Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προβλήματα στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμων


gvarth

Recommended Posts

Γεγονός που θα ανακοινωθεί στις επόμενες 2 μέρες. Τα τοπικά κανάλια στην Πατρα το λένε απο το πρωί. Η βασική αιτία είναι οτι οι τράπεζες δεν βάζουν άλλα λεφτά και οτι το δημόσιο δεν έχει κάνει τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις. Το έμαθα και απο κόσμο στην ΑΓΕΤ και απο κόσμο στο εργοτάξιο. Η Vinci έχει το 37% στα 2.8 δις του έργου. Είναι πρακτικά αδύνατο να βρεθεί άλλος. Οι τράπεζες λένε οτι δεν έχουν την απαραίτητη ρευστότητα για να συνεχίσουν και οτι εαν το κάνουν κινδυνεύουν με υποβιβασμό απο τις εταιρείες αξιολόγησης.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς λοιπόν επαληθεύονται οι πληροφορίες μου (http://www.michanikos.gr/showpost.php?p=244671&postcount=9)

Αλίμονό μας...

Link to comment
Share on other sites

και βέβαια η Hochtief δεν πρόκειται να μείνει μόνη της. Ακόμα και ο Ακτωρ, JP κλπ δεν έχουν την οικονομική επιφάνεια για να σηκώσουν τέτοια έργα. Υπολόγισαν κάτι δημοσιογράφοι οτι θα επηρεάσει τουλάχιστον 8000 επαγγελματίες στον χώρο.

Link to comment
Share on other sites

επιβεβαιώνω τα όσα γράφει ο καθηγητής Ροδόπουλος

αφού έχω καθημερινή επαφή με στελέχη των κατασκευστικών κοινοπραξιών και των ανεξάρτητων μηχανικών

απο μιά παρατεταμένη περίοδο στασιμότητας φθάσαμε σε διακοπή εργασιών

αλλωστε το επιβεβαίωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, ότι υπάρχει απειλή εκ μέρους κοινοπραξιών -που κατασκευάζουν τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους- να αποχωρήσουν από τα έργα, λόγω διαφόρων προβλημάτων, όπως η άρνηση πληρωμής διοδίων, που παίρνει διαστάσεις, το "μπλοκάρισμα" της χρηματοδότησης από τις τράπεζες, αλλά και η καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου.«Υπάρχει η απειλή να φύγουν. Επισήμως δεν μας έχουν θέσει το ζήτημα, αλλά το ακούμε δεξιά κι αριστερα» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μαγκρίωτης μιλώντας στον σταθμό ΣΚΑΙ.

αλλά και σε επερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνεται

"Εν μέσω οικονομικής κρίσης, αύξησης της ανεργίας και μειώσεων των μισθών, η κυβέρνηση ενέκρινε τόσο την δημιουργία νέων σταθμών διοδίων όσο και την αύξηση της τιμής των υπαρχόντων. Οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν τα νέα αυξημένα διόδια χωρίς η πρόοδος και η ποιότητα των κατασκευών να αντιστοιχεί σε ανάλογη βελτίωση των αυτοκινητοδρόμων, γεγονός που έχει προκαλέσει την αντίδραση των πολιτών που αρνούνται να πληρώσουν. Εξάλλου, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, υπάρχουν περιπτώσεις τραπεζών που δανειοδοτούν τα έργα και προχώρησαν στην διακοπή της ροής της χρηματοδότησης προς τις εταιρίες κατασκευής, επικαλούμενες την αργή πρόοδο των εργασιών αλλά και την αυξανόμενη άρνηση των οδηγών να καταβάλουν διόδια"

και σχετική η ανακοίνωση τύπου της ΝΔ

σχετικά με την αναγκαία παρέμβαση για τα έργα παραχώρησης αυτοκινητόδρομων,

«Η υλοποίηση των έργων με συμβάσεις παραχώρησης, κινδυνεύει σήμερα να ακυρωθεί, εξαιτίας αδικαιολόγητων κυβερνητικών παραλείψεων και καθυστερήσεων.

Παραλείψεις και καθυστερήσεις (στη διαδικασία απαλλοτριώσεων, στη χορήγηση των αναγκαίων αδειών, στην οριστικοποίηση του βασικού σχεδιασμού, στη μη έγκαιρη καταβολή του ΦΠΑ) που οδηγούν τις δανείστριες τράπεζες -κυρίως τις ευρωπαϊκές- στη διακοπή της ροής χρηματοδότησης αυτών των έργων, με κίνδυνο ακόμη και την καταγγελία των δανειακών συμβάσεων.

Μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει στην ακύρωση των έργων παραχώρησης με καταστροφικές συνέπειες, τόσο στον εγχώριο κατασκευαστικό κλάδο, όσο και στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων, ενώ θα επιφέρει μείωση της ανάπτυξης και προφανή αύξηση της ανεργίας"

Link to comment
Share on other sites

Ενα επίσης αρνητικό στην όλη ιστορία είναι οτι υπάρχουν ποινικές ρήτρες της τάξεως των 800Εκ τις οποίες θα πρέπει το δημόσιο να αρχίσει να καταβάλει άμεσα. Επίσης επειδή στα χρήματα έχει λόγο και η ΕΕ θα έχουμε και απο εκεί αντιδράσεις. Πολλά κράτη στην ΕΕ έχουν εκφράσει την δυσαρέσκεια τους στο γεγονός οτι η Ελλάδα απλά δεσμεύει πόρους απο την ΕΕ και δεν τους αξιοποιεί. Οταν λοιπόν η Ελλάδα δεν μπορεί να διατηρήσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις σε ένα τέτοιο έργο, μήπως τελικά θα χάσει και αυτή την λίγη ανταγωνιστικότητα που της έχει μείνει.

 

http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id=188638&nt=108&lang=1

 

Καταγγελίες για την Εγνατία

 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο προβληματισμός των τραπεζών για όσα συμβαίνουν στον χώρο των μεγάλων έργων καταδεικνύεται και από την περίπτωση της Εγνατίας Οδού. Για την ολοκλήρωση της οποίας ο κ. Σουφλιάς είχε χρεώσει με δάνειο περίπου 1 δισ. ευρώ τον φορέα, παρέχοντας θεωρητικά στις τράπεζες την εγγύηση των μελλοντικών εσόδων του οδικού άξονα από την είσπραξη των διοδίων. Ωστόσο, διόδια δεν έχουν ακόμα τοποθετηθεί (αναμένονται μάλλον προς το καλοκαίρι), άρα το Δημόσιο δεν είχε να δώσει έσοδα στις τράπεζες, οι οποίες με τη σειρά τους καταγγέλλουν τις συμβάσεις και ζητούν πίσω τα κεφάλαια που έχουν δώσει.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

H Vinci φεύγει απο την Ελλάδα ακολουθώντας την Dragados. To έργο Κόρινθος-Πάτρα σταματάει και 2,500 κόσμος φεύγουν απο τα εργοτάξια. Υπολογίζεται οτι θα πάρει μαζί και την Αγετ η οποία ετοιμάζετε να κλείσει το εργοστάσια.

 

Επιβεβαιώνεται (εκ των έσω) επίσης καθώς μετείχα στα έργα μέχρι το τέλος του 2010...:???: Βέβαια αυτό που δεν είμαι σίγουρος να καταθέσω είναι το εάν φεύγουν οριστικά οι άνω εταιρίες.. Και αυτό διότι υπάρχει ένα σενάριο το οποίο λέει ότι μεγάλες εταιρίες κάνουν παύση εργασιών (έως πότε...?) για να πιέσουν το δημόσιο να ενεργήσει ποιο γρήγορα και αποτελεσματικά προς όφελος των κρατικοδίαιτων (πάλι μαμ) εταιριών, οι οποίες για πρώτη φορά δεν χάνουν ακόμα, αλλά δεν βγάζουν τόσα πολλά! Να σημειωθεί τέλος, ότι από τις εισπράξεις των διοδίων ένα μεγάλο ποσοστό πηγαίνει στο κράτος το οποίο εισπράττει ήδη από τα τέλη κυκλοφορίας.. Πάντως η MKC δουλεύει, για την ώρα..

Link to comment
Share on other sites

Τώρα το φοβερό είναι οτι ενω τοπικά κανάλια και εφημερίδες το λένε, κανένα κανάλι εθνικής κάλυψης δεν το κάνει. Γιατί?

Link to comment
Share on other sites

Αν το θεμα ειναι οι ελληνικες τραπεζες γιατι δεν δανειζονται απο αλλες ευρωπαικες?

 

Με λιγα λογια οπως λεει ο λαος μας "καλομαθε η γρια στα συκα..."

Link to comment
Share on other sites

Γιατι απλά δεν τις δανείζουν με καλούς όρους. Μα αυτό είναι και το μεγάλο πρόβλημα στην ΕΕ τώρα. Οι τράπεζες έχουν χάσει την εμπιστοσύνη μεταξύ τους.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.