Engineer Posted April 5, 2018 Posted April 5, 2018 Το 7% της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας καλύπτουν ήδη τα φωτοβολταϊκά στην Ελλάδα. Αυτό ανέφερε ο σύμβουλος του Συνδέσμου Εταιρειών Φωτοβολταϊκών κ. Στέλιος Ψωμάς, κατά τη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη, παρουσιάζοντας τις προοπτικές της αποθήκευσης ενέργειας για τον κλάδο. Σύμφωνα με στοιχεία του ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας), τα φωτοβολταϊκά έχουν οδηγήσει σε μείωση των αιχμών και των απαιτήσεων διακίνησης ενέργειας (π.χ. 9% το 2014) για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρικών φορτίων από το Σύστημα Μεταφοράς. Ωστόσο η ηλεκτροπαραγωγή μέσω φωτοβολταϊκών αφορά σήμερα μόνο στις ώρες ηλιοφάνειας και δεν μπορεί να καλύψει τη νυχτερινή αιχμή της ζήτησης. Το πρόβλημα, όπως επεσήμανε ο κ. Ψωμάς, μπορεί να λυθεί αν προστεθούν στο φωτοβολταϊκό σύστημα και συσσωρευτές, ώστε η παραγόμενη ηλιακή ενέργεια να μπορεί να αξιοποιείται στη διάρκεια όλου του 24ώρου. Οι μπαταρίες μπορούν να καλύψουν τη στοχαστικότητα σε όλες τις τεχνολογίες Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). Αλλωστε τα εμπόδια - όπως η τεχνολογική υστέρηση και το υψηλό κόστος των μπαταριών - αρχίζουν να αίρονται τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, στις αρχές του έτους η εταιρεία Xcel έδωσε προσφορά στη Δημόσια Ηλεκτρική Εταιρεία του Κολοράντο για την κατασκευή μεγάλων έργων φωτοβολταϊκών με παράλληλη αποθήκευση (10,8 GW), τα οποία θα παραδοθούν το 2023. Η τιμή που πρόσφερε ήταν 30 ευρώ ανά MWh. «Για σύγκριση, το μεσοσταθμικό κόστος παραγωγής του νέου λιγνιτικού σταθμού "Πτολεμαΐδα V" της ΔΕΗ, ο οποίος θα λειτουργήσει μετά το 2021, θα είναι 69,87 ευρώ ανά MWh, δηλαδή υπερδιπλάσιο» επισήμανε ο σύμβουλος του ΣΕΦ. Η μεγαλύτερη έως σήμερα μπαταρία ιόντων λιθίου στον κόσμο (100 MW/129 MWh), την οποία εγκατέστησε η Tesla στην Αυστραλία, μπορεί να τροφοδοτήσει ενέργεια στο δίκτυο σε μόλις 140 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Οπως υπογράμμισε ο κ. Ψωμάς, «καμία συμβατική μονάδα δεν μπορεί να το καταφέρει». Στην Ελλάδα, το πρώτο βήμα έγινε με τον νόμο 4513/2018 που επιτρέπει την εγκατάσταση σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ (Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης) και συστημάτων αποθήκευσης της παραγόμενης ενέργειας από αυτοπαραγωγούς για την κάλυψη ιδίων αναγκών τους, με εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού. Εντός του 2018 αναμένονται ρυθμίσεις και για την αποθήκευση ενέργειας εκτός αυτοπαραγωγής. Σχετικά με τα μικρά φωτοβολταϊκά συστήματα αυτοπαραγωγής (οικιακά ή εμπορικά), σύμφωνα με τον κ. Ψωμά, η χρήση συστημάτων αποθήκευσης «συμβάλλει και στην ενίσχυση των ηλεκτρικών δικτύων, καθώς και στην αποφυγή προβλημάτων ευστάθειας του δικτύου - κυρίως τις ώρες που αποσυνδέονται τα φωτοβολταϊκά λόγω έλλειψης ηλιοφάνειας και απαιτείται εφεδρική ισχύς από συμβατικές μονάδες». Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=956476 View full είδηση
Ήρωνας Posted April 5, 2018 Posted April 5, 2018 Προσωπικά πιστεύω πως δεν πρέπει να γίνουν επενδύσεις για εγκατάσταση ηλεκτρικών συσσωρευτών σήμερα. Με σωστό σχεδιασμό οι ΑΠΕ μπορούν να καλύψουν την πλειοψηφία των αναγκών ενός δικτύου με σταθερότητα. Άλλωστε, είναι πολύ πιθανή η ανάπτυξη καινοτόμων συσσωρευτών στο κοντινό μέλλον. Ενδεχομένως σε μία δεκαετία οι μπαταρίες λιθίου να είναι απαρχαιωμένες.
AMHxaNos Posted April 5, 2018 Posted April 5, 2018 (edited) 7% καλό και μακάρι να φτάσει 20% και παραπάνω. Προς το παρόν ας μην ασχοληθούμε με ανεμογεννήτριες.Οι Li έχουν και μειονεκτήματα, πχ υψηλό κόστος (~200, 250 $/kWh), τα wet cells ίσως να έρχονται φθηνότερα, το όλο θέμα είναι περίπλοκο.Οταν είναι νύχτα και δεν φυσάει ας σπρώχνουν και οι λιγνίτες μας. Αν κάποιος παρακολουθεί το θέμα ας εξηγήσει τα 30€/MWh της Xcel και τα 69.87€/MWh του λιγνίτη μας. Edited April 5, 2018 by AMHxaNos
jedi.Yannis Posted April 5, 2018 Posted April 5, 2018 Υπάρχουν ΑΠΕ που μπορούν να δουλεύουν και την νύχτα (ανεμογενήτριες, υδροηλεκτρικά....) και πρέπει και κάποια στιγμή να γίνει σοβαρός σχεδιασμός για την μείωση της κατανάλωσης....Το να μαζευόμαστε όλοι οι μηχανικοί 2 μέρες κάθε 5 χρόνια να παλεύουμε με το εξοικονομώ, δεν είναι λύση. Υπάρχουν σπατάλες σε μετακινήσεις, δημόσια κτήρια, νυκτερινή κατανάλωση (λόγω φόρτου του δικύτου - φτηνής ενέργειας, ...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now