Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όριο Απαλλοτρίωσης & Τοπογραφικό


Recommended Posts

  • 3 months later...

Οντως το Π.Δ. 347/25.8/2.9.1993 καταργηθηκε και

αντικατασταθηκε με το Π.Δ. 209 της 24.6/15.7.1998(ΦΕΚ 169Α) οπως τροποποιηθηκε με το Π.Δ. 221/9/20.9.1999(ΦΕΚ 188Α) και την παρ.18,αρθρου 13 του Ν.3212/24/31.12.2003(ΦΕΚ 308Α)

 

Μήπως κανείς έχει σε ηλεκτρονική μορφή τα παραπάνω π.δ και τον Ν.3212 ?

Link to comment
Share on other sites

Είχα συναντήσει μία περίπτωση όπου χρειαζόμουν να θεωρήσω τοπογραφικό διάγραμμα ως προς το όριο απαλλοτρίωσης της εθνικής οδού.

Απευθύνθηκα στην ΔΕΣΕ (πρωην ΔΕΚΕ) και αυτοί βγήκαν για αυτοψία καθώς δεν υπηρχε κτηματολογικός πίνακας όπου να έχει οριστεί το όριο απαλλοτρίωσης.

Τελικά μετα απο καθυστέρηση αρκετών μηνών, έλαβα απαντηση και όντως η οριοθέτηση έγινε με το Π.Δ. 209/98. Με τη διαφορά ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση καθόρισαν το όριο στα 6.50μ απο τον άξονα της εθνικής οδού.

Το αποτέλεσμα ήταν αυτή η νοητή γραμμή όπου καθόρισε το όριο αυτό να μπεί αρκετά μέσα στο οικόπεδο.(γύρω στο 1μ)

Στη συνέχεια στην πολεοδομία μου είπαν( ο προιστάμενος κατα την ΕΠΑΕ) ότι μπορώ να διεκδικήσω γαι το κομμάτι αυτό που στη ουσία απαλλοτριώνεται, αποζημίωση.

Βέβαια δεν το ψάξαμε καθόλου το τελευταίο.

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι

 

Όταν δεν υπάρχει όριο απαλλοτρίωσης, το όριο της οδού δεν είναι ξεκαθαρισμένο.

 

Κανείς δεν μπορεί με ΠΔ να σου στερήσει την ιδιοκτησία σου χωρίς να προηγηθεί (και ολοκληρωθεί) η διαδικασία της απαλλοτρίωσης.

 

Απλώς το διάταγμα θεωρεί ότι αφού υπάρχει τάφρος ή εκσκαφή ή επίχωση και δεν υπάρχει αντίδραση, άρα έχει γίνει αποδεκτό σαν όριο της οδού.

Link to comment
Share on other sites

Οντως το Π.Δ. 347/25.8/2.9.1993 καταργηθηκε και

αντικατασταθηκε με το Π.Δ. 209 της 24.6/15.7.1998(ΦΕΚ 169Α) οπως τροποποιηθηκε με το Π.Δ. 221/9/20.9.1999(ΦΕΚ 188Α) και την παρ.18,αρθρου 13 του Ν.3212/24/31.12.2003(ΦΕΚ 308Α)

 

Μήπως κανείς έχει σε ηλεκτρονική μορφή τα παραπάνω π.δ και τον Ν.3212 ?

PLEASE!

Link to comment
Share on other sites

ΠΔ-209/98 (ΦΕΚ-169/Α/15-7-98)

[ΙΣΧΥΕΙ από 15-7-98] Κύριο Οδικό δίκτυο (ΦΕΚ-169/Α/98)

Λήψη μέτρων για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας.

Βασικό, Δευτερεύον, Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο

Πρωτεύον,Δευτερεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο

Ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των

οδών ή τα όριά τους εντός και εκτός σχεδίου.

Αρθρον-1 Αρθρον-2 Αρθρον-3 Αρθρον-4

 

@ΚΕΙΜΕΝΟ

 

'Εχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του Αρθ-12 παρ.2, εδαφ.β για τα αναγκαία μέτρα ασφάλειας της υπεραστικής συγκοινωνίας και του εδαφ.δ περί καταρτισμού και εγκρίσεως προγράμματος εκτελεστέων έργων του Ν-3155/55 "Περί κατασκευής και συντηρήσεως οδών" (ΦΕΚ-63/Α/55).

 

2. Τις διατάξεις του Αρθ-27 του Ν-2081/92 (ΦΕΚ-154/Α/92).

 

3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του Κρατικού προϋπολογισμού.

