Μετάβαση στο περιεχόμενο

"Κλειστό" επάγγελμα οι μηχανικοί;


Αλέξανδρος

Recommended Posts

Νομίζω η τοποθέτηση του erling λέει τι εννοούμε λέγοντας κλειστά , Μερικοί συνάδελφοι βλέπετε μόνο το θέμα των αμοιβών ,μερικοί άλλοι βλέπουμε και άλλα όπως τα παρακάτω :

 

Αντιγράφω από πολύ παλαιότερο άρθρο από το ΒΗΜΑ

 

H οδηγία, που εντάσσεται στη διαδικασία οικονομικών μεταρρυθμίσεων που εξήγγειλε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Λισαβόνας για τη μεταμόρφωση της Ευρωπαϊκής Ενωσης με ορίζοντα το 2010, διαμορφώνει το πλαίσιο για την επίτευξη, όπως αναφέρεται, «μιας πραγματικής εσωτερικής αγοράς των υπηρεσιών». Στόχος είναι η θέσπιση ενός νομικού πλαισίου που καταργεί τα εμπόδια στην ελεύθερη εγκατάσταση των παρόχων υπηρεσιών, όπως ονομάζονται, και στην ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών μεταξύ των κρατών-μελών και το οποίο «εγγυάται στους παρόχους, καθώς και στους αποδέκτες των υπηρεσιών, την αναγκαία ασφάλεια δικαίου για την αποτελεσματική άσκηση των δύο αυτών θεμελιωδών ελευθεριών της συνθήκης».

 

Για την κατάργηση των εμποδίων στην ελεύθερη εγκατάσταση προβλέπονται:

 

Πρώτον, μέτρα διοικητικής απλούστευσης και ιδίως η δημιουργία ενιαίων κέντρων εξυπηρέτησης, όπου ένας ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να ολοκληρώσει τις διοικητικές διαδικασίες σχετικά με τη δραστηριότητά του, καθώς και την «υποχρέωση να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση των εν λόγω διαδικασιών με ηλεκτρονικά μέσα».

 

Δεύτερον, ενιαία συστήματα αδειοδότησης που επιβάλλονται στις δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών και αφορούν ιδίως τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες χορήγησης άδειας. Οι προϋποθέσεις δηλαδή για τη χορήγηση άδειας άσκησης επαγγέλματος θα είναι κοινές σε όλες τις χώρες-μέλη της EE. H προσαρμογή πρέπει να γίνει ως το 2007.

 

Τρίτον, απαγόρευση νομικών απαιτήσεων που είναι ιδιαίτερα περιοριστικές και ενδεχομένως υπάρχουν στις νομοθεσίες ορισμένων κρατών-μελών, όπως ακριβώς συμβαίνει στην Ελλάδα, όπου υπάρχει ισχυρό σύστημα προστασίας πολλών «κλειστών» επαγγελμάτων.

 

http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14201&m=A34&aa=1

 

Προσωπική μου άποψη με βάση τα παραπάνω ειναι οτι ναι το επάγγελμα του μηχανικού είναι κλειστό αφού υπάρχουν πλήθος κανονιστικών διατάξεων και υπάρχουν εμπόδια στην ελεύθερη εγκατάσταση των παρόχων υπηρεσιών

Συνεπώς δεν είναι θέμα μόνο επαγγελματικών δικαιωμάτων αλλά ΚΑΙ αυτών

 

Θα μάθουμε την έκθεση της Ε.Ε προς το τέλος του έτους αλλά δεν νομίζω οτι τυχόν αλλαγές θα περιοριστούν ατην κατάργηση της ελάχιστης αμοιβής

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Απαντήσεις 42
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

To ανέφερα κι αλλού αλλά ας το επαναλάβω: γνωρίζω ότι οι Ευρωπαϊκές Οδηγίες δεν θεωρούνται υποχρέωση αλλά δείγμα ''καλής διαγωγής''. Αν αυτό λοιπόν ισχύει τότε δεν υπάρχει και κανένας τρομερός λόγος ανησυχίας.

 

Προσωπικά πάντως άρχισα να κουράζομαι με αυτήν την ΕΕ. Όσο περνάει ο καιρός διαπιστώνω ότι οι γενικότερες συνθήκες χειροτερεύουν και όχι το αντίθετο (όπως φώναζαν τότε...με την ένταξη). Τελικά ίσως έχουν δίκιο όσοι προειδοποιούσαν ότι η περίφημη ενοποίηση κάποιους λίγους εξυπηρετεί.

