Μετάβαση στο περιεχόμενο

Νέα... ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα


Engineer

Recommended Posts

Σχετικό πιστεύω, άσχετα αν δεν είναι εφαρμόσιμο εδώ..Στη Γερμανία που όπως λέτε εσείς που γνωρίζετε υπάρχουν και ΑΕΙ και ΤΕΙ μηχανικών, οι απόφοιτοι αυτών που απασχολούνται οι μεν και που οι δε, και αν υπάρχει κάποια εμπλοκή μεταξύ τους? Υπάρχει κάποια ιεράρχηση? πχ στην ίδια εταιρεία...

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 302
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Η ιεράρχηση εκεί γίνετε από τον ίδιο τον εργοδότη. Δεν υπάρχει όμως νομικό πλαίσιο που να αντιμετωπίζει διαφορετικά τους Μηχανικούς από τα Πανεπιστήμια από αυτούς των αντίστοιχων ΤΕΙ. 

Edited by stayros
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Τότε γιατί να επιλέξει κάποιος Γερμανός που να φοιτήσει, σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ της ίδιας ειδικότητας αν στην τελική ανάλυση η επαγγελματική "ανταμοιβή" του να είναι αποκλειστικά στα χέρια του εκάστοτε εργοδότη? Δεν μπορεί να μην υπάρχει κάποια διαφορά, δεν έχει νόημα αλλιώς.. 

Link to comment
Share on other sites

Mιας και μιλήσατε για συγχωνεύσεις τμημάτων προηγουμένως..Η προσωπική μου άποψη είναι,πως το πρόγραμμα σπουδών των πολυτεχνείων είναι αυτό που πρέπει να αλλάξει (στα πρότυπα των ΤΕΙ) και όχι των ΤΕΙ. Δηλαδή όλες οι σχολές μηχανικών να γίνουν 4ετείς,πλήρως εναρμονισμένες με την Μπολόνια και τα 240 ECTS.

 

H δική μου προσωπική άποψη είναι να αγνοήσουμε τη Μπολόνια (τηρώντας βέβαια τις ελάχιστες απαιτήσεις της) και να κρατήσουμε το σύστημά μας, ακόμα κι αν είναι δυσκολότερο από όσο χρειάζεται, ακόμα κι αν δεν αναγνωρίζονται στο εξωτερικό τα επιπλέον έτη και μαθήματα. ΑΕΙ-ΤΕΙ πενταετούς φοιτήσεως και με βαρύ πρόγραμμα, βαρύτερο κι από το σημερινό που θα βγάζει όμως άριστους μηχανικούς. Αποκλείεται να μην πιάσει τόπο ο κόπος. Άσε που η Μπολόνια μπορεί αύριο να αναθεωρηθεί. Επίσης προτείνω αλλαγή της παραδοσιακής κατανομής των γνωστικών αντικειμένων σε οικοδομικά, μηχανολογικά κλπ. Οι μηχανικοί να βγαίνουν βάσει οικονομικής δραστηριότητας: αστικών υποδομών, βιομηχανίας, φυσικών πόρων κλπ. Ίσως πρέπει να καταργηθούν εντελώς οι ειδικότητες που σχετίζονται μόνο με την οικοδομή και οι αρμοδιότητές τους να ενταχθούν σε σχολές που θα έχουν ως κύριο αντικείμενο την υψηλή τεχνολογία. Ο μηχανικός να μην είναι εκδότης αδειών και πιστοποιητικών (αυτά πρέπει να εκδίδονται δωρεάν από τις δημόσιες υπηρεσίες*) αλλά πραγματικός παραγωγός καινοτομίας και μόνο. Οι πολυετείς και ευρείες σπουδές κρίνω πως είναι απαραίτητες για ένα μηχανικό υψηλής τεχνολογίας. Εννοείται πως δε θα είναι στο στυλ μάθημα -> εξετάσεις -> πτυχίο αλλά με επί τόπου εργαστηριακή πρακτική και να πρέπει να ανακαλύπτεις πράγματα για να βγάλεις τη σχολή. 

