Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αρθρο 22 και χρησεις γης


Recommended Posts

Να κάνω μια μικρή επισήμανση σε σχέση με το άρθρο 22 του ΓΟΚ.

 

Αφορά Νόμο που έχει αντικατασταθεί με τον ΝΟΚ και δεν βλέπω (ακόμα) να υπάρχει σχετική πρόβλεψη ανάλογη του 22 στον ΝΟΚ.

 

Ναι αλλά ο ΝΟΚ στο άρθρ. 26, παρ.2, σε παραπέμπει στην διαδικασία του άρθρ 22, παρ. 3. του ΓΟΚ, (Ν-1577). :shock:

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

H όλη διαφωνία έγκειται στο ότι η συγκεκριμένη πολεοδομία δεν θεωρεί ότι οι χρήσεις γης είναι πολεοδομική διάταξη (!!!), οπότε δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτά που λέει το άρθρο 22 του ΓΟΚ περί πολεοδομικών διατάξεων που ίσχυαν κατά τον χρόνο ανέγερσης.

Πως μπορείς να πείσεις για το αυτονόητο?

Πως αποδεικνύεις σε κάποιον που δουλεύει έτσι για χρόνια ότι οι χρήσεις γης είναι πολεοδομική διάταξη και ότι σύμφωνα με τον ΓΟΚ αν επιτρέπονταν κατά το χρόνο ανέγερσης τότε μπορεί να νομιμοποιηθεί?

Link to comment
Share on other sites

Πηρα στην ΔΟΚΚ τηλεφωνο και μου ειπαν οτι δεν δεχονται ερωτηματα ιδιωτων μηχανικων. Οπου απευθυνθηκα μου ειπαν να συννενοηθω με την πολεοδομια να το στειλει αυτη το ερωτημα. Η πολεοδομια μου λεει πως δεν κανει ερωτηση διοτι η απαντηση ειναι αυτονοητη κατα τα λεγομενα τα οποια τα στηριζουν και με ερμηνεια του ΓΟΚ απο το βιβλιο της Λεμπεση.

 

venezia

γνωριζεις πως μπορω να επικοινωνησω με την αποκεντρωμενη δοιηκηση?

 

Δεν χρειάζεται να επικοινωνήσεις εσύ με την αποκεντρωμένη διοίκηση (ο Θεός να την κάνει διοίκηση δηλαδή αλλά τέλος πάντων).

Λοιπόν, πιο καλά να συντάξεις ένα έγγραφο ερώτημα στην πολεοδομία σου, όπου θα εκφέρεις την δική σου άποψή για το θέμα ερμηνείας που προκύπτει και θα αναφέρεις εκεί ξεκάθαρα ότι δεν συμφωνείς με την δική τους προφορική ερμηνεία-απάντηση που σου δίνουν επικαλούμενοι μάλιστα σαν επιχείρημα και το βιβλίο της κυρίας Λεμπέση.

Στο σημείο αυτό, μπορείς κι εσύ να τους παραπέμψεις στην ομόφωνη απόφαση που έλαβαν επι του συγκεκριμένου θέματος ερμηνείας, η επιτροπή διαχειριστών κοινοχρήστων της πολυκατοικίας που μένεις ή έχεις το γραφείο σου, και ότι συμφωνούν απόλυτα με την δική σου άποψη, (των δύο οι απόψεις, έχουν την ίδια νομική ισχύ).

Τέλος θα απαιτείς (αυτό το παρακαλώ που γράφουμε ως συνήθως στις αιτήσεις ποτέ μου δεν το χώνεψα, ποιόν παρακαλάμε ακόμα δεν ξέρω) να σου απαντήσουν εγγράφως και αρμοδίως τώρα όμως, όχι του χρόνου. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι ψυχραιμία

Όταν οι νόμοι φτιάχνονται στο πόδι με μόνο στόχο τα χαράτσια τι περιμένουμε....

Ο 4014 έχει τροποποιηθεί με το 4042 - 4030 - 4067 .... και έπεται συνέχεια .........