Link to comment
Share on other sites

Ειναι κλειστο το επαγγελμα; Ε τοτε να το ανοιξουμε. Κι αμα το ανοιξουμε δηλαδη τι θα αλλαξει; Θα υπαρχει ανταγωνισμος για να πεσουν οι τιμες; Μιλαμε για τον ιδιο ανταγωνισμο που εχουν τα βενζιναδικα, τα σουπερ μαρκετ, τα μαναβικα; Ο ανταγωνισμος του γαλακτος; Για τι απ ολα;

Εδω στη Λευκαδα που ζω: Το ψωμι ειχε πριν απο ενα χρονο 1,6ευρω το κιλο. Μαζευτηκαν ενα απογευμα οι αρτοποιοι (ο συλλογος) και το πηγαν 2 ευρω το κιλο. Η βενζινη εδω εχει ιδια τιμη σε ολα τα βενζιναδικα και 15 λεπτα πιο πολυ απο την Πατρα, την Αθηνα, την αμφιλοχια. Το κουρεμμα εχει 10 ευρω (υποθεση 10' - 15' το πολυ), κανονιζεται η τιμη απ το συλλογο. Ο καφες ξαφνικα σε ολες τις καφετεριες και τα καφενεια ανεβαινει 1 ευρω. Αυτα ισχυουν για τα πιο ανοιχτα επαγγελματα που υπαρχουν. Αν συζητησουμε για λεωφορεια, βυτιοφορα, ταξι, φαρμακεια κτλ αστο καλυτερα.

 

Το επαγγελμα του μηχανικου ειναι ανταγωνιστικο. Μονο οι πολιτικοι μηχανικοι κυριως εχουν ελαχιστες αμοιβες. Εγω ξερω κοσμο που για τοπογραφικα, μελετες θερμανσης και ενα σωρο αλλες μελετες ρωτανε σε 10 μηχανικους πριν αποφασισουν. Και βεβαια το κρατος μας εχει φροντισει για ολα. Εχει δωσει αδεια ασκησεως επαγγελματος σε ενα σωρο "πολιτικους μηχανικους" που σπουδαζουν σε σχολες του κωλου, με αποτελεσμα το επαγγελμα να εχει υπερκορεστει. Σκεφτειται το συνδυασμο: μηχανικος που επειδη δεν επαιρνε τα γραμματα οι γονεις του τον εστειλαν να γινει μηχανικος για να αποκατασταθει και ταυτοχρονα υπαρξη ανταγωνισμου. Σπιτια που εχουν να πεσουν....

 

Τωρα αν εννοουμε κλειστα επαγγελματα επειδη μονο οσοι εχουν πτυχιο μπορουν να τα ασκουν, τοτε τα πιασαμε τα λεφτα μας. Εγω θα ανοιξω κλινικη και θα κανω το γιατρο, χειρουργο συγκεκριμενα, και θα προσλαβω καφετζη με εμπειρια στον "ελληνικο" να του δωσω τη θεση του αναισθησιολογου στην κλινικη.

 

 

Η Ε.Ε. καλα τα λεει. Ομως η Ελλαδα εφαρμοζει ενα μερος των αποφασεων της Ευρωπης. Στην Ευρωπη το κρατος σε ενημερωνει ποιος μηχανικος και ποιος γιατρος εχει τελειωσει σε καλο πανεπιστημιο και ποιος τελειωσε στο χωριο του. Επισης αδεια ασκησεως επαγγελματος δινεται μονο μετα απο σοβαρες εξετασεις. Επισης ενα λαθος στην Ευρωπη μπορει να σου στοιχισει την αδεια, ή να σε βαλει στη φυλακη.

Ειδε κανενας εδω να κλεινουν το φουρνο εκεινου του αρτοποιου που εριχνε αεροζολ στο αλευρι για να ψοφισουν οι ψηρες που ειχε πιασει; Σε ποια αλλη χωρα ενας τετοιος ανθρωπος θα κυκλοφορουσε ελευθερος και μαλιστα θα ειχε δικαιωμα να συνεχισει να ταϊζει τον κοσμο με δηλητηρια;

 

 

Εγω ενα εχω να πω: Μακαρι οι μηχανικοι να κρατησουν και να μη υποκυψουν στον ανταγωνισμο. Αν αρχισουν οι προσφορες του τυπου: Στο 1 δωρο το 2ο τοτε θα ντρεπομαι να λεω οτι ειμαι μηχανικος.

Link to comment
Share on other sites

Το να καταργηθούν τα κλειστά επαγγέλματα είναι κατά τη γνώμη μου σωστό. Όντως θα ενισχυθεί ο ανταγωνισμός.

Το να καταργηθούν όμως οι ελάχιστες αμοιβές δε θα οδηγήσει σε ενίσχυση του ανταγωνισμού αλλά σε πτώση της ποιότητας δουλειάς.

