Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μεταπτυχιακό ή Πανεπιστήμιο (τι να κάνω);


Guest

Recommended Posts

Τα έχω ψιλοδεί τα κριτήρια . Ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω πως συγκρίνονται πανεπιστήμια σαν το ΕΚΠΑ ή ακόμα χειρότερα το ΑΠΘ που έχουν όλες τις σχολές και τα τμήματα , με μικρότερα πανεπιστήμια , μονοθεματικά ή με πολύ λιγότερες σχολές . 

 

Υπάρχουν πανεπιστήμια που είναι κορυφαία στην ειδικότητα τους , αλλά δεν μπορούν να ανέβουν πάνω από ένα μεγάλο για πολλούς και διάφορους λόγους .

 

Αλλά για να μην ξεχνιόμαστε και κάποια μελέτη , υπάρχει και πιο επικαιροποιημένη....

http://hepnet.upatras.gr/xfiles/pubs/Meleti8.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 156
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Οι λιστες ειναι ενα καλο παραδειγμα του που βρισκεται καθε πανεπιστημιο, και κατα μεγαλο λογο εχουν να κανουν με την ερευνητικη δραστηριοτητα αλλα και το επιπεδο των δημοσιευσεων των επιστημονων του τμηματος, επειτα καποιοι βαθμοι πανε κ στο κατα ποσο μεταφερετε η τελευταια γνωση στους φοιτητες, για αυτο λεω ειναι συνοθυλευμα..

 

Περαν των αριθμων δημοσιευσευων, μετρας και της ετεροαναφορες στην δουλεια, αλλα κ το ποσα ερευνητικα προγραμματα τρεχουν στο πανεπιστημιο. 

 

Τωρα εαν συμφωνουμε ή οχι ποσος εχει σημασια, αφου οι μεθολογια των λιστων ειναι επιστημονικα αναγνωρισμενη και χρησιμοποιειτα. Η μεθοδοι των παγκοσμιων λιστων ειναι επιστημονικα τεκμηριωμενες, για αυτο λιστα με λιστα θα εχει ορισμενες διαφορες (λογω αλγοριθμων) αλλα το trend θα ειναι το ιδιο δεν θα δεις την Οξφορδη εκτος τοπ 10 σε καμια.

 

Επισης η ερευνα που παραγεται δινει αποτελεσματα τοσο σε λεφτα, spin-off και Νομπελ επιστημης, ετσι παιρνουν καλες θεσεις

 

υγ. η λιστα που δινεις ειναι γνωμη δεν ειναi peer-reviewed, και going even further μπες και συγκρινε επισης τις καταταξεις σχολων με δεικτες απο Thomson Reuters. 

Επισης θα ηταν καλο εφοσον ειναι απο outlet ελληνικο πανεπιστημιου, να βαζουν αναφορες σωστα (και απο που παιρνουν στοιχεια), να τα παρουσιαζουν σωστα τοσο σε πινακες οσο και σε typesetting, ουτε μεταπτυχιακη διατριβη δεν θα περναγα εαν μου την δινανε ετσι, Χωρις αναφορες με αθλια παρουσιαση.

Edited by george_RES
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Το άρθρο που παρέθεσε ο ΒΑΣ δεν είναι λίστα αξιολόγησης πανεπιστημίων, ούτε αμφισβήτηση της αξιοπιστίας των μεθόδων αξιολόγησης, αλλά προβληματισμός για το αν το κυνήγι μιας θέσης σε αυτές τις λίστες έχει να προσφέρει κάτι στη χώρα μας και σε μας τους ίδιους. Έχει και πολιτική διάσταση σαν άρθρο.

Link to comment
Share on other sites

Το άρθρο που παρέθεσε ο ΒΑΣ δεν είναι λίστα αξιολόγησης πανεπιστημίων, ούτε αμφισβήτηση της αξιοπιστίας των μεθόδων αξιολόγησης, αλλά προβληματισμός για το αν το κυνήγι μιας θέσης σε αυτές τις λίστες έχει να προσφέρει κάτι στη χώρα μας και σε μας τους ίδιους. Έχει και πολιτική διάσταση σαν άρθρο.