Σχετικά με το θέμα υπαγωγής του ποντιφικα

 

ΑΡΘΡΟΝ-24 παρ 1.α............

 

"Η με οποιονδήποτε τρόπο μεταβολή των χρήσεων γης δεν επιδρά στο κύρος της υπαγωγής, σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια."(*)

(* Σ.Σ. Το εντός "..." εδάφιο στο τέλος της περιπτ.α της παρ.1 προσετέθη με την παρ.3β Αρθ-30 του Ν-4067/12 ΦΕΚ-79/Α/9-4-12

 

Ποντίφικα πες στους μηχανικούς(?) της Πολεοδομίας σου να μην το παίζουν αλάνθαστοι...

 

Όσο για το ερώτημα στην περιφέρειά σου κανείς δεν σου απαγορεύει να το υποβάλεις.

Κάνε τους και μια μνεία για το νόμο περί δικαιωμάτων του πολίτη και τους χρόνους απάντησης των Υπηρεσιών

(Προβλέπονται και σχετικές αποζημιώσεις) .

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστω ολους για τις απαντησεις σας ,οταν θα εχω κι αν εχω νεα θα σας ενημερωσω για το πως κατεληξε η υποθεση.

 

Παντως μιλαμε για κτιριο 6000 τ.μ. που το προστιμο του αν δεν βγαινει αδεια νομιμοποιησης ειναι 500000 ευρω και φοβουνται να κανουν κατι διαφορετικο απο αυτο που μαθανε να κανουν λαθος μαλλον εδω και καιρο

Link to comment
Share on other sites

Φοβούνται ή μήπως τους άνοιξε η όρεξη για κανένα φρέσκο ψάρι βλέποντας το ύψος του προστίμου, (κι εσύ.... ένα-ένα μας τα λες)?

Μάλλον έχεις εγκλωβιστεί στην λογική της λογικής φίλε μου και προσπαθείς να ερμηνεύσεις τους νομικούς χρησμούς. Περίπου δύο είναι οι δυνατές ερμηνείες επί του συγκεκριμένου ερωτήματός σου και η διαφορά τους έγκειται στο ότι μία εκ των δύο ερμηνειών αποφέρει κέρδος στο μαγαζί και τον βολεμένο μαγαζάτορα, ως συνήθως 10%-20% επί του προστίμου, εκτός του ότι όλα γίνονται στα γρήγορα και μάνι-μάνι, (γι αυτό άλλωστε συνήθως είναι τουλάχιστον δύο άν όχι περισσότερες οι πιθανές ερμηνείες).

Τέτοια λαβράκια δεν γλιτώνουν συνήθως το τηγάνι και έχουν την απόχη έτοιμη οι διάφοροι βολεμένοι (απόχη=το νομοθετικό χάος).

Edited by Manolis gon
Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι ψυχραιμία

Όταν οι νόμοι φτιάχνονται στο πόδι με μόνο στόχο τα χαράτσια τι περιμένουμε....

Ο 4014 έχει τροποποιηθεί με το 4042 - 4030 - 4067 .... και έπεται συνέχεια .........

Σχετικά με το θέμα υπαγωγής του ποντιφικα

 

ΑΡΘΡΟΝ-24 παρ 1.α............

 

"Η με οποιονδήποτε τρόπο μεταβολή των χρήσεων γης δεν επιδρά στο κύρος της υπαγωγής, σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια."(*)

 

(* Σ.Σ. Το εντός "..." εδάφιο στο τέλος της περιπτ.α της παρ.1 προσετέθη με την παρ.3β Αρθ-30 του Ν-4067/12 ΦΕΚ-79/Α/9-4-12

 

Ποντίφικα πες στους μηχανικούς(?) της Πολεοδομίας σου να μην το παίζουν αλάνθαστοι...

 

Όσο για το ερώτημα στην περιφέρειά σου κανείς δεν σου απαγορεύει να το υποβάλεις.