 

4. Την Γνωμ-109/98 του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων 'Εργων,

 

Αποφασίζουμε:

 

ΑΡΘΡΟΝ-1

 

1. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος διατάγματος και σύμφωνα με τα Αρθ-2 και Αρθ-3 του Ν-3155/55 "Περί κατασκευής και συντηρήσεως οδών", το Εθνικό και Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της Χώρας ανάλογα με τη σημασία του για τη συγκοινωνία, τις μεταφορές, την οικονομία της Χώρας και την Εθνική 'Αμυνα, σε συνδυασμό με τα γεωμετρικά μεγέθη του, τον αναμενόμενο κυκλοφοριακό φόρτο και τα ειδικότερα κριτήρια, τα οποία κατά περίπτωση αναφέρονται κατωτέρω, κατατάσσεται σε κατηγορίες με τη διαδικασία που ορίζεται στο άρθρο αυτό, ως εξής:

 

α) Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο είναι το τμήμα εκείνο του Εθνικού Οδικού Δικτύου που συνδέει τη χώρα με άλλες επικράτειες, απ' ευθείας ή με παρέμβαση πορθμείων ή τα σπουδαιότερα αστικά κέντρα μεταξύ τους.

 

β) Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο είναι το τμήμα εκείνο του Εθνικού Οδικού Δικτύου που συνδέει βασικούς εθνικούς οδικούς άξονες μεταξύ τους ή με μεγάλα αστικά κέντρα, λιμάνια, αεροδρόμια ή με τόπους εξαιρετικού τουριστικού ενδιαφέροντος ή είναι οδικοί άξονες για τους οποίους έχει γίνει παραλλαγή με Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο.

 

γ) Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο είναι το τμήμα εκείνο του Εθνικού Οδικού Δικτύου που έχει αντικατασταθεί με νέες χαράξεις Εθνικού Οδικού Δικτύου ή εξυπηρετεί μετακινήσεις σε περιοχές με αρχαιολογικό, τουριστικό, ιστορικό ή αναπτυξιακό ενδιαφέρον.

 

δ) Πρωτεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο είναι το τμήμα εκείνο του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου που συνδέει αστικά κέντρα με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο, καθώς και περιοχές με αρχαιολογικό, τουριστικό, ιστορικό ή αναπτυξιακό ενδιαφέρον.

 

ε) Δευτερεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο είναι το τμήμα εκείνο του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου, που συνδέει Δήμους ή Κοινότητες, εκτός της πρωτεύουσας του Νομού, μεταξύ τους.

 

2. Το Εθνικό Οδικό Δίκτυο κατατάσσεται σε Βασικό, Δευτερεύον και Τριτεύον, με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων 'Εργων μετά από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Δημοσίων 'Εργων και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

3. Το Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο κατατάσσεται σε πρωτεύον και δευτερεύον με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων 'Εργων, ύστερα από εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, μετά από πρόταση των κατά τόπους αρμοδίων Νομαρχών και γνωμοδότηση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Δημοσίων 'Εργων και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

ΑΡΘΡΟΝ-2

(βλέπε και Εγκ-33/00 )

 

1. Η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, τα οποία κτίρια βρίσκονται σε εκτός εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές και εκτός ορίων οικισμών, ορίζεται ως εξής:

 

α) Στο Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο, 60 μέτρα από τον άξονα της οδού και όχι λιγότερο των 40 μέτρων από το όριο αυτής.

 

β) Στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο, 45 μέτρα από τον άξονα της οδού και όχι λιγότερο των 30 μέτρων από το όριο αυτής.

 

γ) Στα τμήματα του Εθνικού Οδικού Δικτύου που έχουν χαρακτηρισθεί και κατασκευασθεί ως αυτοκινητόδρομοι ή οδοί ταχείας κυκλοφορίας, όπως ορίζονται στο Ν-2094/92, με παράπλευρες οδούς (SR) σε επαφή με την κύρια οδό ή σε απόσταση από αυτή, τα κτίρια τοποθετούνται στην οριζόμενη ως άνω απόσταση από τον άξονα της κυρίας οδού και 20 μέτρα από τον άξονα της παραπλεύρου.

Στην περίπτωση που δεν έχουν κατασκευασθεί παράπλευρες οδοί ισχύουν οι αποστάσεις των παρ.1α και παρ.1β του παρόντος άρθρου.

 

δ) Στο Τριτεύον Εθνικό και στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο των νήσων πλην Κρήτης, Εύβοιας, Ρόδου, Κέρκυρας, 30 μέτρα από τον άξονα της οδού.

 

ε) Στις χαρακτηρισμένες ως παράπλευρες οδούς (SR) του Εθνικού Οδικού Δικτύου, εκτός των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας, 20 μέτρα από τον άξονα της παράπλευρης οδού, εφόσον έχει κατασκευασθεί.

