Μετάβαση στο περιεχόμενο

Καταδικάστηκαν εργολάβος και μηχανικοί για θανατηφόρο ατύχημα σε οικοδομή


SIGIO

Recommended Posts

Και μετά από αυτά έρχεται ο ηλεκτρολόγος με 2500-3000 το διαμέρισμα και ακόμα παλεύουν να καθιερώσουν την θεμελιακή.η ο υδραυλικός με (δεν έχω υπόψη πόσα) και δεν βάζουν βάνες- κολεκτερ κλπ.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 106
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Πας φιρί-φιρί να τα ακούσεις ... :smile:

 

Αρχικά είπα ότι υπάρχουν πολλές καλές κατασκευές , αλλά υπάρχουν και κακές .Κυρίως στις αυθαίρετες μεζονέτες σαν αυτές που κοίταγες και με κατασκευαστές ψιλολαμόγια που όμως έδιναν τμ φτηνά γιατί το 60 % ήταν παράνομα , σε σχέση με 10-15 % που ήταν στα διαμερίσματα . 

 

Αλλά αυτά τα ψιλολαμόγια τα επιβράβευαν οι αγοραστές που αγόραζαν πολλά τμ .

 

Υπόγεια αποθήκη στο - 6,50 υπόγειο πάρκινγκ στο - 4,00 , ημιυπόγειο πλέι ρούμ και καλά στο -1,30 , ισόγειο με ημιυπαίθριο στο +1,50  , Α' όροφος με Η/Υ στο + 4,30 και σοφίτα μέσου ύψους 2 μ. στο + 7,10 . Συνολικό ύψος σωλήνας 17 μ. περίπου . 

 

Τα περισσότερα 300 τμ , ημιυπόγειο , ισόγειο , Α' , σοφίτα , νόμιμα τα 120 τμ . Αλλά κόστιζαν όσο ένα διαμέρισμα 130 τμ . Ετσι αγόραζαν και επιβράβευαν τα ψιλολαμόγια .

 

Υπήρχαν και χειρότερα . Ημιυπόγειο τα υπνοδωμάτια ως οικογενειακοί τάφοι , ισόγειο σαλόνι και μετά άλλο σπίτι αντίστροφο Α'  και σοφίτα .

 

Τα αγόραζαν όλα αυτά και πίεζαν τις τιμές των υπόλοιπων που είχαν αξιοπρεπείς κατασκευές . 

 

Αλλά υπήρχαν σπίτια που καλύπτουν αυτό που θες και βέβαια ήταν προσβάσιμες στο 95 % του πληθυσμού . Αλλο τι επέλεγε εκείνο . Και βέβαια δεν μιλάω για τους εργολάβους πρώην σοβατζήδες , μπακάληδες , αλλά πραγματικά υπάρχουν πολλοί που μπορούν να κατασκευάσουν τα πάντα . Εκατοντάδες .

Link to comment
Share on other sites

Και μετά από αυτά έρχεται ο ηλεκτρολόγος με 2500-3000 το διαμέρισμα και ακόμα παλεύουν να καθιερώσουν την θεμελιακή.η ο υδραυλικός με (δεν έχω υπόψη πόσα) και δεν βάζουν βάνες- κολεκτερ κλπ.

Και που έβαζα βάνες κολλεκτέρ από το 1994 , ξέρεις τι έλεγαν οι πελάτες ?  Τους ενοχλούσε το ντουλάπι .... :smile:

Link to comment
Share on other sites

@BAS αθελα σου ηρθες στα λογια μου

ο ογκος ειναι αυτος που αν τον διαχειριστεις σωστα θα σου δωσει μεγαλες εκπτωσεις

οχι σε μια δουλεια 30Κ δε θα βγαλεις τιποτα

σε 20 δουλειες των 30Κ πας ανετα για 20% με τον ιδιο αλουμινα που εκανες την πρωτη δουλεια

για τους αλλους προμηθευτες προφανως πας για ακομη μεγαλυτερες εκπτωσεις. 

