετητών οδοποίιας είναι τοπογράφοι μηχανικοί θεωρώ ότι είναι αδύνατο να καταργηθεί ο τομέας των υδραυλικών και συγοινωνιακών έργων απο το τμήμα των τοπογραφων μηχανικών.

Σημειώνω ότι στην Νομαρχία Κορινθίας υπάρχουν αρκετοί πολιτικοι μηχανικοί που ασχολούνται με τοπογραφικά και κανένας με μελέτες οδοποιιας. Επίσης στον κατασκευαστικό τομέα της οδοποίιας οι τοπογραφοι μηχανικοι εχουν παραδοση ως κατασκευαστές ή έργοταξιαρχες .

Η πράξη δείχνει ότι καλώς διδάσκονται αυτά τα μαθήματα στο τμήμα των τοπογραφων μηχανικών.

Link to comment
Share on other sites

Και να σε ρωτήσω: γιατί πιστεύεις πως έχεις απεριόριστα δικαιώματα στα υδραυλικά ή τα συγκοινωνιακά; Τα δικαιώματα σου τα καθορίζει η τάξη του πτυχίου σου και μέχρι το Α τουλάχιστον οι βασικές σου γνώσεις σε γενικές γραμμές σε καλύπτουν.

 

1ον υπάρχουν και τα ιδιωτικά έργα

2ον .Οπότε φανταζομαι δεν έχεις κάποιο πρόβλημα οι τοπογράφοι μηχανικοι με τις "βασικές" γνώσεις που διαθέτουν περι στατικής να γράφονται στο μητρώο μεελετητών στην αντιστοιχη κατηγορία (στατικές μελέτες)

Ε με την πάροδο των ετών και την μελέτη (?) αντίστοιχων εργων θα ανεβούν κατηγορια (όπως οι συγκοινωνιολόγοι αντίστοιχα πχ με τα γεωτεχνικα)

 

Φαντάζομαι οτι συμφωνεις με τα παραπάνω

(Εγω όχι)

Link to comment
Share on other sites

Ούτε εμένα μου αρέσει, απλά τα θεωρώ αναγκαίο κακό για να αποφύγουμε κάποιο μεγαλύτερο. Άλλωστε:

 

1. Όσον αφορά τα ιδιωτικά έργα (κατά 90% κτιριακά)... αν σπάσω το πόδι και πάω στον καρδιολόγο, δικό μου το πρόβλημα, δική του η ευθύνη! Άλλωστε γι' αυτό τουλάχιστον υπάρχει ο περιορισμός στα διώροφα.

 

2. Μόνο το Α παίρνεις αποκλειστικά με τα χρόνια. Από εκεί και πέρα μετράνε και τα έργα: αν τα κάνεις με τη δουλειά σου, ε ας πάρεις και το Β. Από κάποιο σημείο και μετά μετράει και η εμπειρία σε συγκεκριμένα έργα. Αν ξέρεις έναν τοπογράφο που έχει κάνει στατικά σε δημόσια έργα, αντιστηρίξεις, σήραγγες ή γέφυρες, πραγματικά θα ήθελα να τον γνωρίσω.

Link to comment
Share on other sites

Α.Για τα ιδιωτικά μα και εκει πρέπει να ισχύσει οτι και για τα δημόσια ,δηλαδή στα δημόσια με την εμπειρία θα αναβαθμίζεις τα δικαιώματα ενώ στα ιδιωτικά όχι?Δεν υπάρχει λογικη

 

Β.Μα δεν τους εγγράφουν στην αντίστοιχη κατηγορία αυτό σου τονίζω!ενω τον αντίστοιχο συγκοινωνιολόγο θα τον γράψουν στα γεωτεχνικά , γι'αυτο δεν έχεις δει κανέναν τοπογράφο στα στατικα ! στα αντίστοιχα ιδιωτικά όμως δεν έχεις δει κανένα τοπογράφο που να κανει αντιστοιχα εργα με δημόσια Α΄τάξης?Μόνο εγω ειχα την τύχη?

 

Εσυ όμως με την λογικη που παρέθεσα δέχεσαι οτι πρέπει να τους γράψουν και ανάλογα με την εμπειρία τους να πάνε και στο β κλπ κλπ

 

 

Εγώ διαφωνώ - αν υπήρχαν σοβαρές εξετάσεις για την απόκτηση του ανάλογου μελετητικού πτυχίου θα το συζητούσα

Link to comment
Share on other sites

1. Εξαντλήσαμε τις αντιπαραθέσεις μεταξύ μηχανικών και τεχνολόγων και τώρα πρέπει να εξαντλήσουμε τις αντιπαραθέσεις μεταξύ πολιτικών-τοπογράφων-αρχιτεκτόνων.

