Μετάβαση στο περιεχόμενο

ο Πηνειος εκοψε στα δυο τη γεφυρα της Διαβας


dimitris GM

Recommended Posts

Η επόμενη πάντως που δεν την βλέπω καλά είναι της Βίστριζας....

post-25466-0-08367700-1453458089_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 71
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

 

 

δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα απο τα παραπάνω!!!!!! Οι δημοσιογράφοι αν δουν οτιδήποτε μηχάνημα το ονομάζουν "αποκατάσταση" 

Link to comment
Share on other sites

Σε ποσοστό >70% οι ποταμογέφυρες κατασκευής μέχρι το 1990 έχουν επιφανειακή θεμελίωση. Επιπλέον λόγω των παράνομων αμμοληψιών, τα υδραυλικά χαρακτηριστικά αλλάζουν. Αν κάποιος σκεφτεί οτι το ελληνικό δημόσιο πληρώνει κατα μέσο όρο 1200Ε/30μέτρα την γέφυρα για level II inspection είναι ξεκάθαρο οτι πολλές προληπτικές μετρήσεις δεν γίνονται. Η μέτρηση υδραυλικής υποσκαφής (Scouring Index) είναι ιδιαίτερα απαιτητική και δαπανηρή. Το κόστος level II inspection στην Αυστραλία κυμαίνεται απο 19000-26000 AUD/30 μέτρα για το Ο/Σ και απο 36-50Κ για τις μεταλλικές.      

 

Αν και άσχετος με το αντικείμενο, γιατί κοστίζει τόσο πολλά αυτή η μέθοδος; Είναι τόσο πολύπλοκη και δύσκολη;

Link to comment
Share on other sites

Είναι θέμα εξοπλισμού και διαδικασίας. Γενικά το scouring index ελέγχεται στο μέγιστο ύψος των υδάτων με βάρκα και ειδικό σόναρ (echoscope). Το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα ενδεικτικό της κατάστασης (βλέπε φωτό). Απο εκεί και πέρα ο υδραυλικός συνηθως θα πάρει τα αποτελέσματα και θα τα περάσει σε κάποιο πρόγραμμα ανάλυσης ώστε να διαπιστώσει τόσο την υφιστάμενη κατάσταση όσο και να κάνει μελλοντική πρόβλεψη. 

 

Το scouring όμως δεν είναι το μοναδικό μας πρόβλημα. Συνήθως λόγω της όδευσης της ροής έχουμε υδρότριψη του σκυροδέματος με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σοβαρές αστοχίες. φωτό.

 

Στην περίπτωση των πασσάλων έχουμε το μεγάλο πρόβλημα του pile head turbulannce flow. Το σενάριο είναι ως εξής. Αν η γεωμετρία του κεφαλόδεσμου δεν έχει μελετηθεί σωστά και παράγει τυρβώδη ροή τότε έχουμε φαινόμενα εκρηκτικής υδρότριψης μεταξύ pile and pile head. Πολύ απλά η επίχωση το πασσάλου πάει περίπατο με αποτέλεσμα ο πάσσαλος να είναι στο αέρα.  

 

πλέον τα pile heads εχουν ειδικό υδροδυναμικό σχεδιασμό και ειδικά υλικά ενω πολλοί μελετητές δημιουργούν ζώνες anti-scouring. Μια τυπική διαδικασία είναι να βγάλεις τα υδροδυναμικά χαρακτηριστικά απο το HEC-RAS (καταπληκτικό λογισμικό και δωρεάν) 

 

http://www.hec.usace.army.mil/software/hec-ras/

 

και μετά να τα περάσεις σε κάποιο Fluent, COMSOL. 

 

Σε κάθε περίπτωση μια αποτύπωση σοναρ που υποχρεωτικά γίνετε κάθε 4 χρόνια κοστίζει περί τα +20Κ απο μόνη της.

 

 

Με τα παραπάνω καταλαβαίνετε που είμαστε εμείς και είναι κάπου αλλού στον κόσμο. 

 

Αυτό που καταλαβαίνουν στο εξωτερικό και δεν καταλαβαίνουμε εμείς είναι οτι το κόστος ενός ελέγχου είναι καθαρά αποτέλεσμα του τι θα πάθεις αν δεν γνωρίζεις το πρόβλημα.

post-25466-0-99221600-1453558160_thumb.jpg

post-25466-0-32297700-1453558166_thumb.jpg

post-25466-0-93665300-1453558170_thumb.jpg

post-25466-0-55027300-1453558900_thumb.jpg

post-25466-0-43899700-1453558907_thumb.jpg

post-25466-0-03410100-1453558913_thumb.jpg

Edited by Ροδοπουλος
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Οπότε χρειάζεται και λογισμικό CFD διάφορα μαθηματικά μοντέλα και πολλά πράγματα, ο μηχανικός που θα το αναλάβει αυτό πρέπει να είναι πολύ έμπειρος και καταρτισμένος.

