Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αντικατάσταση κουφωμάτων αλουμινίου


Scrooge

Recommended Posts

Τελικά κατέληξα στον τεχνίτη που πρότεινε τα aluminco w450/200 (ανοιγόμενα/συρόμενα)

 

Άριστα κουφώματα, τα έχω βάλει και είμαι πολύ πολύ ευχαριστημένος. Να δώσετε έμφαση στους

μηχανισμούς και στη συναρμογή από τον τεχνίτη που θα τα τοποθετήσει, καθώς επίσης και στην

τοποθέτηση ενεργειακών κρυστάλλων 3ης γενιάς + 4 εποχών (solar control).

Τόσο για τα κουφώματα όσο και για τα κρύσταλλα να ζητήσετε οπωσδήποτε (αν δεν σας δοθούν)

τα απαραίτητα πιστοποιητικά που τα συνοδεύουν τα οποία μαζί με τα τιμολόγιά τους θα είναι η απόδειξη

εφαρμογής θερμομόνωσης στα ανοίγματα του σπιτιού. Καλορίζικα!!

 

ΥΓ: Απορώ που στο thread δεν έχει μιλήσει-παρέμβει ακόμη ένας μηχανολόγος από τους τόσους αξιόλογους

     που συμμετέχουν στο forum ώστε να βάλει τα  πράγματα στις σωστές τους διαστάσεις..

Link to comment
Share on other sites

μοιαζει σα να σου λειπουν 2 πορτες στο αμαξι και να πεις θα βαλω ενα παρμπριζ ενεργειακης κατηγοριας AA+ μιλαμε

αμαμε

το θωρακιζω :smile:

Link to comment
Share on other sites

μοιαζει σα να σου λειπουν 2 πορτες στο αμαξι και να πεις θα βαλω ενα παρμπριζ ενεργειακης κατηγοριας AA+ μιλαμε

αμαμε

το θωρακιζω :smile:

 

Σωστό! Η ερώτηση του Scrooge έχει ως θέμα όμως την αντικατάσταση κουφωμάτων αλουμινίου.

Το να του λέμε του ανθρώπου να μην βάλει ενεργειακά κρύσταλλα είναι σαν να του λέμε να βάλει

παρμπρίζ με νάϊλον. Καλό Πάσχα με υγεία & ευτυχία!

Link to comment
Share on other sites

Στην επιλογή κουφώματος είναι βασικά σίγουρα όσα αναφέρουν οι συνάδελφοι παραπάνω τα οποία τα κάνω ένα σύνολο:

  1. Το πλαίσιο. Το υλικό, το πάχος, η ύπαρξη θερμοδιακοπής (πολυαμίδιο),
  2. Ο υαλοπίνακας ως υλικό, το πάχος του καθώς και ο συντελεστής εκπομπής του,
  3. Το διάκενο ανάμεσα στους 2 ή 3 υαλοπίνακες,
  4. Η συναρμογή υαλοπίνακα - πλαισίου.
  5. Η θέση-τοποθέτηση του κουφώματος ως προς τον τοίχο, η συνέχεια της θερμομόνωσης, η θέση της μόνωσης κ.α.

Ως προς τις απώλειες από μεταφορά:

Για τον υαλοπίνακα:

Με βάση αυτά ότι υαλοπίονακας και να μπει εάν δεν συνοδεύεται και από 2ο με επαρκές διάκενο ανάμεσα ( >12mm ) δουλειά δεν γίνεται. Είναι μονόδρομος επομένως ο διπλός υαλοπίνακας στο κούφωμα, διάκενο με αέρα ή αργό ή κρυπτο σε ηρεμία που να προσφέρει ακρετή αντίσταση στην κάθετη ροή εξαιτίας του πάχους του (και με βάση τον ΚΕΝΑΚ για ότι αναφέρει για το συντελεστή Ug του υαλοπίνακα).

 

Για το πλαίσιο:

Το πλάτος και το ποσοστό του πλαισίου στο κούφωμα είναι βασικά μεγέθη. Στο συνολικό κούφωμα αν δεχθούμε μονοδιάστατη ροή και το ν. Fourier (που δεν ισχύει πραγματικά) τμήμα του εμβαδού "αντιστέκεται" στην κάθετη ροή θερμότητας με το συντελεστή του πλαισίου ενώ το υπόλοιπο με το συντελεστή του υαλοπίνακα. Έτσι είναι βασικό το ποσοστό του πλαισίου στο συνολικό κούφωμα.

