Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πτυχίο στα τρία χρόνια προβλέπει ο νέος νόμος-πλαίσιο για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ


George78

Recommended Posts

Megapad επειδή λόγω της εργασίας μου συναστρέφομαι καθημερινά με μεταπτυχιακούς φοιτητές από Ελληνικά κυρίως πολυτεχνεία σου λέω με μεγάλη σιγουριά οτι η συντριπτική πλειοψηφία ξέρει καλά μόνο τον τομέα της ειδικότητας του και στην καλύτερη περίπτωση έχει ένα ας πούμε backbone από τα υπόλοιπα ..

 

Γνωρίζω επιπλεόν πάρα πολλούς ΗΜΜΥ που να έχει πάρει κατεύθυνση software engineering και δεν έχουν καμία σχέση με την κλασική ηλεκτρολογία - παραγωγή ενέργειας κλπ πλην ελαχίστων βασικών γνώσεων ( και τους τιμά που δεν έχουν κανένα πρόβλημα να το παραδεχτούν, νομίζω είναι οι πιο ακομπλεξάριστοι μηχανικοί)

 

Aartam με παρανόησες, όταν λέω αυτά τα ζητήματα έχουν λυθεί εννοώ ΔΙΕΘΝΩΣ. Εδω δεν έχει λυθει τι κάνουμε με τους μέσα ( εγώ δεν έχω δικαιώματα εδώ και 16 χρόνια ως μηχανικός περιβάλλοντος)

 

Η λύση ήταν και είναι απλή σοβαρές εξετάσεις ανα γνωστικό αντικείμενο ( αφού τα αντικείμενα όλοι συμφωνούμε οτι επικαλύπτονται σε ένα βαθμό), οπότε όποιος πολιτικός - τοπογράφος - μηχανικός περιβάλλοντος θέλει δικαιώματα στα υδραυλικά ας δώσει τις εξετάσεις στον φορέα του (ΤΕΕ) για τα υδραυλικά κλπ . Αντίστοιχα όποιος αρχιτέκτονας περάσει τις εξετάσεις για στατικά να υπογράφει κ.ο.κ

 

Αλλά επειδή όλοι γνωρίζουν την ανεπάρκεια τους περιχαρακώνονται πίσω από δικαιολογίες περι απαξίωσης πτυχίων κλπ.

Λες και οτι ο μηχανολόγος υπογράφει απεριόριστα ηλεκτρολογικά με ένα (1) μάθημα ηλεκτροτεχνίας δεν ξεφτιλίζει το πτυχίο τους ...(και αντίστοιχα οι άλλες ειδικότητες)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 192
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Διαφωνώ εντελώς με το σκεπτικό σου, αλλά δν πειράζει:D:D:D

 

Τόσα χρόνια που δν είχαμε τα μεταπτυχιακά είχε γίνει κάτι κακό???

 

Αν μπούμε από μόνοι μας σε μοναπάτια εξετάσεων για την απονομή Ε.Δ. τότε λυπάμαι που το λέω είμαστε όλοι άξιοι της μοίρας μας!!! Βέβαι τώρα που το σκεφτομαι, αντι να τρέχω όλη μέρα να τσιμπήσω κανένα πελάτη, θα τρέχω για καμιά σημείωση!!!Δν είναι κακό:P:p

Link to comment
Share on other sites

@ZaXoYs

 

συμφωνω απόλυτα με αυτά που λες!!!

 

οι εξετάσεις ανα γνωστικό αντικείμενο πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα...

 

άντε όμως να πείσεις τους παλαιότερους αλλά και τους νεότερους μηχανικούς (όπως ο γράφων λίαν συντόμως) ότι αυτό θα πρέπει να έχει και αναδρομική ισχύ για οποιονδήποτε!!!

 

ειδικά οι καρεκλοκένταυροι του ΤΕΕ δεν νομίζω να συμφωνήσουν...

 

η κατάσταση δυστυχως στο Ελλαντα:) είναι πολύ μπερδεμένη...όπως είπε και ο Megapad το βαρέλι δεν έχει πάτο!!!

Link to comment
Share on other sites

Aartam με παρανόησες, όταν λέω αυτά τα ζητήματα έχουν λυθεί εννοώ ΔΙΕΘΝΩΣ. Εδω δεν έχει λυθει τι κάνουμε με τους μέσα ( εγώ δεν έχω δικαιώματα εδώ και 16 χρόνια ως μηχανικός περιβάλλοντος)

 

Λίγο είναι 16 χρόνια.