Link to comment
Share on other sites

Οπότε χρειάζεται και λογισμικό CFD διάφορα μαθηματικά μοντέλα και πολλά πράγματα, ο μηχανικός που θα το αναλάβει αυτό πρέπει να είναι πολύ έμπειρος και καταρτισμένος.

 

και ένα κράτος που α) θα πληρώσει την αξιολόγηση και την έρευνα, β) θα κάνει άμεσα οτι απαιτηθεί και γ) δεν περιμένει πρώτα να πέσει η γέφυρα και μετά να ψάχνει δωρεές και δωρεάν μελέτες.  :confused:  :confused:

 

ή η περιφέρεια να απαιτεί ξανά, να απαιτεί από τους μηχανικούς μέσω ταχύ οπτικού ελέγχου να ορίσουν μέγιστο φορτίο διέλευσης. Σε κάποια άλλα κράτη μια τέτοια απαίτηση θα συνιστούσε ΕΔΕ.  

Edited by Ροδοπουλος
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Παλαιότερα ο έλεγχος για scouring θα ήταν ακόμη πιο εύκολος καθως δεν υπήρχε νερό (εκτος κάποιων περιόδων πολύ υψηλής στάθμης) στη βάση των βόρειων πυλώνων. Το "ανάχωμα" που έγινε ακριβώς μπροστά (στο οποίο συνεχίζουν να πέφτουν οι υποψίες μου) έβαλε νερό μόνιμα στους πυλώνες αυτούς.

 

Η αρχή, πάντως, φαίνεται να έγινε με την αστοχεία του "αναχώματος". Αν συνυπολογίσεις (απότι μπορούμε να συμπεράνουμε - χωρίς να έχω δει μελέτες που έγιναν - ή δεν έγιναν) τα ιζήματα που συγκεντρώθηκαν στο σημείο, μαζί με ένα Χ βάθος που έσκαψαν για την θεμελίωση, ίσως να έχουμε μια μικρής γωνίας ολίσθηση (στα όρια του lateral spreading). To βιντεο από το drone είναι αρκετά αποκαλυπτικό. Μια πολύ-πολύ πρόχειρη πιθανή ερμηνεία:

 

post-94283-0-09721300-1453581736_thumb.jpg

 

Η περιοχή πάντως είναι αρκετά δύσκολη για προσωρινή γέφυρα τύπου Bailey, η κοίτη είναι αρκετά μεγάλη, ίσως προς τα ΒΔ που στενεύει ο Πηνειός. Αν είχε αρκετό νερό ο Πηνειός, ίσως ο Καμμένος να έφτιαχνε γέφυρα τύπου Άριελ Σαρόν (μέρες '73) :smile:

 

 

Υ.Γ. Το "ανάχωμα"/φράγμα φαίνεται να έχει προκαλέσει αλλαγή της ροής της κοίτης του Πηνειού προς βορεία και έχει προκαλέσει διάβρωση σε βάθος 100+m. λίγο πιο μπροστά από την γέφυρα, όπως φαινεται στο Google Earth (2013 - 2015 - έχει κόψει ακόμη και έναν παράδρομο στα όρια της όχθης)

 

post-94283-0-46747300-1453582912_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Απαγορεύεται να κάνεις έλεγχο scouring σε στεγνή κοίτη. Στην παραπάνω εικόνα 

 

θεωρητικά δημιουργούνται laminar flow lines στα άκρα των βάθρων και turbulence flow (cavitation vortex) μεταξύ τους με διαβαθμισμένη υποπίεση απο κάτω προς τα πάνω. Τελικά λειτουργεί σαν explosive cavitanional load επειδή τραβάει τον αέρα τον μεταφέρει κάτω στον πάτο που ο αέρας εκτονώνεται με μπαμ!!

 

Την στιγμή του μπαμ σηκώνεται η άμμος να καλύψει το κενό και παρασύρεται απο την ροή ενω την θέση της παίρνουν τα πιο χονδρά και βαριά υλικά.  Είναι μικρό βίντεο αλλα σου δίνει μια ιδέα.

 

Link to comment
Share on other sites

Επομένως συμφωνούμε ότι,
η αιφνίδια αστοχία της "ταλλιάνιας" του συναδέλφου Γ.Ν.ΒΟΪΛΑ (στον ΑΡΧΙΜΗΔΗ του 1918)
προκάλεσε το cavitation vortex του συναδέλφου Ροδόπουλου (στην αστοχία του 2016) ...

Πάντως ο συνάδελφος τότε είχε μιλήσει και για inspection/scouring index ειδικά για τις κατασκευές αυτές !

ποταμοί_archimedes_1918.pdf

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.