 

στ) Στο Πρωτεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο, 20 μέτρα από τον άξονα της οδού.

 

ζ) Στο Δευτερεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο και στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο των νήσων πλην Κρήτης, Εύβοιας, Ρόδου, Κέρκυρας και σε ολόκληρο το Δημοτικό ή Κοινοτικό Οδικό Δίκτυο, 15 μέτρα από τον άξονα της οδού.

 

η) Στο Οδικό Δίκτυο των νήσων που αποτελούν διοικητικά ένα Δήμο ή μια Κοινότητα ή έχουν πληθυσμό, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, μικρότερο των 5000 κατοίκων, είναι δυνατόν να καθορίζεται με απόφαση του Νομάρχη μετά από γνώμη των οικείων Δημοτικών ή Κοινοτικών Συμβουλίων της νήσου, απόσταση μικρότερη των 15 μ από τον άξονα της οδού και πάντως όχι μικρότερη των 10 μέτρων, αφού συνεκτιμηθούν οι πολεοδομικές, περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες.

 

θ) Σε περίπτωση που από την εφαρμογή των διατάξεων περί εκτός σχεδίου δόμησης προκύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις κτιρίων και εγκαταστάσεων από τον άξονα ή το όριο της οδού, εφαρμόζονται οι διατάξεις αυτές από τις οποίες προκύπτουν οι μεγαλύτερες αποστάσεις.

 

2. Η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, τα οποία κτίρια βρίσκονται σε περιοχές μέσα στα όρια οικισμών προϋφισταμένων του 1923 (23), χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο πόλης ή μέσα στα όρια οικισμών κάτω των 2000 κατοίκων οριοθετημένων σύμφωνα με το ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85) όπως ισχύει, ορίζεται ως εξής:

 

α) Στο Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο 30 μέτρα από τον άξονα της οδού και όχι λιγότερο των 20 μέτρων από το όριό της.

 

β) Στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο 15 μέτρα από τον άξονα της οδού.

 

γ) Στο Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο και το Εθνικό Οδικό Δίκτυο των νήσων πλην Κρήτης, Εύβοιας, Ρόδου και Κέρκυρας, 10 μέτρα από τον άξονα της οδού.

 

δ) Στα τμήματα του Εθνικού Οδικού Δικτύου που έχουν χαρακτηρισθεί και κατασκευασθεί ως αυτοκινητόδρομοι ή οδοί ταχείας κυκλοφορίας, όπως ορίζονται στο Ν-2094/92, με παράπλευρες οδούς (SR) σε επαφή με την κύρια οδό ή σε απόσταση από αυτή, τα κτίρια τοποθετούνται στις οριζόμενες στις παρ.α, β και παρ.γ αποστάσεις από τον άξονα της κύριας οδού και 10 μέτρα από τον άξονα της παραπλεύρου.

Στην περίπτωση που δεν έχουν διαμορφωθεί παράπλευρες οδοί, ισχύουν οι αποστάσεις των περιπτ.2α, περιπτ.2β και περιπτ.2γ του παρόντος άρθρου.

 

ε) Στο Πρωτεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο 10 μέτρα από τον άξονα της οδού. Σε οδούς με μικρό κυκλοφοριακό φόρτο και σε περίπτωση που διασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία των οχημάτων είναι δυνατόν με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας να ορίζεται απόσταση μικρότερη των 10 μέτρων από τον άξονα της οδού και πάντως όχι μικρότερη των 3 μέτρων από το όριο της οδού, συνεκτιμώντας τις πολεοδομικές, περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες. Η απόφαση αυτή εκδίδεται μετά από εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών για θέματα πολεοδομίας και συντήρησης της οδού και γνωμοδότηση των αρμοδίων Περιφερειακών Συμβουλίων και Επιτροπών. Οι εισηγήσεις αυτές θα είναι τεκμηριωμένες σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές των πολεοδομικών μελετών.

 

στ) Στο Δευτερεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο, στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο των Νήσων πλην Κρήτης, Εύβοιας, Ρόδου και Κέρκυρας 3 μέτρα από το όριο της οδού.

Είναι δυνατόν για λόγους κυκλοφορίας να ορίζεται μεγαλύτερη απόσταση, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας ύστερα από εισηγήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών για θέματα πολεοδομίας και συντήρησης της οδού και γνωμοδότηση των αρμοδίων Περιφερειακών Συμβουλίων και Επιτροπών.

 

ζ) Στις Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδούς 3 μέτρα από το όριο της οδού ή η απόσταση που καθορίζεται από τη διαμορφωμένη με πυκνή δόμηση σε ικανό μήκος οικοδομική γραμμή.