Ξέρεις πότε έγινε στην Ελλάδα η αναγνώριση του τίτλου των Χημικών Μηχανικών;

Μέχρι το 1996 τους ονόμαζαν Οινολόγους Χημικούς.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς, από τη μία, συζητούμε για το "πώς θα χωρέσει όλη οι επιστήμη και τα ΕΔ σε 3 έτη", όταν όμως επι της ουσίας προχωρημένες χώρες μας δείχνουν το δρόμο εκεί λέμε για ανεργείες και άλλα άσχετα με την εκπαίδευση πράγματα. Αυτό είναι στρουθοκαμηλισμός. Προφανώς τα 3 ή τα 4 έτη σπουδών θα "σπάσουν" τις πολυειδικότητες και τα "πολυΕΔ" αφου όλοι βλέπετε μέσα σε αυτην τη συζήτηση, οσα παραδειγματα ξένων πανεπηστημίων εχουν αναφερθεί, πουθενά δε συγκεντρώνουν την ένοια "ΠΜ" όπως εδώ. Και βέβαια είναι καλύτερα ιδρύματα, και βέβαια βγάζουν επιστήμονες. Γιατί για μένα είναι όχι μονο πιο δίκαιο αλλά και πιο ασφαλές να υπάρχει ένας Εξειδικευμένος μηχανικός για τοπογραφικά, ένας για στατικά, ένας για περιβαλλοντικά κλπ. ΕΔΩ έχουν δικαίωμα Όλοι οι ΠΜ να υπογράφουν ΟΛΑ με +1 έτος. Αυτό δεν είν0αι "αδιαίρετη γνώση", αυτό είναι απλά ασχολίαστο.

Επίσης, μα και βέβαια κατά τη γνώμη μου πρέπει τα Μεταπτυχιακά να απονέμουν ΕΔ ή να τα επεκτείνουν. Όχι μόνο για να βελτιώσουν, αλλά και να διορθώσουν σε περίπτωση που κάποιος πάρει μια εξειδίκευση που τελικά "δεν του βγήκε". Πρέπει να μάθουμε σε αυτήν τη χώρα ότι οι επιλογές που κάνουμε ΠΡΙΝ δουλέψουμε είναι διαφορετικές - επικύνδυνες σε σχέση με αυτές που κάνουμε έστω με 3 έτη εμπειρίας. Για αυτό πρέπει να υπάρχει Συνεχιζόμενη επκπαίδευση, ικανή να διορθώνει.

 

(Σχετικά με την "αδιαίρετη" γνώση... Θείος μου τελείωσε στη Γερμανία τη 10ετία του 80 Μηχανολόγος Μηχανικός FH (TEI) και Χημ. Μηχανικός (Μηχ, Διεργασιών) σε Πολυτεχνείο. Μόλις ήρθε στο Ελλαδιστάν, στο Δικατσα του είπαν για το 1ο: "Μισά Πτυχία έχετε στη Γερμανία (Ηλ-Μηχανικος), εμείς στην ελλάδα είμαστε ποιο πλήρεις (Μηχανολ. Ηλεκτρολογ.) Σχετικά με το 2ο διπλωμά σας.. δε μπορώ να σκεφτώ που μπορεί να αντιστοιχηθεί... δώστε μου 2 μέρες να σκεφτώ"!!! Και τα δυο διπλώματα, από κορυφαία γερμανικά Ιδρύματα. Τελικά, με κόπο, έγινε Μέλος ΤΕΕ και για τα 2. Αυτό είναι ένα ΟΜΟΙΟ παράδειγμα αντίστοιχης (υπο)κουλτούρας που τώρα γελάμε.. δυστυχώς όμως το κουβαλάμε ακόμα.. απλά δεν ξέρω αν θα γελάμε σε λίγα χρόνια

 

Και 'Ομως! πιστεύω αν οι Ηλεκρολόγοι-Μηχανολόγοι στην ελλάδα ήταν ποιο Ισχυροι από τους ΠΜ στο ΤΕΕ τωρα θα είχαμε ακόμα ΜΗΧ-ΗΛ&ΜΥΥ!!! εκεί να έβλεπες!

