Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τώρα master και στο πολυτεχνείο του ΑΠΘ...


mkalliou

Recommended Posts

Καλά φαίνεται να τα λέει ο Τασιος, αλλά κανέναν υπέρ της Μπολόνια, δεν έχω ακούσει βρε παιδιά. Υπάρχει κανείς; Στην Ελλάδα τουλάχιστον;

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 53
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δεν θελω να μας κατηγορησω σα λαο, αλλα πιστευω οτι οι 8 στους 10 δεν ξερουν(-ουμε) οχι τι λεει η Μπολόνια, αλλα ακομα και που ειναι η Μπολονια...Καποιοι εχουν ακουσει την Μπολονεζ.χαχα

Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζω προσωπικά πανεπιστημιακούς που συμφωνούν με την Μπολόνια και πιστεύουν οτι 4 χρόνια είναι αρκετά για να γίνεις μηχανικός .

(Εκτός αν πιστεύει κανείς στα σοβαρά από εμάς οτι από σοβαρά πανεπιστήμια στο εξωτερικό που τελειώνεις στα 3+1 δεν γίνεσαι καλός μηχανικός...)

Με την εντατικοποίηση όμως που υπάρχει και στο εξωτερικό και όχι με άδεια αμφιθέατρα

 

Το πιο έυκολα εφαρμόσιμο πάντως αυτή την στιγμή για τα ελληνικά ιδρύματα είναι να ακολουθήσουμε το 4+1

Link to comment
Share on other sites

Η wikipedia γράφει σχετικά

Greece joined the Bologna process from the very beginning in 1999. Since 2007, more intensive steps towards the establishment of the European Higher Education Area were completed.

During the years 2006 – 2007, the Greek government led by
, with the consent of
, tried to implement the declaration of Bologna through massive reforms aiming at the university system. These actions led to universities being taken over by the students, massive protests, police violence and riots. These reactions led to the failure of the constitutional change of the
that prohibits the founding of private universities and also blocked the reform in the laws regarding the internal workings of universities.

In 2008 a group of engineering schools in Greece took steps to silently implement parts of the Bologna declaration. The daily
Eleftherotypia
wrote on 18 March 2008 that the major engineering schools in Greece will issue certificates to all their graduates recognizing their diplomas as masters level degrees.
Engineering studies in Greece last 5 years and
by identifying the corresponding diplomas as masters, the schools silently adopt Bologna's directive that the undergraduate studies should be at least 3 years long,
thus leaving room for master level studies in the 5 year period required for an engineering degree in Greece. Engineering schools in Greece objected to the Bologna process for years,
which might explain the silent adoption of the process.

 

Αρα, η έκδοση των πιστοποιητικών master από το ΑΠΘ και από άλλα Πολυτεχνεία, είναι στην πράξη υιοθέτηση της οδηγίας Mπολόνια. Σωστά;

Link to comment
Share on other sites

Μα, όπως λέει και ο Τάσιος στο άρθρο του, τα περισσότερα και τα καλύτερα πανεπιστήμια της Αγγλίας (σ' αυτή αναφερόμαστε όταν μιλάμε για 3+1, 4+1 κ.λπ.) έχουν ορίσει ως ελάχιστο τα 4 έτη. Δηλαδή το σύστημα έχει γίνει 4+1.

Στην Ελλάδα είναι 5+1, κακώς κατά τη γνώμη μου.

Στα 4 όμως χρόνια δεν μπορεί ο Πολιτικός Μηχανικός να είναι και δομοστατικός και συγκοινωνιολόγος και υδραυλικός μηχανικός. Αντίστοιχα ίσως και στα άλλα τμήματα του πολυτεχνείου. Η διάσπαση όμως των τμημάτων και των σπουδών σε 4+1 συνεπάγεται δύο πράγματα:

1) αναθεώρηση του καθεστώτος των επαγγελματικών δικαιωμάτων, πχ περιορισμός των δικαιωμάτων των Πολιτικών Μηχανικών, Μηχανολόγων, Αρχιτεκτόνων, Τοπογράφων και

2) πρόβλημα με τα αντίστοιχα ΤΕΙ που είναι 4ετή και που θα ζητούν να έχουν ίσα δικαιώματα πχ οι των Δομικών Έργων με τους Δομοστατικούς από τους Πολιτικούς Μηχανικούς.

 

Άποψή μου που έχω διατυπώσει και σ' άλλα θέματα είναι:

1) διάσπαση των σπουδών σε 4 + 1+1+1+1 όσα MSc θέλει ο καθένας.

2) επαναπροσδιορισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων

3) κατάργηση των ΤΕΙ τα οποία είτε να γίνουν πολυτεχνεία είτε να λάβουν το ρόλο που είχαν παλιά ως ενδιάμεση βαθμίδα στην εκπαίδευση (ανώτερη) ρόλο που πάνε να δώσουν στα ΙΕΚ, κολέγια κ.λπ.

4) Όποιος θέλει να συνεχίσει μετά τα 4έτη σπουδών του πρώτου πτυχίου να συνεχίζει και παραπέρα αρκεί να έχει ένα ελάχιστο βαθμό πτυχίου και βαθμολογία σε συγκεκριμένα μαθήματα, όρια που θα θέτει το κάθε τμήμα και οι σπουδές να είναι ΔΩΡΕΑΝ. Όχι να μου έρχεται το ΔΗΜΟΣΙΟ Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και να μου βάζει δίδακτρα για το ΜΒΑ 6.000€. Ακόμα και το ΔΗΜΟΣΙΟ Ανοιχτό Πανεπιστήμιο να είναι ΔΩΡΕΑΝ. Και όταν λέμε δωρεάν εννοούμε χωρίς δίδακτρα, με δωρεάν συγγράμματα, στέγαση και σίτιση για όσους τηρούν κάποια κριτήρια.