 

Η θερμοδιακοπή είναι μονόδρομος κυρίως για 3 λόγους:

  • μειώνει το συντελεστή του πλαισίου Uf καθώς παρεμβάλεται ένας κακός αγωγός (το πολυαμίδιο) ανάμεσα σε 2 καλούς αγωγούς (το μέταλλο του πλαισίου),
  • λειτουργεί ως συνέχεια της μόνωσης από τον μονωμένο τοίχο έως το "καλό" μονωτικό του διακένου (αέριο σε ηρεμία) ανάμεσα στους 2 υαλοπίνακες.
  • μειώνει φαινόμενα υγροποιήσεων

Για τη συναρμογή πλαισίου - υαλοπίνακα:

Το θέμα είναι κυρίως κατασκευαστικό στο συνολικό κούφωμα. Αν είναι θερμικά βελτιωμένος ο τύπος του αποστάτη, πως τοποθετούνται στο πλαίσιο οι 2 υαλοπίνακες κ.λπ. Όσο μειώνεται αυτή η θερμογέφυρα τόσο καλύτερο συντελεστή έχει το κούφωμα συνολικά (τον Uw).

 

Για την τοποθέτηση του ανοίγματος σε σχέση με τον τοίχο:

Στη συναρμογή του κουφώματος και στο λαμπά (δεξιά-αριστερά) και ανωκάσι-κατωκάσι (πάνω-κάτω) με τον τοίχο δημιουργείται θερμογέφυρα. Η ροή θερμότητας εκεί περιγράφεται τρισδιάστατα, προσδιορίζεται (και δεν υπολογίζεται) με βάση τις ΤΟΤΕΕ με κριτήριο την ύπαρξη θερμομόνωσης στον τοίχο και τη θέση αυτής, τη συνέχεια της μόνωσης έως το λαμπά, την τοποθέτηση του ανοίγματος (κεντροισομερής, έξω, μέσα) και γενικά είναι σύνθετο πρόβλημα. Όσο καλύτερα "συνεχίζεται" η μόνωση του τοίχου έως τη θερμοδιακοπή τόσο καλύτερα για το σύνολο του τοίχου.

 

Ως προς τις απώλειες από αερισμό:

Το κούφωμα πλέον θα πρέπει να έχει "κλάση". Πιστοποίηση κλάσης πχ 1, 2, 3, 4. το οποίο μας δίνει και το συντελεστή αερισμού του κουφώματος σε (m3/h ανά m2 ανοίγματος) ή συνολικά.

 

Ως προς τη λειτουργία στο κτίριο:

Τα νότια τμήματα θέλουμε πάντοτε να λειτουργούν ως παθητικά ηλιακά το χειμώνα σε συνδυασμό με υλικά βαριά (μεγάλης θερμοχωρητικότητας) για το άμεσο ηλιακό κέρδος. Δεν κάνουν όλοι οι υαλοπίνακες γι' αυτή τη δουλειά (πχ πολύ ανακλαστικοί, με επιστρώσεις κ.λπ.).

Edited by Sw0rdf1sh
Link to comment
Share on other sites

 

Κάποιο φίλοι είπαν ότι ίσως δεν έχει νόημα η τοποθέτηση ενεργειακών κουφωμάτων σε ένα παλιό σπίτι, αν προηγουμένως δεν γίνουν και άλλες επεμβάσεις.

Θα διαφωνήσω.

Στη δική μου περίπτωση, το σπίτι έχει εξωτερική τοιχοποιία από διπλό τούβλο χωρίς μόνωση και ξύλινα κουφώματα με μονό τζάμι.

Ο συντελεστής θερμοπερατότητας του τοίχου είναι περίπου 1,7 W/m²K, ενώ του κουφώματος είναι της τάξης των 5 W/m²K.

Το λογικό δεν είναι να επέμβεις εκεί που έχεις τις μεγαλύτερες απώλειες;

Αν τοποθετήσω ενεργειακά κουφώματα με συντελεστή 2,5 W/m²K, τότε με συνολική επιφάνεια εξωτερικών ανοιγμάτων 15 τμ, το κέρδος θα είναι 37,5 W/K.

Για διαφορά θερμοκρασίας μέσα-έξω 20 K, το κέρδος είναι 750 W.

Αν οι συνολικές απώλειες του σπιτιού είναι 7.500 W, μιλάμε για μείωση 10%.

 

Με ένα χοντρικό υπολογισμό, εκτιμώ ότι τα νέα κουφώματα θα κοστίσουν περίπου 4€ ανά W εξοικονόμησης.

Δεν ξέρω εάν η τοποθέτηση εξωτερικής μόνωσης στην τοιχοποιία έχει καλύτερη αναλογία €/W.

Edited by Scrooge
Link to comment
Share on other sites

Κάποιο φίλοι είπαν ότι ίσως δεν έχει νόημα η τοποθέτηση ενεργειακών κουφωμάτων σε ένα παλιό σπίτι, αν προηγουμένως δεν γίνουν και άλλες επεμβάσεις.

Θα διαφωνήσω.

Στη δική μου περίπτωση, το σπίτι έχει εξωτερική τοιχοποιία από διπλό τούβλο χωρίς μόνωση και ξύλινα κουφώματα με μονό τζάμι.

Ο συντελεστής θερμοπερατότητας του τοίχου είναι περίπου 1,7 W/m²K, ενώ του κουφώματος είναι της τάξης των 5 W/m²K.