 

*με τη διαθέσιμη τεχνολογία μπορούν οι ιδιώτες να εκτυπώνουν μόνοι τους το τοπογραφικό της περιουσίας τους από έτοιμους ψηφιακούς χάρτες, να κάνουν και μόνοι τους αν θέλουν την αρχιτεκτονική μελέτη του σπιτιού τους με χρήση λογισμικού που θα είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της πολεοδομίας, να το υποβάλλουν, να γίνεται αυτόματα η στατική και η ενεργειακή μελέτη και να εκδίδεται η άδεια μέσω διαδικτύου... συνεργεία τεχνικών θα υλοποιούν τις μελέτες και οι δουλειές θα γίνονται γρήγορα χωρίς γραφειοκρατία και αμοιβές σε μηχανικούς που κάνουν μελέτες ακολουθώντας έτοιμες συνταγές, απλά και μόνο επειδή τις απαιτούν κάποιων τα επαγγελματικά δικαιώματα.. 

Edited by georgiosmadonanakis
Link to comment
Share on other sites

Τότε γιατί να επιλέξει κάποιος Γερμανός που να φοιτήσει, σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ της ίδιας ειδικότητας αν στην τελική ανάλυση η επαγγελματική "ανταμοιβή" του να είναι αποκλειστικά στα χέρια του εκάστοτε εργοδότη? Δεν μπορεί να μην υπάρχει κάποια διαφορά, δεν έχει νόημα αλλιώς..

 

Δεν υπάρχει διαφορά,ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα.

 

Η διαφορά έγκειται στην δυνατότητα εισδοχής στα FH και από τα τεχνικά λύκεια,όπως ακριβώς συμβάινει και στην χώρα μας με τα ΤΕΙ.

 

 

H δική μου προσωπική άποψη είναι να αγνοήσουμε τη Μπολόνια (τηρώντας βέβαια τις ελάχιστες απαιτήσεις της) και να κρατήσουμε το σύστημά μας, ακόμα κι αν είναι δυσκολότερο από όσο χρειάζεται, ακόμα κι αν δεν αναγνωρίζονται στο εξωτερικό τα επιπλέον έτη και μαθήματα. ΑΕΙ-ΤΕΙ πενταετούς φοιτήσεως και με βαρύ πρόγραμμα, βαρύτερο κι από το σημερινό που θα βγάζει όμως άριστους μηχανικούς. Αποκλείεται να μην πιάσει τόπο ο κόπος. Άσε που η Μπολόνια μπορεί αύριο να αναθεωρηθεί. Επίσης προτείνω αλλαγή της παραδοσιακής κατανομής των γνωστικών αντικειμένων σε οικοδομικά, μηχανολογικά κλπ. Οι μηχανικοί να βγαίνουν βάσει οικονομικής δραστηριότητας: αστικών υποδομών, βιομηχανίας, φυσικών πόρων κλπ. Ίσως πρέπει να καταργηθούν εντελώς οι ειδικότητες που σχετίζονται μόνο με την οικοδομή και οι αρμοδιότητές τους να ενταχθούν σε σχολές που θα έχουν ως κύριο αντικείμενο την υψηλή τεχνολογία. Ο μηχανικός να μην είναι εκδότης αδειών και πιστοποιητικών (αυτά πρέπει να εκδίδονται δωρεάν από τις δημόσιες υπηρεσίες*) αλλά πραγματικός παραγωγός καινοτομίας και μόνο. Οι πολυετείς και ευρείες σπουδές κρίνω πως είναι απαραίτητες για ένα μηχανικό υψηλής τεχνολογίας. Εννοείται πως δε θα είναι στο στυλ μάθημα -> εξετάσεις -> πτυχίο αλλά με επί τόπου εργαστηριακή πρακτική και να πρέπει να ανακαλύπτεις πράγματα για να βγάλεις τη σχολή.

 

 

Γιώργο,κανείς δεν εμπόδισε κανέναν να κάνει ένα ή και περισσότερα MSc ή να συνεχίσει σε διδακτορικό τίτλο. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο οτι με την υφιστάμενη κατάσταση,δεν υπάρχει η αντίστοιχη ανταμοιβή ως προς τα ΕΔ (για κάποιον που έχει MSc) και αυτό είναι που πρέπει να αλλάξει.

Edited by atsalovergas
Link to comment
Share on other sites

Αυστηρός έλεγχος προόδου στη σχολή. Το χρονιά μπορούσες να χρωστάς, μέχρι 2 άντε 3 (αν είχες σοβαρό λόγο) μαθήματα. Αν είχες παραπάνω γεια σας. Ξαναέκανες τη χρονιά..με αυτά τα παραπάνω μόνο..