 

ειναι θεμα νοοτροπιας. δεν μπορεις να περιμενεις με μονοπροσωπες εταιριες ουτε να μειωσεις κοστος ουτε να επιβαλεις ασφαλεια και ποιοτητα αναιμακτα. 

 

και για την πλακα των 300τμ να σου πω εγω κατι ακομα; οι γυψοσανιδαδες που δουλευουν σε μεγαλες ποσοτητες στηνουν ενα ωραιο hilti laser και σημαδευουν με εντυπωσιακη ακριβεια. Αν εχεις μια τεχνικη εταιρια με δυναμικο αντιστοιχο των 10 μονοπροσωπων κατασκευαστικων ειναι πιστευεις μεγαλο κοστος να εχεις ενα παλικαρι που θα μετρα και θα σημαδευει στα εργα σου ; πληρους απασχολησης θα μπορεις να τον εχεις και να μην προλαβαινει κιολας. 

 

για το θεμα νοοτροπιας και ποσο δυσκολα αλλαζει εχω το παρακατω κουραστικο παραδειγμα

 

προσφατα καναμε μια εγκατασταση ενος συστηματος επεξεργασιας ερματος (παπατζιλικι διεθνων οργανισμων για να κινειται το χρημα).

μετασκευη σε εν λειτουργια πλοιο. 

κοστος εξοπλισμου περι τα 200Κ (μικρο συστημα γενικα) , κοστος μελετης 15Κ , κοστος 3d σαρωσης του χωρου 3.5Κ και εκτιμωμενο κοστος εγκαταστασης περι τα 140-180Κ σε διαστημα οχι λιγοτερο απο 20 ημερες , κατα τις οποιες το πλοιο δεν βγαζει λεφτα καθοτι σταματημενο σε ναυπηγειο (= στην περιπτωση μας 20χ25Κ = 500Κ) (το ολον σχεδον 850-900Κ) 

 

δεν θελαμε να χασουμε τοσα (για κατι που μας το επιβαλανε). Κατα την μελετη προκειμενου να μειωθει ο χρονος και το κοστος της κατασκευης καναμε επιπλεον αυτοψιες (εισητηρια, ξενοδοχεια, κοστος μηχανικου κλπ) ξανα σαρωσαμε (+3.5Κ) ξοδεψαμε δικες μου ωρες σε δωματια γυρω απο υπολογιστη και σχεδιαστικο για αλλαγες και βελτιωσεις (+2Κ) επισκευτικαμε προμηθευτες στην Κινα (+6K) για να παμε απο κλασσικες σιδερενιες σωληνες που θελουν αρκετες μερες κατασκευη και αντιδιαβρωτικη επεξεργασια σε GRE προκατασκευασμενες*, εν τελη ξοδεψαμε επιπλεον καπου 20Κ για την αλλαγη της αρχικης μελετης για να ερθει στα μετρα μας. 

 

το αποτελεσμα ηταν να μπει το συστημα σε 9 μερες (-11 απο την καλυτερη προβλεψη σχεδιαστων και προμηθευτων - κατι που εκτοτε χρησιμοποιησαν σαν δικη τους διαφημιση) και να μειωσουμε το κοστος εγκαταστασης σχεδον 50Κ - συνολικο ωφελος πανω απο 300Κ. (καπου 540-550Κ μαζι με τον χρονο εκτος ναυλου και το επιπλεον κοστος της προετοιμασιας)

 

και επειδη αυτο δε μας φτανει ξοδευουμε και αλλα λεφτα ωστε τα επομενα 4 πλοια να κοστισουν λιγοτερο απο 500Κ (κατι που θα συμβει) 

 

μεχρι και την τελευταια μερα υπηρχε μια εντονη αμφισβητηση για το οφελος των αλλαγων που κανουμε και οτι οι κινεζοι φιλοι μας δε θα κανουν αυτο εκεινο το αλλο κλπ ακομα και μεσα στην δικη μας εταιρια. αυτη  η αμφισβητιση σε αλλαγες νοοτροπιας δεν ειναι φαινομενο της οικοδομης μονο αλλα σε καθε περιπτωση δεν ειναι επικοδομητικη. επισης δειχνει οτι πολλες φορες η επενδυση σε ανουσια πραγματα (meeting rooms, white collars κλπ χαριτωμενα) μπορει τελικα νο σωσει πολλαπλασια εξοδα.

