Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μετά το TEI, πολυτεχνείο. Αξίζει;


DimitrisZ

Recommended Posts

Σε εμένα απευθύνεσαι με το ρε?

 

 

Ναι, γιατί; Παρεξηγήθηκες; Μου προκαλείς γέλια...

 

IEK Ξυνή, Τεχνικός δομικών έργων (δεν πρόλαβα όμως να τελειώσω γιατί μετά νυμφεύτηκα).

 

Έτσι μπράβο! Δηλαδή δεν έχεις τελειώσει τίποτα! Κλείνει το προσωπικό εκτός θέματος αλλά πιστεύω, ήταν απαραίτητο, για τις διευκρινίσεις. Ίσως θα έπρεπε να σου "κιτρινίσουν" και το όνομα (όπως τους ιδιώτες).

 

Πάμε παρακάτω:

Το ΔΠΘ είναι παρεξηγημένο επειδή ήταν επί πολλά χρόνια η τελευταία βάση Πολιτικών Μηχανικών. Αυτό βέβαια άλλαξε μετά την τρομερή άνοδο των τελευταίων ετών και όυδείς μπορεί να απαξιώσει μια σχολή με βάση 18500 μόρια.

 

Ο Κάλφας - παρόλο που σε πολλούς δεν ήταν συμπαθής - εμένα μου έμαθε μεταλλικές και έβγαλα ψωμάκι για πολλά χρόνια δουλεύοντας σε διάφορες πολεοδομίες και διαφορους εργολάβους ανά την Ελλάδα.

@spy: Εύκολο να περάσεις τα μεταλλικά; Αλλάξαν τόσο πολύ τα πράγματα; Διότι στην εποχή μου για να περάσεις μεταλλικές Ι έπρεπε να είχες πατήσει μαύρο χιόνι (5-7% επιτυχία στις εξετάσεις κατά μέσο όρο...και μιλάμε για 5-5,5 δεν έπαιρνε κανείς παραπάνω)

Το αν είναι πίσω ή μπροστά το ΔΠΘ από το ΑΠΘ ή το ΕΜΠ στα μεταλλικά ΔΕΝ μπορώ να το τεκμηριώσω...

 

Το ΔΠΘ υστερούσε σε δύο τομείς μέχρι την δεκαετία του '90 τουλάχιστον απ'όσα ξέρω εγώ και μιλάω πάντα ειλικρινώς και έξω από τα δόντια. Στην εδαφομηχανική και στην οδοποιία.

Η κατάσταση στην οδοποιία νομίζω πως έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Για την εδαφοηχανική δεν γνωρίζω τι έγινε.

 

Για τα μπετά ισχύουν τα όσα είπα περί μεταλλικών. Μπορεί να μην ήταν κορυφαίοι σαν διδάσκοντες οι γνωστοί του μπετόν αλλά με τον έναν ή τον άλλο τρόπο αν δεν ξεσκιζόσουνα στο διάβασμα δεν πέρναγες μπετό. Όταν λέτε μπετό Ι στο ΔΠΘ εννοείτε ΩΣ Ια ή Ιβ ή ενοποιήθηκαν; (Το Ια αφορούσε βασικούς κανόνες ανάλυσης διαστασιολόγησης-διατομής, κανονισμό ΕΚΩΣ, κάμψη, διάτμηση κλπ Το Ιβ αφορούσε κυρίως ανάλυση πλακών).

Link to comment
Share on other sites

Και επειδή κάποιοι θέλουν να είναι "θύρα" και όχι επιστήμονες , έστω και υπό εκκόλαψη τα προγράμματα σπουδών των 2 σχολών :

 

Α. Διπλ. Μηχανολόγοι μηχανικοί .

http://www.mech.uowm.gr/spoudes/odigos_spoudon.pdf

 

Η ηλεκτροτεχνία που αναφέρει ο φοιτητής διδάσκεται στο 5ο εξάμηνο και περιλαμβάνει

 

Διδάσκων: Θ. Θεοδουλίδης

 

Προαπ/να: Φυσική, Μαθηματικά, Υπολογιστές

 

Σκοπός: Να εισάγει το φοιτητή στις βασικές γνώσεις θεωρίας και ανάλυσης ηλεκτρικών κυκλωμάτων. Ο φοιτητής αποκτά τις απαιτούμενες γνώσεις ώστε να είναι σε θέση να κατανοήσει σε επόμενα μαθήματα θέματα ηλεκτρικών μηχανών και μεταφοράς και διανομής της ηλεκτρικής ενέργειας.