Οι κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί χαρακτηρίζονται με απόφαση του Νομάρχη, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος του Νομού και είναι οι Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί που εξυπηρετούν την υπεραστική συγκοινωνία.

 

η) Στους παράπλευρους δρόμους (SR) του Οδικού Δικτύου εκτός των αυτοκινητόδρομών και οδών ταχείας κυκλοφορίας 6 μέτρα από το όριο της οδού.

 

3) Το όριο της οδού είναι το όριο απαλλοτρίωσης. Στην περίπτωση που το όριο της απαλλοτρίωσης δεν είναι καθορισμένο, ως όριο της οδού ορίζεται το σημείο συνάντησης του εξωτερικού άκρου της τάφρου ή του πρανούς του εκχώματος ή επιχώματος με το φυσικό έδαφος.

 

(Σ.Σ. ΠΡΟΣΟΧΗ: Για τον χαρακτηρισμό και τις αποστάσεις

των οικοδομικών γραμμών από τον άξονα ή το όριο των

παραπλεύρων οδών (SR) του πρωτεύοντος και δευτερεύοντος

Εθνικού Οδικού δικτύου καθώς και των παραπλεύρων οδών

του πρωτεύοντος και δευτερεύοντος Επαρχιακού Οδικού

Δικτύου βλ. Αποφ-ΔΜΕΟ/ο/9244/ε/1242/07

ΦΕΚ-560/ΑΑΠ/31-12-07)

 

4) Οι διατάξεις του Αρθ-2 του παρόντος Διατάγματος δεν ισχύουν:

 

α) για τους παραδοσιακούς οικισμούς, τα παραδοσιακά τμήματα οικισμών και τα ιστορικά κέντρα πόλεων,

 

β) για τους αξιόλογους οικισμούς, όπως αυτοί κατηγοριοποιούνται και οριοθετούνται με απόφαση Νομάρχη, σύμφωνα με το ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85) όπως ισχύει.

 

5) Σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που βρίσκονται σε αποστάσεις μικρότερες από αυτές που ορίζονται παραπάνω, επιτρέπονται μόνο εργασίες για λόγους υγιεινής και χρήσης, στο τμήμα τους που εμπίπτει στις ελάχιστες ως άνω αποστάσεις.

 

6) Οι αποστάσεις που προβλέπονται στην παρ.1 του παρόντος άρθρου για το Εθνικό οδικό δίκτυο, θα πρέπει να τηρούνται ως ελάχιστες και στις περιπτώσεις που έχουμε α) επεκτάσεις εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, β) πολεοδόμηση περιοχών και γ) πολεοδόμηση κατ' επέκταση ορίων οικισμών, καθώς και στις οδούς που προβλέπονται στις πολεοδομικές μελέτες των παραπάνω περιπτ.α, περιπτ.β και περιπτ.γ ως παρακαμπτήριοι των Εθνικών.

"Το προηγούμενο εδάφιο δεν εφαρμόζεται στα νησιά πλην Κρήτης, Εύβοιας, Ρόδου και Κέρκυρας.

 

7. Κατ' εξαίρεση οι αποστάσεις των παρ.1 και παρ.2 του παρόντος άρθρου, μπορεί να είναι διαφορετικές σύμφωνα με πολεοδομικές μελέτες:

 

α) επέκτασης εγκεκριμένου σχεδίου πόλεων σε περιοχές που βρίσκονται εντός ορίων Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΓΠΣ) ή Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ), εντός περιοχών ανάπτυξης παραθεριστικής (β) κατοικίας και σε περιοχές παραγωγικών δραστηριοτήτων (όπως ΒΙΠΑ - ΒΙΠΑ, ΒΕΠΕ) και

 

β) ένταξης σε σχέδιο πόλης σε περιοχές που βρίσκονται εντός ορίων οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2000 κατοίκους και οικισμών προϋφισταμένων του έτους 1923 (προ του 23).

 

Το καθοριζόμενο μέγεθος της απόστασης τεκμηριώνεται με την πολεοδομική μελέτη, η οποία στις περιπτώσεις αυτές εγκρίνεται μετά από γνώμη της αρμόδιας Υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Έργων".

 

(Σ.Σ Σύμφωνα με την παρ.18 Αρθ-13 του Ν-3212/03

ΦΕΚ-308/Α/31-12-03, το τελευταίο εδάφιο της παρ.6

τίθεται ως αντικατεστάθη και προστίθεται παρ.7 ως ανωτέρω)

 

ΑΡΘΡΟΝ-3

 

"1) Οι αποστάσεις που προβλέπονται στο Αρθ-2 του παρόντος, εφαρμόζονται και στις περιπτώσεις κατασκευής έργων στο Εθνικό ή Επαρχιακό οδικό δίκτυο αντίστοιχα.