Link to comment
Share on other sites

Χάρη, καλές οι προτάσεις σου, αλλά δεν συμβαδίζουν με τις εξελίξεις.

πάλι θέλετε να καταργήσετε τα ΤΕΙ, λες και είναι το πρόβλημα της εκπαίδευσης

Δηλ. η μόνη λύση είναι η απορρόφηση ή η υποβάθμιση.???

Αυτά τα σενάρια τα έχουμε διαβάσει στις φυλλάδες του ΤΕΕ σαν προτάσεις.

Θα περίμενα να μην τις ρίχνετε έτσι αλλά να τις δουλεύετε και λίγο στο μυαλό σας. Αν πραγματικά το ήθελαν θα το συζητούσαν αλλά το μόνο που συζητούν είναι μεταξύ τους για τους άλλους.

Η δική μου η πρόταση είναι η εξής:

Να γίνουν οι σπουδές σε 4+1 και να καταργηθούν τα πολυτεχνεία εκτός από 1-2 που θα παράγουν έρευνα. Να γίνουν Τεχνολογικά Πανεπιστήμια όλα τα υπόλοιπα Παν-ΤΕΙ. Ετσι κι αλλιώς όλοι εφαρμογές δουλεύουμε, κανένας μας δεν κάνει έρευνα και να ξαναμοιραστούν τα επ. δικαιώματα όπως σπουδάζει ο καθένας.

Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορώ να καταλάβω τι θα πείραζε αν τα ΤΕΙ γίνονταν πολυτεχνεία; Αυτό είναι υποβάθμιση; Είναι απορρόφηση; Ακόμα και αν τα αντίστοιχα με τα πολυτεχνικά τμήματα του ΤΕΙ πχ Πειραιά ενώνονταν με το ΕΜΠ, δηλαδή απορροφούνταν, θα υπήρχε πρόβλημα; Αλλά ακόμα και αν λειτουργούσαν ως ανεξάρτητα πολυτεχνεία, παράλληλα με το ΕΜΠ ποιο θα ήταν το πρόβλημα;

 

Αν θέλουμε μηχανικούς επιστήμονες οι τετραετείς πανεπιστημιακές σπουδές είναι μονόδρομος.

Αν πάλι θέλουμε μηχανικούς που θα εφαρμόζουν μελέτες ή θα ασχολούνται με μικρής σημασίας μόνο μελέτες, τότε οι τετραετείς σπουδές είναι πολλές. Ας κόψουν όλα τα μαθηματικά, φυσικές και λοιπά γενικά μαθήματα και σε 2 χρονάκια βγάζεις έναν τέτοιο μηχανικό.

Link to comment
Share on other sites

Μαζί σου Χάρη. Όμως και οι ίδιοι δεν ξέρουν τι θέλουν (πολιτικοί άρχοντες). Δεν έχουν την πολιτική βούληση να επιλέξουν και να καταλήξουν κάπου. Επομένως επιλέγουν τη λογική του λίγο απ' όλα και να τα έχουμε με όλους καλά και ας του αφήσουμε να βγάζουν τα μάτια τους μεταξύ τους. Έτσι δε θα έχουν το καθαρό μυαλό να στραφούν πρός τα πραγματικά προβλήματα.

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω σ' αυτά ότι υπάρχουν, κατά τη γνώμη μου πάντα, δύο ακόμα ζητούμενα από τους κυβερνώντες.

 

α) να μειώσουν το κόστος για το δημόσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και αυτό θα γίνει αν μειωθούν τα έτη σπουδών για τα οποία η παιδεία θα είναι δωρεάν. Αλλάζοντας πχ το σύστημα από 5 σε 4+1 και λέγοντας ότι το δημόσιο καλύπτει δωρεάν μόνο το πρώτο πτυχίο (4 έτη).

 

β) να τροφοδοτηθεί η αγορά με φθηνό εργατικό δυναμικό. Αυτό θα γίνει στον τομέα μας (μηχανικοί) αν πληθύνουν οι σχολές και οι απόφοιτοι αυτών. Χωρίς όμως να υπολογίζουν ότι δεν γίνεται όλοι να σπουδάσουν και να γίνουν μηχανικοί-δικηγόροι-γιατροί και επιπλέον δεν υπάρχουν οι υποδομές.

Link to comment
Share on other sites

Κανένας δεν είπε να γίνουν τα ΤΕΙ Πανεπιστήμια ή Πολυτεχνεία, άλλωστε αυτό το πολεμούν όλοι (ΤΕΕ-Πολυτεχνεια). Αλλωστε αν το ήθελαν θα το είχαν κάνει με την σωστή χρηματοδότηση.

Αντίθετα μας σερβίρουν όλοι την απορρόφηση των ιδρυμάτων από τα Πολυτεχνεία. Αυτό τι είναι ??? αναβάθμιση ???

Οι 4ετείς σπουδές έχεις δίκιο είναι υπεραρκετές για να βγάζουν Μηχανικούς 1 ειδικότητας και όχι Πολυμηχανικούς όπως είναι σήμερα.

Αλήθεια οι εργασίες που ασχολούμαστε όλοι είναι έρευνα ή εφαρμογή ???

Δηλ. για να κάνω μια μελέτη Μηχανολογικά (γιατί μηχανολόγος είμαι και όχι ηλεκτρολόγος) σε ένα πολυκατάστημα τι παραπάνω πρέπει να ξέρω, από τις γνώσεις μου και την πολυετή εμπειρία μου ?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.