 

Περιεχόμενο: Ηλεκτρικό φορτίο, ρεύμα, τάση, ισχύς. Νόμοι Kirchhoff και θεώρημα Tellegen. Ηλεκτρικά στοιχεία. Μέθοδοι ανάλυσης κυκλωμάτων στην ημιτονοειδή μόνιμη κατάσταση ισορροπίας. Θεωρήματα ηλεκτρικών κυκλωμάτων. Αμοιβαία επαγωγή και μετασχηματιστής. Ισχύς και ενέργεια σε κυκλώματα με ημιτονοειδή διέγερση. Συντελεστής ισχύος και διόρθωση. Συμμετρικά και ασύμμετρα τριφασικά κυκλώματα. Ανάλυση κυκλωμάτων με περιοδική μη ημιτονοειδή διέγερση. Αρμονικές και σειρά Fourier. Δίοδοι και ανορθωτικές διατάξεις.

 

Διδασκαλία: Προφορικές παραδόσεις και 2 κατ’ οίκον εργασίες

 

Αξιολόγηση: 50% τελική γραπτή εξέταση, 30% πρόοδος και 20% κατ’ οίκον εργασίες.

 

Στο τμήμα ηλεκτρολογίας στο ΤΕΙ υπάρχουν 2 ηλεκτροτεχνίες στο α' και β' εξάμηνο

 

Ηλεκτροτεχνία Ι

Ηλεκτροστατικό πεδίο. Πυκνωτές. Ηλεκτρικό ρεύμα, ηλεκτρική τάση, ηλ. αντίσταση, ηλ. κύκλωμα. Συνδεσμολογία αντιστάσεων. Θεώρημα Millman. Ηλεκτρική πηγή, θεώρημα Thevenin – Norton. Συνδεσμολογία πηγών. Κανόνες Kirchhoff. Επίλυση ηλ. κυκλωμάτων. Μέθοδοι επίλυσης. Ενέργεια – ισχύς Ηλ. Ρεύματος. Μαγνητικό πεδίο. Μαγνητικά κυκλώματα. Επίλυση μαγν. Κυκλωμάτων. Ηλεκτρομαγνητική επαγωγή. Νόμος του Faraday. Αυτεπαγωγή, αμοιβαία επαγωγή. Μεταβατικά φαινόμενα. Στοιχεία Ηλεκτρομαγνητισμού.

 

 

Ηλεκτροτεχνία ΙΙ

Ανάλυση κυκλωμάτων ημιτονοειδούς εναλλασσόμενου ρεύματος στη σταθερή κατάσταση. Κυκλώματα σειράς και παράλληλα, μιγαδική και εκθετική μορφή και μιγαδική σχέση των στοιχείων R, L, και C. Μιγαδική σύνθετη αντίσταση και αγωγιμότητα , νόμοι Κίρκωφ και θεωρήματα . Ισχύς στο εναλλασσόμενο ρεύμα και διόρθωση συντελεστή ισχύος. Συντονισμός και τελεστικοί ενισχυτές. Τριφασικά κυκλώματα , μαγνητικά συζευγμένα κυκλώματα

 

Πιθανόν βέβαια να συγκρίνει τους μηχανολόγους του ΤΕΙ πού έχουν ένα μάθημα ηλεκτροτεχνίας - ηλεκτρονικής στο Δ' εξάμηνο αλλά οι μηχανολόγοι ούτε υπογράφουν , ούτε ζήτησαν ποτέ να υπογράψουν ηλεκτρολογικά .

 

Στόχος/σκοποί μαθήματος: Η κατανόηση των βασικών νόμων που διέπουν τα διάφορα ηλεκτρικά μεγέθη, η εκμάθηση της χρήσης μετρητικών οργάνων και η απόκτηση γνώσεων ανάλυσης και σχεδιασμού απλών κυκλωμάτων.

 

 

Περιγραφή μαθήματος: Ανάλυση κυκλωμάτων ΣΡ (νόμοι, σύνδεση αντιστάσεων, ηλ. πηγές, μέθοδοι). Θεωρήματα ηλεκτρικών κυκλωμάτων. Επαγωγή και χωρητικότητα. Μαγνήτες, ηλεκτρονόμοι, δινορρεύματα, μετασχηματιστής. Ηλεκτρικά κυκλώματα ΕΡ. Κυκλώματα RL και RC. Συντελεστής ισχύος και διόρθωσή του. Συνδεσμολογίες αστέρα και τριγώνου. Ηλεκτρόλυση, συσσωρευτές. Ημιαγωγοί, εκπομπή από καθόδους, ανορθωτές, τρανζίστορς, λυχνίες. Απλοί υπολογισμοί καλωδιώσεων και προστασίας εγκαταστάσεων και προσωπικού.

 

 

Εργαστήριο: Μετρήσεις ηλεκτρικών μεγεθών. Βιομηχανικές. Καλωδιώσεις. Συντονισμός. Ανορθωτής, ενισχυτής και παλμογράφος.

 

 

 

Αυτά μόνο γιά ενημέρωση και προβληματισμούς από τους ειδικούς .

Εγώ δεν είμαι ειδικός , αλλά δεν μπορούμε να αφήνουμε και κάποια πράγματα αναπάντητα .

