Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εξομοίωση / Ισοτίμηση των Διπλωμάτων Ελληνικών Πολυτεχνικών


myri

Recommended Posts

Χάρη,

Το θέμα αρχίζει και γίνεται "πολιτικής" πλέον, αν και αμφιβάλω αν και κατά πόσο ένας απόφοιτος Ελλ. πανεπιστημίου έχει διδαχθεί τα ίδια με π.χ. Msc in structural engineering and construction management (ένα παράδειγμα μόνο).

Τώρα το πόσα χρόνια σπουδών έχεις κάνει, ή εγώ, νομίζω είναι αδιάφορο για τον ευρωπαίο εργοδότη, το τί τίτλο έχεις θα κοιτάξει και αυτό μόνο άν είσαι "φρέσκος". Άν έχεις πολλά χρόνια εμπειρίας, ακόμη και με απλό BEng θα αποκτήσεις υψηλή θέση (εδώ).

Κατά την δική μου γνώμη, αν το Ελλ. Δημόσιο μπορεί να εξισώσει το πτυχίο σου με MEng, τότε γιατί να μην το δεχτείτε, πίστεψέ με, καλύτερα ακούγετε σε εργοδότες εδώ. Εν κατακλείδι, όλα αυτά είναι κουβέντα να γίνεται, γιατί όντας αμφότεροι πλήρη μέλη των αντιστοίχων ΤΕΕ μας, είτε εσύ έρθεις εδώ είτε εγώ εκεί, αυτομάτως εξισονόμαστε και παύει να έχει σημασία το πτυχίο.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 40
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Αφού δεν γνωρίζεις την "Ελληνική κατάσταση" κατά δήλωσή σου, πώς μπορείς να κάνεις υποθέσεις περί του περιεχομένου σπουδών των Ελληνικών Πολυτεχνείων;

 

Φυσικά και το θέμα είναι πολιτικής και πολιτικών αποφάσεων όπως όλα σχεδόν στη κοινωνική ζωή μας είναι θέματα πολιτικής. Επειδή λοιπόν είναι καθαρά πολιτικό το θέμα και εφόσον κατά τη γνώμη κάποιων υπάρχει μια αδικία που πρέπει να διορθωθεί δεν πρέπει να το θίγουμε;

 

Όπως είπα πρωτύτερα ότι δεν εξετάζω την ποιότητα σπουδών των πανεπιστημίων θα συμπληρώσω ότι δεν εξετάζω τα ουσιαστικά προσόντα ενός διπλωματούχου μηχανικού. Εκείνο που συζητείται στο παρόν θέμα είναι τα τυπικά προσόντα ενός μηχανικού. Εκεί λοιπόν υπάρχει μια αδικία.

Για το Ελληνικό δημόσιο αν είσαι απόφοιτος Ελληνικού Πολυτεχνείου και έχεις master κάνοντας ένα χρόνο στην Αγγλία ακόμα και με τα ίδια ακριβώς μαθήματα που έκανες στο εδώ πολυτεχνείο, θεωρείσαι ότι έχεις μεταπτυχιακό. Και έρχομαι και λέω ότι αυτά που λέει το Ελληνικό δημόσιο είναι μπούρδες (συγνώμη για τη λέξη αλλά δε βρίσκω καταλληλότερη). Αν λοιπόν αλλάξει αύριο το σύστημα και γίνει και στην Ελλάδα ό,τι γίνεται στο εξωτερικό θα μπορώ α) να τελειώσω τις πενταετείς σπουδές μου στο ΕΜΠ, β) να πάω στο 5ο έτος σπουδών κάποιου άλλου Ελληνικού πολυτεχνείου ακόμα και ενός υποβαθμισμένου πχ της κολοπετινίτσας και να πω μετά ότι έκανα μεταπτυχιακό.

Link to comment
Share on other sites

Αν η υπόθεση μου ήταν λάθος, τότε ευχαρίστως να δεχτώ την διόρθωσή σου, άν την κάνεις βέβαια.

Τυπικά λοιπόν, αν καταφέρει ποτέ το Ελλ. Δημόσιο και εναρμονιστεί με το εξωτερικό όπως το θέτεις, τότε όχι, δεν θα μπορείς να πας απο το 5ο στο 5ο και να έχεις κάνει μαστερ, ούτε να έρθεις στην Αγγλία να κάνεις τα ίδια και να σου δώσουν μαστερ στην Ελλάδα γιατί πλέον θα πρέπει να εξετάσουν όχι το τί λέει ο τίτλος, άλλα τα @#$%$%$ τα transcripts με τα οποία βασανίζουν εμάς του εξωτερικού, τα οποία περιγράφουν ακριβώς τι έκανες. Ως εκ τούτου, αν το έχεις κανει Δις, δεν θα μετρήσει.