Τέτοια έργα είναι κυρίως οι νέοι οδικοί άξονες, οδοί παρακαμπτήριοι, περιμετρικοί, συνδετήριοι, κυκλοφοριακοί κόμβοι και βελτιώσεις υφισταμένων οδικών τμημάτων, είτε περιλαμβάνονται σε εγκεκριμένα ρυθμιστικά σχέδια ή Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια ΓΠΣ ή σχέδια χρήσεων γης, είτε όχι".

(Σ.Σ Η παρ.1 τίθεται ως αντικατεστάθη με το Αρθ-1

του ΠΔ-221/99 ΦΕΚ-188/Α/20-9-99.

Με την Εγκ-ΔΜΕΟ/ε/0/172/3/7-2-00 της ΓΓΔΕ

Δ/νση Συγκ/κων έργων Διασαφηνίζεται ότι εφαρμόζονται

οι διατάξεις του Αρθ-3 του ΠΔ-209/98 (δέσμευση δηλαδή της ζώνης

διέλευσης με απογόρευση έκδοσης οικοδομικών αδειών μέσα σ' αυτήν και

εφαρμογή ελαχίστων αποστάσεων ΟΤ για τα κτίσματα εκτός αυτής) για τις

μελέτες (νέων οδών, παρακαμπτηρίων, περιμετρικών συνδέσεων κλπ) είτε

προβλέπονται από εγκεκριμένα ρυθμιστικά συνδέσεων κλπ) είτε

προβλέπονται από εγκεκριμένα ρυθμιστικά σχεδία ΓΠΣ ή σχέδια

χρήσεων γης είτε δεν προβλέπονται.)

 

(ΠΡΟΣΟΧΗ δεν Ισχύει είναι η παλαιά παρ.1

Οι αποστάσεις που προβλέπονται στο Αρθ-2 του παρόντος,

εφαρμόζονται και στις περιπτώσεις κατασκευής έργων στο Εθνικό ή

Επαρχιακό οδικό δίκτυο αντίστοιχα.

Τέτοια έργα είναι οι νέοι οδικοί άξονες, οδοί

παρακαμπτήριοι, περιμετρικαί συνδετήριοι, κυκλοφοριακοί κόμβοι,

βελτιώσεις υφισταμένων οδικών τμημάτων, που προβλέπονται από

εγκεκριμένα ρυθμιστικά σχέδια ή ΓΠΣ ή σχέδια χρήσεων γης και

περιλαμβάνουν τα εντός ή εκτός εγκεκριμένου σχεδίου πόλης τμήματα

οδών.)

 

2) Η εφαρμογή των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου αρχίζει από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, Απόφασης του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας ή του Νομάρχη, η οποία συνοδεύεται από την εγκεκριμένη μελέτη (η οποία θα είναι σε στάδιο προμελέτης ή οριστικής μελέτης επί τοπογραφικού υποβάθρου) με καθορισμένο τον άξονα και τη ζώνη διέλευσης του έργου και προγραμματιζόμενο χρόνο υλοποίησης του έργου όχι πέραν της τετραετίας δυνάμενο να ανανεωθεί μιά φορά μόνο.

 

3) Από την έκδοση της σχετικής απόφασης (η οποία εκδίδεται μετά την έγκριση του σταδίου Προμελέτης ή Οριστικής μελέτης επί τοπογραφικού υποβάθρου) δεν επιτρέπεται η έκδοση οικοδομικών αδειών για ανέγερση κτιρίων και εκτέλεση οικοδομικών εργασιών στη ζώνη διέλευσης της οδού.

 

ΑΡΘΡΟΝ-4

 

1. Από την ισχύ του διατάγματος αυτού καταργούνται:

 

α) Το ΒΔ/26-8/8-9/36 (ΦΕΚ-392/36) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μεταγενέστερα.

 

β) Το Αρθ-1 του ΒΔ/23-10/14-11-59 (ΦΕΚ-252/59) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μεταγενέστερα.

 

(Σ.Σ Τα εν λόγω ΒΔ, έχουν καταργηθεί και με το Αρθ-4 του ΠΔ-347/93)

 

γ) Κάθε άλλη διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος.