Link to comment
Share on other sites

Ναι, γιατί; Παρεξηγήθηκες; Μου προκαλείς γέλια...

 

Τι να παρεξηγηθώ? Αφού δεν...όπως τα τούβλα...τα κόκκινα...

 

εμένα μου έμαθε μεταλλικές και έβγαλα ψωμάκι για πολλά χρόνια δουλεύοντας σε διάφορες πολεοδομίες και διαφορους εργολάβους ανά την Ελλάδα.

 

Πες μας που είναι για να ξέρουμε από που περνάμε...

 

Το ΔΠΘ είναι παρεξηγημένο επειδή ήταν επί πολλά χρόνια η τελευταία βάση Πολιτικών Μηχανικών.

 

Ακόμα παρεξηγημένο και τελευταίο είναι...και πως να μην είναι...όποτε θέλουν κάνουν μάθημα...όποτε θέλουν κλείνουν την σχολή....όποτε θέλουν χτίζουν και κανένα ντουβάρι σε πόρτα...

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα είμαι ο τελευταίος που θα μπω στην λογική του διαχωρισμού των αποφοίτων ΑΕΙ-ΤΕΙ αλλά το δεδομένο είναι ότι το επίπεδο σπουδών και την ποιότητα την φτιάχνουν κατά κύριο λόγο τρία πράγματα:

1) Το επίπεδο και η ποιότητα των καθηγητών

2) Το επίπεδο και η ποιότητα των φοιτητών

3) Το επίπεδο και η ποιότητα της υλικοτεχνικής υποδομής

 

 

@edit: Απαντούσα στον BAS...

Link to comment
Share on other sites

1) Το επίπεδο και η ποιότητα των καθηγητών

2) Το επίπεδο και η ποιότητα των φοιτητών

3) Το επίπεδο και η ποιότητα της υλικοτεχνικής υποδομής

 

ΔΠΘ δηλαδή με άλλα λόγια...

Link to comment
Share on other sites

Ο Κάλφας - παρόλο που σε πολλούς δεν ήταν συμπαθής - εμένα μου έμαθε μεταλλικές και έβγαλα ψωμάκι για πολλά χρόνια δουλεύοντας σε διάφορες πολεοδομίες και διαφορους εργολάβους ανά την Ελλάδα.

@spy: Εύκολο να περάσεις τα μεταλλικά; Αλλάξαν τόσο πολύ τα πράγματα; Διότι στην εποχή μου για να περάσεις μεταλλικές Ι έπρεπε να είχες πατήσει μαύρο χιόνι (5-7% επιτυχία στις εξετάσεις κατά μέσο όρο...και μιλάμε για 5-5,5 δεν έπαιρνε κανείς παραπάνω).

 

Αυτό μου το είπαν συμφοιτητές μου , οι οποίοι έκαναν μεταπτυχιακό στο Δ.Π.Θ.

Βασικά ,αυτό το κακό έχουν μερικοί καθηγητές. Συνδέουν την ποιότητα και τη δυσκολία του μαθήματος με το ποσοστό των επιτυγχόντων.

Εγώ πάντως θα ήθελα περισσότερα από το τμήμα Μεταλλικών του Α.Π.Θ.

Κανονικά οι βαθμολογίες θα έπρεπε να ακολουθούν την κατανομή GAUSS.

Συχνά , βάζουν θέματα τα οποία ποτέ δεν έχουν διδάξει.

@Αrchytas , έχεις e-mail.

 

Link to comment
Share on other sites

1) Συνδέουν την ποιότητα και τη δυσκολία του μαθήματος με το ποσοστό των επιτυγχόντων.

 

2) Κανονικά οι βαθμολογίες θα έπρεπε να ακολουθούν την κατανομή GAUSS.

3)Συχνά , βάζουν θέματα τα οποία ποτέ δεν έχουν διδάξει.

 

Στο 1) πολλές φορές έχεις απόλυτο δίκιο. Ο Κάλφας όμως αν παρακολουθούσες μάθαινες κιόλας...

Στο 2) επίσης έχεις δίκιο. Δυστυχώς όμως στο ΔΠΘ σε πάρα πολλά μαθήματα η κατανομή Gauss είχε σαν μεγαλύτερη συγκέντρωση τιμών στο 2 και 3 και μέγιστο το ~6.

Μεταλλικές, μπετά, μαθήματα επιλογής του δομοστατικού τομέα, όποιος έπαιρνε πάνω από 6 ήταν για διπλωματική στον καθηγητή...

Αυτό είναι και το παράπονο όλων των δομοστατικών του ΔΠΘ ότι δεν μπορούν να βγάλουν βαθμό και να συναγωνιστούν άλλους συνυποψήφιους...

 

3) Αυτό συμβαίνει αλλά όχι στις μεταλλικές (τουλάχιστον σπάνια...)

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.