Link to comment
Share on other sites

Αν η υπόθεση μου ήταν λάθος, τότε ευχαρίστως να δεχτώ την διόρθωσή σου, άν την κάνεις βέβαια.

Οι προσωπικές μου εμπειρίες και εμπειρίες φίλων μου και γνωστών μου δεν επαρκούν κατά τη γνώμη μου για να σε διαψεύσω ή να σε επιβεβαιώσω και δε θέλω να μπω και εγώ στη διαδικασία να κάνω υποθέσεις.

Το μόνο που γνωρίζω είναι κάποτε πριν αρκετά χρόνια, τι έκαναν στο master του "Imperial College of London" το σχετικό με αντισεισμική μηχανική. Αυτό κατά τη γνώμη μου δεν φτάνει για να βγάλω συμπεράσματα και για να γενικεύσω αλλά δεν μπορώ να πω ότι είδα μεγάλες διαφορές από το δικό μας πρόγραμμα σπουδών της αντίστοιχης κατεύθυνσης.

 

Τυπικά λοιπόν, αν καταφέρει ποτέ το Ελλ. Δημόσιο και εναρμονιστεί με το εξωτερικό όπως το θέτεις, τότε όχι, δεν θα μπορείς να πας απο το 5ο στο 5ο και να έχεις κάνει μαστερ, ούτε να έρθεις στην Αγγλία να κάνεις τα ίδια και να σου δώσουν μαστερ στην Ελλάδα γιατί πλέον θα πρέπει να εξετάσουν όχι το τί λέει ο τίτλος, άλλα τα @#$%$%$ τα transcripts με τα οποία βασανίζουν εμάς του εξωτερικού, τα οποία περιγράφουν ακριβώς τι έκανες. Ως εκ τούτου, αν το έχεις κανει Δις, δεν θα μετρήσει.

Εδώ συμφωνούμε απόλυτα. Για να γίνει αυτό το πρώτο βήμα είναι να περάσει η αξιολόγηση των πανεπιστημιακών τμημάτων, κάτι που "πονάει" πολύ τοπικές κοινωνίες, διδακτικό προσωπικό και φοιτητές.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως για την ιστορία και χωρις να έχω καμια διάθεση διαπληκτισμού έκανα το MSc Structural design & construction management του Kingston Univercity.

 

To structural Design απευθύνονταν καθαρά σε ΠΜ και ΗΤΑΝ ΕΠΙΕΙΚΩΣ ΑΣΤΕΙΟ ΕΩΣ ΓΕΛΟΙΟ.

Είχε σαν μαθήματα τα αντίστοιχα ελληνικά που έκανα στο ΑΠΘ:

-στατική 1 και 2

-αντοχή υλικών 2

-μπετον 1 και το 1/4 του 2

-θεμελιώσεις........δεν σχολιάζω....

 

Εννοείται οι ασκήσεις και τα θέματα γελοία.

 

Λέγοντας γελοία εννοώ ως πρός τη δυσκολία και το επίπεδο αυτών. Το θέμα ΒΕΤΟΝ ΙΙ θα το θυμάμαι για μια ζωή. Τι εμπλοκή 4μηνη ήταν αυτή. Και είχα και τον Ιγνατάκη επιβλέποντα καθηγητή στο ΑΠΘ........γαμώ τα άτομα....απλά τέλειος. Για την ιστορία Στατική ΙΙ έδωσα 5 φορές για να το περάσω .....και όχι ότι είμουν τόσο άχρηστος......αλλά και θέματα τεράστια και μαθήματα πολύ δύσκολα.

 

Τώρα το κομμάτι του construction management

 

Σαφώς καλύτερο.

Μαθήματα που πρώτη φορά τα άκουγα, σωστός προσανατολισμός, σύγχρονα βιβλία και όχι εκδόσεις του 77.

Οικονομικά

οργάνωση εργοταξίου

χρονικός προγραμματισμός

Quality and Safety management

Λογιστικά

Information Systems

 

γενικά σου άνοιγε ορίζοντες και μου έδωσε το έναυσμα να διαβάσω περισσότερα. το construction management γιατί το structural design ήταν μια κακή επανάληψη απλών πραγμάτων......Cross και φορείς παιδικοί για επίλυση....

:lol:

 

 

Τα παραθέτω καθώς παραπάνω το προανέφερε ο Άρης.

Link to comment
Share on other sites

Theo καλησπέρα,

Kingston ε? Απλή ερώτηση, ίσως το ξέχασες να το αναφέρεις, δυναμική δεν κάνατε? (structural dynamics). Ρωτάω γιατί σχεδόν όλα την έχουν στο πρόγραμμα και σχεδόν όλοι εκεί "κολλούσαμε"...