 

2) Οικοδομικές άδειες που έχουν εκδοθεί έως την ισχύ του παρόντος διατάγματος με προγενέστερες διατάξεις και ισχύουν μπορούν να εκτελούνται ή αναθεωρούνται με ή χωρίς αύξηση του όγκου τους σύμφωνα με τις προισχύουσες διατάξεις. Επίσης σύμφωνα με τις προϊσχύουσες διατάξεις μπορούν να εκδίδονται, εκτελούνται ή αναθεωρούνται με ή χωρίς αύξηση του όγκου του κτιρίου οι άδειες εφόσον κατά το χρόνο που ισχύουν οι προγενέστερες διατάξεις:

 

α) έχει υποβληθεί στην αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία αίτηση με όλα τα σχέδια και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται από τις σχετικές διατάξεις ή

 

β) έχουν θεωρηθεί από την αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία τα σχέδια του προελέγχου που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις ή

 

γ) έχει εγκριθεί από τον αρμόδιο, κατά περίπτωση, φορέα μέσα στην τελευταία τριετία και ισχύει μελέτη ειδικού κτιρίου σχετική με τη λειτουργικότητά του, με ή χωρίς παρεκκίσεις με βάση προϊσχύουσες διατάξεις ή

 

δ) έχει υποβληθεί στην αρμόδια κατά περίπτωση Υπηρεσία αίτηση με πλήρη αρχιτεκτονική μελέτη, μέσα στην τελευταία διετία, για έγκριση η οποία είναι αναγκαία σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις για τη χορήγηση άδειας οικοδομής ή

 

ε) αν αφορά ανέγερση κτιρίου, για το οποίο έχει προκηρυχθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός βάσει της Αποφ-Ε.27960/665/7/30-9-70 (ΦΕΚ-684/Β/70) του Υπουργού Δημοσίων 'Εργων ή μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος βάσει του Αρθ-11, παρ.5 του Ν-716/77 (ΦΕΚ-295/Α/77).

 

Στην περιπτ.β οι προϊσχύουσες διατάξεις εφαρμόζονται αν η αίτηση για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας με όλα τα απαιτούμενα σχέδια και δικαιολογητικά υποβληθεί μέσα σε προθεσμία ενός έτους από την κατάργηση των αντίστοιχων προγενέστερων διατάξεων, ενώ στις περιπτ.γ, περιπτ.δ και περιπτ.ε η προθεσμία αυτή είναι δύο έτη.

 

Στην πιο πάνω περιπτ.α οι προϊσχύουσες διατάξεις εφαρμόζονται, εφόσον δεν τεθεί φάκελλος στο αρχείο σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.

 

4) Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

5) Στον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων 'Εργων αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος Διατάγματος.

 

Αθήνα, 24 Ιουνίου 1998

 

ΣΧΕΤ-ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

 

 

Εγκ-ΔΜΕΟ/ε/698/30/98 Εγκ-30/98 Ε-30/98 [ΙΣΧΥΕΙ από 21-9-98]

Δημοσίευση του ΠΔ-209/98, με τίτλο "Λήψη μέτρων

για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας".

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ-169/Α/15-7-98) το ΠΔ-209/98 που αναφέρεται στο θέμα, και ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής του, αντικαθιστά δε το ΠΔ-347/93.

Για τις διατάξεις που θεσπίζονται με το ΠΔ αυτό σημειώνουμε τα ακόλουθα:

 

ΑΡΘΡΟΝ-1

 

Με το Αρθ-1 καθορίζονται κατηγορίες στις οποίες κατατάσσεται το Εθνικό και Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο με Αποφάσεις του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ.

 

ΑΡΘΡΟΝ-2

 

Με το Αρθ-2 ορίζεται η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους για τις περιπτώσεις:

 

α) γηπέδων που βρίσκονται σε εκτός εγκεκριμένου σχεδίου πόλης περιοχές και

 

β) γηπέδων που βρίσκονται μέσα στα όρια οικισμών προϋφισταμένων του 23 και οριοθετημένων σύμφωνα με το ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85).

 

Σημαντικές αλλαγές (σε σχέση με το καταργούμενο ΠΔ-347/93) προκύπτουν από:

1) Την παρ.1θ του Αρθ-2 σύμφωνα με την οποία "Σε περίπτωση που από την εφαρμογή των διατάξεων περί εκτός σχεδίου δόμησης προκύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις κτιρίων και εγκαταστάσεων από τον άξονα ή το όριο της οδού, εφαρμόζονται οι διατάξεις αυτές από τις οποίες προκύπτουν οι μεγαλύτερες αποστάσεις".

2) Την παρ.5 του Αρθ-2 σύμφωνα με την οποία καταργήθηκε η δυνατότητα προσθήκης καθ' ύψος, που έδινε το ΠΔ-347/93, σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια ευρισκόμενα σε μικρότερες από τις οριζόμενες με το παρόν ΠΔ.