Link to comment
Share on other sites

Γίνεται εδώ και χρόνια... ένα παράδειγμα το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, αλλά και άλλα. Επίσης το δικό μου PhD είναι αναγνωρισμένο. Ισοτιμία σημαίνει ισοτιμία νομίζω.

 

Το πληροφορήθηκα σήμερα αλλά δεν ξέρω κατά πόσο νόμιμο είναι .

Όταν δεν σου δίνουν τα βασικά δικαιώματα του βασικού τίτλου για να εργαστείς πως είναι δυνατόν να σου δίνουν τα ακαδημαϊκά για να προχωρήσεις επιπλέον σε ανώτερα επίπεδα ?

 

Καταλαβαίνεις λοιπόν πολύ καλά πως υπάρχει μια αντίφαση σε όλη αυτήν την ιστορία .

Πρόσφατα μίλησα με τον θείο μου και με διαβεβαίωσε για άλλη μια φορά πως μόνο στο εξωτερικό μπορούν να κάνουν Διδακτορικό οι απόφοιτοι του ΤΕΙ και όχι στην Ελλάδα.

Τώρα το να βρει κάποιος έναν καθηγητή πολυτεχνείου και αυτός ο καθηγητής να τον εισάγει με κάποιο τρόπο σε διδακτορικό πρόγραμμα πολυτεχνείου δεν το θεωρώ προσωπικά ότι είναι και νόμιμη αυτή του η πράξη .

Την άποψη μου την επιβεβαίωσε και ένας ακόμα καθηγητής πανεπιστημίου πέρα από τον θείο μου για το κατά πόσον νόμιμα γίνεται όλη αυτή η διαδικασία. Το θέμα επιπλέον δεν είναι η ισοτιμία αλλά η αντιστοιχία των τίτλων με τα αντίστοιχα συναφή προγράμματα του πολυτεχνείου .Η ισοτιμία από μόνη της δεν αρκεί .

Link to comment
Share on other sites

Στο κομματι που ομιλει για δυνατοτητα των ΤΕΙ να κανουν

διδακτορικα εγω προσωπικα το βλεπω με μεγαλο σκεπτικισμο.

Εχωντας δει βιογραφικα καθηγητων ΤΕΙ ειδα σημαντικα χαμηλοτερο

αριθμο δημοσιευσεων σε σχεση με τους αντιστοιχους των ΑΕΙ,

ενα μεσο ορο 15-20 δημοσιευσεων. Εχω σοβαρες αμφιβολιες κατα ποσον

θα μπορουσε ενας τετοιος καθηγητης να καθοδηγησει προτοτυπη

ερευνα.

 

Αν δεν δουμε καθηγητες εφαρμογων να επιβλεπουν διδακτορικο

ε τοτε ας το κλεισουμε το μαγαζι να παμε να ανοιξουμε

καφενειο.

Link to comment
Share on other sites

Για τους καθηγητές ΤΕΙ το διδακτορικό είναι ήδη αναγκαστικό και επιπλέον πρέπει αποδεδειγμένα να έχουν σημαντική επαγγελματικη εμπειρία, σε αντίθεση με τους καθηγητές πανεπιστημίου που χρειάζονται μόνο το διδακτορικό. Οι καθηγητές εφαρμογών "παλαιάς κοπής" είναι πλέον ελάχιστοι και είναι αδύνατον να τους ανατεθεί επίβλεψη διδακτορικού.

 

Γενικότερα για τα διδακτορικά σε απόφοιτους ΤΕΙ είναι απολύτως νόμιμα αφού από το νόμο τα πτυχία αποτελούν 1ο ακαδημαϊκό τίτλο (BSc). Άρα δικαιούνται MSc και φυσικά ως συνέχεια το PhD. Το πρόβλημα παλαιότερα ήταν τα MSc καθώς αυτά δίνονταν μόνο σε απόφοιτους πανεπιστημίου. Το θέμα αυτό λύθηκε το 2001 όπου και επίσημα πλέον τα ΤΕΙ αναγνωρίστηκαν ως ΑΕΙ και στην Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

Το πληροφορήθηκα σήμερα αλλά δεν ξέρω κατά πόσο νόμιμο είναι .

Όταν δεν σου δίνουν τα βασικά δικαιώματα του βασικού τίτλου για να εργαστείς πως είναι δυνατόν να σου δίνουν τα ακαδημαϊκά για να προχωρήσεις επιπλέον σε ανώτερα επίπεδα ?