Τελικά καταλήγω στο συμπέρασμα του nik, όλα γίνονται για να ενισχυθούν οι εταιρείες και μάλιστα οι μεγάλες και να πάψει η μορφή οργάνωσης της κοινωνίας μας με πολλούς αυτοαπασχολούμενους ή μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις. Έτσι θα μεγιστοποιηθούν τα κέρδη μιας πολύ μικρής ομάδας ανθρώπων που έχουν μαζέψει τον πλούτο στα χέρια τους και οι υπόλοιποι θα είμαστε μισθωτοί με μικρές δυνατότητες αντίδρασης στις όποιες αποφάσεις της άρχουσας τάξης που θα έρθουν σε δεύτερη φάση.

Ακόμα δεν είδαμε τίποτα!

 

Θα συμφωνήσω με τον Χάρη...

Ειδικά την υπογραμμισμένη πρόταση ήδη τη βιώνω ως "υπάλληλος" εκεί που δουλεύω και πιστέψτε με δεν είναι καθόλου ευχάριστο.. Γίνεται το εξής:

- Μαζεύει μια μεγάλη εταιρία πολλούς μηχανικούς ως μισθωτούς και τους δίνει πενιχρούς μισθούς..

- Επειδή αυξάνει ο κύκλος των εργασιών της και μειόνονται τα χρονοδιαγράμματα οδηγείται σε προχειροδουλειές....

 

Επίσης, με την κατάργηση των ελάχιστων αμοιβών, θα γίνει η έκπτωση της έκπτωσης και φυσικά, ανάλογη θα είναι και η έκπτωση στην ποιότητα των μελετών.. Φανταστείτε το εξής: Ήδη με την ύπαρξη ελάχιστων αμοιβών γίνονται άτυπα εκπτώσεις. Που και να καταργηθούν!!! :cry:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

καλησπέρα και καλή χρονιά σε όλους.. τελευταία διαβάζω ότι μέσα στο 2009 πρόκειται να ανοίξουν τα κλειστά επαγγέλματα ένα εκ των οποίων αναφέρεται οτι είναι και του μηχανικού. τί ακριβώς όμως σημαίνει αυτό? θα μπορεί δηλαδή ο κάθε μηχανικός να διαπραγματεύεται ελεύθερα την αμοιβή του? δέν γνωρίζω άν συζητήθηκε ξανά το θέμα απο το λίγο που κοίταξα όμως, δέν βρήκα κάποια ανάλογη συζήτηση.

Link to comment
Share on other sites

Εν τάχει τα βασικά γνωρίσματα των βασικών ''κλειστών''επαγγελμάτων (κόπυ-πέιστ από, και καλά, δημοσιογραφικό σάιτ):

 

-Στους δικηγόρους, οι αμοιβές και οι παραστάσεις των οποίων καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις.

-Στους συμβολαιογράφους, το κράτος καθορίζει όριο στις άδειες ασκήσεως επαγγέλματος, ενώ οι αμοιβές καθορίζονται σε κεντρικό επίπεδο.

-Στους φαρμακοποιούς, τίθενται πληθυσμιακοί - γεωγραφικοί περιορισμοί στην έκδοση αδειών.

-Στους λογιστές, εναρμονισμένες πρακτικές τιμολόγησης.

-Στους οδοντιάτρους καθορισμός κατώτατων τιμών.

-Στους μηχανικούς και αρχιτέκτονες καθορισμένες κατώτατες αμοιβές και στρεβλώσεις κυρίως στον τομέα των μεγάλων δημόσιων έργων.

-Σε ταξί και φορτηγά ΔΧ, ο ελεγχόμενος αριθμός αδειών από το κράτος.

 

Παραβλέποντας το ηλίθιον του διαχωρισμού των αρχιτεκτόνων από τους υπόλοιπους μηχανικούς να απαντήσω ότι ουσιαστικά, ναι, για τον κλάδο μας η επιδίωξη είναι η κατάργηση των κατώτατων αμοιβών. Βέβαια η καθιέρωση για τα μίνιμουμ αμοιβών στις κατασκευές έχει πολλάκις εξηγηθεί και δικαιολογηθεί - για τις υπόλοιπες ομάδες επαγγελματιών δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη αλλά με την απλή λογική αδυνατώ να βρω λόγο να τους υποστηρίξω.

Link to comment
Share on other sites

ΑΑΑΑΑ, ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΚΑΛΑΑΑΑ.......

Ωραία άρχισε ο νέος χρόνος μου φαίνεται. Θα καταργηθούν οι ελάχιστες αμοιβές;;; Εδώ τώρα που υπάρχουν και γίνονται τρελλές εκπτώσεις, θα ελευθερωθούν εντελώς οι τιμές; Τουλάχιστον είχαμε μια δικαιολογία στον πελάτη, παίρναμε το ΦΕΜ και κάναμε μια λογική έκπτωση σε μια τιμή η οποία ήταν "ικανοποιητική". Αν καταργηθεί η ελάχιστη αμοιβή θα πιάσουμε πάτο.