3) Την παρ.6 του Αρθ-2 σύμφωνα με την οποία οι ελάχιστες αποστάσεις των κτιρίων από τους άξονες ή τα όρια του Εθνικού Οδικού Δικτύου που ορίζονται στο παρόν ΠΔ δεν θα είναι δυνατόν να αλλάζουν και θα τηρούνται σαν ελάχιστες στις περιπτώσεις που έχουμε:

- επεκτάσεις εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων

- πολεοδόμηση περιοχών

- πολεοδόμηση κατ' επέκταση ορίων οικισμών

- στις οδούς που προβλέπονται στις πολεοδομικές μελέτες των παραπάνω περιπτώσεων ως παρακαμπτήριοι Εθνικών οδών.

 

ΑΡΘΡΟΝ-3

 

Με το Αρθ-3 δίδεται η δυνατότητα δέσμευσης της ζώνης διέλευσης νέας υπό μελέτη οδού (παρακαμπτηρίου, περιμετρικού συνδετηρίου, κυκλοφοριακού κόμβου, βελτίωσης υφιστάμενων οδικών τμημάτων) αφ' ενός μεν με απαγόρευση έκδοσης οικοδομικών αδειών μέσα σ' αυτήν, αφ' ετέρου με εφαρμογή των ελάχιστων αποστάσεων ΟΓ που προβλέπονται στο Αρθ-2 του παρόντος ΠΔ για τα κτίσματα εκτός της ζώνης διέλευσης.

Τα μέτρα αυτά περιορισμού της δόμησης επιβάλλονται μετά από έκδοση Απόφασης του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, ή του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας ή του Νομάρχη, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, και συνοδεύεται από την εγκεκριμένη προμελέτη ή οριστική μελέτη του έργου.

Ο προγραμματιζόμενος χρόνος υλοποίησης του έργου δεν μπορεί να ξεπερνά την τετραετία, του χρονικού αυτού διαστήματος δυνάμενου να ανανεωθεί μία μόνο φορά ακόμη.

 

 

Βλ. και Αποφ-ΔΜΕΟ/ο/9244/ε/1242/07 ΦΕΚ-560/ΑΑΠ/31-12-07

Χαρακτηρισμός των κάτωθι οδικών τμημάτων: 1) Του παράπλευρου οδικού δικτύου των Εθνικών Οδών της Χώρας. 2) Του παράπλευρου οδικού δικτύου των Επαρχιακών Οδών της Χώρας

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ΠΔ-221/99 (ΦΕΚ-188/Α/20-9-99)

[ΙΣΧΥΕΙ από 20-9-99] (ΦΕΚ-188/Α/99)

Τροποποίηση του ΠΔ-209/98 Αρθρον-3 "Λήψη μέτρων για την ασφάλεια της

υπεραστικής συγκοινωνίας" (ΦΕΚ-169/Α/98)

 

@ΚΕΙΜΕΝΟ

'Εχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του Αρθ-12 παρ.2 εδαφ.β για τα αναγκαία

μέτρα ασφάλειας της υπεραστικής συγκοινωνίας του Ν-3155/55 "περί

κατασκευής και συντηρήσεως οδών" (ΦΕΚ-63/Α/55).

2. Τις διατάξεις του Αρθ-29Α του Ν-1558/85 (ΦΕΚ-137/Α/85),

το οποίο προστέθηκε με το Αρθ-27 του Ν-2081/92 (ΦΕΚ-154/Α/92) και

τροποποιήθηκε με το Αρθ-1 παρ.2α του Ν-2469/97 (ΦΕΚ-38/Α/97).

3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν

προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

4. Τη Γνωμ-299/99 του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από

πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων

'Εργων,

Αποφασίζουμε:

ΑΡΘΡΟΝ-1

Η παρ.1 του Αρθ-3 του ΠΔ-209/98 (ΦΕΚ-169/Α/98)

αντικαθίσταται ως ακολούθως:

"1. Οι αποστάσεις που προβλέπονται στο Αρθ-2 του παρόντος,

εφαρμόζονται και στις περιπτώσεις κατασκευής έργων στο Εθνικό ή

Επαρχιακό οδικό δίκτυο αντίστοιχα.

Τέτοια έργα είναι κυρίως οι νέοι οδικοί άξονες, οδοί

παρακαμπτήριοι, περιμετρικοί, συνδετήριοι, κυκλοφοριακοί κόμβοι

και βελτιώσεις υφισταμένων οδικών τμημάτων, είτε περιλαμβάνονται

σε εγκεκριμένα ρυθμιστικά σχέδια ή ΓΠΣ ή σχέδια χρήσεων γης, είτε

όχι".

ΑΡΘΡΟΝ-2

1. Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη

δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

2. Στον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων

'Εργων αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος

Προεδρικού Διατάγματος.

