Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αποζημίωση και δυνατότητα τροποποίησης κυρωμένης πράξης εφαρμογής


Recommended Posts

Ευχαριστώ προκαταβολικά για όποια βοήθεια.

Έχω μια σύνθετη περίπτωση αποζημίωσης σε κυρωμένη πράξη εφαρμογής .Συγκεκριμένα

Η πράξη εφαρμογής έχει κυρωθεί το 2005 και με βάση τον πίνακα, στήλη 50, οφείλετε αποζημίωση σε χρήμα από τον ΟΤΑ προς τους οικοπεδούχους για πχ 1000τμ ,οι οικοπεδούχοι έχουν καταβάλει και την εισφορά σε χρήμα και την εισφορά σε γη που όφειλαν, ταυτόχρονα είχαν ζητήσει να τους δοθούν άλλα οικόπεδα στην ΠΕ πράγμα που ο ΟΤΑ επικαλούμενος ότι δεν έχει απόθεμα γης το αρνήθηκε και αποφάσισε να τους αποζημιώσει σε χρήμα.

Κατόπιν οι οικοπεδούχοι προσφυγαν στα δικαστήρια και με τελεσίδικη απόφαση του εφετείου προσδιορίστηκε η οριστική τιμή μονάδος το 2011.

Ο δήμος μετά την απόφαση τους κάλεσε και δηλώνοντας οικονομική αδυναμία τους πρότεινε να τους δώσει οικόπεδα αντί για χρηματική αποζημίωση ,πράγμα το οποίο δεν επιθυμούν πλέον οι οικοπεδούχοι.

Η ερώτηση μου είναι απλή α)Μπορεί ο δήμος μονομερώς να προβεί στην τροποποίηση της πράξης εφαρμογής μετά από 6 χρόνια η μπορούν οι οικοπεδούχοι να συνεχίσουν να διεκδικούν την χρηματική αποζημίωση???

Link to comment
Share on other sites

συνάδελφε x_stranger

δεν υπάρχει τροποποίηση κυρωμένης πράξης εφαρμογής

υπάρχει μόνο διορθωτική πράξη αλλά όχι για τέτοια περίπτωση

το εύλογο ερώτημα είναι υπήρχε η δυνατότητα να δοθούν οικόπεδα στην ίδια ενότητα ή όχι ?

αν η νέα πρόταση του Δήμου αφορά οικόπεδα σε άλλη θέση-ενότητα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως θα συμβούλευα τους πελάτες να προτιμήσουν τη γη παρά τα χρήματα. Σε όποια περίπτωση η αξία των οικοπέδων θα υπερβαίνει την αποζημίωση.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τους συναδέλφους και όπως έγραψε ο GRTOPO καλύτερα να προβούν σε συμφωνία με το Δήμο αποδεχόμενοι τα νέα οικόπεδα, αρκεί η αξία τους να ισοδυναμεί με το οφειλόμενο ποσό. Αν συνεχίσουν να διεκδικούν τη χρηματική αποζημίωση, μόνο έξοδα σε βάρος τους θα έχουν, με δεδομένη άλλωστε και την οικονομική εξαθλίωση των περισσότερων Δήμων.

Link to comment
Share on other sites

τα οικοπεδα που τους προτεινει ο Δημος ειναι μεσα στην ΠΕ αλλα σε διαφορετικο τομεα ,με μικροτερο ΣΔ και αλλη χρηση Γης και σιγουρα η αξια σε σχεση με την οριστικη τιμη μοναδος ειναι σαφως μικροτερη.

οποτε το τι ειναι οικονομικα συμφερον ειναι σχεδον ξεκαθαρο ,το θεμα ειναι ειναι εαν ο δημος εχει το δικαιωμα απο μονος του και χωρις την συγκαταθεση τους να προβει σε διορθωτικη πραξη της ΠΕ η οχι.

Νομιζω οτι με το αρθρο 17 του συνταγματος αλλα και με τον 1337/83 η κυρωμενη ΠΕ ειναι οριστικη και αμετακλητη.

επισης ο δημος εχει αρκετα χρηματικα διαθεσιμα απο εισφορες σε χρημα τα οποια με τα λιγα που γνωριζω ,μπορουν να διατεθουν μονο για εργα στν ΠΕ

 

ευχαριστω και περιμενω της αποψεις σας...

Link to comment
Share on other sites

Ακόμη και αν ο Δήμος έχει (για μένα το έχει) το δικαίωμα σύνταξης διορθωτικής πράξης,

οι ιδιοκτήτες σου συνάδελφε, έχουν δικαίωμα ένστασης κατά της απόφασης του περιφερειάρχη με την οποία την εγκρίνει.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

συνάδελφε x_stranger

έγραψες αρχικά ότι δεν υπήρχε "απόθεμα" γής , τώρα πώς προέκυψε?

είναι λάθος της μελέτης ή κάτι άλλο "παίζεται" ????

Link to comment
Share on other sites

αυτό είχε δηλώσει ο δήμος τότε(2005), πιθανόν γιατί και αυτός προτιμούσε να κρατήσει τη γη και να πληρώσει σε χρήμα(στην αντικειμενικη),ωστόσο μετά την απόφαση του εφετείου και την τρέχουσα κατάσταση στην αγορά ακινήτων μάλλον άλλαξε γνώμη.....οι ιδιοκτήτες ομως τι φταίνε μετά από 6χρονια δικαστικό αγώνα....

το πώς προέκυψαν αυτά τα οικόπεδα τώρα δεν το γνωρίζω και επίσης δεν ξέρω εάν εχει το δικαίωμα ο δήμος να σου δώσει οικόπεδα νε μεν στην ΠΕ αλλά σε άλλο Τομέα με μικρότερο συντελεστή και τελείως διαφορετική χρήση γης.