 

 

* σε μια συμβατικη κατασκευη με χαλυβα αν εμπιστευτεις τα σχεδια του μελετητη μπορεις να προκατασκευασεις μεγαλα κομματια και να συναρμολογησεις στο πλοιο. η οποια αλλαγη θα απαιτησει μικρες επιτοπου αλλαγες και μετα θα πρεπει ολα αυτα τα κομματια να πανε για αντιδιαβρωτικη προστασια (βουλκανισμος , πλαστικοποιηση , κλπ).

σε τετοιου μεγεθους δουλειες δυσκολα ενα ναυπηγειο θα παρει ευθυνη να προκατασκευασει κομματια βαση σχεδιων μελετητη λογω ελλειψης εμπιστοσυνης. 

συνηθως προσπαθουν να πεταξουν το μπαλακι αλλου. αυτα τα μαθαινεις εμπειρικα και εχοντας επιβλεψει επισκευες σε συγκεκριμενα ναυπηγεια ψαχνοντας να βρεις απο που μπορουν να στη φορεσουν. 

η χρηση πλαστικων σωληνων GRE εχει τελειως διαφορετικο τροπο συναρμολογησης. λογω βαρους και προκατασκευασμενων συνδεσμων (γωνιες, Τ , κλπ) συναρμολογουνται σαν τους χαλκοσωληνες του υδραυλικου ενω η συγκοληση τους γινεται ακομα πιο ευκολα. Εχουν τεραστια ελευθερια στη ρυθμιση (ακομα και στο λαθος του σχεδιαστη) και ειναι ηδη προστατευμενες απο της διαβρωση. Εχουν περιορισμο σε χρηση σε χωρο μηχανοστασιου (δεν κανουν για ολα τα δικτυα) και καποιες επιπλεον απαιτησεις απο τον νηογνωμονα (που κοστιζουν και σε χρονο approval και στα επιπλεον υλικα που σου ζητανε).

Γιατι δεν τις χρησιμοποιουν; γιατι δεν ειναι παραδοσιακος τροπος. μια ζωη στα μηχανοστασια χαλυβας στις σωληνωσεις (αντε κραμματα χαλκου) και ενω εχουν ευρεια χρηση μεσα στις δεξαμενες ερματος κανενας δεν τις ειχε βαλει στο μηχανοστασιο. 

Link to comment
Share on other sites

Λεβέντη παίρνεις τίποτα ή παίζεις το παιχνίδι ''ποιος την έχει πιο μεγάλη'';

 

Η απουσία κουλτούρας αφορά κοινωνία, πολιτεία, απλό πολίτη, μηχανικούς, εργολάβους, εργάτες. Προφανώς όχι όλους.

Εστιάζω στους εργολάβους στην προκειμένη περίπτωση, όχι στους μηχανικούς. Έκανα σχόλιο προς συναδέλφους να είναι πιο αυστηροί (όσο μπορούν και όσο κρίνουν) γιατί πληρώνουν αστοχίες τρίτων - ιδιοκτητών, εργολάβων, πολιτείας.

 

Σε ένα  σχόλιο 5 σειρών σε ένα φόρουμ ούτε θα κάνουμε δίκη, ούτε είναι δυνατόν να πιάσουμε όλες τις παραμέτρους ενός προβλήματος. Ούτε γίνεται να εξετάσουμε περιπτώσεις γιατί ένα σκάμμα δεν είχε φράχτη ή γιατί η σκαλωσιά δεν ήταν σωστή. Υπάρχουν λύσεις για όλα αυτά. Εσύ έγραφες τις προάλλες πως ''Μπορεί δηλαδή μία σωστή εξωτερική σκαλωσιά να προστατεύει από πτώση, αλλά κατά την συναρμολόγηση της δεν μπορεί να προϋπάρχει επαρκές μέτρο ασφαλείας, εκτός πλέον κι αν απλώνουμε κάτω τα δίκτυα των ακροβατών...''