Αθήνα, 9 Σεπτεμβρίου 1999

 

 

@ΣΧΕΤ-ΝΟΜ

παρ.1 Αρθ-3 ΠΔ-209/98

 

 

 

Εγκ-ΔΜΕΟ/ε/0/172/3/00 Εγκ-3/00

[ΙΣΧΥΕΙ από 7-2-0] Ε-3/00

Δημοσιεύση του ΠΔ-221/99 με τίτλο Τροποποίηση του ΠΔ-209/98

"Λήψη μέτρων για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας"

Σας ενημερώνουμε ότι δημοσιεύτηκε στο (ΦΕΚ-188/Α/99) και

ισχύει, το ΠΔ-221/99, με το οποίο αντικαθίσταται η παρ.1 του

Αρθ-3 του ΠΔ-209/98.

Διασφηνίζεται ότι εφαρμόζονται οι διατάξεις του Αρθ-3 του

ΠΔ-209/98 (δέσμευση δηλαδή της ζώνης διέλευσης με απογόρευση

έκδοσης οικοδομικών αδειών μέσα σ' αυτήν και εφαρμογή ελαχίστων

αποστάσεων ΟΤ για τα κτίσματα εκτός αυτής) για τις μελέτες (νέων

οδών, παρακαμπτηρίων, περιμετρικών συνδέσεων κλπ) είτε

προβλέπονται από εγκεκριμένα ρυθμιστικά συνδέσεων κλπ) είτε

προβλέπονται από εγκεκριμένα ρυθμιστικά σχεδία ΓΠΣ ή σχέδια

χρήσεων γης είτε δεν προβλέπονται.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ν3212/03, αρθ 13 παρ 18

 

18. Το τελευταίο εδάφιο της παρ.6 του Αρθ-2 του ΠΔ-209/98 (ΦΕΚ-169/Δ/98) αντικαθίσταται και προστίθεται παρ.7 στο ίδιο άρθρο ως εξής:

 

"Το προηγούμενο εδάφιο δεν εφαρμόζεται στα νησιά πλην Κρήτης, Εύβοιας, Ρόδου και Κέρκυρας.

 

7. Κατ' εξαίρεση οι αποστάσεις των παρ.1 και παρ.2 του παρόντος άρθρου, μπορεί να είναι διαφορετικές σύμφωνα με πολεοδομικές μελέτες:

 

α) επέκτασης εγκεκριμένου σχεδίου πόλεων σε περιοχές που βρίσκονται εντός ορίων Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΓΠΣ) ή Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ), εντός περιοχών ανάπτυξης παραθεριστικής (β) κατοικίας και σε περιοχές παραγωγικών δραστηριοτήτων (όπως ΒΙΠΑ - ΒΙΠΑ, ΒΕΠΕ) και

 

β) ένταξης σε σχέδιο πόλης σε περιοχές που βρίσκονται εντός ορίων οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2000 κατοίκους και οικισμών προϋφισταμένων του έτους 1923 (προ του 23).

 

Το καθοριζόμενο μέγεθος της απόστασης τεκμηριώνεται με την πολεοδομική μελέτη, η οποία στις περιπτώσεις αυτές εγκρίνεται μετά από γνώμη της αρμόδιας Υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Έργων".

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Νέο μέλος, πολιτικός μηχανικός. Μόλις ανακάλυψα το forum. Πολύ καλό, μπράβο!!!

 

Επαναφέρω ένα παλιό θέμα μιας και η απορία μου σχετίζεται με τις απαλλοτριώσεις και τις εθνικές οδούς.

Σε άρτια οικόπεδα, οικισμών κάτω των 2000 κατοίκων, που συνορεύουν με εθνική οδό (βασικό εθνικό δίκτυο), σε τί απόσταση κτίζουμε?

 

30μ απ' τον άξονα και όχι λιγότερο απ' τα 20μ απ' το όριο της οδού όπως λέει το ΠΔ-209/98, ΦΕΚ-169/Α/15-7-98, άρθρο 2? Στην περίπτωσή μας υπάρχει καθορισμένη ζώνη απαλλοτρίωσης, η οποία αποτελεί και το όριο της οδού .

 

Μήπως ισχύει το άρθρο 84, ΦΕΚ-580Δ'/27-7-99, που λέει ότι εντός των ορίων οικισμών δεν περιλαμβάνονται ζώνες πλάτους 200μ απ' τον άξονα οδών βασικού εθνικού δικτύου? Ή μήπως αυτό το άρθρο είναι μόνο για τον καθορισμό νέων οικισμών και όχι για ήδη καθορισμένους?

 

Μήπως κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και ορίζεται με επί μέρους αποφάσεις η απόσταση για κάθε περιοχή (και εθνική οδό) ξεχωριστά?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.