Link to comment
Share on other sites

Το συγκεκριμενο μαστερ θα ειναι το master of engineering και οχι το master of science

Παντως στην αποφαση δεν διευκρινιζεται νομιζω τι απο τα δυο θα ειναι.

 

Ασχετα με αυτο , εχω την εντυπωση οτι το προβλημα με τον συνολικο χρονο σπουδων εχει να κανει με το οτι η εκπαιδευση στην Αγγλια πχ ειναι πιο "στοχευμενη" (διορθωστε με οσοι εχετε σπουδασει εξ' αρχης στην Αγγλια), ενω η δικη μας βγαζει μηχανικους με γνωσεις σε πολλα πεδια μηχανικου. Τι εννοω :

Ας υποθεσουμε οτι ιδρυεται σε Ελληνικο Πανεπιστημιο τμημα οχι Πολιτικων αλλα "Δομοστατικων Μηχανικων". Τοτε βλεπω οτι γι αυτο το γνωστικο αντικειμενο θα μπορουσα απο το δικο μου π.χ. προγραμμα σπουδων να μην κανω τα εξης υποχρεωτικα μαθηματα που ειχα ως το 4ο ετος: Φυσικη,Γεωδαισια 1 &2 ,Ρευστομηχανικη,Υδραυλικη,Πολεοδομια,Τεχνικη κυκλοφοριας,Τεχνικη οικονομικη,Υδρολογια,Καθαρισμος νερου,επεξεργασια λυμματων,σχεδιασμος οδων,Υδρευσεις-Αποχετευσεις,προγραμματισμος εργων. (και 4 υποχρεωτικα εξαμηνα αγγλικων που φανταζομαι δεν τα εχουν στην Αγγλια)

Μιλαμε δηλαδη για μαθηματα ενος ετους και κατι. Αρα θα μπορουσα με εναν τετραετη κυκλο σπουδων να ειμαι για τον συγκεκριμενο στενοτερο τομεα εξισου καταρτισμενος.

Μηπως εδω ειναι η διαφορα με τα ετη σπουδων ?

Link to comment
Share on other sites

Περί MEng & MSc : Δεν νομίζω οτι υπάρχει διάκριση αναφορικά με τα μισθολογικά (και κυρίως αναφέρομαι στο δημόσιο γιατί περί ου ο λόγος)

 

Περι μεταπτυχιακών στην Ελλάδα στα Πολυτεχνεία & Πολυτεχνικές Σχολές: Η Θέση του ΕΜΠ περί Διατμηματικών είναι απολυτως ορθή. ΑΚριβώς επειδή θεωρούμε οτι το πτυχίο μας ακολουθώντας το κεντροευρωπαϊκό σύστημα των ενιαίων σπουδών 5ετούς κύκλου το να είχαμε δημιουργήσει μονοτμηματικά μεταπτυχιακά τότε θα ήταν σαν να υπονομεύαμε την αξία του πτυχίου μας. Αντίθετα τα διατμηματικά προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών (ΔΠΜΣ) στηρίζονται στον συνδιασμό γνώσεων διαφορετικών σχολών και όχι σε εμβάθυνση αντικειμένου προερχόμενου αποκλειστικά από τη σχολή του πρώτου πτυχίου.

 

Όσα ιδρύματα δεν διέκριναν το βασικό αυτό επιχείρημα υπέρ των διατμηματικών και τα μέλη ΔΕΠ αυτών θα πρέπει να διορθώσουν το μέγα λάθος.

Link to comment
Share on other sites

Admin βάλτε κανα edit στα κείμενά μας... η μετοχή ακολουθώντας να αντικατασταθεί από το ρήμα ακολουθεί...Αλλιώς είμαι τρομακτικά ασύντακτος!!!! χαχαχα

Link to comment
Share on other sites

Theo καλησπέρα,

Kingston ε? Απλή ερώτηση, ίσως το ξέχασες να το αναφέρεις, δυναμική δεν κάνατε? (structural dynamics). Ρωτάω γιατί σχεδόν όλα την έχουν στο πρόγραμμα και σχεδόν όλοι εκεί "κολλούσαμε"...

 

Αυτά ήταν τα μαθήματα

 

The Thesis

Construction Organisation

Estimating, Purchasing and Cost Control

Information Systems

Project and Risk Management

Modern Methods of Structural Analysis

Design of Reinforced Concrete

Design of Structural Steel and Composite Construction

Design of Foundations

Intensive Programme on the European Option

Legal Obligations

Conditions of Contract

Quality and Safety Management

Accounting Systems

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.