Οι λιστες εχουν σημασια μεταξυ αλλων για:

 

1. το ποσο θα ειναι τα διδακτρα σε καθε πανεπιστημιο - σχολη ( καλυτερο ranking = more money)

2. Που να πανε οι ερευνητες και οι επιστημονες για ερευνα

3. Ποια πανεπιστημια ειναι τα καλυτερα σε ερευνα

4. Ποια εχουν τα καλυτερα προγραμματα

5. Να δειξουν που υστερουν, ωστε να γινουν διροθωσεις

6. Ποια πανεπιστημια ειναι τα καλυτερα ανα τομεα, και αρα να εχουν περισσοτερες συνεργασιες σε project

7. Που ειναι η καλυτερη διδασκαλια

8. Spin-off 

9. κλπ πολλα αλλα που ειναι τοσο ποιοτικα οσο κ ποσοτικα

 

Εαν δεν αρεσουν ολα καλα, αλλα οι επιστημονικη κοινοτητα τα χρησιμοποιει 

 

Ακομη κ σαν πολιτικο αρθρο, ειναι κακογραμμενο, χωρις σωστες παραπομπες  και παρουσιαση. Το εαν δεν αρεσει στους συγγραφεις ή οχι οι λιστες, δεν νομιζω οτι εχει μεγαλη σημασια.

Link to comment
Share on other sites

Δεν αμφισβητεί τις λίστες, αντίθετα τις χρησιμοποιεί για να αποδείξει ότι για μια χώρα σαν την Ελλάδα η λήψη μιας καλής θέσης στη λίστα δε βοηθάει την εγχώρια απασχόληση ούτε ανακόπτει την επιστημονική μετανάστευση. Πιθανώς να είναι λίγο άσχετο με το θρεντ, αλλά σαν άρθρο εκεί το πάει. Ότι δηλαδή είναι λάθος τοποθέτηση χρημάτων αυτό που γίνεται στα πανεπιστήμια, όταν το εργατικό δυναμικό που δημιουργείται μόνο σε προγράμματα του πανεπιστημίου μπορεί να απασχοληθεί.

Link to comment
Share on other sites

Δεν αμφισβητεί τις λίστες, αντίθετα τις χρησιμοποιεί για να αποδείξει ότι για μια χώρα σαν την Ελλάδα η λήψη μιας καλής θέσης στη λίστα δε βοηθάει την εγχώρια απασχόληση ούτε ανακόπτει την επιστημονική μετανάστευση. Πιθανώς να είναι λίγο άσχετο με το θρεντ, αλλά σαν άρθρο εκεί το πάει. Ότι δηλαδή είναι λάθος τοποθέτηση χρημάτων αυτό που γίνεται στα πανεπιστήμια, όταν το εργατικό δυναμικό που δημιουργείται μόνο σε προγράμματα του πανεπιστημίου μπορεί να απασχοληθεί.

george_m η καταταξη ενος πανεπιστημιου πρωτιστως εχει να κανει με την ερευνα και το ερευνητικο αποτελεσμα.

Οταν δεν δημιουργουνται spin-off εταιριες και η ερευνητικη δρατηριοτητα δεν (την αφηνεται) να παραξει τοτε ποιος φταιει η καταταξη.

 

Το μεγεθος μια χωρας δεν ειναι αντιπροσωπευτικο της καταταξης, εαν δεν θες να τις λαμβανεις υποψιν μην τις λαβεις, αλλα μην θεωρεις οτι ειναι λαθος γιατι δεν σε βολευει η καταταξη (δεν αναφερομαι προσωπικα σε εσενα)

 

Απο εκει κ περα, η ερευνα και η αναπτυξη στην Ελλαδα ειναι φρασεις η οποιες ειναι αγνωστες. Best case scenario υπαρχουν 4-5 Πανεπιστημια που μπορουν να εχουν καλο placing στις λιστες μεσα στο top 250 αλλα στο τοπ 50 ουτε για πλακα. Οι λογοι πολλοι κ εχουν να κανουν με προσωπικο, χρηματοδοτηση, ερευνα, outreach, τροπος λειτουργειας ελληνικου συστηματος και πολλα αλλα. 

 

Ενα απο τα πλεονεκτηματα που εχουν τα τοπ 50, εαν δει καποιος καλα ειναι οτι ειναι international (παγκοσμια) μπορουν να προσλαβουν και να κανουν τους καλυτερους (αναξαρτητου γλωσσας και εθνικοτητας) να θελουν να πανε εκει να δουλεψουν. Στην Ελλαδα για να προσληφθει ξενος καθηγητης Πανεπιστημιου θα πρεπει να πεσει μια ολοκληρη σχολη. 