Ε και μέτρα ασφάλειας υπάρχουν για αυτόν που στήνει τη σκαλωσιά και δίχτυα υπάρχουν. Το που και πως εφαρμόζονται είναι άλλη κουβέντα και προφανώς έχει να κάνει με τις συνθήκες κάθε έργου.

 

Συνεχίζεις να ποστάρεις με χαρακτηρισμούς κάνοντας τον ξερόλα. Περαστικά.

 

ianp,

Μη ζορίζεσαι γιατί παραφέρεσαι χωρίς να το καταλαβαίνεις.  Το αν παίρνω όπως λες κάτι ....,  αυτό  είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό που πήραν όλοι που σε διαβάσαν,  δηλ. μία καφρίλα που αποπνέουν τα λεγόμενα σου.  Δεν θα σου κάνω όμως μαθήματα  πολιτισμένου λόγου γιατί κι εγώ μπορεί να σε ακολουθήσω,.....

απλά μέχρι τότε προτιμώ να σε αντιμετωπίζω με τα επιχειρήματα που μου δίνεις άφθονα όταν π.χ απ΄τη μιά λες "Δεν θα ρίξω το μπαλάκι στην πολιτεία, ..." και μετά ξελές με το "..ούτε ''απαλάσσω'' (δεν είμαι δικαστήριο) ούτε τίποτα".. ενώ ευθέως καταλογίζεις έλλειψη κουλτούρας ασφάλειας στους μηχανικούς οικοδομής που δεν έχεις βιώσει και πολύ....

αφού για το "ασχέτους" που σε πείραξε, θυμήσου ότι εσύ ό ίδιος δήλωσες :

."...πρακτικές που έχω δει στα χρόνια που εργάζομαι στη βιομηχανία και σε εργοτάξια (συνήθως όχι οικοδομικά).

Άσε λοιπόν κάποιους που έχουν φάει 3+ δεκαετίες στην μελέτη και επίβλεψη - κατασκευή της οικοδομής να ξέρουν κάτι περισσότερο από σένα για αυτή και μόνο. Δεν είναι κακό αυτό.

Ξερόλας  είναι ο όποιος ημιάσχετος  αυταρέσκεται να κάνει  το γνώστη στη δουλειά του άλλου ......  

Τα περαστικά που είπες λοιπόν σου πάνε καλύτερα....!

 

 

 

pankrokπροτείνεις:

"2) ο βιομηχανικος τροπος:  ξοδευεις λεφτα σε μια ψευτοκασα που θα τοποθετηθει στον χωρο ετσι ωστε να οριζει το ανοιγμα για τον χτιστη και τον σοβατζη, ..."

Δεδομένου ότι διακήρυξες ότι είσαι δογματικός (=ασυζήτητος),  παρεμβαίνω βασικά για να προλάβω όποιον βρεθεί αφελής να βάλει πρώτα τις κάσες και να καλέσει μετά κτιστάδες, σοφαντζήδες κ.λ.π να συνεχίσουν διότι :

1.  έστω κι αν  στερεωθούν οι κάσες εξωστοθυρών και παραθύρων πρώτες, οι μαρμαροποδιές είναι αυτές που θα ορίσουν το τελικό ύψος των κουφωμάτων .

2. πριν τοποθετηθούν όμως οι μαρμαροποδιές εξωστοθυρών πρέπει να έχει οριστεί η στάθμη δαπέδου.

3. πριν οριστεί η στάθμη δαπέδου πρέπει να έχουν πέσει τα υδραυλικά στα λουτρά και να έχουν βρεθεί οι κλίσεις απορροής ομβρίων των βρεχομένων επιφανειών.

4. πριν πέσουν τα υδραυλικά λουτρών, όπως και για να οριστούν οι βρεχόμενες  επιφάνειες (αίθρια, εξώστες) πρέπει να έχουν σηκωθεί πρώτοι οι τοίχοι !!!