 

Μην κάνετε παράθεση ολόκληρου του αμέσως προηγούμενου μηνύματος για λόγους οικονομίας του forum. Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής.

Ευχαριστώ, DOOM.

Link to comment
Share on other sites

παραθέτω τα παρακάτω ενδεχομένως να σου φανούν χρήσιμα

Επειδή, από τις διατάξεις της περιπτ. ε΄ της παρ. 7 του παρατεθέντος άρθρου 12 του Ν. 1337/1983, όπως αυτές ισχύουν μετά την αντικατάστασή τους από την παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν. 3212/2003, συνάγεται ότι για να είναι επιτρεπτή η κατ’ εξαίρεση ανάκληση των αμετάκλητων πράξεων εφαρμογής απαιτούνται σωρευτικά διάφορες προϋποθέσεις (εύλογος χρόνος, συνδρομή λόγων που επιτρέπουν την ανάκληση). Όταν δε πρόκειται για ανάκληση που χωρεί λόγω πλάνης περί τα πράγματα της Διοίκησης, τέτοια προϋπόθεση αποτελεί και το γεγονός της ύπαρξης στοιχείων ή τελεσίδικης δικαστικής αποφάσεως που να μην ήταν γνωστά στη Διοίκηση κατά την έκδοση της ανακαλούμενης απόφασης, ώστε να δικαιολογείται η κατ’ εξαίρεση του αμετακλήτου των ως άνω πράξεων εφαρμογής, δυνατότητα επανόδου της Διοικήσεως και εκδόσεως, μετά από ανάκληση των αρχικών αυτών πράξεων, νέων διορθωτικών πράξεων.

 

Σε περίπτωση ανταλλαγής ακινήτων με την πράξη εφαρμογής , αν προκύψει ότι η αξία του ακινήτου που παραδίδεται τελικά στον ιδιοκτήτη είναι μικρότερη από την αντίστοιχη τιμή που είχε στην αρχική του θέση , ο οικείος ΟΤΑ είναι υποχρεωμένος να καταθέσει τη διαφορά στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων . Αν αντιθέτως η αξία του νέου ακινήτου είναι μεγαλύτερη του παλαιού , τότε η επιπλέον διαφορά επιβάλλεται στον υπόχρεο κατά την διαδικασία καθορισμού και εισπράξεως της εισφοράς σε χρήμα και εισπράττεται από τον οικείο ΟΤΑ

Όποιος ιδιοκτήτης δεν συμφωνεί ότι το νέο ακίνητο που του δίνεται με την πράξη εφαρμογής είναι ισάξιο με το παλαιό, μπορεί να προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια, όπως προβλέπεται από το ν.δ. 797/1971, μέσα σε ανατρεπτική προθεσμία 6 μηνών από την κύρωση της πράξης εφαρμογής, για να καθοριστεί δικαστικά η αξία των ακινήτων

Επειδή ο καθορισμός της αξίας της γης, σύμφωνα με το ΠΔ-5/86, γίνεται μετά την σύνταξη και κύρωση της πράξης εφαρμογής, όπου η τιμή δεν καθορίσθηκε ενιαία για την περιοχή, όπως είχαν δοθεί οδηγίες, με την σχετική Εγκ-30764/5024/6-4-88, είτε τυχόν εκδοθούν εκ των υστέρων σχετικές δικαστικές αποφάσεις, για μετακινήσεις ιδιοκτησιών σε θέσεις με διαφορετική αξία, προβλέπεται από το Αρθ-4, εδαφ.στ του Ν-1772/88, η καταβολή σχετικής αποζημίωσης είτε από είτε προς τον ΟΤΑ.

 

Ετσι όταν η διαφορά Δ = Ε αρχ Χ Τ αρχ - Ε τελ Χ Τ τελ (όπου Ε αρχ το αρχικό εμβαδόν της ιδιοκτησίας μείον την οφειλόμενη εισφορά γης, Τ αρχ η αξία γης στην αρχική θέση, Ε τελ το τελικά αποδιδόμενο εμβαδόν μείον τις τυχόν προσκυρώσεις και Τ τελ η αξία γης στην τελική θέση) είναι θετική, δηλ. η ιδιοκτησία μετακινήθηκε σε περιοχή μικρότερης αξίας, εφ' όσον το ζητήσει ο ενδιαφερόμενος, κατατίθεται η παραπάνω διαφορά Δ από τον ΟΤΑ, στο Ταμείο Παρακαταθηκών. Στην αντίθετη περίπτωση που η διαφορά είναι αρνητική, δηλαδή η μετακίνηση έγινε σε θέση με μεγαλύτερη αξία, ο ΟΤΑ μπορεί να κινήσει την διαδικασία είσπραξης της παραπάνω διαφοράς από τον ιδιοκτήτη. Στην περίπτωση αυτή η Υπηρεσία πολεοδομίας συντάσει την σχετική πράξη επιβολής και ακολουθεί η διαδικασία και ο επιμερισμός σε δόσεις. (ΠΔ-5/86 και Εγκ-30764/5024/6-4-88 οδηγίες). Σε περιπτώσεις ιδιοκτητών με πολλά ακίνητα, εννοείται ότι γίνεται υπολογισμός των Δ για όλα μαζί τα ακίνητα, ανεξάρτητα αν ο ιδιοκτήτης δεν το ζητεί, και το τελικό Δ είναι το αλγεβρικό άθροισμα των επί μέρους

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.