Το να προσλαβανεις τον καλυτερο ειναι σταση λειτουργιας, και σε οδηγει σαν Ιδρυμα στο να δημιουργεις ερευνα αλλα και να διδασκεις με το καλυτερο τροπο. Φυσικα επιστρεφουμε παλι στον τροπο λειτουργιας,που στην χωρας μας ειναι κολλημενο στο 1980.

 

Τα πανεπιστημια στο εξωτερικο εχουν, εδω κ χρονια γινει μαθητοκεντρικα, και τα μαθηματα τους τοσο σε προπτυχιακο αλλα και μεταπτυχιακο επιπεδο συμπεριλαμβανουν τις τελευταιες θεωριες καθε τομεα, Δυστυχως στην Ελληνικη οχι (ακομη καθηγητοκεντρικα), στην πραγματικοτητα αυτο επαφειεται στους εκαστοτες φοιτητες και κανα δυο καθηγητες (εαν εχουν μερακι).

Στα πανεπιστημια ψηλα στις λιστες, υπαρχει αξιολογηση καθηγητων τοσο για το ερευνητικο τους εργο οσο και για την διδασκαλια τους, εαν δεν περνανε ανα 3-5 χρονια την επιτροπη τοτε απολυονται.

 

Υπαρχουν τοσα ακομη που δημιουργουν τις λιστες που ειναι μεγαλο κ διαφορετικο θεμα.

 

Επιστρεφοντας λοιπον στο θεμα, τα τοπ πανεπιστημια λαμβανουν εκαντοταδες χιλιαδες αιτησεις παγκοσμιως απο τους καλυτερους φοιτητες του κοσμου. Εκει εχει σημασια απο πιο πανεπιστημιο εχεις αποφοιτησει εαν ειναι στις λιστες. Θελει αυτο κριτικη κ πολυ αυτοβελτιωση να προετοιμαστεις για τα καλα, αλλα αξιζει 100%.

 

Η Ευρωπη εχει πολλα πανεπιστημια στα τοπ 50, που ειναι παρα μα παρα πολυ ικανα να σας δωσουν αυτο που θελετε σε γνωση. Μην κολλατε λοιπον μονο στην καταταξη, αλλα στην εξελιξη εαν θες να πας απο Ελλαδα σε ενα μεσα στο τοπ 50 ειναι εξελιξη θα δεις κατι διαφορετικο, κατι που μπορει να σε ιντριγκαρει. Τωρα το μετεπειτα ειναι δικο σας θεμα.

 

Σημαδευετε ψηλα με αυτοκριτικη και ρεαλισμο, και να εχετε υποψιν τι θελετε, μην ακουσετε ποτε κανενα να σας πει οτι δεν γινετε. Ολα γινονται απλα χρειαζονται δουλεια και λεφτα (αναγκαιο κακο) αλλα μπορειτε.

 

Σε οσους λοιπον θα το προσπαθησουν καλη τυχη

Edited by george_RES
Link to comment
Share on other sites

Ποιός είπε ότι οι κατατάξεις κάνουν λάθος?

 

Αυτό που λέει το άρθρο και συμφωνώ κι εγώ είναι ότι τα πανεπιστήμιά μας (ή τουλάχιστον το πατρών που τελείωσα εγώ και από το οποίο προέρχεται η μελέτη) ίσως παραέχουν διεθνή προσανατολισμό. μπορεί όχι όσο θα έπρεπε για να πιάσουν μια καλύτερη θέση στις λίστες, αλλά σίγουρα περισσότερο από όσο χρειάζεται αυτή τη στιγμή η χώρα. είναι πραγματικότητα ότι μετά από κάποια βασικά πράγματα, η υπόλοιπη διδακτέα ύλη αφορά εφαρμογές που μόνο σε διεθνή προγράμματα θα συναντήσεις. έχουμε λοιπόν αποφοίτους που δε μπορούν να δουλέψουν πουθενά αλλού εκτός από την έρευνα. βολεύονται για μερικά χρόνια στο πανεπιστήμιο και σε μερικές εταιρείες του χώρου, όμως σύντομα καταλήγουν στην ετεροαπασχόληση ή στο εξωτερικό. πχ έχω υπόψη μου μαθηματικούς με full βιογραφικό που δούλεψαν για λίγα χρόνια ως προγραμματιστές σε κάποια πατρινά ερευνητικά κέντρα αλλά όταν αυτά παρήκμασαν κατέληξαν στην καλή περίπτωση καθηγητές σε χωριά της πελοποννήσου ή αγρότες στα χωράφια των παππούδων τους (εκτός όσων έφυγαν εξωτερικό).