5. πριν πέσουν οι μαρμαροποδιές παραθύρων πρέπει πάλι να έχουν σηκωθεί οι τοίχοι , ενώ κατωκάσι από ψευτόκασα ΔΕΝ πρέπει να μπαίνει ποτέ.

6. ακόμη κι αν κάποιος αφελής στερέωνε πρώτα τις κάσες ανάμεσα στις δύο πλάκες beton, θα προξενούσε δυσκολία στην διακίνηση των υλικών, θα διέκοπτε επικίνδυνα την συνέχεια των τοίχων και των διαζωμάτων με τις βέργες στήριξης των κασών, ενώ όπως είπα η εκ των υστέρων τοποθέτηση της μαρμαροποδιάς θα άλλαζε τυχαία την διάσταση του ύψους του κουφώματος, οπότε πάλι σε διαφορετικά ύψη φτάνουμε.

Επομένως ρεαλιστικά πριν στερεωθούν οι κάσες πρέπει να έχουν σηκωθεί οι τοίχοι και πριν τα κουφώμαατα να έχουν πέσει οι μαρμαροποδιές αλλιώς..... κουκουρούκου...!!!

Πάνω απ΄όλα να επισημάνω ότι την τυποποίηση των κασών - κουφωμάτων θα μπορούσε ο ίδιος ο αλουμινάς - Alu εταιρείες να την επιλέξει κόβοντας  όλες τις κάσες στην ίδια διάσταση (μετά τις μαρμαροποδιές) και στερεώνοντας τις παντού ίδιες με τάκους και παρεμβλήματα για τα "μπόσικα" των 8χιλ. που καιγόσουν,  ώστε τα κουφώματα να έρθουν όλα ίδια και γάντι....

ΟΜΩΣ το γεγονός ότι δεν το επιλέγουν  αυτό οι αλουμινάδες,  έρχεται μάλλον να σε διαψεύσει για τα οφέλη που επικαλείσαι ότι θα είχαν ......  

Ο τρόπος παραγωγής των κουφωμάτων λοιπόν δεν αφορά στην κατασκευή της οικοδομής αλλά στην εσωτερική παραγωγική διαδικασία της βιοτεχνίας - βιομηχανίας τους. Παρ΄όλα αυτά αν ποτέ βρεθείς μηχανικός παραγωγής σε αλουμινοκατασκευές, πες τους αφού μετρήσουν όλα τα κτισμένα ανοίγματα (αυτό δεν αλλάζει όπως σου εξήγησα και αν καταλαβαίνεις.....) να κόβουν ένα μέγεθος και να στερεώνουν - τακάρουν μία κάσα unisex και one size....

 

Υ.Γ όλα αυτά βέβαια με την ανοχή της εκτροπής από το αρχικό θέμα "ασφάλεια εργασίας της οικοδομής" στο θέμα  "παραγωγή και κοστολόγηση της οικοδομής" όπου το πήγες .... :shock:

Edited by Anton_civeng
Link to comment
Share on other sites

Πανκροκ δεν με διαβάζεις προσεκτικά . Δεν ήρθα στα λόγια σου . Απλά σου είπα ότι έχει νόημα να μπω σε τέτοιες συζητήσεις αν φτιάχνω το Ελληνικό ή κάτι πραγματικά μεγάλο με 30-50000 τμ διαμερίσματα . Απλά εκεί τα μεγέθη είναι μεγάλα και έχεις άλλες λογικές . 

 

Λειζεράκι έχουν όλοι , αλλά δεν γίνεται αυτό που λες , αν και υπάρχει κατασκευαστής που βάζει μεταλλικές κάσες στις εσωτερικές πόρτες και τις βάζει πριν τα τούβλα και τις στηρίζει στις πλάκες . Δεν ξέρω αν έχει όφελος σε κάτι , πάντως γενικά έφτιαχνε φτηνές δουλειές με ελλείψεις αλλά πούλαγε και φτηνά 20-30 % κάτω από την αγορά . Πούλαγε βέβαια αλλά δεν ξέρω αν έβγαζε λεφτά ...