Στην πραγματική ζωή όμως εγώ προσωπικά παρακολουθώ εδώ και πολλά χρόνια κοινά προβλήματα και κοινές δράσεις, συνεργασίες και συνεταιρισμούς μεταξύ όλων των ειδικοτήτων μηχανικών.

 

2. Οι πολιτικοί μηχανικοί ήταν ευνοημένη ειδικότητα γιατί το αντικείμενό τους ήταν στο επίκεντρο της τεχνολογικής και οικονομικής δραστηριότητας για δεκάδες και εκατοντάδες χρόνια. Σήμερα είναι η ειδικότητα με τα περισσότερα προβλήματα απασχόλησης και αντικειμένου γιατί ως ευνοημένη στο παρελθόν όλοι προσπαθούν να απασχοληθούν στο δικό τους αντικείμενο (αρχιτέκτονες, τοπογράφοι, τεχνολόγοι δομικών, τεχνολόγοι έργων υποδομής, περιβάλλοντος (υδραυλικά), μεταλλειολόγοι (υπόγεια έργα), χημικοί (υδραυλικά) κτλ. και μάλιστα όχι μόνο οι απόφοιτοι από την Ελλάδα αλλά και άλλοι τόσοι με σπουδές στο εξωτερικό).

 

3.Το Π.Δ. που προωθείται και δίνει δικαιώματα στους μεταλλειολόγους σε σήραγγες, εκσκαφές, θεμελιώσεις κτλ το έχετε διαβάσει;

 

4. Αγαπητοί πολιτικοί οι τοπογράφοι είναι ο τελευταίος αντίπαλος που θα έπρεπε να ασχοληθείτε μαζί του. Οι τοπογράφοι είναι αριθμητικά σχετικά λίγοι και η απασχόλησή τους στον χώρο των μελετών υδραυλικών και συγκοινωνιακών δεν έχει δημιουργήσει εδώ και δεκαετίες κανένα σοβαρό πρόβλημα. Έχοντας κια ως αντίβαρο αν θέλετε οι πολιτικοί το δικαίωμα στις τοπογραφικές μελέτες (οι οποίες είναι σε όγκο χρηματικού αντικειμένου πρώτες στην Ελλάδα).

 

5. Η σχολή τοπογράφων από τον ιδρυτικό της νόμο έχει δύο κατευθύνσεις του τοπογράφου γεωδαίτη και του τοπογράφου αγρονόμου δηλαδή του αγροτικού μηχανικού. Από τότε έχει διαμορφωθεί (από το 1917) μέχρι σήμερα το πρόγραμμα σπουδών με περιεχόμενο που του δίδει το δικαίωμα στην εκπόνηση μελετών υδραυλικών και συγκοινωνιακών έργων. Και δεν βλέπω τον τρόπο κια τον λόγο για να αλλάξει αυτό.

 

6. Η πρόταση η σχολή πολιτικών μηχανικών να γίνει 4 χρόνια και να σπάσουν οι ειδικότητες περιέχει πολλά προβλήματα και κινδύνους. Οι ειδικότητες όπως είναι σήμερα δίνουν με τις αλληλεπικαλύψεις την δυνατότητα σε ενιαίο πτυχίο. Αυτό έχει μεγάλη σημασία για την επαγγελματική πορεία αλλά και για το επίπεδο των γνώσεων που η κάθε ειδικότητα πρέπει να έχει.

Link to comment
Share on other sites

@Zaxoys:

A. Συμφωνώ απολύτως. Δεν μπορώ να κατανοήσω αυτό τον διαχωρισμό.

 

Β. Δεν ήξερα οτι δεν τους γράφουν. Με τη λογική πως κρίνεται επαρκής η γνώση τους, ναι το δέχομαι. Έχω την εντύπωση όμως πως υπάρχει μια μικρή διαφορά στην αναλογία τοπογράφων/συγκοινωνιολόγων με στατικά/γεωτεχνικά: μόλις το έψαξα και είδα οτι στους τοπογράφους προσφέρεται 1 μάθημα στατικής στο πρόγραμμα σπουδών τους, ενώ στους συγκοινωνιολόγους 11 γεωτεχνικής. Κατά τη γνώμη μου, καλά κάνουν και δε γράφουν τους τοπ.-μηχ. στα στατικά, και καλά κάνουν και γράφουν τους συγκοινωνιολόγους στα γεωτεχνικά.

 

Οι εξετάσεις θα ήταν το καλύτερο, αλλά το κλειδί είναι στη λέξη "σοβαρές". Εδώ παίρνουμε την άδεια ασκήσεως επαγγελματος με ερωτήσεις του στυλ "πόσα m2 είναι το στρέμμα" (και μου αρέσει που κάνουν και λάθος :()

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.