 

Μέχρι το 80 αυτό ίσχυε και στην Ελλάδα (τουλάχιστον στο ΑΠΘ που τελείωσα). Τότε όμως όλοι μα όλοι, (εσωτερικού και εξωτερικού από οπουδήποτε στον κόσμο) έδιναν τις ίδιες ακριβώς εξετάσεις (τα 8ωρα αν έχεις ακουστά) για να πάρουν την άδεια εξάσκησης επαγγέλματος. Δεν την είχαν αυτοδίκαια επειδή πήραν το δίπλωμα (απ' όπου και να το πήραν).

Ολα αυτά καταργήθηκαν γύρω στο 82, μάντεψε γιατί. Και διάφοροι σύλλογοι βγήκαν και πανηγύριζαν. Όταν απολύθηκα από το στρατό (τότε ήταν δύο χρόνια) βρήκα τα μητρώα του ΤΕΕ πλουσιότερα κατά 5000 άτομα.

 

Καταλαβαίνεις τώρα γιατί όλη αυτή συζήτηση περί επαγγελματικών δικαιωμάτων είναι ανούσια; Οταν ο κάθε σκιτζής από πανεπιστήμιο, ΤΕΙ, πολυτεχνείο ή δε ξέρω τι, έχει το ίδιο ακριβώς χαρτί με τα αντίστοιχα αστέρια, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι η πολιτεία μας έχει χεσμένους. Απλά αφήνει μερικούς πιο αδικημένους από κάποιους άλλους για να τρωγόμαστε μεταξύ μας και να την αφήνουμε στην ησυχία της.

 

Ασε που ο σκιτζής μπορεί να καταλήξει και Υπουργός. Εκεί σε πιάνει πλήρης απελπισία.

 

Πραγματικά, όλα τα άλλα είναι τούφες.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορεί να μην υπάρχει κάποια διαφορά, δεν έχει νόημα αλλιώς.. 

Γιατί αναρωτιέσαι; Στη Βρετανία που σπούδασες τα πτυχία των polytechnics δίνουν άλλα επαγγελματικά δικαιώματα από των πανεπιστημίων;

Link to comment
Share on other sites

Σωστό, σε όλη τη πολιτισμένη Ευρώπη δεν υπάρχει η έννοια των επαγγελματικών δικαιωμάτων όπως στην Ελλάδα. Στην Ουγκάντα, στο Κογκό και στη Μοζαμβίκη ίσως τη βρεις. Εκτός και αν μου πει κάποιος πως μπορώ να φτιάχνω εγκατάσταση πχ 200 kW άνετα και στο 201ο kW ξαφνικά να μην μπορώ να ανταπεξέλθω.

 

Αλλά σε τριτοκοσμικές χώρες σαν το Ελλαδιστάν πχ το κράτος σου ζητάει περιβαλλοντική μελέτη, σου έχει καθορίσει στενά ποιος την εκπονεί την μελέτη αλλά μετά κανείς δεν ελέγχει την εφαρμογή της και κυρίως τα αποτελέσματα της. Γιατί αν υπήρχε Enviromental Agency με @@ όπως στον πολιτισμένο κόσμο και έπεφταν τα πρόστιμα σύννεφο, τότε να δεις πως οι εργοδότες θα έτρεχαν να προσλάβουν μηχανικούς περιβάλλοντος και μάλιστα θα χρυσοπλήρωναν και αυτόν που έχει κάνει όνομα με τη δουλειά του. Και φυσικά όλοι οι άλλοι που κάνουν/υπογράφουν σήμερα περιβαλλοντικές μελέτες χωρίς τις απαιτούμενες γνώσεις και εμπειρία θα πήγαιναν σπίτι τους και θα ξεχώριζε η ήρα από το στάρι.

Edited by stayros
Link to comment
Share on other sites

Θα κάθονταν και θα μάθαιναν και θα τις έκαναν και κείνοι όπως πρέπει. Δεν είναι ότι δε ξέρουν, είναι ότι δε θέλουν να ασχοληθούν γιατί ξέρουν ότι δε θα αναγνωριστεί η επιπλέον προσπάθειά τους.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.