 

το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι η παραγωγή ερευνητών είναι γρηγορότερη από την παραγωγή θέσεων εργασίας. μια λύση είναι η λήψη μέτρων για την αύξηση των θέσεων εργασίας, μια άλλη είναι η μείωση του ρυθμού παραγωγής ερευνητών και η στροφή σε άλλες πιο ρεαλιστικές εξειδικεύσεις. σκοπός του ελληνικού πανεπιστημίου είναι το να μη φεύγουν τα ελληνόπουλα έξω, όχι το να πιάνει θέση σε λίστες.

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

Αρχικά εγώ μίλησα για την βρεττανολατρεία και μάλιστα σε σχέση με τις άλλες μεγάλες χώρες της Ευρώπης και την πλύση εγκεφάλου που έχει γίνει στους νέους και λιγότερο νέους , τις τελευταίες 2-3 δεκαετίες . 

 

Τώρα το τι λέει η έκθεση , προφανώς θέλει και αυτή να βγάλει συμπεράσματα που την βολεύουν όπως γίνεται ΠΑΝΤΑ και ΠΑΝΤΟΥ .

 

Υπήρξε πριν λίγα χρόνια μια πολύ σοβαρή μελέτη που είχε κάνει ντόρο , για το πόσο αυτοεκπληρούμενες προφητείες ήταν διάφορα ΜΒΑ σε μεγάλα πανεπιστήμια , όπου για να δικαιολογηθούν οι ψηλές τιμές των διδάκτρων , έπρεπε να βρεθούν γρήγορα δουλειές κυρίως από εργοδότες που είχαν ήδη αποφοιτήσει από τα συγκεκριμένα πανεπιστήμια και αν και δεν έχω άποψη επί των μεταπτυχιακών , νομίζω ότι η μόδα των ΜΒΑ έχει αρχίσει να ξεφουσκώνει μετά την χρηματοπιστωτική κρίση ....

Link to comment
Share on other sites

BAS καταλαβαινω τι λες, και για αυτο υπογραμμιζω πολλα ΕΕ πανεπιστημια στο τοπ 50 ειναι ακρως ισαξια. Ολα εχουν το κονο οτι διδασκουν στα Αγγλικα, σε οποια χωρα και εαν ειναι. Προσωπικα πολυ δυνατα engineering εχει η Βρετανια, Ολλανδια, Δανια.

Το γεγονος ειναι ομως οτι τα Βρετανικα εχουν μαζεψει τρομερο κοσμο, και βγαζουν ερευνα με impact. Τωρα το πως θα αλλαξει αυτο επειτα Brexit, δεν θα επηρεασει τους φοιτητες αλλα τους επιστημονες, τα μεγαλα τοπ Βρετανικα θα παραμεινουν τοπ εχουν πολλα λεφτα δικα τους ηδη.

 

To MBA ειναι αλλη υποθεση, και συμφωνω οτι γινεται απο πολλους για λαθος λογους.

 

 

george_m μην απατασε δεν ειμαστε βιομηχανια ερευνητων σαν χωρα, οπως ολες οι χωρες βγαζουμε καποιους ερευνητες. Αλλα η ερευνα μας δεν οδηγει σε spin-off εταιριες ωστε να απασχοληθουν οι επιστημονες, και για αυτο φταινε κ τα πανεπιστημια, και η διδασκαλια αλλα κ το θεσμικο πλαισιο.

 

Τα πανεπιστημια μας δεν εχουν διεθνη προσανατολισμο, που και που ανθρωποι με μερακι εχουν συνεργασια με εξωτερικο αλλα αυτο ειναι με προσωπικες γνωριμιες. Ενα πανεπιστημιο που εχει διεθνη προσανατολισμο συμπεριφερεται και προσλαμβανει προσωπικο πολυ μα πολυ διαφορετικα

 

Ενας που αποφασιζει να ειναι ερευνητης δεν εχει χωρα, κυνηγαει παντα τα καλυτερα ερευνητικα group.

Link to comment
Share on other sites

Αυτοί οι κάποιοι ερευνητές είναι ίσως το μόνο είδος επαγγελματία που βγάζουμε, οπότε αναλογικά με τον υπόλοιπο εαυτό μας είμαστε βιομηχανία ερευνητών. Αν λειτουργούσαμε όπως λες θα ήμασταν πιο σωστή βιομηχανία ερευνητών αλλά με ακόμα εντονότερο το χάσμα μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.