Το λογικό δεν είναι να επέμβεις εκεί που έχεις τις μεγαλύτερες απώλειες;

Αν τοποθετήσω ενεργειακά κουφώματα με συντελεστή 2,5 W/m²K, τότε με συνολική επιφάνεια εξωτερικών ανοιγμάτων 15 τμ, το κέρδος από τα ενεργειακά κουφώματα είναι 37,5 W/K.

Για διαφορά θερμοκρασίας μέσα-έξω 20 K, το κέρδος είναι 750 W.

Αν οι συνολικές απώλειες του σπιτιού είναι 7.500 W, μιλάμε για μείωση 10%.

 

Με ένα χοντρικό υπολογισμό, εκτιμώ ότι τα νέα κουφώματα θα κοστίσουν περίπου 4€ ανά W εξοικονόμησης ενέργειας.

Δεν ξέρω εάν η τοποθέτηση εξωτερικής μόνωσης στην τοιχοποιία έχει καλύτερη αναλογία €/W.

Συντελεστή θερμοπερατοτητας τοιχων υπολόγιζε γυρω στο 2.5 μεσο ορο, για αμονωτη τοιχοποιια (τουβλο και φ.ο. απο μπετο).

 

Sent from my MI PAD using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

όσο προλαβαίνω να σου απαντήσω. Γενικά τα ενεργειακά γυαλιά απόφυγε τα. Δείχνει να έχεις μεγαλύτερο πρόβλημα αλλού. Το ότι οι τοίχοι σου είναι 20εκ και η κατασκευή του 1970 μαρτυράει οτι το πιθανότερο δεν έχεις καμία μόνωση. Οπότε λάβε υπόψη οτι, πρέπει να μονώσεις το σπίτι και την οροφή και το δάπεδο αν κάτω έχεις χώρο χωρίς μόνωση. Και μην ρίξεις λεφτά σε πολύ ακριβά αλουμίνια και κυρίως στα ακριβότερα γυαλιά, όπως σου λέει ο παραπάνω που δείχνει να το κατέχει, στην Ελλάδα δεν υπάρχει λόγος - κάπου, λέω εγώ - να μπαίνουν τα θερμοδυναμικά γυαλιά.

Οι σκιάσεις - και πάλι σωστά είπε ο mastrohalastis - θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με άλλο τρόπο. Πχ κάθετα σκίαστρα στη δύση. Να το ψάξεις το σπίτι και μάλιστα τις μέρες με μια σημαντική διαφορά θερμοκρασίας εσωτερικού και εξωτερικού να καλέσεις ειδικό να σου μετρήσει τους τοίχους να δεις που έχεις θερμικές απώλειες.

+1 χεράτο γιατί δεν μπορώ να ψηφίσω!

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω το ειπα αναλυτικα στο #15 scrooge.
Προφανως το να μειωνεις το συντελεστη θερμοπερατοτητας σε μια επιφανεια καλυτερευει το συνολο.

  • Στα 15m2 απο το 5 θα πας στο 2.5 (βια 2.2) και αυτο στοιχιζει Α.
  • Στα 100m2 τοιχοποιιας απο το 2.2 (στο δρομικο με το τουβλο με 0.2m που λες) και 3.4 στο φερων (στο σκυροδεμα) θα πας στο 0.6 (μπορει και παρακατω) και στοιχιζει Β.
  1. Στον τοιχο μειωνεις απωλειες απο μεταφορα (μικροτερο U) και η εξοικονόμηση είναι Χ.
  2. Στα ανοιγματα μειωνεις απωλειες απο μεταφορα (μικροτερο U) και αερισμο (πιστοποιημενα) και η εξοικονόμηση είναι Υ.

Στις πιο πολλες περιπτωσεις το κοστος αντικαταστασης 15m2 ανοιγματων για να φτασεις στο Uw=2.2 ειναι το ιδιο με το να μονωσεις 130-160m2 τοιχου με 5cm εξηλασμενης πολυστερινης.
Τα σταθμιζεις και βλεπεις. Δεν ειναι οτι δεν εχει νοημα. Εχει. Πολλες φορες μας ενδιαφερει πολυ οτι χανεται απο αερισμο (αν η σημερινη κατασταση δεν ειναι καλη).

Αν Α==Β σου λέω πρακτικά ότι Χ>>Υ. Πολλοί ενδιαφέρονται και για το οπτικό αποτέλεσμα του ακινήτου στην αντικατάσταση κουφωμάτων καθώς ανεξάρτητα αν στις μονώσεις τοιχοποιίας επέρχεται μεγάλη εξοικονόμηση και πιο εύκολη απόσβεση τοίχο βλέπανε πριν - τοίχο θα βλέπουν και μετά. Στα αλουμίνια δεν είναι το ίδιο. Εμας όμως μας ενδιαφέρει η εξοικονόμηση.

Παντως δεν ειναι κατι που υπολογιζεις μονος. Ζητα απο μηχανικο να σου προτεινει. Ειναι η πραγματικη δουλεια ενος ενεργειακου πιστοποιητικου και των σεναριων του (χωρις να χρειαζεσαι την εκδοση).

Edited by Sw0rdf1sh
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.