Κάνε τους και μια μνεία για το νόμο περί δικαιωμάτων του πολίτη και τους χρόνους απάντησης των Υπηρεσιών

(Προβλέπονται και σχετικές αποζημιώσεις) .

 

Το πρόβλημα δεν είναι η υπαγωγή στον 4014/11, αυτό δεν μπορεί να το αρνηθεί καμιά πολεοδομία γιατί ο 4014/11 ξεκάθαρα δεν κοιτάει χρήσεις γης όπως τροποποιήθηκε με τον 4067/12 που αναφέρεις.

Το πρόβλημα είναι αν μετά την δήλωση στον 4014/11 και την υποχρέωση για έκδοση άδειας νομιμοποίησης (για να μην πληρώσεις πρόστιμο) σύμφωνα με το άρθρο 22 του ΓΟΚ (όπως αναφέρουν οι ειδικές διατάξεις του 4014/11), αν θα βγάλουν τη συγκεκριμένη άδεια ή θα σου πουν ότι δεν βγαίνει λόγω των χρήσεων γης.

Αν το πας μόνο με πρόστιμο 4014/11 δεν θα το μπλοκάρει κανείς αλλά δεν συμφέρει με τίποτα οικονομικά γιατί θα πρέπει να δηλωθούν όλα τα τετραγωνικά με αυθαίρετη αλλαγή χρήσης.

Εκεί είναι το πρόβλημα.

 

Επίσης όσον αφορά τις προθεσμίες παραθέτω τα παρακάτω

 

 

 

ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α.:ΔΙΣΚΠΟ/Φ17/ΟΙΚ/4468/1.3.2004

Νέες προθεσμίες διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτών - (Εγκύκλιος )

Αρμόδια Υπηρεσία: ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α.

 

H Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α, στο πλαίσιο των προσπαθειών της για τη βελτίωση των διοικητικών διαδικασιών προχώρησε στη θεσμοθέτηση νέων διατάξεων ( με το ν.3230/2004, Φ.Ε.Κ.44Α/11-2-2004), με τις οποίες προβλέπεται μείωση των προθεσμιών διεκπεραίωσης υποθέσεων των πολιτών, με σκοπό την επιτάχυνση των διαδικασιών επικοινωνίας μεταξύ των δημοσίων υπηρεσιών και ασφαλώς με τους πολίτες. Συμπληρώνονται επίσης και οι διατάξεις που αφορούν τη λειτουργία των Επιτροπών αποζημίωσης σε περίπτωση καθυστέρησης στη διεκπεραίωση υποθέσεων των πολιτών από τη Διοίκηση με σκοπό την έκδοση αιτιολογημένων αποφάσεων.

 

Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται η αποτελεσματικότερη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και η ανταπόκριση του ανθρώπινου δυναμικού στις αυξημένες προσδοκίες και τα νέα πρότυπα διοίκησης, που απορρέουν από την απαίτηση της κοινωνίας η διοίκηση να λειτουργεί άμεσα, ουσιαστικά και αξιόπιστα, ενώ εμπεδώνεται αντίστοιχα η εμπιστοσύνη των πολιτών στην επάρκεια και τη νομιμοποίηση των δημοσίων υπηρεσιών.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α' : ΟΙ ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

 

Ειδικότερα σύμφωνα με τις παραγράφους του άρθρου 11 του ν.3230/2004 καθορίζονται τα ακόλουθα:

o Οι διοικητικές αρχές, όταν υποβάλλονται αιτήσεις, οφείλουν να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των ενδιαφερομένων και να αποφαίνονται για τα αιτήματά τους μέσα στην προθεσμία που τυχόν καθορίζεται από τις σχετικές διατάξεις, αλλιώς
μέσα σε προθεσμία 50 ημερών
, η οποία αρχίζει από την υποβολή της αίτησης στην αρμόδια υπηρεσία. Επισημαίνουμε ότι οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που εκδόθηκαν κατ' εξουσιοδότηση των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν. 1943 / 91 όπως αυτές ισχύουν, που είναι ειδικές και προβλέπουν αυξημένες χρονικές προθεσμίες διεκπεραίωσης διοικητικών υποθέσεων αρμοδιότητας διάφορων Υπουργείων, εξακολουθούν να βρίσκονται σε ισχύ, όπως και κάθε άλλη ειδική κανονιστική διάταξη, που προβλέπει διαφορετική ( μεγαλύτερη ή μικρότερη ) προθεσμία.