 

Οι εταιρείες σε αυτή την δουλειά είναι δυσκίνητες γιατί δεν μπορούν να πουλήσουν αφού χρειάζονται πωλητές και είναι δύσκολο να τους βρούν . Ετσι βασίζονται στους μεσίτες που επίσης δεν είναι αξιόπιστοι .

Link to comment
Share on other sites

η πρωτη παραγραφος ειναι παρομοια με την τοποθετηση μου οτι δεν μπορει (=συμφερει) να δουλευουν εταιριες ενος μηχανικου. το να εχεις ενα οφελος δεν ειναι απαραιτητο να εχεις το ελληνικο η εστω τον λοφο εντισον, αλλα θα μπορουσες εχεις 20 εργα των 1500 τμ σε διαφορετικες περιοχες με τα ιδια προνομια. προφανως ενα μεγαλο εργοταξιο σε βολευει περισσοτερο αλλα ο ογκος ειναι το σημαντικο και οι "αλλες λογικες". σε τετοια μεγεθη μπορεις να επιβαλεις και ορους ασφαλειας και ορους ποιοτητας. 

 

τεσπα αν πιστευεις οτι δεν λεμε το ιδιο , εγω συμφωνω με αυτο που εγραψες.

 

τον κατασκευαστη που λες φανταζομαι αν πουλαει ακομη θα πρεπει να βγαζε λεφτα (η να ξεπλενε) και το 20-30% που λες ειναι σοβαρο θεμα στην εποχη μας.

 

για τους μεσιτες παλι εχω μια αποψη που καλο θα ηταν να μην εκφερω.

 

@anton η περιγραφη σου επιβεβαιωνει την λαθος νοοτροπια - περιμενεις 4 και 5 συνεργεια για να σου ορισουν κατι που επρεπε να ορισεις εσυ στα σχεδια σου και να τους το επιβαλεις. τα πρακτικα θεματα που αναφερεις λυνονται στον προγραμματισμο.  

ετσι χτιζανε και τα πλοια παλια (πριν 20 χρονια, αφηνανε ουσιαστικα ελευθερια στους εργολαβους να μην ακολουθησουν τα κατασκευαστικα σχεδια σε σωληνες καλωδια κλπ και γινοταν το ελα να δεις σε ορισμενες περιπτωσης, βγαλε αυτα βαλτα διπλα, αλλαξε τα καλωδια που εκαψε ο σωληνας κλπ) και κανανε 14 και 16 μηνες για να τα παραδοσουν και τωρα εξελιχθηκανε και μπορουν να τα παραδοσουν στους 5-6 και με χαμηλοτερο κοστος (και με αυξυμενη πολυπλοκοτητα). το γεγονος οτι δεν γουσταρουν ουτε οι ιδιοι οι αλουμιναδες να το κανουν ειναι αλλο ενα δειγμα παραδοσιακης νοοτροπιας. με την μονιμη αρνηση η εξελιξη θα αργησει αρκετα.

η αποψη μου ειναι οτι κανενας εργολαβος δεν πρεπει να εχει προσωπικη αποψη στο εργο επειδη τον βολευει η ξυπνησε στραβα η δεν του αρεσει η φατσα σου (χωρια που ειναι 30 χρονια στη δουλεια και ηρθε ο μηχανικος να του δειξει τα αμπελοχωραφα του) - αλλα προυποθετει πολυ πιο συστηματικη προετοιμασια απο τον μηχανικο στο αυστηρα κατασκευαστικο κομματι με λεπτομερια και οπωσδηποτε μια διαδικασια ποιοτικου ελεγχου.

φυσικα αλλη μια φορα ολα αυτα δεν ειναι εφαρμοσιμα αν δεν εχεις ογκο εργασιων.

Link to comment
Share on other sites

pankrok,

 

είπες:     "....τα πρακτικα θεματα που αναφερεις λυνονται στον προγραμματισμο."