.

 

Ειναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ νομιμο εδώ και χρόνια. Το πτυχίο των ΤΕΙ Βάσει ΝΟΜΟΥ είναι ο 1ος ακαδημαικος τίτλος (όπως και των Πανεπιστημίων) και μαζί με ένα MSc κάνουν Διδακτορικό. Ελλάδα ή Εξωτερικό δεν έχει σημασία. Άλλωστε αν αναγνωριζουν το Phd από το εξωτερικό μέσω ΔΟΑΤΑΠ γιατί να μην το αναγνωρίσουν από Ελλάδα?

Δεν στα έχουν πει καλά. Και εγώ είχα την ευκαιρια να κάνω PhD ελλάδα, αλλά προτίμησα το εξωτερικό, επειδή ήταν καλύτερο το Πανεπιστήμιο, και επειδή είχα δουλειά σε κατασκευαστική.

Όσο για την παρατηρησή σου για τα επαγγ. δικαιώματα: ΕΛΑ ΝΤΕ! εγώ έχω λιγότερα ΕΔ στην οδοποιια από έναν που τελειώνει ΠΜ EMΠ αυριο, και ας είναι όλα μου τα MSc και τα PhD αναγνωρισμένα και πάνω στην οδοποιια, και ας έχω 10 χρόνια αναγνωρισμένης εμπειρίας στην Αγγλία ώς Δ/ντης μελετών οδοποιιας σε μεγαλη εταιρεια...

 

Λάζαρε ελπίζω να μην ακουσες τον Θείο σου και πήγες Σόφια τζάμπα! (Συγνώμη, χιούμορ κάνω, δε μπορούσα να κρατηθώ!)

 

Αν δεν δουμε καθηγητες εφαρμογων να επιβλεπουν διδακτορικο

ε τοτε ας το κλεισουμε το μαγαζι να παμε να ανοιξουμε

καφενειο.

 

Ούτε οι ΕΔΙΠ (ή πως αλλιως τους λενε), ούτε οι υποψ. Διδάκτορες έχουν. Μάλιστα στα πανεπιστήμια υπάρχουν περιπτώσεις με βασικό πτυχίο! ψάξτε τες. Οι καθηγητες εφαρμογών πρεπει να έχουν μινιμουμ MSc και διδάσκουν ΜΟΝΟ στα εργαστήρια. Για τους επίκουρους, αναπληρωτες και καθηγητες το Διδακτορικό είναι αναγκαστικό από το 1983! Επίσης τα τυπικά προσόντα των 3 τελευταίων ειναι ταυτόσημα σε όλα (δημοσιευσεις κλπ) με των πανεπιστημίων

Σε κανενα πανεπιστήμιο στο εξωτερικό όσο καλό κ αν είναι δεν ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ το 100% του Διδακτικου Προσωπικου να εχει PhD. Επίσης σε αντιθεση με πολλά Ελληνικά Πανεπιστήμια, τουλάχιστον στο ΤΕΙ Πειραιά με δίδαξαν οι ίδιοι οι καθηγητες και όχι υποψήφιοι διδάκτορες....

 

"Δυστυχώς" ή ευτυχώς... ο αρχικός "αποκλεισμός" από τα μεταπτυχιακά των αποφοίτων ΤΕΙ δεν λειτούργησε, αντίθετα ευνόησε αυτά αφού εκτός της εμπειρίας που αποκόμησαν από τις συμπράξεις που ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΝ να κάνουν, πλέον τα τΕΙ δε συμπράττουν μόνο, αλλά συνδιοργανώνουν, και οργανώνουν MSc.

 

τώρα οι απόφοιτοι ΤΕΙ γίνονται δεκτοί και σε πανεπιστήμια (Πειραιά, Αιγαίου, Μακεδονίας, πάντειος κλπ) ΕΚΤΟΣ ΕΜΠ (αλλά εκει δεν ειναι νομοθετικο το θέμα αλλά "ΤΕΕικο" Μάλλον)

Link to comment
Share on other sites

Πληροφοριακά, με πτυχίο ΤΕΙ μπορείς να κάνεις μεταπτυχιακό και με μεταπτυχιακό μπορείς να προχωρήσεις σε διδακτορικό. Ολα αυτά τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, απόλυτα νόμιμα και κατοχυρωμένα, αλλά και επί της ουσίας. Μιλώ εξ ιδίας πείρας.