o Αν η αίτηση υποβληθεί σε αναρμόδια υπηρεσία, η υπηρεσία αυτή οφείλει μέσα σε 3 μέρες να τη διαβιβάσει στην αρμόδια υπηρεσία και να το γνωστοποιήσει στον ενδιαφερόμενο. Στην περίπτωση αυτή η προθεσμία αρχίζει από τότε που περιήλθε η αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία.

Για τις υποθέσεις αρμοδιότητας περισσότερων υπηρεσιών, η προθεσμία των 50 ημερών παρατείνεται για 10 ακόμη ημέρες, δηλαδή γίνεται συνολικά 60 ημέρες.

o Η χρονική προθεσμία για τη χορήγηση εγγράφων είναι 20 ημέρες ακόμη και στην περίπτωση της αιτιολογημένης απόρριψης του αιτήματος από την υπηρεσία . Μέσα στην προθεσμία αυτή κάθε ενδιαφερόμενος έχει το δικαίωμα, ύστερα από γραπτή αίτησή του να λαμβάνει γνώση των διοικητικών εγγράφων, * όπως επίσης, στις περιπτώσεις που κάποιος έχει ειδικό έννομο συμφέρον, μπορεί να λαμβάνει γνώση ακόμα και ιδιωτικών εγγράφων**.

o Επίσης σημειώνουμε ότι μπορεί να υπάρξουν κατ' εξαίρεση περιπτώσεις που η υπηρεσία να κρίνει ότι το αίτημα είναι εμφανώς παράλογο, αόριστο ακατάληπτο ή επαναλαμβάνεται κατά τρόπο καταχρηστικό. Στην περίπτωση αυτή η υπηρεσία απαλλάσσεται μεν από την υποχρέωση απάντησης στην προθεσμία των πενήντα (50) ή εξήντα (60) ημερών, πλην όμως
οι πολίτες διατηρούν το δικαίωμα προσφυγής στις Ειδικές Επιτροπές Εφαρμογής Ελέγχου Νομοθεσίας του άρθρου δεύτερου του ν.2690/1999 για να ζητήσουν την καταβολή χρηματικού ποσού
, οι οποίες θα κρίνουν επί της ουσίας την συνδρομή των παραπάνω λόγων για μη απάντηση.

o Για να διασφαλίσουμε περισσότερο την αποτελεσματική λειτουργία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, θεσπίστηκε διάταξη η οποία προβλέπει ότι τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών έχουν υποχρέωση να διαβιβάζουν στην αρμόδια υπηρεσία τις υποβληθείσες σ' αυτά αιτήσεις, εντός της επόμενης από της υποβολής τους ημέρας.

o Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας και προκειμένου να αρθούν πιθανές συγχύσεις σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο, σας επισυνάπτουμε άτυπη κωδικοποίηση των ισχυουσών διατάξεων, που αφορούν στη διεκπεραίωση υποθέσεων από την Διοίκηση.

 

Edited by Manolis gon
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα δεν είναι η υπαγωγή στον 4014/11, αυτό δεν μπορεί να το αρνηθεί καμιά πολεοδομία γιατί ο 4014/11 ξεκάθαρα δεν κοιτάει χρήσεις γης όπως τροποποιήθηκε με τον 4067/12 που αναφέρεις.

 

Αυτό από που προκύπτει;

Link to comment
Share on other sites

Αναφέρεσαι στο εδάφιο:

"Η με οποιονδήποτε τρόπο μεταβολή των χρήσεων γης δεν επιδρά στο κύρος της υπαγωγής, σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια"

 

Αυτό δηλαδή κάνει ξεκάθαρο ότι ο 4014 δεν κοιτάει χρήσεις γης;

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.