Όσο περνάει ο καιρός ολοένα και αηδιάζω με την πορεία που έχει πάρει το επάγγελμά μας. Λίγο πριν τα Χριστούγεννα πήγα στο ΤΣΜΕΔΕ Θεσ/νίκης και είδα εκεί αγγελία ενός πολ. μηχ. που έλεγε ότι κάνει στατικές μελέτες με 15% με υπογραφή και 8% φασόν. ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΙΜΕΣ!!!!! Τη στιγμή που το φασόν είναι 30%, αυτός ζητάει 8%. Τι ποιότητα δουλειάς θα προσφέρει αυτός ο συνάδελφος με τέτοια τιμή και πώς θα χτυπήσεις εσύ έναν τέτοιον αν θέλεις να κρατάς μια ποιότητα στην δουλειά σου;;;; Και μετά λένε να καταργήσουν και τα ελάχιστα.

Ρε δεν κλείνω το γραφείο να ανοίξω κανένα σουβλατζίδικο; Τα ίδια θα βγάζω (να μην πω και περισσότερα), δε θα μαλώνω με κανένα συνεργείο ή εργολάβο για παρανομίες, κανένας δε θα μου ζητάει έκπτωση και το κυριότερο δε θα εκμεταλλεύεται κανένας τα χρόνια που κουράστηκα να σπουδάσω.

Νομίζω ότι δεν πάμε καθόλου καλα...

 

edit: Το ότι ο μηχανικός είναι "κλειστό" επάγγελμα δεν οφείλεται στη νομοθεσία, όπως πχ τα φαρμακεία. Οφείλεται στον τρόπο σκέψης, στο ότι η διαφήμιση πάει από στόμα σε στόμα και ότι κανένας δεν ανοίγει τον χρυσό οδηγό να ψάξει για μηχανικό, ρωτάει τους συγγενείς-φίλους του. Η κατάργηση της ελάχιστης αμοιβής δεν "ανοίγει" το επάγγελμα, είναι μια υπονόμευση της δουλειάς του επιστήμονα μηχανικού, που τον καθιστά ανυπεράσπιστο στους μηχανικούς που "ξεπετούν" μελέτες με ελάχιστο κόστος και προφανώς ποιότητα (έχω ακούσει συνάδελφο που είχε κάνει φασόν στατικά τετραώροφης σε 1 μέρα!!). Κρίμα.

Link to comment
Share on other sites

Evagellos 77, αν και συμφωνώ με όσα περιγράφεις, είμαι απαισιόδοξος.. και ξέρεις γιατί?..διότι θα σου πουν οι φωστήρες οι νομοθέτες ότι άλλο πράγμα είναι η αμοιβή για μια εργασία, και άλλο η ποιότητα ή η νομιμότητα της.

 

Εννοώ ότι ανεξάρτητα από το τί χρεώνει ο καθένας από εμάς για να κάνει μια μελέτη ή επίβλεψη, πρέπει την δουλειά να την κάνει σωστά, σύμφωνα με τους κανόνες της Τέχνης και Επιστήμης του Μηχανικού. Από την στιγμή που θα αναλάβεις μια μελέτη είτε με 500 Ευρώ είτε με 5,000 ευρώ εσύ ως μηχανικός είσαι υποχρεωμένος από την επαγγελματική σου ιδιότητα και δεοντολογία να την φέρεις εις πέρας άρτια...

 

Άρα θα σου πει ο νομοθέτης, ότι "ποιος ο λόγος να μην είναι απελευθερωμένες οι αμοιβές των μηχανικών?"..Ας ζητάει ο καθένας ότι θέλει, αφού το επίπεδο και η ποιότητα εργασίας δεν είναι διαπραγματεύσιμα. Η μελέτη πρέπει να άρτια σε κάθε περίπτωση..

 

Έτσι θα κατρακυλήσει το επάγγελμα και να μην έχει κανείς την παραμικρή αμφιβολία ότι θα περάσει και αυτό. Και μάλιστα, οι πολίτες (πελάτες, ιδιοκτήτες, μελλοντικοί εργοδότες) θα το στηρίξουν γιατί φυσικά θα τους συμφέρει...όπως συμφέρει και εμάς να απελευθερωθούν π.χ οι αμοιβές των δικηγόρων, κλπ κλπ..

Link to comment
Share on other sites

το κράτος όμως πώς θα εισπράτει τους φόρους? ο κάθε μηχανικός θα κόβει δηλ. ότι απόδειξη θέλει και επι αυτού του ποσού θα αποδίδει φεμ κρατήσεις κτλ? δέν μπορώ να καταλάβω πώς το κράτος θα διασφαλίσει τα ποσά που καταβάλονται σήμερα βάσει των αμοιβών που ισχύουν.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.