Τώρα ενώ συμβαίνουν όλα αυτά υπάρχει ένα θεματάκι με τις ειδικότητες μηχανικού και τις πολυτεχνικές σχολές, εκεί δεν τρέχει η διαδικασία, έχω κάποιες πληροφορίες για κάποιες εξαιρέσεις αλλά δεν τις έχω διπλοτσεκάρει και για αυτό δεν γράφω τίποτα.

Είναι άλλο πράγμα ο ακαδημαϊκός τίτλος και άλλο πράγμα τα επαγγελματικά δικαιώματα.

 

Μετά όταν συγκρίνετε καθηγητές πανεπιστημίου με καθηγητές ΤΕΙ για το επιστημονικό τους έργο και τις δημοσιεύσεις τους πέφτετε σε μια μεγάλη παγίδα. Η σύγκριση είναι άστοχη, σαν να συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια ένα πράγμα.

Στο πανεπιστήμιο ο καθηγητής από τη μέρα που είναι λέκτορας συνεχίζει και παράγει έργο ερευνητικό σε ένα περιβάλλον που εξυπηρετεί την έρευνα. Κύριο στοιχείο, η ύπαρξη διδακτορικών φοιτητών. Θα πρέπει να ξέρετε ότι τις δημοσιεύσεις τις βγάζουν οι διδακτορικοί φοιτητές, εκεί πάνω μπαίνουν και μερικά ακόμη ονόματα, συνήθως όχι μόνο του άμεσα επιβλέποντα καθηγητή, αλλά μπορεί να μπει και ο διευθυντής του εργαστηρίου, ο πρόεδρος της σχολής, ο πρύτανης, αρκεί απλά να δοθεί σχετική οδηγία. Ακόμη και οι μονογραφίες κάποιων καθηγητών (δημοσιεύσεις με μοναδικό συγγραφέα) που απαιτούνται για την εξέλιξη τους, ή κάποιος υποψήφιος διδάκτορας τη φτιάχνει ή κάποιος νεώτερο μέλος ΔΕΠ που αναζητά και αυτό τη θετική στάση 'του από πάνω του' στην εξέλιξη του. Φυσικά υπάρχουν και λαμπρές εξαιρέσεις και έχω την τύχη να γνωρίζω και να δουλεύω με τέτοιες εξαιρέσεις από κοντά.

 

Στα ΤΕΙ τώρα πως να κάνεις έρευνα, πως να δημοσιεύσεις κάτι, αντε να διεκδικήσεις κανένα ερευνητικό είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με πανεπιστήμιο και έτσι να κάνεις κάποια δουλειά και να μπει το όνομα σου κάπου. Οι δημοσιεύσεις των καθηγητών ΤΕΙ, όσες γίνονται μετά την πρόσληψη, είναι αντικείμενο επαίνου για τους περισσότερους, όχι όλες.

 

Και για το τελευταίο, χωρίς να θέλω να μειώσω τη δουλειά κανενός, η ποσοτική αξιολόγηση των δημοσιεύσεων δε λέει τίποτα. Υπάρχουν δείκτες αξιολόγησης που μετράνε το Impact factor του περιοδικού στο οποίο δημοσιεύεις, το citation index της δουλειάς σου που δείχνουν σε κάποιο βαθμό αν αυτό που κάνεις είναι αξιόλογο ή απλά είναι αποτέλεσμα ερευνητικής γυμναστικής για να γεμίζει το βιογραφικό...για τα συνέδρια ούτε λόγος να γίνεται, απορώ καν γιατί τα μετράνε, ελάχιστες οι εξαιρέσεις πραγματικά επιστημονικών συνεδρίων με σοβαρή αξιολόγηση από κριτές.

Τέλος πάντων, επειδή είμαι και του χώρου, ας μείνω στα θετικά, υπάρχουν κέντρα αριστείας και στην ελλάδα, γίνεται ερευνητική δουλειά σε βάθος και με ουσία και αναγνωρίζεται διεθνώς, αλλά όπως με όλα σε τούτη εδώ τη χώρα όπως την καταντήσαμε, αποτελούν μικρές νησίδες, ικανές όμως να δείξουν το δρόμο και για όσους άλλους θέλουν να ακολουθήσουν.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.