 

Τα πρακτικά θέματα της προεγκατάστασης κασών (πέραν της ανάγκης προκαθορισμού της στάθμης δαπέδου και της μαρμαροποδιάς που προανέφερα) είναι ότι στραντζαριστές κάσες δεν μπορούν να αποτελέσουν σταθερό πλαισιακό φορέα (δίστυλο πλαίσιο) ώστε ν αντέξουν μόνες σαν καλαμιές του κάμπου  (ούτε στον αέρα) μέχρι να κτιστούν οι τοίχοι. Οι καλαμιές τουλάχιστον λυγάνε, οι κάσες όμως δεν πρέπει......

Δεν  μπορείς εξ΄ άλλου να πακτώσεις τις κάσες με λαπάτσες πάνω σε μία άγρια πλάκα beton  χωρίς κάποιο εξισωτικό τσιμεντοκονίαμα.   Αν αντ΄αυτού προσπαθήσεις να τις στηρίξεις  μ΄ ένα "χωροδικτυωματάκι" από υποστηρικτικές βέργες μεταξύ των πλακών, τότε  οι βέργες θα σ εμποδίσουν να κτίσεις......

Η επιμονή προεφαρμογής των κασών  θα σε οδηγήσει αναγκαστικά σε:

α) κοιλοδοκούς αντί για στραντζόκασες = μεγαλύτερο κόστος ...!!

β) δυσκολότερη στήριξη των κουφωμάτων στις κοιλοδοκούς = μεγαλύτερο κόστος..!

γ) πάκτωση των κοιλοδοκών ή "χωροδικτύωση" των στραντζαριστών = μεγ. κόστος..!

δ) αναγκαστική προεφαρμογή ΚΑΙ των μαρμαροποδιών εξωστοθυρών για τον απαρχής καθορισμό του τυποποιημένου ύψους που θέλεις. Αυτό σημαίνει προκαθορισμό στάθμης δαπέδου στα "κουτουρού",  άρα: "σήκωσε το λίγο παραπάνω για σιγουριά", άρα  πρόσθετα έξοδα γεμίσματος + πρόσθετα βάρη ...!!  Πέραν τούτων απλά σκέψου το πρόβλημα διακίνησης υλικών, ζημιών και ασφαλούς διέλευσης εργαζομένων κτιστάδων από τις υπερυψωμένες μαρμαροποδιές ....!!!

Όσο για τις μαρμαροποδιές παραθύρων, εκεί το έχεις τερματίσει.... αφού άντε και προ-τοποθέτησες τις κάσες, δεν μας λες όμως :

Που θα στηριχτούν οι μαρμαροποδιές  παραθύρων χωρίς την ποδιά του τοίχου ??     

(Σημειωτέον και πάλι ότι δεν επιτρέπεται μεταλλικό κατωκάσι αντί μαρμάρου στα παράθυρα)

 

Αυτά λοιπόν δεν είναι  πρακτικά θέματα που λύνονται (όπως λες) με τον προγραμματισμό, αλλά προβλήματα που δημιουργούνται από  έλλειψη τεχνικής αντίληψης και δογματικές προειλημμένες αποφάσεις.

 

Η .... "πολυπόθητη" αυτή τυποποίηση μπορεί να είναι λύση για ολιστική αντιμετώπιση του "οικοδομείν"  με αλλαγή όμως και του παραδοσιακού κτισίματος  (τούβλα + σοφάντισμα),  που πάει πολύ μακρύτερα (ίσως και στο 3D printing) και όχι στο σημειακό πάντρεμα με το παραδοσιακό..... 

Edited by Anton_civeng
Link to comment
Share on other sites

...νά σαι καλά κι εσύ και όλοι μας....

μήπως προλάβουμε να  δούμε στο μέλλον  την  τυποποίηση που σύμμετρα θα έχει ωριμάσει για όλα τα στάδια δόμησης και όχι αποσπασματικά,  ώστε να μη μοιάζει ότι βάζουμε ABS σε αλογάμαξα ή φοράμε γραβάτα με τσαρούχια......

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.